צפייה בגרסה מלאה : היכרות טכנית של מכלולי הרכב
elad.brown
30-10-22, 12:09
היי,
עולם הג'יפים והרכב מעניין אותי מאד.
להכיר את המכלולים, להבין את המושגים ואפילו לדעת לטפל קלות ולפתור בעיות מסויימות בעצמי.
אלא שכרגע אני בור לגמרי, והידע הטכני שלי במכלולי הרכב כמעט שטחי לגמרי.
אשמח לשמוע איך אני יכול ללמוד ולהכיר טוב יותר את הנושא,
אם אפשר בצורה יחסית סדורה. אשמח לעצות ורעיינות למקורות ידע נוחים ובהירים.
תודה.
חפש "סוויץ' בראש" של גיתאי שהוא גם חבר הפורום.
סדנא בתשלום שמקבלת הרבה חוות דעת טובות מאד.
בפורום שלנו יש הרבה חומר טכני במגוון תחומים, כולל בכתבות, מאמרים ועוד.
אם יש שאלה ספציפית - יותר קל לחפש, לשאול ולנהל דיון ממוקד...
חפש "סוויץ' בראש" של גיתאי שהוא גם חבר הפורום.
סדנא בתשלום שמקבלת הרבה חוות דעת טובות מאד.
...
ממליץ בחום על האיש ועל פועלו.
חפש "סוויץ' בראש" של גיתאי שהוא גם חבר הפורום.
סדנא בתשלום שמקבלת הרבה חוות דעת טובות מאד.
בפורום שלנו יש הרבה חומר טכני במגוון תחומים, כולל בכתבות, מאמרים ועוד.
אם יש שאלה ספציפית - יותר קל לחפש, לשאול ולנהל דיון ממוקד...
אני עשיתי את הסדנא של גיתאי, כמובן מצטרף להמלצות.
תרצה לקבל עוד מידע שלח הודעה בפרטי ונדבר בע״פ
אודי
Sent from my iPhone using Tapatalk
לך לגיתאי וזהו. הוא ירביץ בך תורה כראוי ובסוף גם תקנה סופה.
גם אני ממליץ ללכת לגיתאי.
והדרך הבטוחה היא כמו שכולנו כאן עשינו.
קנינו ג'יפ. לא היה כסף לשלם למוסך. או שנתקענו בשטח. או גם וגם. אז פירקנו, הרכבנו, למדנו, עשינו שטויות, שילמנו שכר לימוד.
ואחרי הבה שנים אנחנו מכירים ממש טוב את המכללים ומרגישים הרבה יותר ביטחון לעשות שטויות יותר גדולות ולשלם שכר לימוד הרבה יותר יקר.
או שתלך לגיתאי ואז.... תקנה ג'יפ. ולא יהיה לך כסף לשלם למוסך. או שתיתקע בשטח. או גם וגם...... ו......
הבנת, נכון?
אסף.
אני רואה שאף אחד לא המליץ על סוויץ בראש של גיתאי נווה, אז ממליץ בחום...
Sent from my iPhone using Tapatalk
האם כל זה רלוונטי בעידן המעבר לרכב חשמלי שחוץ מברקסים וגלגלים לא נשאר כמעט כלום מכל המערכות ברכב?
לא מנוע ולא גיר לא רדיאטור ולא אלטרנטור לא משאבת הגה ולא מים, בקיצור כלום...
לדעתי חבל על השקעה לטווח כה קצר
מי שתוחלת חייו הצפויה קצרה - אכן חבל שישקיע.
אסף.
חנן-ג'יפולוג
03-11-22, 21:59
ראשית, הגזמת. בחשמלי שלי יש מנוע, ותיבת הפחתה עם שמן, ושתי מערכות קירור נפרדות, אחת לסוללה ואחת למנוע ולממיר, עם שני מצננים ולכל הפחות שלוש משאבות מים. יש גם רכבים חשמליים עם גיר עם שני הילוכים.
