התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לקניית ג'יפ / טנדר



Oneqqq
10-11-22, 16:11
<<< קטע ג'יברישי גדול נמחק מכאן >>>

ובעברית (באדיבות https://www.pixiesoft.com/flip/):

אז אני מתכנן מעבר לג'יפ\ טנדר
כיום נוסע על סובארו פורסטר 2011
הרכב ישמש כרכב עבודה ביום יום וטיולים בסופש + קצת שטח מתי שיצא
חשוב לי שטח העמסה לכן כרגע נעול על רכבי 7 מקומות \ טנדר
בגדול בגדול ההתלבטות העיקרית שלי כרגע היא בין פג'ארו ללנד קרוזר בגלל התקציב אני מאוד בהתלבטות כי הבנתי שהלנד קרוזרים בתקציבים שלי בדר''כ עברו התעללות ובפג'ארו הבנתי שיש המון מחלות לא זולות....

א. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 50-60K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? עדיפות לרכב 7 מקומות \ טנדר

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? בשנה בערך 15K אולי יותר מתוכם אולי 5K בשטח
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי ולא יכול להיות מושבת אלא אם אין ברירה
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? 90 אחוז במוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור רמת שרון

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לרב יסע בשבילי עפר וכו אבל לפחות 2-3 טיולים לא רגועים :)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי אבל לא עם הרכב שלי בעיקר בלנד קרוזרים ובליברטי KK
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוט
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא נעול אבל עדיפות לדיזל
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) ארוך \ טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עדיפות לשנה כמה שיותר מתקדמת אבל לפי התקציב

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לנד קרוזר , פג'רו , היילקס (הבעיה למצוא אוט')

מוטי ג.
10-11-22, 17:28
רכב עבודה יומי יומי שהוא גם 4x4 וגם טנדר ב50אשח? זה בסדר לך שהוא יהיה עם 300 אלף ק"מ לפחות?
אני חושב שבתקציב הזה תוכל למצוא ניסן נברה, טרקאן או רקסטון שלא שימשו כרכב עבודה = עם המון ק"מ
אולי גם פולסייז עם החזרי מע"מ ייכנסו בתקציב, אבל בני 10 עם המון ק"מ ברזומה

איל מ
10-11-22, 17:32
תוסיף דיסקברי וטרופר לרשימה.
לגבי 7 מקומות תבהיר בבקשה.
אתה צריך 7 מקומות, או שפשוט התכוונת לרכב ארוך? כי מבחינת גודל אין הבדל בין אלו עם ה7 מקומות לאלו עם ה5 מקומות, ובהרבה מקרים, דווקא באלו עם ה5 יהיה לך יותר שטח להעמסה (כי אין את המושבים המתקפלים).

נדב ש.
10-11-22, 18:24
אם יש לך רישיון ג' והגודל לא "מפריע" לך ביום יום או לאופי המסלולים, דודג' ראם 2011-2013. בלי אוריאה.

קח בחשבון עוד 10k בקלות על שיפורים נחוצים, צמיגים נורמליים והגבהה, כל שאר האבזור והשיפצורים לפי טעמך.

Oneqqq
10-11-22, 22:21
רכב עבודה יומי יומי שהוא גם 4x4 וגם טנדר ב50אשח? זה בסדר לך שהוא יהיה עם 300 אלף ק"מ לפחות?
אני חושב שבתקציב הזה תוכל למצוא ניסן נברה, טרקאן או רקסטון שלא שימשו כרכב עבודה = עם המון ק"מ
אולי גם פולסייז עם החזרי מע"מ ייכנסו בתקציב, אבל בני 10 עם המון ק"מ ברזומה


שמע בגדול לא מצפה לפחות מ280K ק''מ בפוקס וגם מבחינת שנים אני מודע לכך שאני מכוון למקומות עם היסטוריות טיפולים בעייתים או חוסר תחזוקה פשוט בוא נגיד שבני 10 זה מצב פצצה אני לא חושב שבתקציב שלי אני יפול על פחות מבן 15 לצעריי

- - - Updated - - -


תוסיף דיסקברי וטרופר לרשימה.
לגבי 7 מקומות תבהיר בבקשה.
אתה צריך 7 מקומות, או שפשוט התכוונת לרכב ארוך? כי מבחינת גודל אין הבדל בין אלו עם ה7 מקומות לאלו עם ה5 מקומות, ובהרבה מקרים, דווקא באלו עם ה5 יהיה לך יותר שטח להעמסה (כי אין את המושבים המתקפלים).


לא הכנסתי את הדיסקברי וטרופר לרשימה כי בשניהם אני מודע לעלות תחזוקה שלהם וזה יותר ממה שאני יכול .
לא נעול על 7 גם 5 אפשרי , אבל לא דגם קצר אני חייב רכב עם 4 דלתות לילדים.

