התחברות

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) שאלת מצלמת רכב בחינה וחשמל



gilead
04-11-22, 09:28
​שלום חברים,שתי שאלות למבינים בחשמל, לגבי מצלמת דרך עם אפשרות למצב חניה -
עשיתי ניסוי עם סוללה ניידת של 10000mah (די ישנה), 12 שעות נצרכו כמעט 75% מהסוללה.
שאלות:
1. מה המשמעות מבחינת ריקון מצבר הרכב? עד כמה זה משמעותי?
2. החיווט לרכב נעשה דרך מערכת הגנה שמפסיקה לצרוך חשמל מהמצבר אם המתח יורד מערך שנקבע,
הערכים הם מ 11.8 ועד 12.4, קיבעתי כמובן למצב של 12.4 - האם במצב כזה יש סיכון ליכולת להניע את הרכב ? (לוקח בחשבון שאחרי שהמצלמה תפסיק לעבוד ב 12.4v עשיין תהיה פריקה ממערכות אחרות כגון האיתורן...)


תודה לעונים
גלעד

חנן-ג'יפולוג
04-11-22, 09:43
מצבר הרכב יניע ב12.4 וולט, אבל הוא ינזק מפריקות כאלה.
לאחר שהוא ינזק הוא לא יניע גם עם 12.4וולט.

יש לי באיוניק5 מצלמת דרך שעובדת קבוע, אבל היא ניזונה ממצבר אביזרים ליתיום לייפפו4, שנטען מהרכב כשהוא מונע, ומיועד להרבה אלפי מחזורי טעינה ולא ניזוק מלחיות חצי פרוק, בניגוד למצבר חומצה עופרת.

erezgur
04-11-22, 10:20
לדעתי הניסוי שעשית, פאור בנק ישן שרשום עליו 10000mAH, לא באמת מאפשר לך ללמוד על צריכת המצלמה.
האם המצלמה שלך עובדת על מתי 5v? או על 12v ?
האם המצלמה עבדה במצב רגיל או שיש לה "מצב חניה"?
אם עבדה רגיל, האם יש לה מסך שדלק כל הזמן?
יש לך אפשרות למדוד כמה זרם או מתי היא צורכת לאחר שהיא במצב חנייה?

נשלח מהנייד

gilead
04-11-22, 10:20
מצבר הרכב יניע ב12.4 וולט, אבל הוא ינזק מפריקות כאלה.
לאחר שהוא ינזק הוא לא יניע גם עם 12.4וולט.

יש לי באיוניק5 מצלמת דרך שעובדת קבוע, אבל היא ניזונה ממצבר אביזרים ליתיום לייפפו4, שנטען מהרכב כשהוא מונע, ומיועד להרבה אלפי מחזורי טעינה ולא ניזוק מלחיות חצי פרוק, בניגוד למצבר חומצה עופרת.

מעניין,
איפה רוכשים כזו סוללה?
בהתקנה למעשה אתה מחבר את שני החוטים של המתח הקבוע וה ACC ביחד - אז המצלמה לא נכנסת למוד חניה?

gilead
04-11-22, 10:26
לדעתי הניסוי שעשית, פאור בנק ישן שרשום עליו 10000mAH, לא באמת מאפשר לך ללמוד על צריכת המצלמה.
האם המצלמה שלך עובדת על מתי 5v? או על 12v ?
האם המצלמה עבדה במצב רגיל או שיש לה "מצב חניה"?
אם עבדה רגיל, האם יש לה מסך שדלק כל הזמן?
יש לך אפשרות למדוד כמה זרם או מתי היא צורכת לאחר שהיא במצב חנייה?

נשלח מהנייד

אם הייתי מבין בחשמל אולי הייתי עושה ניסוי יותר מוצלח ;)
המצלמה עובדת על 5v, הבדיקה הייתה במצב חניה ומסך כבוי.

גיא
04-11-22, 10:40
לא ברור על מה מדובר .. יש לי כזאת מצלמה כבר כמה וכמה שנים באוטו.

היא עובדת גם כשהאוטו סגור מסוללה פנימית שיש בה ( לדעתי קבל ).

