PDA

צפייה בגרסה מלאה : שתי שאלות לגבי נסיעת כביש בגשם ברכב שטח: MT, TOD



Jake
27-11-22, 21:57
לקראת רכישת טרופר אי"ה, מתלבט בין שני כלים.
הבעיה שלי היא לא עם יכולות השטח אלא נסיעה מנהלתית בכביש רטוב.
1. האם יש יתרון ל-TOD על פני הנעה אחורית בלבד? אם כן, אלו דגמי טרופר יש TOD?
2. האם בגשם חזק ניתן לשלב 4X4 גם בכביש?

3. שאלה שלישית נוגעת לצמיגים: עד כמה אני מקריב בטיחות כשנוסע עם צמיג MT בכביש רטוב (שיוט בכביש 6 לצורך זה)? האם מצדיק להחזיק 2 סטים של צמיגים, AT בחורף, MT בקיץ? פיזית יש לי מקום לאכסן, אבל אז מה עושים בבוץ...
בקיצור כרגע הדאגה העיקרית שלי היא שליטה ברכב גדול כבד ועמוס בכביש רטוב במהירות שיוט (גם אם "שיוט" לצורך זה זה 90 קמ"ש), וכן תמרון בצירים הרריים שאני נוסע בהם הרבה. הניסיון שלי עד היום הוא בעיקר עם כלים קלים וזריזים (וישנים) מבית סוזוקי, גרנד אחד לתקופה קצרה, ופוראנר אחד שאין לי ממנו זכרונות טובים.
תודה!

raanan
28-11-22, 13:44
לקראת רכישת טרופר אי"ה, מתלבט בין שני כלים.
הבעיה שלי היא לא עם יכולות השטח אלא נסיעה מנהלתית בכביש רטוב.
1. האם יש יתרון ל-TOD על פני הנעה אחורית בלבד? אם כן, אלו דגמי טרופר יש TOD?
2. האם בגשם חזק ניתן לשלב 4X4 גם בכביש?
כאחד שהחזיק טרופר עם מע' TOD מעל עשור,
יכול לציין שהמערכת מאד אפקטיבית בנסיעה בכביש רטוב ומפותל.
האחיזה טובה יותר בהאצה , כנ"ל הבלימה.



3. שאלה שלישית נוגעת לצמיגים: עד כמה אני מקריב בטיחות כשנוסע עם צמיג MT בכביש רטוב (שיוט בכביש 6 לצורך זה)? האם מצדיק להחזיק 2 סטים של צמיגים, AT בחורף, MT בקיץ? פיזית יש לי מקום לאכסן, אבל אז מה עושים בבוץ...
בקיצור כרגע הדאגה העיקרית שלי היא שליטה ברכב גדול כבד ועמוס בכביש רטוב במהירות שיוט (גם אם "שיוט" לצורך זה זה 90 קמ"ש), וכן תמרון בצירים הרריים שאני נוסע בהם הרבה. הניסיון שלי עד היום הוא בעיקר עם כלים קלים וזריזים (וישנים) מבית סוזוקי, גרנד אחד לתקופה קצרה, ופוראנר אחד שאין לי ממנו זכרונות טובים.
תודה!
אני הייתי כל הזמן עם צמיגי MT (מקסיס טורפדו, BF , וטויו ) ,
הצמיגים פחות צריכים להטריד אותך.
מה שיותר מגביל בהתנהלות יום יומית בכביש עם טרופר,
יכולת בלימה לא משהו והיגוי "מעורפל" (בהשוואה לפרדו או פג'רו קינג ומעלה)

רענן

נעם ל
28-11-22, 14:29
לא בליגה של רענן... אבל- אני עם TOD, צמיגי mt, ומשלב בצירים מפותלים או שהכביש מחורבן/מחליק כמו גשם ראשון/שאריות שנפלו ממשאיות אגרגטים וכו'.
או שמרגיש את האוטו ''בורח'' לי.
בלי קשר לכמה הוא מועמס.
אשתי נוסעת איתו כל יום את הכביש המפותל שיורד מהר עמשא לבקעת ערד ודיווחה על שילוב רק בגשם חזק (ונדיר) גם ירידה וגם עלייה.
בכל מקרה שיוט כמו שציינת בכביש 6 לא חושב שצריך אי פעם.

נדב ש.
28-11-22, 17:10
גם לי היה פעם טרופר tod, אכן מומלץ לשלב בכביש רטוב/משובש.
אין בעיה גם לשייט בכביש מהיר משולב.

