התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הגבהת חלק אחורי למיצובישי הנטר



or_t
21-11-22, 08:14
היי

לפני כשנתיים התקנתי קיט הגבהה להאנטר של איירונמן אצל גתוס. הקיט כולל בולמים קדימה ואחורה, קפיצים מקדימה, ומאחורה תוספת עלה חיזוק.

מהחלק הקדמי אני די מרוצה, מרוסן ומתנהג יפה.

מהחלק האחורי ממש לא, כי לרכב הזה יש תחת ארוך וככל שמטיילים יותר אני שומע יותר ויותר פגיעות. התקנתי פגוש דק של אספיר אבל עדיין לא פתר את הבעיה.

לפני שבוע חבר התקין על ההאנטר שלו קיט של efs הכולל גם החלפת עלים, והחלק האחורי של הטנדר שלו הרבה יותר גבוה, והוא עוד עם פגוש ברזל רגיל.

דיברתי עם גתוס והם הפנו אותי לחמילבסקי קפיצים והם אומרים שצריך לשים עוד עלה חיזוק ואין צורך להחליף את כל העלים.

יש למישהו נסיון עם הגבהה כזו ויכול להמליץ או לשלול?

תודה


Sent from my iPhone using Tapatalk

לביא
21-11-22, 09:19
אחרי שהעמסתי את ה 73 בהרבה מאוד ציוד, זה מה שעשיתי. עבד מצויין.

המשוטט
21-11-22, 13:22
הוספתי עלה אצל חמילבסקי בדימקס

אין תלונות

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

or_t
21-11-22, 15:31
תודה. יודעים להסביר להדיוט כמוני למה שזה יהיה יותר מוצלח מהעלה שמגיע עם הקיט?


Sent from my iPhone using Tapatalk

לביא
21-11-22, 17:30
זה לא במקום. זה בנוסף. כנראה שהעמסת יותר משקל ממה שהערכה מתוכננת ולכן צריך חיזוק.

or_t
21-11-22, 18:45
זה לא במקום. זה בנוסף. כנראה שהעמסת יותר משקל ממה שהערכה מתוכננת ולכן צריך חיזוק.

לפי מה שהוסבר לי, נפטרים מהעלה הקצר שהגיע עם הקיט, מוסיפים עוד עלה מחוזק, ומערגלים את כל הקפיץ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
22-11-22, 00:39
בכנות זה כוסות רוח למת באוטו שמטייל בשטח.
אתה מקשיח את המתלה אבל שאר העלים כבר עייפים. במקרה הטוב תקבל אוטו קשיח מדי מאחור ולא מאוזן ובמקרה הרע הוא ישקע חזרה או שיתפתח בלאי מואץ על העלים הישנים.
כנס לשקילה שאתה עמוס לטיול ותבדוק כמה משקל אתה סוחב, אם אני זוכר נכון במקור ההאנטר שוקל 1900 ק''ג.
תזמין סט קפיצי עלים תואם למשקל וסע לשלום. על הדרך שווה כבר להחליף בושינגים ולנדנדות מתגרזות ואולי גם ברגים מתגרזים לחיבור הסטטי לשלדה.
בגלל שהאישור הגבהה כבר קיים גם ככה כנראה שתוכל גם לעשות לבד אם בא לך.
לגבי EFS, אני התקנתי כאלו בהאנטר שהיה לי והאוטו היה מדהים. מגהץ ומרוסן. לגבי גובה, כבר כתבו פה שאי אפשר באמת להגביה האנטר (וזה נכון) ואתה תחזור לגובה המקורי מהמפעל שזה אחלה.
הדבר היחיד לשלילה הוא שכאשר נזקקתי לשירות מהיבואן הם זרקו עלי זין.
היום, הייתי קונה אולדמן רק מהסיבה הזו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

or_t
24-11-22, 09:10
בכנות זה כוסות רוח למת באוטו שמטייל בשטח.
אתה מקשיח את המתלה אבל שאר העלים כבר עייפים. במקרה הטוב תקבל אוטו קשיח מדי מאחור ולא מאוזן ובמקרה הרע הוא ישקע חזרה או שיתפתח בלאי מואץ על העלים הישנים.
כנס לשקילה שאתה עמוס לטיול ותבדוק כמה משקל אתה סוחב, אם אני זוכר נכון במקור ההאנטר שוקל 1900 ק''ג.
תזמין סט קפיצי עלים תואם למשקל וסע לשלום. על הדרך שווה כבר להחליף בושינגים ולנדנדות מתגרזות ואולי גם ברגים מתגרזים לחיבור הסטטי לשלדה.
בגלל שהאישור הגבהה כבר קיים גם ככה כנראה שתוכל גם לעשות לבד אם בא לך.
לגבי EFS, אני התקנתי כאלו בהאנטר שהיה לי והאוטו היה מדהים. מגהץ ומרוסן. לגבי גובה, כבר כתבו פה שאי אפשר באמת להגביה האנטר (וזה נכון) ואתה תחזור לגובה המקורי מהמפעל שזה אחלה.
הדבר היחיד לשלילה הוא שכאשר נזקקתי לשירות מהיבואן הם זרקו עלי זין.
היום, הייתי קונה אולדמן רק מהסיבה הזו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

תודה צחי. יש בעיה כלשהי עם לשים קפיץ חדש של אולדמן בשילוב עם הבולמים של איירונמן?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
24-11-22, 10:17
לפי מה שהוסבר לי, נפטרים מהעלה הקצר שהגיע עם הקיט, מוסיפים עוד עלה מחוזק, ומערגלים את כל הקפיץ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

קבוע הקפיץ נמדד בפרקטיקה כמה הקפיץ יורד בגובה על משקל מועמס.
הוספת עלה תומך (לא עלה עומס קצר) מקשיחה את הקפיץ והוא יתייצב גבוה יותר תחת אותו העומס (בהנחה שאתה במשקל סביר ולא חרגת).

לא הבנתי מה מנסים להשיג מהורדת עלה העומס הקצר.
הוא נכנס לעבודה רק כשהרכב עמוס מירבית/קרוב לשם, וההסרה שלו יכולה אפילו לגרום לנזק לקפיץ במצב שיש משקל, והקפיץ בעבודה יעבור למצב היפוך קשת.

אם הציעו לך ערגול יחד עם הורדת עלה עומס והוספת עלה חדש, נשמע כמו מישמש של נסיון החייאת נבלה.

ד ו ר ו ן
24-11-22, 10:22
תודה צחי. יש בעיה כלשהי עם לשים קפיץ חדש של אולדמן בשילוב עם הבולמים של איירונמן?


Sent from my iPhone using Tapatalk

אין בעיה אם הבולם מתאים לרכב.
זה עניין של כיול הבולם, וחווית הנסיעה האישית שלך.
כל חברה מכיילת מעט שונה. לפעמים לא תרגיש בהבדל ולפעמים זה יהיה הבדל ברור.

מה שכן, חברות רציניות יודעות להציע לך קיט של קפיץ+בולם שמותאם ונבדק יחד עם הקפיץ הספציפי לתוצאה מיטבית.
זאת להבדיל מניסוי ותהייה כשאתה בונה קומבינציה פרטית.

אלון
30-01-23, 18:24
טריטון 2020. תומר מ"קפיצי חצור הגלילית" ערגל והוסיף עלה. לא החלפתי בולמים. הרכב נהיה גבוה, הרבה יותר נעים ויפה. פצצה

-->