צפייה בגרסה מלאה : מיכל אגירה לקומפרסור בטנדר - המלצות/רעיונות
היי חברים,
התקנתי בטנדר קומפרסור viair 400p עם מפסק יעודי וחיבור מהיר לצינור אוויר מקדימה ומאחורה.
התחלי לחשוב בכיוון של להוסיף מיכל אגירה לאוויר.
למטרות ניקוי בלחץ אוויר, מילוי אוויר לצמיגים בצורה קצת יותר מהירה וכ"ו.
עכשיו, המלצות מאיפה קונים מיכל שכזה? (מעדיף חנות אונליין), איזה גודל כדאי?
ובכלל תמונות/טיפים לאיפה למקם יעזרו.
תודה מראש.
boaz avrahami
23-11-22, 14:06
קח כיוון. תרחיב חיפוש לםי ההעדפות שלך
Small Air Tank Air Reservoir Tank with 4 pieces 1/4 Inch NPT Air Ports, 1 Gallon Capacity https://a.co/d/75qx7Rz
ממליץ לחפש את ההתקנה שנמרוד עשה בהיילקס שלו, הוא פירט מעולה על העבודה והחלקים.
באופן אישי אני קניתי מיכל אלומיניום 11ליטר מעליאקספרס.
https://m.de.aliexpress.com/item/1005002319367963.html?gatewayAdapt=Pc2Ms ite
אצלי הוא מותקן בקבינה בסמוראי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221123/9b8146079daad187e9d5f277147460a4.jpg
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
23-11-22, 15:10
ג'נקיה של משאיות, בכל הגדלים שתרצה. אצלי יש מיכל 25 ליטר, מוולוו fe.
יונימוג אדום
23-11-22, 20:13
אצל ספארקו בחולון תמצא מיכלי אויר מנירוסטה כולל ניפלים לחיבורים ושסתום ביטחון .
אילן
boaz avrahami
23-11-22, 21:09
ג'נקיה של משאיות, בכל הגדלים שתרצה. אצלי יש מיכל 25 ליטר, מוולוו fe.
מיכל אוויר של משאית הוא לא מברזל ובמשקל גבוה?
Oren Kipnis
23-11-22, 23:50
כיום רוב המכלים מאלומיניום, ומכל אלומיניום שירד ממשאית או אוטובוס בטוח הרבה יותר מכל מכל ממקור לא ידוע.
אני עשיתי שימוש חוזר במטף 6 ק"ג. כתבתי על זה כאן:
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4014
141172
141169
141170
141171
צריך להיעזר בחרט כדי לייצר פקק מתאם לראש המטף. לחלופין לקדוח ולרתך מופות כמו שחנן עשה במיכל שלו.
אם אתה לא נהנה ממחזור ומוכן לשלם קצת כסף, אז כמו שבועז קישר. חיפוש קצר מראה שיש מיכל גלון של VIAIR עם משלוח חינם כרגע:
https://www.amazon.com/Viair-91014-Gallon-4-Port-Reservoir/dp/B000YC7GAQ/ref=sr_1_10?crid=3MF3BBAPC6YOM&keywords=air+tank+1%2F4+npt&qid=1669276165&sprefix=air+tank+1%2F4%2Caps%2C226&sr=8-10&ufe=app_do%3Aamzn1.fos.08f69ac3-fd3d-4b88-bca2-8997e41410bb
וזה נראה עוד יותר טוב (ועולה בהתאם) ויכנס לדעתי באותו מקום כמו המיכל שלי אבל עם נפח של 15 ליטר.
https://www.amazon.com/dp/B07J6B1421/ref=sspa_dk_detail_4?psc=1&pd_rd_i=B07J6B1421&pd_rd_w=4rdSA&content-id=amzn1.sym.bff6e147-54ad-4be3-b4ea-ec19ea6167f7&pf_rd_p=bff6e147-54ad-4be3-b4ea-ec19ea6167f7&pf_rd_r=CNAVAAA2CVBHSSTYE6Y9&pd_rd_wg=si4OK&pd_rd_r=b6cd63b9-2f9d-4ff4-ac97-3ff7514c6349&s=automotive&sp_csd=d2lkZ2V0TmFtZT1zcF9kZXRhaWwy
חנן-ג'יפולוג
24-11-22, 10:03
מיכל אוויר של משאית הוא לא מברזל ובמשקל גבוה?
