התחברות

צפייה בגרסה מלאה : צריכת דלק גבוהה בסופה



Nivolog
05-11-22, 20:35
שלום רב, התחדשתי בסופה 92.
לאחר הרבה קריאה בפורום הבנתי שאפשר לסחוט מהאוטו צריכה של 1:7 (ומעל ל1:7 אבל אני ריאלי) בנסיעה איטית כסבתא על 80-90 קמ"ש כל הדרך בלי האצות.

לסופה אין חיישן חמצן ומדדתי קילומטרים לפי מפה, נסיעה על מהירות כמעט קבועה במשך קרוב למאה קילומטרים על 80-85 קמ"ש הניבה צריכה של 1:5.5.

יש את האפשרות שזה נובע מהצמיגים הגדולים עליה היא נוסעת, 33x12.5, אבל גם הם מנופחים על לחץ אוויר 28psi בערך.
אבל יש לי יחסי העברה 4.1

1. עד כמה משמעותי חיישן חמצן?
2. יש עוד דברים שעליי לבדוק, או שזו צריכה הגיונית, שוב אני נוסע מאוד מאוד רגוע אבל עם צמיגים די גדולים, אבל שוב בנוסף ליחסי העברה 4.1.

אוסיף שבנסיעה משולבת כביש שטח עם 80% כביש והשטח הוא דרך אדמה במהירות איטיות במיוחד בשני האוטו עשה 1:3

Nivolog
05-11-22, 20:40
אני אוסיף שנודף מהאוטו מעט ריח של דלק ולדעתי התערובת עשירה.
יש לפעמים באקפיירים בעת החלפת הילוכים גם בטורים נמוכים.

מה שיותר מעניין אותי אם הצריכה היא תקינה יחסית לגודל הצמיגים או שאני יכול עם אוטו תקין לסחוט בנסיעה איטית עם רגל כמעט שלא נוגעת בדוושה 1:7 לפחות בנסיעה למדבר וכו

Udim
05-11-22, 22:55
אם יש ריח של דלק הייתי עובר קודם כל על כל הצנרת דלק ובודק נזילות/הזעות
לצנרת גומי יש נטייה להתייבש ולהיסדק זה כמובן לא תורם לצריכת הדלק…


Sent from my iPhone using Tapatalk

shmil
05-11-22, 23:38
אם אין לה חיישן חמצן לא תגיע לעולם לצריכה טובה.
אם אין לה חיישן חמצן, היא עובדת בחוג פתוח ולא בחוג סגור - במילים אחרות - היא לא מתקנת את הפרמטרים של שימושדלק למה שנכון למנוע הספציפי בתנאים הספציפיים.

ואפילו לא קראתי את כל השרשור, כי סגירת חוג הבקרה - הוא המפתח.
back to square one...

אגב - אחרי שקראתי יתר הנתונים:
28 זה לחץ סביר, לא לחץ שחוסך דלק. 40 חוסך דלק....
ריח הדלק יכול לנבוע מהעדר חיישן החמצן. גם בקפיירים, למרות שהסיכוי קטן.

Nivolog
05-11-22, 23:47
אם יש ריח של דלק הייתי עובר קודם כל על כל הצנרת דלק ובודק נזילות/הזעות
לצנרת גומי יש נטייה להתייבש ולהיסדק זה כמובן לא תורם לצריכת הדלק…


Sent from my iPhone using Tapatalk


אם אין לה חיישן חמצן לטא תגיע לעולם לצריכה טובה.
אם אין לה חיישן חמצן, היא עובדת בחוג פצוח ולא בחוג סגור - במילים אחרות - היא לא מתקנת את הפרמטרין של שימושדלק למה שנכון למנוע הספציפי בתנאים הספציפיים.

לאפילו לא קראתי את כל השרשור, כי סגירת חוג הבקרה - הוא המפתח.
back to square one...

אגב - אחרי שקראתי יתר הנתונים:
28 זה לחץ סביר, לא לחץ שחוסך דלק. 40 חוסך דלק....
ריח הדלק יכול לנבוע מהעדר חיישן החמצן. גם ב'קפיירים, למרות שהסיכוי קטן.