איל מ
11-11-22, 08:26
אז אתה ניזון משמועות ומשקרים.
עלות האחזקה של הטרופר דומה לזאת של הטיוטה, ושל המיצובישי.
ובמקרה הפרטי שלי, העלות של הדיסקו זולה יותר משל הלנדקרוזרים שמסתובבים סביבי. זה לא שהוא יותר אמין, פשוט החלפים הרבה יותר זולים.

asafk
11-11-22, 09:48
רכב שצריך לעבוד ביוםיום - אני מציע לך לחשוב שוב אם אתה רוצה שזו תהייה גרוטאת שטח בת 20.
אתה צריך משהו שקודם כל יהיה אמין. עלויות האחזקה לטעמי הן משהו משני לזמינות המוחלטת בכל בוקר.

אסף.

איל מ
11-11-22, 11:34
רכב שצריך לעבוד ביוםיום - אני מציע לך לחשוב שוב אם אתה רוצה שזו תהייה גרוטאת שטח בת 20.
אתה צריך משהו שקודם כל יהיה אמין. עלויות האחזקה לטעמי הן משהו משני לזמינות המוחלטת בכל בוקר.

אסף.

מסכים במאה אחוז

asafk
11-11-22, 12:07
ועוד דבר. אם צריך נפח העמסה רק לעבודה - אםשר להסתפק ברכב קטן יותר (יותר זול - יותר חדש - יותר אמין) ונגרר שישמש רק לעבודה.

אסף.

נדב ש.
11-11-22, 13:41
מסכים. אם זה בנוסף לפורסטר אז כן. אם לא, אז כנראה שהוא יוותר על טיולים בסופ"ש...
או שפשוט יקנה נגרר.

Oneqqq
11-11-22, 21:54
אז אתה ניזון משמועות ומשקרים.
עלות האחזקה של הטרופר דומה לזאת של הטיוטה, ושל המיצובישי.
ובמקרה הפרטי שלי, העלות של הדיסקו זולה יותר משל הלנדקרוזרים שמסתובבים סביבי. זה לא שהוא יותר אמין, פשוט החלפים הרבה יותר זולים.


יכול להיות נכון לא היה לי ניסיון איתם אבל ממה שהבנתי מכמה חבר'ה עם ניסיון של שנים ברכבי שטח (3 מהם מוסכניקים ידועים ומומלצים)
טרופר - " אם אתה רוצה לבלות כל היום במוסך אצלי תקנה אותו " ציטוט נוסף של אדם אחר " אל תתקרב לדיזל בטרופר אם כבר רק בנזין אם תמצא"
בנוגע לדיסקו לפי מה שהבנתי שיש קושי בלמצוא חלקים ולכן העלות יקרה יכול להיות שהוטעתי.

ולגבי האמינות של לנד קרוזר אני לא מאמין למשפט הזה שלנד קרוזר הכי אמין בשוק בסופו של דבר כל רכב במצב שונה בהתאם להיסטורית נהיגה וטיפול בו אבל למרות זאת לפי הבנתי לנד קרוזר שמתוחזק בהתאם לא מתרגש גם מ500K+ ק''מ לדוגמא שני רכבי לנד קרוזר אחד שנת 2003 של חבר עם 740K ק''מ והשני עם 670K ק''מ שנת 2001 שניהם מתוחזקים בקפדניות ומרגישים כמו רכב חדש מהחברה חוץ מקצת פלסטיק שצריך חידוש.

- - - Updated - - -


רכב שצריך לעבוד ביוםיום - אני מציע לך לחשוב שוב אם אתה רוצה שזו תהייה גרוטאת שטח בת 20.
אתה צריך משהו שקודם כל יהיה אמין. עלויות האחזקה לטעמי הן משהו משני לזמינות המוחלטת בכל בוקר.

אסף.


זאת החשש העיקרי שלי בגלל זה ההתייעצות , לגבי עניין העגלה אני מסתובב בכל המרכז ולרב בקושי יש חנייה לרכב שלא נדבר על עגלה למרות שכבר חשבתי כמה פעמיים אבל זה לא באמת רלוונטי עבורי .


כבר חשבתי על אופציה של להשאיר את הפורסטר ולקנות רכב טיולים ישן בסכום נמוך בתור פרויקט אבל העדיפות היא לא להחזיק רכב נוסף

erezgur
11-11-22, 23:03
תעשה לעצמך טובה, אל תקפוץ למסקנות על סמך שמועות, אמירות באוויר, תחושות של אחרים והבנה לא נכונה של עובדות.

כאשר מטיילים בשטח רואים לא מעט רכבי דיסקו (כמו של איל שענה קודם) וטרופרים (כמו שלי) בני 18 ומעלה, אם המצב היה כפי שאתה מדמיין על סמך אמירות כלליות ותחושות לא מבוססות - לא היית רואה אותם בכביש ולא בטיולים בשטח.

נשלח מהנייד

נדב42
11-11-22, 23:24
לכל רכב יש תקלות, וכל רכב צריך חלקים.
ולכל רכב יש את הקהילה המקומית שתומכת ואת הידע מאיפה להשיג חלקים, גם לרכבים משנות התשעים כמו שלי וגם לישנים יותר.