יש הגה חשמלי, בדיוק כמו כמעט בכל מכונית בנזין בעשור האחרון, ויש בלמים, שלדה, מתלים, מערכות בטיחות כמו בכל רכב בנזין.
לעניין עצמו: היו לי על כך כמה שיחות עם גיתאי, כשבמידה מסוימת אני מציג את הצד שלך בשיחה. הטענה של גיתאי, שלא ניתן להתווכח איתה היא שאנשים מחזיקים רכבים ישנים ויחזיקו רכבי בנזין ישנים עוד הרבה שנים. עדין מוכרים רכבי ice חדשים וב25-30 שנים הקרובות לפחות הם יצטרכו להיות מתוחזקים.
רכבים חשמלים הם חדשים ומתוחזקים במוסכי היבואן. למרות שאני מבין לא רע את הטכנולוגיה ברכב שלי אני לא פותח בו אפילו מכסה מנוע.
בתכל'ס אני מוצא את עצמי מתחזק את רכבי הice שלי, אז כן, הידע שגיתאי מעביר הוא מאוד רלוונטי וימשיך להיות כזה עוד עשרות שנים.
לדעתי חבל על השקעה לטווח כה קצר
זה בכל מקרה לא השקעה, אלא הוצאה, יש יאמרו בזבוז - על תחביב :rolleyes:
זה לא שפות"ש מתייעץ על קריירה בתחום מכונאות הרכב וזה גם לא מה שגיתאי מלמד בקורסים שלו.
ואפשר להתחיל כמו שכולנו התחלנו - בקריאה ובשוטטות באינטרנט, באתרים כמו ג'יפולוג וכמובן ביוטיוב. יש ספרים קלאסיים וטובים שאפשר להזמין מאמזון. כמה קישורים בהמשך.
https://www.amazon.com/Jeep-Owners-Bible-Hands-Getting/dp/0837611172/ref=sr_1_1?crid=2TY58B9AJ46AA&keywords=jeep+bible&qid=1667762855&sprefix=jeep+bible%2Caps%2C342&sr=8-1
קלאסיקה. יש לי מהדורה מלפני 20 שנה.
https://www.amazon.com/Jeep-4x4-Performance-Handbook-3rd/dp/0760370087/ref=sr_1_9?crid=1AC1RPE49P4WL&keywords=4x4+driving&qid=1667762995&s=books&sprefix=4x4+driving%2Cstripbooks-intl-ship%2C340&sr=1-9
יש לי גרסא מוקדמת של הספר מאותו המחבר, שהתמקדה רק בצ'רוקי. זה נראה כללי יותר.
https://www.amazon.com/Four-Wheelers-Bible-3rd-Complete-Adventure/dp/0760368058/ref=sr_1_4?crid=1AC1RPE49P4WL&keywords=4x4+driving&qid=1667762965&s=books&sprefix=4x4+driving%2Cstripbooks-intl-ship%2C340&sr=1-4
היתרון בספרים זה שהם נותנים לך מבט כולל ומסודר כמו שאני מבין שאתה רוצה.
היי, מצטרף להמלצות על סוויץ בראש. אם ההוצאה הכספית תהווה אצלך השקעה לטווח ארוך או לחילופין "רק" הנאה מהקורס עצמו זה תלוי לחלוטין בך. אתה תקבל היכרות עם כל מכלולי הרכב ותרכוש טרמינולוגיה שתאפשר לך לדבר ולהבין שפה מכונאית. אם תרצה לקחת את זה למקום של הבנה על מה המוסכניק שלך מדבר איתך זה טוב מאוד לא תרגיש שמערבבים אותך במונחים עלומים. אם תרצה להמשיך לחקור וללמוד את הרכב הספציפי שלך ולהתחיל לבצע בו פרוצדורות שונות זו נקודת פתיחה מעולה.
עבורי הקורס הזה היה שער כניסה לעולם שהיה לי בו אפס הבנה. לאחר הקורס יחד עם רכישת המון ידע ומידע נוסף הגעתי למצב שאני מבצע בבית פרוצדורות שגם מוסכים נמנעים מלבצע.
בקיצור ממליץ בחום!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.