ציפיתי מסולי למשפט כזה...
כן, ברזל שוקל יותר, אבל המיכל הזה שוקל ק"ג מועטים.
תודה לכולם על ההמלצות.
ראיתי את המיכל של Viair באמזון. הוא 1 גלון... זה נראה לי קטן מאוד. אני טועה?
שאלה אחרת, כמה חורים למחברים אני למעשה צריך?
אחד שממנו יוצא האוויר.
אחד שממנו נכנס האוויר.
ועוד אחד פורק לחץ לא?
כי לדוגמא המיכל של viair יש לו 4 פורטים.
איך אני סותם את אלו שאני לא צריך?
חנן-ג'יפולוג
24-11-22, 11:24
אין לזה משמעות רצינית.
תפקוק מה שאתה לא צריך. שים מפצלים אם חסר יציאות.
- - - Updated - - -
25 ליטר ב12 באר מספיקים למילוי אוויר בארבעה צמיגים 31, מ15 ל24psi ללא הפעלת מדחס.
תודה לכולם על ההמלצות.
ראיתי את המיכל של Viair באמזון. הוא 1 גלון... זה נראה לי קטן מאוד. אני טועה?
זה לא קטן ולא גדול, זה 1 גלון. איפה אתה מתכנן להתקין את המיכל? אתה הולך להקצות לו מקום בארגז של הטנדר? בתא המנוע? מתחת לרכב?
שאלה אחרת, כמה חורים למחברים אני למעשה צריך?
אחד שממנו יוצא האוויר.
אחד שממנו נכנס האוויר.
ועוד אחד פורק לחץ לא?
כי לדוגמא המיכל של viair יש לו 4 פורטים.
איך אני סותם את אלו שאני לא צריך?
אחד לפחות, שאליו אתה יכול לחבר סעפת או מפצלים כמה שאתה רוצה. המיכלים הקנויים מגיעים עם הרבה חורים כדי להתאים למגוון התקנות, אתה מתחבר לאן שאתה רוצה וסותם את השאר עם פקקים שסביר להניח שהמיכל כבר מגיע איתם.
אין לזה משמעות רצינית.
תפקוק מה שאתה לא צריך. שים מפצלים אם חסר יציאות.
אוקי. חייב להודות שבפקק לא ניתקלתי..
בכל מקרה, אני קורא את ההוראות של הקיט של Viair סתם כדי להבין מי נגד מי מבחינת חיבורים.
האם אתם, לאחר השימוש (מילוי אוויר/ניקוי) מנקזים את האוויר מהמיכל? או שפשוט מכבים את הקומפרסור והאוויר שיש במיכל נשאר?
אשמח לקישורים לרכיבים שמתחברים למיכל בדגש על ממסר שמכניס את הקומפרסור לפעולה ומפסיק אותו כאשר הלחץ במיכל מגיע ללחץ הרצוי.
מחבר לשיחרור אוויר/מים שמתחבר בתחתית.
פורק לחץ ובכלל חיבורים של דברים חשובים שנראה לכם שאצטרך.
שוב, המון תודה על הסבלנות.
חנן-ג'יפולוג
24-11-22, 19:53
בגלל שהמיכל אצלי מספיק לניפוח רביעיית צמיגים ללא הפעלת מדחס, יש אצלי הפרדה ברורה בין זמן הפעלת המדחס לזמן הניפוח. אני בד"כ מנפח את המיכל בחניון הלילה, או בבית, לאחר יום טיול. במצב הרגיל המיכל מדוחס למקסימום. פעם באף פעם אני מנקז מים מהפתח התחתון הייעודי לזה.
רכיבי הבקרה נקנו ב"בקרה" בישראל. לפני כ14 שנים.
