צפייה בגרסה מלאה : (נגזר) דיון על חתך צמיגים ורגישות לפאנצ'רים
(שימו רגע את הדיפנדר החדש בצד. הוא לא רכב שטח אמיתי) .
ו.
רכב גבוה עם גלגל בגודל ראוי+נעילות+יחסי העברה+זויות מרכב מכובדות אינו רכב שטח?
רכב גבוה עם גלגל בגודל ראוי+נעילות+יחסי העברה+זויות מרכב מכובדות אינו רכב שטח?
מידת צמיגים דורון, מידת צמיגים. גם חתך נמוך, גם צמיג חלש ועדין באופן כללי, גם מידה ייחודית שאין למצוא בפנצ'ריות. מום של ממש.
ויש שם עוד כל מיני מוזרויות. היכולות מרשימות, אבל אתה לא מפסיק לחשוש.
זה רכב כביש מרשים מכל בחינה עם יכולות שטח מרשימות לא פחות, אבל ב"רכב שטח אמיתי" אתה מרגיש נינוח ובטוח ולא חושש גם כשהתנאים הופכים לקשוחים. לך אני לא צריך להסביר את הדקויות של זה ולא - לא מוכרחים לנסוע בהיילקס/סופה ולהתפשר על מהירויות ות"ש מינימלי בכביש כדי להבין את זה. רוביקון וברונקו הם דוגמה מצויינת.
מידת צמיגים דורון, מידת צמיגים. גם חתך נמוך, גם צמיג חלש ועדין באופן כללי, גם מידה ייחודית שאין למצוא בפנצ'ריות. מום של ממש.
ויש שם עוד כל מיני מוזרויות. היכולות מרשימות, אבל אתה לא מפסיק לחשוש.
נקודות החולשה ברורות וידועות.
יכול להיות שאתה בוחן אותו בפרמטרים של רכב עבודה ספרטני ודרך החששות שלך, ולא לפי הייעוד וקהל היעד שלו?
לדעתי זו הגזמה להגיד שזה לא רכב שטח.
ובחזרה לברונקו..
חלילה.
אני שופט אותו בפרמטרים של טיול.
מסלולים שאני ואתה פשוט מניעים ונוסעים, ברכב עם צמיגים כאלה אתה כל הזמן בפחד ובלחץ.
לא מהעלויות, אלא מתקיעות מתישות והתמודדות עם פנצ'ר שני ושלישי... אנחנו מובילים את טיולי מועדון לנדרובר וסיפור הצמיגים זה עניין שבשגרה וערכת התולעים נמצאת כל הזמן בשלוף ועובדת (בתקווה שהצמיג לא ייקרע ממש).
בברונקו זה לא יקרה כי האמריקאים השכילו לצייד אותו בצמיגים שלא רק גדולים ולא רק מדגמים חזקים (הטענות של פות"ש על הגודייר טריטורי MT לא מוכרות לי, כי אני לא הצלחתי לפנצ'ר אותם גם בקטעים שנהגתי מהר ממש (תלת ספרתי). מצד שני הוא דוהר ככה בשטח כל הזמן.... אז מתישהו הוא ישמיד כל צמיג), הם גם במידות גנריות ונפוצות (מידות של רוביקון).
גם רמבו לא היה מצליח לנצח את הוויטנאמים והרוסים אם היה נועל נעלי בלט.
אני מתעקש לגעת בזה כל הזמן כי צמיגים עדינים ופגיעים הוא האירוע המעכב/מחרב טיולים הכי נפוץ כשיוצאים לשטח עם קבוצות של רכבי שטח מודרניים. ברכב עם צמיגי חתך נמוך שמטייל הרבה, סעיף קריעות הצמיגים עלול לשאוב אלפי שקלים בשנה.
סופה יצאה מהמפעל עם מידה אופציונלית 31/10.5 על חישוק 15, וזה אומר חתך 75 ודופן גבוהה ומסיבית. גם בצמיג ה-29 המקורי הדופן היתה בחתך 75.
אתה נופל למלכודת הדבש של קוטר חיצוני מכובד על הנייר (32') אבל רוב הדיפנדרים מגיעים על חישוקי 19 ו-20, עם רוחב 255 וחתכי 65 ו-60, זה אומר דופן קטנה ונמוכה. הצמיגים האלה אמנם מוגדרים AT, אבל אלה AT מאוד עדינים שנקרעים בדופן כאילו עשויים מנייר.
לא לחינם הרוביקון והברונקו כל כך הרבה יותר מתאימים ועמידים לשימוש בשטח - כי האמריקאים לא נגררו אחרי האופנה המטופשת הזו של חישוקי ענק ונשארו עם חישוקי 17 על קוטר 33 ודופן גבוהה (עזבו את "חתך 70". זה רק מספר. בפועל, כשהחישוק הוא 17' ורוחב הסוליה 285 או 315, דופן בחתך 70 היא גבוהה, גמישה וחזקה) והצמיגים הם רק ההתחלה.
אני מתעקסופה יצאה מהמפעל עם מידה אופציונלית 31/10.5 על חישוק 15, וזה אומר חתך 75 ודופן גבוהה ומסיבית. גם בצמיג ה-29 המקורי הדופן היתה בחתך 75.
אתה נופל למלכודת הדבש של קוטר חיצוני מכובד על הנייר (32') אבל רוב הדיפנדרים מגיעים על חישוקי 19 ו-20, עם רוחב 255 וחתכי 65 ו-60, זה אומר דופן קטנה ונמוכה..
דרור,
אני מקבל ומנוסה בכך ש- 50-55 זה זוועה בשטח, פגשנו ממקור ראשון ברכבי חברים כמה זה רע בשטח.