אוקיי תודה רבה, באמת אעבור על זה.
לגבי לחץ אוויר כתוב על הצמיגים מקסימום 35, אז 40 זה סיפור אחר...



אבל בעיקר פתחתי את האשכול הזה בשביל לקבל פרופורציות, יש מה לסדר ולתקן אבל צריכת דלק בנהיגה משעממת ואיטית מאוד, ריאלית להגיע לתוצאות של 1:7 למשל על צמיגי 33x12.5.
או שאני אשאר רחוק משם?
(האם זה ריאלי בכלל לצפות לצריכה כזו שהכל תקין אך עם צמיגים במידה הזו, שוב אזכיר עם יחסי העברה)

asafk
06-11-22, 02:14
איך מדדת את המהירות ואת הקילומטרים?

אסף.

נדב42
06-11-22, 03:38
בצ׳רוקי ידני על מידת צמיגים דומה ו- 4.10 בסרנים, הצריכה בנהיגה סטנדרטית היא 5.5

לא ראיתי 1:7 בשום נסיעה גם כשניסיתי לנהוג כמו סבתא.

boaz avrahami
06-11-22, 07:04
אל תצפה לצריכת דלק יותר טובה משמעותית. בטח על הצמיגים האלו.

למה מדדת על מפה ולא על הספידומטר?
הסטיה גדולה מדי בספידומטר? כל סטיה בנתונים בצורה הזו תשפיע על התוצאה לכאן או לכאן.

omri_t
06-11-22, 07:28
ראשית תתחדש!

שנית- אתה עם סופה
דיון על צריכת דלק בסופה מעיד שיש בעיה בתיאום הציפיות שלך ( היא לא תתגמש..).

ריח דלק
ובקפיירים
דורש התייחסות:
יש תקלות פתוחות?
כמו שכתבו לבדוק צנרת לרבות מילוי.

האוטו עבר יישור קו?
כדאי להתחיל משם.


לי יש סופה 93
תמיד אצלי התערובת עשירה ( לא קטסטרופה)
חשבתי בעבר להתקין חיישן חמצן
התעצלתי. צריך לרתך אום כי אצלי אין גם הכנה...

ואני מניח שהמדידה שלך לא מדוייקת.
תעבוד עם GPS.
ובכללי כאמור הצריכה סבבה לגמריי לסופה ישנה על 33 ו 4.10 בכביש.

תהנה!

Nivolog
06-11-22, 08:14
איך מדדת את המהירות ואת הקילומטרים?

אסף.


אל תצפה לצריכת דלק יותר טובה משמעותית. בטח על הצמיגים האלו.

למה מדדת על מפה ולא על הספידומטר?
הסטיה גדולה מדי בספידומטר? כל סטיה בנתונים בצורה הזו תשפיע על התוצאה לכאן או לכאן.

במפה התכוונתי לGPS, מדדתי נכון, הייתי בעבר מודד ככה בסמוראי.
לתדלק פול, לנסוע X קילומטר שנספרים לי בGPS ולתדלק עוד פעם ולראות כמה נכנס.


ראשית תתחדש!

שנית- אתה עם סופה
דיון על צריכת דלק בסופה מעיד שיש בעיה בתיאום הציפיות שלך ( היא לא תתגמש..).

ריח דלק
ובקפיירים
דורש התייחסות:
יש תקלות פתוחות?
כמו שכתבו לבדוק צנרת לרבות מילוי.

האוטו עבר יישור קו?
כדאי להתחיל משם.


לי יש סופה 93
תמיד אצלי התערובת עשירה ( לא קטסטרופה)
חשבתי בעבר להתקין חיישן חמצן
התעצלתי. צריך לרתך אום כי אצלי אין גם הכנה...

ואני מניח שהמדידה שלך לא מדוייקת.
תעבוד עם GPS.
ובכללי כאמור הצריכה סבבה לגמריי לסופה ישנה על 33 ו 4.10 בכביש.

תהנה!

תודה רבה!
ציפיתי לצריכת דלק דומה, אבל שואף למקסימום במקרה שיש נסיעות של 300 ק"מ למשל בכביש.
תקלות אין משהו יוצא דופן, והאוטו די תקין אבל בכל זאת לאט לאט מיישר קו לגמרי, נראה אם הצריכה תשתפר עם הזמן.


