צפייה בגרסה מלאה : תעלומת טעינה פיגו 207 1.6 2010
קצת ארוך ומסתורי…
קניתי כרכב שלישי לבית 207 יד ראשונה 50K מתועדים, שמורה ויפה.
נוסעת נהדר, רק הטעינה נמוכה, איזור 12.6v, נורת מצבר דולקת בפתיחת סוויטש וכבית בהתנעה ולא דולקת בשום שלב בנסיעה.
המתח יציב ונמוך בכל מצב, סרק או סלד גבוה.
החלפתי את מצבר השנפ שהגיע עם הרכב בורטה משומש ותקין, ללא שינוי.
התייעצתי עם מוסך מומחה וידוע, הוסכם שהלך האלטרנטור ושנדרש שיפוץ שלו בעלות של 1800₪ כי יש שם איזה רכיב סופר מתוחכם.
היה מספיק אדיב כדי לתת לי את המקט והבאתי לבד מגרמניה בפחות מחצי ממחר השיפוץ אלטרנטור חדש של וולאו.
הותקן על ידי מוסך מורשה (כי המומחה לא היה פנוי, טעות בדיעבד), ללא שינוי, טעינה 12.6v.
המוסך המורשה טען שהבעיה במצבר, התקין לבדיקה מצבר חדש - 14v.
אמרתי לעצמי שאני מפגר שהחלפתי אלטרנטור כשהבעיה מצבר, בלעתי את הרוק ונסעתי.
טעינה יציבה על 13.8v.
מגיע הביתה, מכבה, מניע אחרי שעתיים - 12.6, עולה אחרי מספר דקות ל 14.8 ונשאר שם.
למחרת שוב 12.6.
בקיצור זה גם לא המצבר.
אשמח לרעיונות מה זה כן.
נעלי כבל נקיות ומהודקות.
על הקוטב השלילי יש רכיב תקשורת כלשהו שאני לא מכיר.
לרכיב מחוברים שני כבלים דקים, באחד מהם יש כמה גידים מנותקים. הראתי למנהל העבודה במורשה - לא התרשם, נשארו כך כי מבחינתו החלפת המצבר פתרה את הבעיה.
חוזר למוסך ביום א, נראה לי שהם קצת אובדי עצות. אשמח לרעיונות.
ב207 / 206 יש בעיה ידועה במגעים שמאחורי בית הפיוזים שבתא המנוע (או power distribution module אם אני זוכר נכון איך קוראים לו) - הבעיה הזו גורמת לתופעות מוזרות בטעינה ועוד.
אסף.
תודה אסף,
הפתרון הוא לנקות את המגעים או החלפת בית הפיוזים?
בדרך כלל זה נגמר בהחלפה. זה בכל מקרה לא ניקוי אלא עבודה של פירוק והרכבה
אסף.
מנהל המוסך המורשה התקשר אלי עכשיו.
אחרי שה 207 שוכבת אצלם מיום א והוא באמת ניסה הכל והתייאש הוא התקשר ללובינסקי.
מסתבר, אליבא דלובינסקי, שזה לא באג אלא פיצ׳ר.
לדבריהם כך 207 תקינה מתנהגת והמתח מווסת על פי צרכי הטעינה.
נשמע לי מוזר מאוד ולא שמעתי אף פעם על מנגנון שכזה.
חנן-ג'יפולוג
29-11-22, 14:08
אלוהים אדירים, איזה חוסר מקצועיות של בעלי המקצוע. כן, זה נורמלי לחלוטין.
מה בכלל הניע אותך להיכנס לסאגה הזו מלכתחילה? מה גרם לך לבדוק את המתח?
מתח שנע בין 12.6 ל 14.8 הוא תקין?
האמת, זו הדגמה של חסרונות עודף המידע.
קניתי מטען לנייד שמתחבר לשקע המצית ומציג את מתח הטעינה (ועוד שני נתונים מיותרים).
יש לי כמה איטלקיות שמתקרבות לאספנות וחשבתי שזה יהיה נחמד לראות את הטעינה בהן בזמן הנסיעה.
הבת לקחה את המטען ותקעה אותו ב 207 ושם הוא נשאר.
נסעתי בה והופתעתי לגלות את התנודות במתח.
הרכב לא הראה סימני חוסר טעינה בשום שלב אבל כשבדקתי עם רב מודד גיליתי לצערי שהמתח שמציג המטען - מדוייק.
התקשרתי למוסך הראשון, מומחה לפיג׳ו שאינו מורשה יבואן עם המלצות ברשת מפה ועד הודעה חדשה והוא אבחן שזה אלטרנטור ונקב במחיר השיפוץ.
מכאן הכל התגלגל.
עכשיו אני מבין למה המצבר החדש של המוסך המורשה ׳פתר׳ את התקלה, הוא שכב במחסן כמה חודשים, היה פרוק חלקית ולכן הרכב העלה את המתח כדי לטעון אותו.
כשסיים להיטען, המתח ירד.
היתה לי לנצ׳יה תמה והיום יש קאפה, בשתיהן יש מד מתח בלוח המכשירים (אלוהים יודע למה) ובשתיהן אין את התופעה הזו, לפחות לא בטווח הזה.