מישהו כאן קישר כאן פעם לחנות (עם אתר לא רע) בחולון שמוכרת קומפרסורים וגם אביזרי בקרה, מיכלים וכל מה שצריך כדי להרכיב מערכת אוויר 12v.
עריכה:
אולי זה:
https://peerltd.co.il/default.html
אבל האתר עושה לי בעיות. זכרתי משהו מעט אחר.
אני מנקז את האוויר/מים בסוף כל טיול.
יש לי ocd..(וסמוראי פתוח) אני מפעיל את הקומפרסור מספר פעמים לאורך טיול ולא בשביל הצמיגים.. כדי להוריד את הפודרה מעלי ובקבינה בכדי להרגיש קצת אנושי.
אגב אני תמיד יורד ל10psi בכניסה לשטח, לכל שטח, בחולי או סלעים יורד לערכים חד סיפרתיים, אני נועל צמיג די גדול, ועולה בכביש ל-29אח 27 קד והקומפרסור נכנס לפעולה כבר בצמיג הראשון, תמיד
מיכל 11ליטר שנדחס ל130psi, הקומפרסור נכנס לעבודה ב90.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
יונימוג אדום
25-11-22, 06:43
אצלי בסיקס הפתוח מותקן מדחס מזגן המופעל ע"י המנוע .
מיכל אוויר מרובע מבנייה עצמית בנפח 4 ליטר ( מספיק ויותר ) , המדחס מכוון ללחץ של 7 אטמ" והמיכל מספיק להפעלת פטיש אוויר למשל , בפתיחת או סגירת הגלגלים אני מצליח לפתוח שלושה אומים ואז להמתין כ-10 שניות ולפתוח את השאר .
המערכת הזאת עובדת כבר 15 שנה ללא תקלות כלל .
את האוויר הוא יונק מצינור המחובר בין מסנן האוויר לבין מכסה השסתומים וכך האוויר גם מסונן וגם משומן ( אדי שמן מנוע ) ואין צורך במשמנת נפרדת , עובדה - המערכת מתפקדת היטב גם לאחר 15 שנות פעילות והרבה שטח .
הג'יפ הזה משמש אותי גם כרכב חילוץ בעסק וגם שם אני נעזר במדחס הזה פעמים רבות .
אילן
את האוויר הוא יונק מצינור המחובר בין מסנן האוויר לבין מכסה השסתומים וכך האוויר גם מסונן וגם משומן ( אדי שמן מנוע ) ו
אילן
זה בעצם הנשם של ראש המנוע לפי התיאור.
זה לא אויר מסונן, זה אדי שמן, וגזים מבעירה.
אתה גם מנפח צמיגים עם הגז הזה?
יונימוג אדום
25-11-22, 14:40
זה בעצם הנשם של ראש המנוע לפי התיאור.
זה לא אויר מסונן, זה אדי שמן, וגזים מבעירה.
אתה גם מנפח צמיגים עם הגז הזה?
המנוע אצלי לא מנפח .
זהו צינור המחבר בין מכסה השסתומים למסנן האויר בכניסה לקרבורטור , המדחס יונק את האויר ממסנן האויר בתוספת של שמנוניות מהמנוע .
המדחס זקוק לשימון קל של הבוכנות וזה עושה את זה בדיוק .
מוזמן לבוא ו"להסניף" את האויר שיוצא ואין זכר לאדי השמן , לעומת זאת המדחס ( שעובד לא מעט - גם בניפוח גלגלי בובקט למשל וגם פטיש אויר )חי מצויין לאורך השנים הרבות שהמערכת עובדת אצלי .
אילן
ונניח שיש אדי שמן.
כמה זה בעייתי לצמיג?
שמן מנוע לגומי זה לא רע. אפילו יכול להועיל למניעת חלודה.
אסף
המנוע אצלי לא מנפח .
אילן
אין מנוע שלא מעביר חלק מאדי השריפה לראש המנוע.
זו הסיבה שיש נשם לפריקת לחץ.
השרשור כמובן יורד מהפסים, אבל יש פה קטע מעניין.