עוד שאלה שאשמח לתשובה ממכם, אני ציפיתי להילוך LOW מהיר יחסית, אבל האוטו בירידה למשל לא צריך בכלל ברקס, מרגיש דומה לסמוראי על 4.16.
ובעליה לא מרגיש שיש צורך במשחק עם הקלאץ׳ למכשולים וכו...
זה דבר חיובי אין לי טענות אבל מעניין אותי אם הוא במקור כך.
אין דבר כזה יחסי העברה על טרנספר 231, נכון?

נדב42
06-11-22, 08:35
יש דבר כזה. יש קיטים.

במקור 2.72
עם קיט 4.10

דרור ברלי
06-11-22, 08:35
95 ארוכה עם ברזנט.
עם חיישן חמצן תקין
מנוע מקורי עם 440,000 ק"מ...
צמיגים 31 טויו MT (כבדים) על חישוקי סגסוגת מקוריים של Jeep. יחס העברה מקורי 3.54

נסיעת סבתא על כבישים ישרים = 7.5-8.5 ק"מ לליטר מאוד בקלות. בלי עליות, האצות ועקיפות אפשר לגרד גם 9....
ממוצע של החיים האמיתיים שכולל המון שטח (רכב שמשמש לעבודה בשטח) - 6-6.5 ק"מ לליטר.


אז יש את עניין חיישן החמצן, חוג פתוח/סגור וכמובן לעבור על כל צנרת הדלק ולוודא שלא נוזל.
ריח בנזין = נזילה מהיכן שהוא. סביר להניח שסביב מיכל הדלק והצנרת שסביבו.



אבל העיקר ידידי, ולא תימלט מזה - אלה הגלגלים.
צמיגי 33/12.5 הם לא רק בקוטר גדול, הם גם רחבים מאוד וכבדים בטירוף ואחראים להרבה בעיות ותחלואים - עצלות וכבדות של הרכב, בלימה חלשה (גם עם 31 ואפילו 29 הבלמים בסופה פחות מאשר מספקים), היגוי עמום, בלאי גבוה, שבירות וכמובן צריכת דלק גבוהה מאוד. אם הג'יפ לא משמש למשחקי עבירות קשה++ אלא לטיולים שפויים (גם אם ברמת עבירות שנראית לך קשה) הם די מיותרים ואתה לא באמת נהנה מהיתרונות המעטים שלהם, אבל כן משלם המון על החסרונות המוחשיים שלהם.

טיפ חשוב - הפחתת משקל מהגלגלים. כשמשווים צמיגים מיצרנים ודגמים שונים - מומלץ להסתכל טוב טוב בטבלאות הנתונים הטכניים ולהשוות משקלים. יש הבדלים והם גדולים. כנ"ל בחישוקים - חישוקי סגסוגת טובים (דגש על טובים. לא סיניים) יהיו קלים משמעותית מחישוקי הברזל המקובלים בצמיגים בגודל הזה, ברוחב 8-10 אינץ' שהם כבדים בטירוף. נושא משקל הגלגל מאוד חשוב.

אגב יחסי העברה.... 4.10 הוא היחס שבאמת מתאים לצמיג 31.
כדי לשחזר ביצועים של סופה סטנדרטית (שבאה על צמיגי 29 כזכור...) עם צמיג 33 אתה צריך יחס קצר יותר. 4.27 (אין לדנה 30) או 4.56

וכן - קצת קשה לשכנע את מי שנוסע על צמיגים 33 להשתנמך ל-32 או 31, כי ה-33 באמת נראים נפלא על הג'יפ. מאוד קרביים. ובקצה של קצוות המעטפת גם משפרים קצת את העבירות.
אז אם הג'יפ משמש רק למשחקים ופה ושם טיול - תחיה עם זה. לכאורה, מי שצריכת דלק גבוהה מפריעה לו, מלכתחילה לא צריך לשחק עם סופה.

אבל אם זה רכב שנוסע ק"מ משמעותי - זה נושא שתצטרך להתייחס אליו. ואף מילה על חוקיות.