לגבי ההיגוי/בלימה/אחיזה:
בטרופר יש תיבה, ברכבים שרענן הזכיר קיים מסרק הגה לכן ההיגוי מרגיש יותר מדוייק.
לגבי בלימה, כנ"ל, בטרופר דיסקים עם קוטר קטן יותר מהשאר, אבל בכל זאת לא זכורה לי בלימה חלשה, והייתי עם צמיגים גדולים שטח מלא.
כנ"ל אחיזה, כאחד שנוסע על m/t קרוב ל 20 שנה פלוס מינוס אני חירש לרעשים, שומר מרחק(גם בלי קשר), ולא מעניינת אותי צריכת דלק למי ששואל.

asafk
28-11-22, 19:07
לגבי הצמיגים - אני כל השנים על רכבי השטח שלי עם צמיגי 'בוץ'. מה שגורם לאחיזה פחותה באופן מורגש הוא צמיג ישן ולא סוג הצמיג.
כלומר ההשפעה של סוג הצמיג קיימת - אבל מי שנוהג ברכב שטח גבוה וכבד עם הנעה אחורית - בכביש רטוב על גבול מעטפת הביצועים - לא הצמיג הוא הבעיה שלו.

אסף.

Jake
29-11-22, 16:19
תודה רבה! השתכנעתי ש-TOD רצוי, דא עקא שמתוך שלושת הרכבים שאני מתכוון לבחון בקרוב שניים הם XTrim שהוא להבנתי בלי TOD. (אז מה יש שם? 4X4L, 4X4H, ו-2X4 לכביש?)
האם עדיין מומלץ לשלב בכביש רטוב או רטוב+עקלתוני?
או לרדת מרכב ללא TOD, גם אם הנתונים האחרים טובים?

תודה גם על האינפוט לגבי ה-MT.
ההיגוי מבוסס תיבה שרענן מתאר מזכיר לי את השפיל בהיגוי של הפוראנר שהיה לי, רק (בתקווה) פחות גרוע.
אסף אתה צודק כמובן, אין לי שום כוונה לאתגר את מעטפת הביצועים של הרכב, בטח לא בכביש, בשטח יתכן אבל בהדרגה.
שוב תודה!

erezgur
29-11-22, 16:22
לא רואה סיבה לרדת מרכב מסויים רק בגלל שאין לו TOD.
בטרופר שלי וגם בטרופר שקדם לא- אין / לא היה TOD ולא הרגשתי שאני מאבד שליטה בכביש רטוב.

כרגיל, הרבה יותר חשוב לטעמי לבדוק את היסטוריית הרכב וכיצד טופל מאשר פיצ'ר כז או אחר המגיע רק בדגמים מסויימים

איל מ
29-11-22, 16:26
אני אתן לך את השנקל שלי.
אתה הולך לקנות רכב שטח ישן. ישן מאוד.
הסיכויים למצוא אחד שמור לא לטובתך.
אל תקטין אותם עוד יותר בהתקטננות על תתי דגמים.
קח את האקזמפלר הכי שמור עם tod או בלי.
מתי הכלל הזה לא תופס?
כשיש דגמים או מערכות עם מחלות או בעיות. אזי כן כדאי להמנע (למשל, סאנרוף בפאג'רו).
כאן, מהתרשמותי, ולא מנסיון, זה לא המקרה.

נדב42
29-11-22, 16:32
(אז מה יש שם? 4X4L, 4X4H, ו-2X4 לכביש?)
האם עדיין מומלץ לשלב בכביש רטוב או רטוב+עקלתוני?


לא, עדיף הנעה אחורית בלבד אם דיפרנציאל (או פטנט אחר) מרכזי אלא טראנספר רגיל.

ehudzeelim
29-11-22, 17:34
אני עם טרנספר TOD ב-12 שנים האחרונות (לא בטרופר)
ולא חושב שזה שיקול בקניית רכב,
לא שילבתי 4x4 בכביש רטוב או אחר אף פעם, למעט טיולי השלג פעם בשנה בערך.

נדב ש.
29-11-22, 18:42
כמו שכתבו לפני, אין טעם להיתמקד על דגם מסויים, חפש את הכי טוב שתמצא.

Jake
29-11-22, 22:29
תודה רבה לכל המשיבים, עזרתם לי מאוד. פורום נדיר.

-->