מדחס מזגן מוסב, מונע ישירות על ידי המנוע, כמו שאילן מתאר, היה שיפור נפוץ בסיקסים. די פשוט היה להוסיף עוד ברקט, מדחס משומש, להוסיף פולי עם עוד רצועה. מדחסים עם ספיקה גבוהה מאד.
אבל האם זה רלוונטי בתאי מנוע מודרניים יותר? לא נראה לי.
אגב, גם חנן לא מספר שהמערכת בטנדר שלו לא ממש קונבציונלית...:rolleyes: יש לו מדחס תעשייתי, גדול, מונע רצועה, שהוא החליף לו את המנוע ל24V (עם סיפור שלם של להניע אותו ברכב עם מערכת חשמל 12V), עם מיכל 25 ליטר כמו של מדחס ביתי קטן, וכל זה תופס חלק משמעותי מתא המטען. לא כותב חצי תא מטען, אבל בטח רבע...
חנן-ג'יפולוג
25-11-22, 19:00
הייתי בטוח שהקטע פה זה לענות על מה שנשאל.
ונניח שיש אדי שמן.
כמה זה בעייתי לצמיג?
ראית איך נראות תושבות מנוע ששמן נוזל עליהן?
boaz avrahami
25-11-22, 19:22
הייתי בטוח שהקטע פה זה לענות על מה שנשאל.
ברוך הבא לפורום.
ehudzeelim
25-11-22, 20:49
ויש את השיטה של גלגל רזרבי כמיכל אגירה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה לכולם על התגובות.
מבחינת מיקום מיכל האגירה - ראיתי כאלו שהתקינו מתחת לרכב.
יש בי חשש מסויים שבחורף שאני עושה טיולי בוץ, הכל מתמלא בוץ ואם הזמן הברזים (נניח זה לשחרור הלחץ במיכל במקרה שיש לחץ מעל נתון מסויים) פשוט יסתם/יהרס.
מה גם שאם אני רוצה לנקז את האוויר בסוף טיול כדי לא להשאיר מיכל מלא אוויר בצורה קבועה. להתכופף כל פעם מתחת לטנדר...
בכל מקרה - חשבתי לשים את זה מאחורה באמבטיה. מישהו התקין את זה בצורה אסטטית ויש לו תמונות להעלות?
תודה.
אין שום סיבה ששסתום הבטחון יהיה מחובר למיכל. צינור אחד זה כל מה שצריך להגיע אליו. שסתום בטחון יכול להיות ליד הקומפרסור כמו בהתקנה שלי (מקווה שקראת את הקישור ששמתי והדברים שם ברורים).
לגבי ניקוז:
א. זה לא מים, זה אויר. הניקוז יכול להיות מכל מקום, לא צריך נקודה נמוכה.
ב. אין שום סיבה בעולם לרוקן את המיכל באופן יזום. כדאי שתוריד את העניין הזה מסדר היום.
ג. לא צריך ברז מיוחד כדי לרוקן. כיבית את הקומפרסור, לחצת על ההדק של אביזר הניפוח, רוקנת את כל האויר.
צריך ניקוז. למים. בתחתית המיכל.
מיכל של משאית מגיע עם הניקוז הזה. .
אסף.
ehudzeelim
27-11-22, 13:19
צריך ניקוז. למים. בתחתית המיכל.
מיכל של משאית מגיע עם הניקוז הזה. .
אסף.
+1
בכל הקומפרסורים שאני מכיר יש פתח לניקוז מים
ניקוז לחות זה משהו שעושים פעם באף-פעם. בשביל זה מספיק פקק בתחתית המיכל.
באופן קבוע, אין סיבה שהמיכל לא ישאר תחת לחץ.
ואין בעייה למקם מיכל בארגז של הטנדר, למשל מעל אחד מבתי הכנף. זה הכי קל.
ניקוז לחות ואין בעייה למקם מיכל בארגז של הטנדר, למשל מעל אחד מבתי הכנף. זה הכי קל.
מצד שני יש הרבה מקום לא מנוצל מתחת לארגז.
ויותר נמוך ..
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.