תנסה להצריח עם סט 31 ולבצע בדיקה. כנראה שתגלה עולם חדש של תאוצות, בלימה טובה יותר, התנהגות כביש עדיפה וגם צריכת הדלק קצת יותר שפויה. רק קצת.

erezgur
06-11-22, 08:39
עוד שאלה שאשמח לתשובה ממכם
כדי לקבל תשובות טובות, אני ממליץ לך להפריד שאלות שונות לשרשורים שונים עם כותרת עניינית טובה לכל אחד מהם (כמו שעשית בתחילת שרשור זה). כך יהיה ברור במה עוסק כל שרשור, אנשים רלוונטיים ייכנסו אליו וגם (ואולי בעיקר) - מי שייחפש דיון דומה בעתיד יוכל בקלות למצוא אותו (וגם גוגל יוכל להפנות לשרשור המתאים אנשים שעדיין לא גולשים בפורום וזה עוזר לפורום :) ).

דרור ברלי
06-11-22, 08:44
יש דבר כזה. יש קיטים.

במקור 2.72
עם קיט 4.10


המקור 2.72:1
עם יחסים 4.10 בסרנים תקבל בלימת מנוע מצויינת. לא להשוות לכלים היפניים הקטנים - כאן יש מנוע בנפח גדול שבולם יופי בירידות וסוחב בעליה גם בסל"ד תלת-ספרתי.

יש קיטים לטרנספר של 4:1
קשה לי להמליץ עליהם לטרנספר 231 עם סליפ-יוק מקורי (כלומר לא "מקוצר") בגלל סכנת שבירה של ציר היציאה האחורי שחוזקו גם ככה גבולי בסופה (מתאים לרנגלר YJ הקליל, לא לסופה שכבדה ממנו משמעותית. ועוד עם צמיגים 33...) שבירת ציר יציאה אחורי בזמן טיפוס תלול מסתיימת בד"כ בהתדרדרות פרועה לאחור שמסתיימת בהתהפכות. אל תקלו ראש בזה!!!!

אם מתקינים קיט 4:1 והטרנספר ממילא יורד מהג'יפ ועולה על השולחן כדי להתפרק לגורמים, מומלץ להשקיע עוד ולהתקין קיט קיצור (Slip-yoke Eliminator) שכולל ציר יציאה מחוזק.
אפשרויות נוספות:
- טרנספר 231J שירד מסופה 2 צבאית. הוא כבר "מקוצר" ועדיף על 231 המקורי בכל אספקט
- טרנספר 241 שירד מסופה 1 צבאית (מפקדים או ממוגנת) הגדול וחזק משמעותית.

שתי האפשרויות האלה מצריכות גם החלפת גלי הינע (אורכים שונים)

ד ו ר ו ן
06-11-22, 10:53
מנסיוני ההבדל בעבירות בין 33 ל-31 קטן מההשלכות לשינויים נדרשים כדי שרכב שתוכנן במקור למידה 30-31 יתפקד קרוב למקור, ועדיין יהנה מהיתרונות של המידה הגדולה.
הצמיגים זה החלק הכי פשוט בשינוי.

הגדלת הגלגל מיועדת לסייע בעבירות, אבל פוגעת ביחסי העברה.
ובלי שינוי יחסי העברה, למעשה מגיעים למצב שהרכב פחות עביר, או צריך להתאמץ יותר כי הזחילה נפגעת=בלאי ושברים.

ואם כבר הגדלה ל-33, אז למה 12.5?

יש 10.5, עם יתרונות הקוטר ופחות עומס כללי.

אני שם בצד עניין של ניראות.
עם זה מיותר להתפלפל במידה וזה מה שמישהו מחפש.

Nivolog
06-11-22, 11:05
מנסיוני ההבדל בעבירות בין 33 ל-31 קטן מההשלכות לשינויים נדרשים כדי שרכב שתוכנן במקור למידה 30-31 יתפקד קרוב למקור, ועדיין יהנה מהיתרונות של המידה הגדולה.
הצמיגים זה החלק הכי פשוט בשינוי.

הגדלת הגלגל מיועדת לסייע בעבירות, אבל פוגעת ביחסי העברה.
ובלי שינוי יחסי העברה, למעשה מגיעים למצב שהרכב פחות עביר, או צריך להתאמץ יותר כי הזחילה נפגעת=בלאי ושברים.