לכן הייתי משוכנע שזו תקלה, והמוסך האמור חיזק זאת.
אבל הן מחוברות קבוע למטען CTEK ולכן המצבר שלהן תמיד טעון.
לפחות לרכב הצעירים בבית יש אלטרנטור חדש במחיר טוב (ולא משופץ שזה בכלל היה גומר אותי לשלם כל כך הרבה כדי להחליף רכיבים מקוריים תקינים בתחליפיים) והמצבר גם כך היה כנראה בסוף ימיו אחרי 3 שנים עם נסועה שנתית של 5K.
מישהו צריך אלטרנטור לפיג׳ו כמו חדש?…
חנן-ג'יפולוג
29-11-22, 16:09
כן, ברכבים עם טעינה מנוהלת זה מנעד המתחים הרגיל.
זהו,
תם עידן האבחון עם מולטימטר. לא עוד עזרה לחברים עם בעיות באוטו.
תליתי את המפתחות.
ובנימה מעט אופטימית,
איך אני יכול לאבחן בעיות טעינה ברכב "מודרני" שכזה?
מנהל המוסך המורשה, שהיה די נבוך היום מכל הסיפור, הצתדק ואמר שמעולם הוא לא נתקל בתקלת אלטרנטור ברכבים האלה.
בטח שלא עניתי לו, המנוע הולך לפני האלטרנטור וזורקים אותם לפח…
לא הכחיש.
אין לי טענות אלא לעצמי מהארוע הזה.
חנן-ג'יפולוג
29-11-22, 20:32
זהו,
תם עידן האבחון עם מולטימטר. לא עוד עזרה לחברים עם בעיות באוטו.
תליתי את המפתחות.
ובנימה מעט אופטימית,
איך אני יכול לאבחן בעיות טעינה ברכב "מודרני" שכזה?
אני מניח שהיצרן מספק סכימה ואלגוריתם בדיקות במקרה של תקלה. בגדול, כל עוד המתח מעל 12.6 וולט, עם צרכנים פועלים, גם בעבודה וגם לאחר כיבוי, הכול בסדר.
boaz avrahami
30-11-22, 08:17
גם המתח מנוהל, לא רק הזרם?
עכשיו הופתעתי ולפי התגובות בשרשור ושל המוסכים אני כנראה לא לבד בסיפור.
הדבר היחיד שהיה גורם לי לחפור הרבה לפני הנחלפה הוא שמנורת הטעינה לא מתריעה על תקלה וזהו. חוץ מזה הייתי חושד בהחלט.
חנן-ג'יפולוג
30-11-22, 08:20
הזרם אף פעם לא היה מנוהל, למיטב ידיעתי. הוא משמש כפרמטר לניהול המתח, כן.
הדבר היחיד שהיה גורם לי לחפור הרבה לפני הנחלפה הוא שמנורת הטעינה לא מתריעה על תקלה וזהו. חוץ מזה הייתי חושד בהחלט.
הנורה לא מתריעה על תקלה כי זו לא תקלה..
נכתב כאן בעבר כמה פעמים,
אחת הסיבות להחלפת שעונים עם טווח עבודה (טעינה, חום מנוע), לנורת חיווי תקין/לא תקין, היא שהשעונים מציגים את השינוי שמתרחש תוכ כדי עבודה המנוע, ואנשים מתחרפנים לראות מחוג זז ימינה-שמאלה וחושבים שיש בעיה.
מודה,
כשהתקנתי שעון מתח מצברים בטנדר, זה בדיוק מה שקרה. סרטים שמשהו לא בסדר.
עד שחנן וטושי עשו לי סדר בעניין.
איציק - 4X6ZH
30-11-22, 11:08
קראתי קראתי
אוי כמה צחקתי ( נזכרתי ) פעם פעם
(.1980+-) היתה מכונית שוודית ידוע ובאמת מוצלחת
ישבו המהנדסים של בוש וחשבו איך נעשה את הרכב יותר טוב ....
המציאו מערכת ממנוטכנית שיושבת בדיוק התחתית תושבת המצבר ( לא רואים אותה )
וזה היה חיישן טרמי שחישב מה הטמפרטורה של המצבר ובהתאם היה משחק עם המתח ( וולט )
הכל טוב ויפה עד שהמערכת הזאת הגיעה לארץ .
בתקופה הזאת היינו מתקינים מזגנים ( תוצרת הארץ זה סיפור בפני עצמו )
האלטרנטור המקורי בקושי סיפק 50 אמפר ( עם מזגן מנורות ליבון בפקק בלילה תכלס אין טעינה )
וכמובן בבוקר הרכב לא מניע ( המצבר חלש )
הוחלפו מצברים
הוחלפו אלטרנטורים
למדנו איך ללפף את השדה של האלטרנטור ולהוציא ממנו עוד כמה אמפרים
לאט לאט נכנס נוהל בעיר עם מזגן נוסעים באורות קטנים
ואז יום אחד הגיעה הוראת יצרן ( חצי סודית ) לדחוף את היד לתוך השילדה ולנתק את הקונקטור
ומאז יש טעינה
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.