PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכב חדש (לא ג'יפ)



gilur
30-11-22, 10:33
היי חברים,

אני "צריך" להחליף את הרכב הראשי שלי.
התקציב הוא עד 180-190 אלף שח ומדובר על רכב חדש.
עושה בסביבות 35 אלף קמ בשנה.
מחפש רכב נח (אפילו נח מאוד, היום אני על סיטרואן - תענוג),
רכב מפנק מבחינת מערכות לנהג (פחות חם על בלימות אוטומטית אבל כל הייתר - באהבה: זחילת פקקים, שמירה על נתיב, אורות גבוהים אוטומטים וכו' ... )
ובטיחות... נוהגים עליו עוד צעירים.

עדיפות למשהו שיסופק השנה או שלפחות תהיה חשבונית השנה**

המלצות?
תודה

Yaron.nahum
30-11-22, 11:07
אם אתה כל כך אוהב סיטרואן ,
למה לא לקחת C4 ?

ישאר לך עודף בכיס גם

לפי האתר יש לך את גרסת הדיזל ב 156K זמין במלאי

ש01
30-11-22, 12:34
מה דעתך על התקנת מערכת גז?
סיטרואן מפורסמת בנוחות.
אומרים שגם 3008 נמצא בליגה משלו בתחום.
שמעתי טובות גם על 508 (גם אוטו יפה מאוד לטעמי).

אם התקציב היה מספק, הייתי ממליץ לך על ג'וליה.
מכל נסיעה באוטו של אשתי אני יורד מאושר ומאושש (מאוד נוח, מסוכן לרישיון)

ולהבדיל, באיביזה של הבת שלי הכסאות הכי נוחים שאני מכיר.
מחבקים, תומכים ומאוד נוחים באופן כללי.

gilur
30-11-22, 22:11
אם אתה כל כך אוהב סיטרואן ,
למה לא לקחת C4 ?

ישאר לך עודף בכיס גם

לפי האתר יש לך את גרסת הדיזל ב 156K זמין במלאי

זאת בהחלט אחת האופציות ....

- - - Updated - - -


מה דעתך על התקנת מערכת גז?
סיטרואן מפורסמת בנוחות.
אומרים שגם 3008 נמצא בליגה משלו בתחום.
שמעתי טובות גם על 508 (גם אוטו יפה מאוד לטעמי).

אם התקציב היה מספק, הייתי ממליץ לך על ג'וליה.
מכל נסיעה באוטו של אשתי אני יורד מאושר ומאושש (מאוד נוח, מסוכן לרישיון)

ולהבדיל, באיביזה של הבת שלי הכסאות הכי נוחים שאני מכיר.
מחבקים, תומכים ומאוד נוחים באופן כללי.

לא חשבתי על הג'וליה בכלל - אבל אחרי שהסתכלתי - אכן - רק המחיר ......
אבל היא ניראת מקסימה. (לא מכיר אותה מבפנים)

על איזו איביזה אתה מדבר ? ואיך היא מבחינת חווית נהיגה? (מעבר למושבים)

ש01
30-11-22, 23:09
זאת בהחלט אחת האופציות ....

- - - Updated - - -



לא חשבתי על הג'וליה בכלל - אבל אחרי שהסתכלתי - אכן - רק המחיר ......
אבל היא ניראת מקסימה. (לא מכיר אותה מבפנים)

על איזו איביזה אתה מדבר ? ואיך היא מבחינת חווית נהיגה? (מעבר למושבים)

איביזה FR 3 דלתות
אבל,
2012, עם צ'יפ ושינוי באגזוז לטובת סאונד... (כשהילדים גדלים בבית עם אהבה מוטורית אז...)
הכסאות מקוריים כל השאר כבר לא...

- - - Updated - - -


זאת בהחלט אחת האופציות ....

- - - Updated - - -



לא חשבתי על הג'וליה בכלל - אבל אחרי שהסתכלתי - אכן - רק המחיר ......
אבל היא ניראת מקסימה. (לא מכיר אותה מבפנים)



אם וכאשר תכיר מבפנים זה ממכר...

grand
01-12-22, 14:24
קופרה פורמנטור
גם עם מנוע ה 1.5t המון כיף, תוסיף גימור צבע מט ומושבי ספורט ועדיין נכנס לתקציב עם נוחות, ביצועים, בטיחות, ומראה ספורטיבי.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

sportage
03-12-22, 19:38
אני יודע שזה לא מקובל בפורום הספרטני, אבל אם יש לך חנייה שלך בבית או בעבודה, וביום יום אתה עושה עד 350 ק"מ, הרי שרכב חשמלי עונה על רוב צרכיך.

