zivo
05-11-22, 11:31
בזמן טיול בשטח, נשבר אחד הצינורות פלסטיק שיוצאים דרך הקיר אש, והמים ברחו. ביצעתי מעקף, שמתי מים רגילים והמשכתי בטיול.
ביצעתי את הפרוייקט החלפה השבוע, כמה תובנות שאולי יעזרו לאחרים.
יש ביוטיוב כמה סרטונים, אבל בסופו של יום, מה שהכי עזר לי -
https://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?app=blog&module=display§ion=blog&blogid=4&showentry=46
כמה תובנות -
1- זה פרוייקט ארוך ומעצבן, הרבה שכיבה על הצד בתוך הרכב, ועמידה על הבירכיים. יש הרבה ברגים וחלקים, אני נוהג פשוט לצלם כל שלב בזמן הפירוק, ובנוסף אני מפריד שני כלים לברגים, אחד לכל צד (באיזה צד אני הייתי בזמן הטיפול בבורג). בסופו של יום עבדלי על הפרוייקט לסירוגין במשך 4 ימים.
2- זה הזדמנות טובה לעשות סדר בדש-בורד ( חוטים מיותרים,נורות שרופות, רעשים, חופשים). מי שרוצה לעשות סדר, צריך לקחת בחשבון יותר זמן, יהיו פלסטיקים ומחברים שבורים, צריך לאלתר (וזה לוקח זמן).
3 - צריך לחשוב קדימה ולדאוג לחלקים הקטנים - 2 ORINGS במחברים של המזגן ושני צינורות גומי חדשים לחיבור של המים לראדיאטור (זה כל כך הרבה עבודה, אני לא מחזיר צינור בן 20 שנה. פחות מ 200ש"ח ה UMI).
4- ריקון גז מהמזגן - בניגוד לקישור ששמתי, אני ריקנתי בסבלנות מהוונטיל של הלחץ הנמוך (לאט, שלא יצא השמן). הכי נכון, להשתמש במכונת מילוי מקצועית שגם יודעת להציל את הגז הקיים וגם לבדוק במדוייק כמה שמן יצא. זה אומר לנסוע למכונה לפני תחילת העבודה, לרוקן, ולחזור למילוי בסוף העבודה.
5- אני לא הפרדתי את הצינורות פלסטיק מהראדיאטור (כמו שכתוב בקישור). הכל יצא ביחידה אחת.
6- לא צריך לפרק את הדשבורד (העליון) אבל כדאי לפרק את שני הכיסויי פלסטיק ליד הרגליים של הנהג והנוסע. צריך לפרק את המסגרת בטיחות (פלדה) שמאחורי התא כפפות.
7- השלד פלדה של הקונסולה המרכזית מחובר בחלק התחתון שלו בשני ברגים בכל צד. שווה לפתוח אותם, ולמשוך את שתי הקורות (בשני הצדדים) כס"מ קדימה (קצת כח). הס"מ הזה עושה את החיים קלים בשליפה של היחידה.
8- איך מוציאים היחידה מהמקום? אחרי שמנתקים את הצינורות מים מתוך תא המנוע, מוציאים את היחידה כולה, לכיוון הרגליים של הנוסע (אחרי הוצאת המזגן).
היחידה של החימום מזרימה את האוויר למטה ולמעלה. שתי "התעלות" האלו (של האוויר) מחוברות עם בורג יחיד ליחידת חימום. הבורג של היחידה העליונה נגיש מהאמצע (מהקונסולה המרכזית שפורקה), והחלק התחתון, מצד שמאל ליד כל המנגנון של הכיווני אוויר.
משחררים את שני הברגים, מרימים טיפה את כל היחידה (אחרי שחרור 4 האומים (בוקסה 10), והכבלים של התיפעול), ומוציאים את התעלה התחתונה שמאלה לעבר הדוושת של הגז. עכשיו, היחידה יורדת נמוך יותר (כי התעלת אוויר התחתונה כבר בחוץ), ואז אפשר למשוך גם את התעלת אוויר העליונה שמאלה לעבר הדוושה של הגז.