ואם כבר הגדלה ל-33, אז למה 12.5?

יש 10.5, עם יתרונות הקוטר ופחות עומס כללי.

אני שם בצד עניין של ניראות.
עם זה מיותר להתפלפל במידה וזה מה שמישהו מחפש.

האוטו הגיע אליי ככה עם ה33 על 12.5. לכן כרגע אני מעדיף להישאר ככה למרות צריכת הדלק.

אבל פרט חשוב שכתבתי הוא שיש יחסי העברה בסרנים של 4.1, מה שאמור לשפר גם את הזחילה וגם את הסחיבה שבשניהם אין לי בעיה בכלל (כנראה בגלל היחסים).

Nivolog
06-11-22, 14:52
המקור 2.72:1
עם יחסים 4.10 בסרנים תקבל בלימת מנוע מצויינת. לא להשוות לכלים היפניים הקטנים - כאן יש מנוע בנפח גדול שבולם יופי בירידות וסוחב בעליה גם בסל"ד תלת-ספרתי.

יש קיטים לטרנספר של 4:1
קשה לי להמליץ עליהם לטרנספר 231 עם סליפ-יוק מקורי (כלומר לא "מקוצר") בגלל סכנת שבירה של ציר היציאה האחורי שחוזקו גם ככה גבולי בסופה (מתאים לרנגלר YJ הקליל, לא לסופה שכבדה ממנו משמעותית. ועוד עם צמיגים 33...) שבירת ציר יציאה אחורי בזמן טיפוס תלול מסתיימת בד"כ בהתדרדרות פרועה לאחור שמסתיימת בהתהפכות. אל תקלו ראש בזה!!!!

אם מתקינים קיט 4:1 והטרנספר ממילא יורד מהג'יפ ועולה על השולחן כדי להתפרק לגורמים, מומלץ להשקיע עוד ולהתקין קיט קיצור (Slip-yoke Eliminator) שכולל ציר יציאה מחוזק.
אפשרויות נוספות:
- טרנספר 231J שירד מסופה 2 צבאית. הוא כבר "מקוצר" ועדיף על 231 המקורי בכל אספקט
- טרנספר 241 שירד מסופה 1 צבאית (מפקדים או ממוגנת) הגדול וחזק משמעותית.

שתי האפשרויות האלה מצריכות גם החלפת גלי הינע (אורכים שונים)

לדעתי יש לי 231J (בתווית כתוב 231 וJ במרחק קטן מהמספר).


עוד דבר, באוטו כרגע אין לי מד טורים, אז חישבתי על כמה טורים אני בעיקרון נוסע על 80, וזה יוצא 1600 בערך.
אני חושב שלנסוע דווקא על 90-95 יהיה יותר יעיל לאוטו כי 1600 טורים זה טווח נמוך מדי למהירות כזו.
הגיוני לא?
לא שזה עד כדי כך קריטי לי, אבל על איזור ה1900 טורים האוטו יסע יותר טוב מ1600~ כנראה

דרור ברלי
06-11-22, 15:38
יחס 4.1 מתקן את היחס הכולל שלך על צמיגי 33 ומביא אותו למקום מעט קצר ומעט טוב יותר מצמיג 31 על יחס מקורי 3.54, אבל עדיין לא ליחס המקורי של צמיגי 29 על 3.54. היתרון הקל הזה מתקזז מכיוון שהצמיגים מאוד כבדים, צריך להקל על המנוע לסובב אותם ולכן היחס הנכון לטעמי הוא 4.27 אך מכיוון שאינו זמין לדיפ' דנה 30, מה שיש זה 4.56. איטי וחזק, תקבל זחילה לא נורמלית והמון כוח. קח בחשבון שדיפ' דנה 30 עם יחס כזה שמסובב צמיגי 33, כבר יהיה מועד לשבירות.... בגלל הפיניון הקטן.