תהנה מרכב מפנק, תאוצות מעולם אחר, שקט, לא מסריח ומזהם, תשכח מתחנות דלק ועלות של 10 א"ג לק"מ גם במחיר החשמל הגואה.

בנוסף תחסוך קרוב ל-20,000 בשנה על דלק, אגרת רישוי וטיפולים.

האתגר העיקרי זה למצוא אחד מהמלאי.

Asaf-a
03-12-22, 22:20
שאלה מעניינת כי כלכלית זה לא ככ מובהק:

למשל אם תשווה את המחיר של יונדאי קונה טורבו בנזין שעולה 131000₪ מול אותה קונה חשמלית טווח ארוך ב185000₪
בפער של 54000₪ הקונה הבנזין תסע עוד כ 90,000 קמ עד שתתקזז עלות הבנזין מעלות הרכב, ההשוואה היא רק בנזין מול פער ברכישה והערכה שמרנית של צריכה 1:11 קמ לליטר


ומחיר החשמליות עוד יעלה יותר מינואר.
ילות הטיפולים בבנזין די מתקזזת מול עלות החשמל לטעינה

ועדיין בחשמלית יש יותר אילוצים מדי פעם ולא כללתי מחיר העמדה בבית.

אני לא נגד חשמלית אבל עדיין זה לא חד משמעי כדאי לכולם

Asaf-a
אסף.א

אבי ביטר
04-12-22, 08:22
הרכב משמש צעירים

כלומר בדיוק כשהוא יסיים לשרת את השחקן הראשי שחזר מהעבודה, וצריך להיטען, יגיעו היורשים וירצו להשתמש.

פחות מתאים לחשמלי.

אני כן נגד חשמלי. 🤭

erezgur
04-12-22, 08:26
הרכב משמש צעירים

כלומר בדיוק כשהוא יסיים לשרת את השחקן הראשי שחזר מהעבודה, וצריך להיטען, יגיעו היורשים וירצו להשתמש.

פחות מתאים לחשמלי.

מזל שחנן לא קרא את התשובה הזו לפני שהחליט לקנות את הרכב החשמלי שלו לפני שנה ורבע ו-110,000 קמ (כנראה, הערכה גסה :) ) ....
חוקי הפיסיקה הללו לא עובדים בדוגמא אצלו כי כדי להספיק לעשות כמעט 100,000 ק"מ בשנה - הרכב לא הספיק לעמוד הרבה והיורשים ניצלו היטב את הרכב בכל שעות היממה בלי יותר מדי סיפורים דרמטיים כאלו (לפי מה שהוא מתאר לאורך כל השרשור המתגלגל שלו על השימוש ברכב).

אבי ביטר
04-12-22, 08:34
עזוב, זה משוגע לגמרי.
אני מדבר על אנשים נורמליים.

erezgur
04-12-22, 09:23
להפך,
אם אנשים כאלו שאצלם הרכב כמעט ואינו נח לא נתקלים בבעיית ה"אין מספיק זמן לטעינת הרכב", אז למה שאנשים "נורמליים" כדבריך כן ייתקעו כי הרכב לא מספיק להיטען?

אבי ביטר
04-12-22, 10:50
הוא לא נורמלי לא רק בהיבט הנסועה, אלא בהבנה וחקירה של התחום.
בידע, ברצון להבין, דברים כאלה. (מחמאה כן?) ופועל יוצא - תכנון.

אגב, אם אתה לוקח אותו כדוגמא, מבחינת הרכב עצמו, מדובר באחת האופציות היקרות ביותר, וכרגע אני לא בטוח שזמינות בכלל.

לאדם הפשוט, שלב בחירת הרכב החשמלי החדש, הוא כאב ראש בפני עצמו.
לא כולם יודעים מה זה מאפייני טעינה…

ידע כן, דוגמא טובה, לדעתי לא.