אחרי ששתי התעלות בחוץ, ובהנחה שהקורות של הקונסולה המרכזית משוחררות (סעיף #7), היחידה כולה יוצאת לצד ימין (הרגלים של הנוסע).
9 - סגירה בסדר הפוך. יש חתיכת ספוג בידוד על הכיר אש (מבפנים) איפה שהצינורות יוצאים, אני גזרתי ספוג חדש, להבטחת האיטום.
10 - חיבור הצינורות מים מתוך תא המנוע - לפי הסוג של הבנדים (7? 8? מ"מ) צריך להתארגן על סט מאורך אפס (מברג בוקסר), ועד מאריך של 40 ס"מ. מאוד חשוב להלביש את הצינורת בצורה רפוייה של יופעל לחץ על הצינורות פלסטיק ביציאה של הראדיאטור. הרבה סבלנות והרבה נחישות, וזה נסגר.
11- ממלאים גז (ושמן) במזגן. טרופר ארוך, עם מזגן מפוצל - כ 850 גרם גז, תוספת 30 גרם שמן (איבודים וכו'). שהכל תקין, לחץ יניקה 21-43PSI, לחץ גבוה 199-270PSI (הלחצים מ MANUAL, הכמויות מה DB של המכונת גז).
לא פחות חשוב -
המים יוצאים, וחוזרים, מהבלוק בצד של הנהג בצינור גומי 5/8 ועוברים בשני צינורות מתכת לאורך הכיר אש לצד של הנוסע.
תדאגו שבארגז כלים יהיו לכם 3-4 חתיכות של 5-6 ס"מ צינורות נחושת בקטרים שונים על מנת לחבר צינורות שנקרעים. צינורית כזו שהייתה לי, עשתה את כל עבודת המעקף בשטח לעבודה של פחות מחצי שעה (ועוד חצי שעה חיפושים אחרי בוקסה 8מ"מ שנפלה ולא נמצאה).
ביצעתי את הפרוייקט החלפה השבוע, כמה תובנות שאולי יעזרו לאחרים.
יש ביוטיוב כמה סרטונים, אבל בסופו של יום, מה שהכי עזר לי -
https://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?app=blog&module=display§ion=blog&blogid=4&showentry=46
כמה תובנות -
1- זה פרוייקט ארוך ומעצבן, הרבה שכיבה על הצד בתוך הרכב, ועמידה על הבירכיים. יש הרבה ברגים וחלקים, אני נוהג פשוט לצלם כל שלב בזמן הפירוק, ובנוסף אני מפריד שני כלים לברגים, אחד לכל צד (באיזה צד אני הייתי בזמן הטיפול בבורג). בסופו של יום עבדלי על הפרוייקט לסירוגין במשך 4 ימים.
2- זה הזדמנות טובה לעשות סדר בדש-בורד ( חוטים מיותרים,נורות שרופות, רעשים, חופשים). מי שרוצה לעשות סדר, צריך לקחת בחשבון יותר זמן, יהיו פלסטיקים ומחברים שבורים, צריך לאלתר (וזה לוקח זמן).
3 - צריך לחשוב קדימה ולדאוג לחלקים הקטנים - 2 ORINGS במחברים של המזגן ושני צינורות גומי חדשים לחיבור של המים לראדיאטור (זה כל כך הרבה עבודה, אני לא מחזיר צינור בן 20 שנה. פחות מ 200ש"ח ה UMI).
4- ריקון גז מהמזגן - בניגוד לקישור ששמתי, אני ריקנתי בסבלנות מהוונטיל של הלחץ הנמוך (לאט, שלא יצא השמן). הכי נכון, להשתמש במכונת מילוי מקצועית שגם יודעת להציל את הגז הקיים וגם לבדוק במדוייק כמה שמן יצא. זה אומר לנסוע למכונה לפני תחילת העבודה, לרוקן, ולחזור למילוי בסוף העבודה.