בהחלט נכון שבמהירות שיוט המנוע צריך להסתובב בסל"ד של שיא המומנט או קרוב אליו.
בסופה שיא המומנט אינו ב-1,600 וגם לא ב-1,900 אלא גבוה יותר. כדאי לחפש בכתובים את עקומת המומנט כדי לדעת.
המהירות החסכונית היא סביב 90-100, כ-1,900 - 2,000 סל"ד. חשוב לתת לג'יפ להתגלגל אליה בנחת ולא להאיץ למרות שזה מאוד מפתה בסופה... עליות שההילוך החמישי הארוך מתקשה לסחוב, אל תתבייש להוריד לרביעי או אפילו לשלישי ולתת למנוע לעשות את העבודה שהוא יודע ואוהב לעשות. לא יעלה לך צריכה, אבל הג'יפ יסחב כמו אריה וייסע טוב ונכון.

בכל מקרה, הנזק של צמיגי 33X12.5 גורמים רב מאות מונים מתועלתם. חכה, השבירות בדרך.... כמ ושדורון ציין, החלפה נכונה ל-33 גוררת איתה עוד המון החלפות של יחסי העברה, ציריות, שדרוג למערכת הבלמים, מערכת היגוי ועוד ועוד ועוד - הצמיגים עצמם הם החלק הכי פשוט וזול בעבודה כזו.
גם אני חושב שאם כבר 33, אז ברוחב 10.5. קלים משמעותית. ועובדים הרבה יותר נכון על הג'יפ הזה.

לגבי איזו תיבת העברה יש לך, תזחל מתחת לחלקו האחורי של הג'יפ ותצלם. תקבל דיאגנוזה מדוייקת.



גילוי נאות: 33 שנים בג'יפים, מתוכן 23 שנים על סופות.

Nivolog
12-12-22, 09:57
ראשית תתחדש!

שנית- אתה עם סופה
דיון על צריכת דלק בסופה מעיד שיש בעיה בתיאום הציפיות שלך ( היא לא תתגמש..).

ריח דלק
ובקפיירים
דורש התייחסות:
יש תקלות פתוחות?
כמו שכתבו לבדוק צנרת לרבות מילוי.

האוטו עבר יישור קו?
כדאי להתחיל משם.


לי יש סופה 93
תמיד אצלי התערובת עשירה ( לא קטסטרופה)
חשבתי בעבר להתקין חיישן חמצן
התעצלתי. צריך לרתך אום כי אצלי אין גם הכנה...

ואני מניח שהמדידה שלך לא מדוייקת.
תעבוד עם GPS.
ובכללי כאמור הצריכה סבבה לגמריי לסופה ישנה על 33 ו 4.10 בכביש.

תהנה!


אל תצפה לצריכת דלק יותר טובה משמעותית. בטח על הצמיגים האלו.

למה מדדת על מפה ולא על הספידומטר?
הסטיה גדולה מדי בספידומטר? כל סטיה בנתונים בצורה הזו תשפיע על התוצאה לכאן או לכאן.


בצ׳רוקי ידני על מידת צמיגים דומה ו- 4.10 בסרנים, הצריכה בנהיגה סטנדרטית היא 5.5

לא ראיתי 1:7 בשום נסיעה גם כשניסיתי לנהוג כמו סבתא.


איך מדדת את המהירות ואת הקילומטרים?

אסף.

אוקיי, תודה רבה על העזרה חברים.
סליחה שאני מקפיץ את האשכול שמעט ישן, אבל אם זה יופיע לאנשים אחרים אז אני מניח שזה יוכל לעזור גם להם.

הוספתי חיישן חמצן, ותרמוסטט (שכנראה מהווה את השינוי היותר רציני) והשינוי לטובה בצריכת דלק היה אדיר בעשרות אחוזים . הסופה עדיין מאוד אוהבת דלק אבל הצריכה שהייתה לא נראתה לי הגיונית ובמיוחד הבקפיירים והריח העשיר.

כנראה המחשב היה במצב עשיר קבוע כי המנוע לא היה מתחמם כראוי בלי התרמוסטט

shmil
12-12-22, 11:20
קרא שוב את תגובה 4 למעלה.

העובדה שהוספת חיישן חמצן היא שגרמה לסגירת חוג בקרה במחשב, ולמשוב על השימוש בדלק ועל איכות השריפה.
הטרמוסטט הוא רק חלק קטן, והעיקרי הוא החיישן חמצן..

-->