איך זה יכול לגמור את המצבר של האוטו ?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221104/7b68df8042e9c8ed26bf10b0739399fc.jpg

Sent from my DN2103 using Tapatalk

erezgur
04-11-22, 13:17
גיא,
"מצב חנייה" נועד למי שרוצה שהמצלמה תצלם גם אירועים המתרחשים כאשר הרכב אינו מונע (בחנייה) - למשל אם מישהו פוגע ברכב כאשר הוא עומד בחנייה.
לשם כך, בדרך כלל, המצלמה ניזונה ממקור מתח גם כאשר המנוע כבוי. קבל לא יצליח להחזיק אותה וכנראה גם לא סוללה פנימית קטנה.

איל מ
04-11-22, 15:37
היא עובדת גם כשהאוטו סגור מסוללה פנימית שיש בה ( לדעתי קבל ).


Sent from my DN2103 using Tapatalk

קבל וסוללה פנימית הם שני דברים שונים שבד"כ לא דרים יחד בכפיפה אחת.
מצלמות קבל בד"כ כבות עם כיבוי הרכב ולא יודעות לעבוד בלי מתח קבוע.

גיא
04-11-22, 22:30
זאת יודעת.

מאז שהפסקתי לנסוע באוטו .. כשאני כבר כן מגיע אליו ופותח את הדלת. היא צועקת עלי שהסוללה ריקה. ושאני צריך לטעון ..



Sent from my DN2103 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
05-11-22, 18:54
אם הן לא מקבלות חשמל קבוע, הן לא מצלמות קבוע, כך נדמה לי. מצלמות רק כשמזוהה פגיעה.

אצלי המצלמה מקבלת מתח 24/7 וגם מצלמת נון סטופ.

- - - Updated - - -


מעניין,
איפה רוכשים כזו סוללה?
בהתקנה למעשה אתה מחבר את שני החוטים של המתח הקבוע וה ACC ביחד - אז המצלמה לא נכנסת למוד חניה?

יש לקנות סוללות מוכנות. בעלי אקספרס למשל, וניתן גם לבנות מתאים בודדים.
באיוניק5 יש לי שתי סוללות שנתרמו מרובוט לכיסוח דשא. זה בקיבול שהוא אוברקיל מוגזם מאוד עבור מצלמת דרך- השימוש העיקרי שלהן הוא הזנת מקרר 24/7.
לגבי החיווט, אני מניח שכן. אצלי המצלמה מחוברת למתח ע"י כבל מיני יואסבי, אז אני פשוט מזין מתח קבוע לכבל הנ"ל, ואכן, היא לא נכנסת למצב חניה.

חנן-ג'יפולוג
05-11-22, 19:06
כדאי לשים לב ש10000mah של פאוורבנק, כלומר, עם תא במתח של 3.7וולט, זה מקביל באנרגיה לבערך 3א"ש במצבר 12 וולט.
אז אם צרכת 75 אחוז מהסוללה הזו בלילה, זה מקביל בערך ל2.3א"ש ממצבר רכב.
וזה כבר די הגיוני, תלוי אם המצלמה צילמה בזמן הזה, או רק היתה בסטנדביי.

האם מצבר רכב יכול להתמודד עם פריקה יומיומית כזו לאורך זמן. כן, זה לא בשמיים, ובכל זאת חייו יתקצרו.
אם תכניס לחשבון שלפעמים הרכב עומד גם יומיים ויותר, כמו בסופי שבוע, זה יראה עוד פחות מוצלח.

zivo
05-11-22, 21:22
יש מצלמות, ויש מצלמות.
יש מצלמות שפשוט ממשיכות לעבוד רגיל, ואז לוקחות די הרבה אנרגיה כל הזמן.
ויש מצלמות שיש להן חישן תזוזה ( כמו שיש באזעקות של רכב) ואז המצלמה לא מצלמת כל הזמן, וכמעט לא צורכת אנרגיה.

חנן-ג'יפולוג
05-11-22, 22:34
בדקתי עכשיו את הviofo a119 שלי. צריכת החשמל הממוצעת היא כ1 וואט. זה במצב נסיעה, כשהמצלמה מקליטה קבוע.
זה אומר כ24wh ביום, שזה בערך שני אמפר-שעה.

זה נתון שאומר שניתן לחבר מצלמה כזו שמקליטה באופן קבוע (עם מסך כבוי) למצבר, אבל עדיף למצבר שלא תמשכו עם פריקה כזו מעבר ל24שעות. אם מאפשרים לה להיכנס למצב חניה/סטנדביי אז המצב טוב יותר.

-->