5- אני לא הפרדתי את הצינורות פלסטיק מהראדיאטור (כמו שכתוב בקישור). הכל יצא ביחידה אחת.
6- לא צריך לפרק את הדשבורד (העליון) אבל כדאי לפרק את שני הכיסויי פלסטיק ליד הרגליים של הנהג והנוסע. צריך לפרק את המסגרת בטיחות (פלדה) שמאחורי התא כפפות.
7- השלד פלדה של הקונסולה המרכזית מחובר בחלק התחתון שלו בשני ברגים בכל צד. שווה לפתוח אותם, ולמשוך את שתי הקורות (בשני הצדדים) כס"מ קדימה (קצת כח). הס"מ הזה עושה את החיים קלים בשליפה של היחידה.
8- איך מוציאים היחידה מהמקום? אחרי שמנתקים את הצינורות מים מתוך תא המנוע, מוציאים את היחידה כולה, לכיוון הרגליים של הנוסע (אחרי הוצאת המזגן).
היחידה של החימום מזרימה את האוויר למטה ולמעלה. שתי "התעלות" האלו (של האוויר) מחוברות עם בורג יחיד ליחידת חימום. הבורג של היחידה העליונה נגיש מהאמצע (מהקונסולה המרכזית שפורקה), והחלק התחתון, מצד שמאל ליד כל המנגנון של הכיווני אוויר.
משחררים את שני הברגים, מרימים טיפה את כל היחידה (אחרי שחרור 4 האומים (בוקסה 10), והכבלים של התיפעול), ומוציאים את התעלה התחתונה שמאלה לעבר הדוושת של הגז. עכשיו, היחידה יורדת נמוך יותר (כי התעלת אוויר התחתונה כבר בחוץ), ואז אפשר למשוך גם את התעלת אוויר העליונה שמאלה לעבר הדוושה של הגז.
אחרי ששתי התעלות בחוץ, ובהנחה שהקורות של הקונסולה המרכזית משוחררות (סעיף #7), היחידה כולה יוצאת לצד ימין (הרגלים של הנוסע).
9 - סגירה בסדר הפוך. יש חתיכת ספוג בידוד על הכיר אש (מבפנים) איפה שהצינורות יוצאים, אני גזרתי ספוג חדש, להבטחת האיטום.
10 - חיבור הצינורות מים מתוך תא המנוע - לפי הסוג של הבנדים (7? 8? מ"מ) צריך להתארגן על סט מאורך אפס (מברג בוקסר), ועד מאריך של 40 ס"מ. מאוד חשוב להלביש את הצינורת בצורה רפוייה של יופעל לחץ על הצינורות פלסטיק ביציאה של הראדיאטור. הרבה סבלנות והרבה נחישות, וזה נסגר.
11- ממלאים גז (ושמן) במזגן. טרופר ארוך, עם מזגן מפוצל - כ 850 גרם גז, תוספת 30 גרם שמן (איבודים וכו'). שהכל תקין, לחץ יניקה 21-43PSI, לחץ גבוה 199-270PSI (הלחצים מ MANUAL, הכמויות מה DB של המכונת גז).
לא פחות חשוב -
המים יוצאים, וחוזרים, מהבלוק בצד של הנהג בצינור גומי 5/8 ועוברים בשני צינורות מתכת לאורך הכיר אש לצד של הנוסע.
תדאגו שבארגז כלים יהיו לכם 3-4 חתיכות של 5-6 ס"מ צינורות נחושת בקטרים שונים על מנת לחבר צינורות שנקרעים. צינורית כזו שהייתה לי, עשתה את כל עבודת המעקף בשטח לעבודה של פחות מחצי שעה (ועוד חצי שעה חיפושים אחרי בוקסה 8מ"מ שנפלה ולא נמצאה).