אני חושב שהתגובה הזו של אסף היא הנקודה הכי חשובה שעלתה פה בדיון:


רכב שצריך לעבוד ביוםיום - אני מציע לך לחשוב שוב אם אתה רוצה שזו תהייה גרוטאת שטח בת 20.
אתה צריך משהו שקודם כל יהיה אמין. עלויות האחזקה לטעמי הן משהו משני לזמינות המוחלטת בכל בוקר.

אני לא סגור על הקביעה השרירותית של "גרוטאה בת 20" כי יש כאן בפורום לא מעט רכבים ישנים שלא תוקעים את הבעלים שלהם,
זה עניין של מזל ותחזוקה שוטפת/קודמת, אבל המספר באמת לא מהותי לדיון הזה.

אני רוצה להוסיף על התגובה של אסף: כשנוסעים בשטח, שוברים. נקודה.
אם זה בעייתי לך, אז אני לא רואה שום פתרון למעט הפרדת רשויות - רכב נפרד לשטח.

איל מ
12-11-22, 11:16
אני לא סגור על הקביעה השרירותית של "גרוטאה בת 20" כי יש כאן בפורום לא מעט רכבים ישנים שלא תוקעים את הבעלים שלהם,
זה עניין של מזל ותחזוקה שוטפת/קודמת, אבל המספר באמת לא מהותי לדיון הזה.
.

אני דווקא כן סגור. נדירים הרכבים שעשו יישור קו קומפלט , והם בטח לא ממחלקת הsuv, אלא ממחלקת רכבי הנישה/אספנות. מה שנקרא "פרויקט". תמיד יהיה איזה מייסב שמתעייף, או תושבת שנסדקת, או צינור שמתייבש, או פח שנרקב.
ואמנם הגרוטאה בת ה20 היא הרכב היומיומי שלי, והיא לא נתקעת (למעשה היא לא נתקעה מעולם. הפעמים היחידות בהן עשתה צרות היו דווקא כשהיתה צעירה מאוד, ומיד אחרי שקניתי אותה, ולפני יישור קו).
אבל!
ברכב ישן, תקלות קורות. אם אתה לא קשוב ומבין ויודע, אתה תיסע איתן הרבה זמן עד שהן ישביתו.
אצלי ברכב בד"כ הוא מאותת לך שמשהו לא תקין גם חודשים לפני שהוא ישבוק. בד"כ זה מספיק כדי לדחות את התיקון לביקור השנתי, או החצי שנתי במוסך.
לא לכל אחד מתאים לפתוח מכסה מנוע או להעיף מבט למטה פעם בשבוע. ומי שאוהב לנסוע עם מוזיקה, או עושה שיחות תו"כ נסיעה גם לא ישמע רעשים חשודים.
באוטו של אשתי למשל, מכסה מנוע נפתח רק כשצריך להוסיף נוזל ניקוי שמשות, או בטיפול במוסך. אם משהו לא תקין הוא ידליק לך נורה, וגם יכתוב לך מה.
האם לפותש מתאים להיות עם חצי אוזן וחצי עין על הרכב בכל נסיעה יומיומית?

נמרוד
12-11-22, 13:35
<<< קטע ג'יברישי גדול נמחק מכאן >>>

ובעברית (באדיבות https://www.pixiesoft.com/flip/):

אז אני מתכנן מעבר לג'יפ\ טנדר
כיום נוסע על סובארו פורסטר 2011
הרכב ישמש כרכב עבודה ביום יום וטיולים בסופש + קצת שטח מתי שיצא
חשוב לי שטח העמסה לכן כרגע נעול על רכבי 7 מקומות \ טנדר
בגדול בגדול ההתלבטות העיקרית שלי כרגע היא בין פג'ארו ללנד קרוזר בגלל התקציב אני מאוד בהתלבטות כי הבנתי שהלנד קרוזרים בתקציבים שלי בדר''כ עברו התעללות ובפג'ארו הבנתי שיש המון מחלות לא זולות....

א. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!א. מה התקציב לרכישת הרכב? 50-60K
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?כן

2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח? עדיפות לרכב 7 מקומות \ טנדר

3. נסועה שנתית ותחזוקה:א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? בשנה בערך 15K אולי יותר מתוכם אולי 5K בשטח
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? יום יומי ולא יכול להיות מושבת אלא אם אין ברירה
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? 90 אחוז במוסכים
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור רמת שרון

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לרב יסע בשבילי עפר וכו אבל לפחות 2-3 טיולים לא רגועים :)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? טיילתי אבל לא עם הרכב שלי בעיקר בלנד קרוזרים ובליברטי KK
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).

5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?

א. גיר אוטומטי/ידני - אוט
ב. מנוע דיזל/בנזין - לא נעול אבל עדיפות לדיזל
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...) ארוך \ טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? עדיפות לשנה כמה שיותר מתקדמת אבל לפי התקציב

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים? לנד קרוזר , פג'רו , היילקס (הבעיה למצוא אוט')

תתחיל לעבור בלוחות על איסוזו דימקס ומיצובישי האנטר 2008-2009-2010.

ishc
12-11-22, 19:08
הערה יחידה על האנטר. אם יש לך אפשרות, חפש ידנית.
תהנה מאמינות טובה יותר והחלןך ראשון קצר יותר מהאוט'

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

-->