אבל לצמיג 235.75.15 מקורי של סופה יש סה״כ סנטימטר בודד יותר לגובה הדופן ביחס ל-255.65.18..
ופחות דופן מצמיג 215.75.15..
רצוי יותר, זה לא 31 כסטנדרט, אבל גם לא קטסטרופה.
מה שיותר מהותי הוא איכות הצמיג.
ולא סתם זרקתי את המידה של הגובה 70%.
היא קיימת וחוקית ומכובדת. זה לא 55 וגם לא 60.
מי שמעדיף לנסוע על החישוק 20 בשביל האופנה, במילא לא יכנס עם הדיפנדר שלו לשטח
ופחות דופן מצמיג 215.75.15..
איך פחות, אם 75% מ-235, זה יותר מ-75% מ-215?..... זה חומר של כיתה ד-ה..... אצל מי למדת חשבון? למורה שלך קראו מירי רגב?....
50-55 זה זוועה ואי אפשר לטייל עם זה בלי פחד מפנצ'ר בכל רגע נתון? גם 60. תאמין לי. אפילו 65 גבולי מאוד. ערכת התולעים לא נחה לרגע.
- - - Updated - - -
מי שמעדיף לנסוע על החישוק 20 בשביל האופנה, במילא לא יכנס עם הדיפנדר שלו לשטח
בטיול הבא אצלם לך כמה הם נכנסים לשטח עם חישוקי 19-20.
רכב ההדגמה שאני קיבלתי, על ג'נט 19 עם חתך 65, אכל בטיול רק 4 תולעים.... באותו צמיג.
רכב שבא על צמיגי חתך נמוך הוא לא רכב שטח. נקודה.
איך פחות, אם 75% מ-235, זה יותר מ-75% מ-215?..... אל תיפול בחשבון של כיתה ד-ה.....
ף.
התיקון אוטומטי שיבש ולא ניתן היה לערוך.
65% מ-255 זה יותר גובה דופן מ-75% בצמיג 215
הכוונה הייתה להמחיש לך ש-65 ברוחב הנל (255) זה אולי נשמע מעט, בפועל זה לא המצב.
התיקון אוטומטי שיבש ולא ניתן היה לערוך.
65% מ-255 זה יותר גובה דופן מ-75% בצמיג 215
הכוונה הייתה להמחיש לך ש-65 ברוחב הנל (255) זה אולי נשמע מעט, בפועל זה לא המצב.
בפועל הוא אוכל פנצ'רים בלי סוף.
וכלים על צמיגי 205/215 עם דופן 75 (כל מיני סוזוקים) מתפנצ'רים הרבה-הרבה פחות. אם בכלל.
ehudzeelim
22-11-22, 16:40
בפועל הוא אוכל פנצ'רים בלי סוף.
וכלים על צמיגי 205/215 עם דופן 75 (כל מיני סוזוקים) מתפנצ'רים הרבה-הרבה פחות. אם בכלל.כדי להשוות צריך להתייחס גם למשקל שנושא צמיג 215 (כמה שוקל סוזוקי?), מול המשקל שנושא צמיג 255. לא הכל זה חתך.
כלומר רכב כבד יחסל צמיג בחתך X מהר יותר מרכב קל עם אותו חתך
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כדי להשוות צריך להתייחס גם למשקל שנושא צמיג 215 (כמה שוקל סוזוקי?), מול המשקל שנושא צמיג 255. לא הכל זה חתך.
כלומר רכב כבד יחסל צמיג בחתך X מהר יותר מרכב קל עם אותו חתך
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זו מידה גם של רכבים במשקל 2.5+ טון.
אני מרשה לעצמי להניח שמהנדסי היצרן לוקחים בחשבון את גודל ומשקל הרכב כשהם באים לבחור מידת צמיגים.
בהחלט יש מצב שהם מייעדים את רוב כלי הרכב האלה ל- 90% כביש ושבילים חלקלקים עם גיחות שטח קצרות פה ושם, אבל מסתבר שהשטח אצלנו מאוד טרשי וקשוח, גם במסלולי טיול רגועים יחסית, ואז אותו צמיג בחתך נמוך שתורם הרבה להתנהגות כביש טובה של רכב מודרני, מתגלה כנקודת תורפה רצינית.
לא יודע מה לא טוב בצמיגי ה-AT מתוצרת גודייר של הדיפנדר, שגורם להם להשמיד את עצמם ככה, אבל עובדה.
אגב, כל עוד הצמיגים לא השמידו את עצמם, הוא מגהץ שבילים ברמה גבוהה מאוד. לא ברונקו, אבל לא פראייר בכלל.
וזה מה שכל כך יפה בברונקו - עם כל יכולות השטח שלו ועל צמיגי שטח (AT אגרסיבי) עם דופן גבוהה, שהם לא המתכון להתגרזנות בכביש, הוא מצליח להפגין נימוסי כביש מאוד מרשימים. הג'וניור שלי טען "היגוי של פוקוס - בג'יפ". למי שלא מכיר את חדות ההיגוי של פוקוס, אז זו מחמאה גדולה.
ehudzeelim
22-11-22, 18:59
זו מידה גם של רכבים במשקל 2.5+ טון.ולשמחתם (של הצמיגים) לרכבים האלה חסרים (או מוגבלים מתכונות הרכב ו/או עמידות הנהג [emoji16]) הכוח והמהירות שיגרמו להם לנזק.
אני חושב שעמידות הצמיג היא פונקציה של כמה גורמים: מומנט שהמנוע מסוגל להעביר אל הצמיג, מהירות, מתלים, משקל הרכב, וכמובן תכונות הצמיג (רוחב, חתך, ply וכו').
ואולי יש עוד?.
אז באמת קשה להשוות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.