Crabbing
04-12-22, 11:29
שאלה מעניינת כי כלכלית זה לא ככ מובהק:

למשל אם תשווה את המחיר של יונדאי קונה טורבו בנזין שעולה 131000₪ מול אותה קונה חשמלית טווח ארוך ב185000₪
בפער של 54000₪ הקונה הבנזין תסע עוד כ 90,000 קמ עד שתתקזז עלות הבנזין מעלות הרכב, ההשוואה היא רק בנזין מול פער ברכישה והערכה שמרנית של צריכה 1:11 קמ לליטר


ומחיר החשמליות עוד יעלה יותר מינואר.
ילות הטיפולים בבנזין די מתקזזת מול עלות החשמל לטעינה

ועדיין בחשמלית יש יותר אילוצים מדי פעם ולא כללתי מחיר העמדה בבית.

אני לא נגד חשמלית אבל עדיין זה לא חד משמעי כדאי לכולם

Asaf-a
אסף.א

השאלה היא מה יהיה הפער במחיר המכירה בין השתיים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
04-12-22, 12:01
הנבואה ניתנה לשוטים אבל הייתי מסתכן שהסיכון לאיבוד ערך גדול יותר בחשמלי כי החלפת סוללה כנראה יקרה מהחלפת מנוע בנזין.

גם משלל החשמליות הסיניות הלא מוכרות לא כולן תשרודנה עם ערך בשוק, כבר נעלמו כמה שנמכרו בשנים האחרונות.

לגבי יצרנים חשמליים מערבים/יפנים/קוריאנים מוכרים-שם הסיכון קטן יותר.

וברכבי פלאג אין חד משמעית רואים שביצועי הסוללה צונחים אחרי 3 שנים ל70%, לדוגמה בדוק באוטלנדרים פלאג אין.


Asaf-a
אסף.א

ofiredri
05-12-22, 08:44
3008 רכב מאוד נוח, מימדים מעולים, מנועי דיזל חסכוניים. תבדוק לעומק את האופציה הזאת...

ממליץ לפתוח שרשור נפרד לדיון חשמלי VS מנועי בעירה :-)

ש01
05-12-22, 10:10
הנבואה ניתנה לשוטים אבל הייתי מסתכן שהסיכון לאיבוד ערך גדול יותר בחשמלי כי החלפת סוללה כנראה יקרה מהחלפת מנוע בנזין.

גם משלל החשמליות הסיניות הלא מוכרות לא כולן תשרודנה עם ערך בשוק, כבר נעלמו כמה שנמכרו בשנים האחרונות.

לגבי יצרנים חשמליים מערבים/יפנים/קוריאנים מוכרים-שם הסיכון קטן יותר.

וברכבי פלאג אין חד משמעית רואים שביצועי הסוללה צונחים אחרי 3 שנים ל70%, לדוגמה בדוק באוטלנדרים פלאג אין.


Asaf-a
אסף.א

חבר עם טויוטה 2012
שילם ביטוח סוללה שנים
נגמר הביטוח ואופססס תוך חודשיים נפרד מ 12000 ש"ח עבור סוללה חדשה

Asaf-a
05-12-22, 11:17
וזה לא פלאג אין או 100% חשמלי, אלא סתם היברידי עם סוללה קטנה (פריוס? אוריס?)


Asaf-a
אסף.א

ש01
05-12-22, 11:37
אוריס 2014 (לא 2012..)

אבי ביטר
05-12-22, 13:54
חבר עם טויוטה 2012
שילם ביטוח סוללה שנים
נגמר הביטוח ואופססס תוך חודשיים נפרד מ 12000 ש"ח עבור סוללה חדשה

כשהשוק יתחיל להבין את הדבר הזה, זה יתבטא חזק במחירון של חשמליות/היברידיות בנות 3-6 שנים.

ואז יש סיכוי שכל החסכון, והתכנונים וההטענות יירדו לטימיון…

אני לא נביא, רק אבי ביטר, לא יודע מה יקרה, אבל לא רוצה להיות מהראשונים, רוצה להביט מהצד. עם רוביקון…🤣

גילוי נאות - לא אוהב חשמליות….זה אני.

מיכה100
05-12-22, 14:03
כשהשוק יתחיל להבין את הדבר הזה, זה יתבטא חזק במחירון של חשמליות/היברידיות בנות 3-6 שנים.

ואז יש סיכוי שכל החסכון, והתכנונים וההטענות יירדו לטימיון…

אני לא נביא, רק אבי ביטר, לא יודע מה יקרה, אבל לא רוצה להיות מהראשונים, רוצה להביט מהצד. עם רוביקון…🤣

גילוי נאות - לא אוהב חשמליות….זה אני.
מצד שני, אולי השוק יבין שבחשמליות מלאות הסוללה דועכת אחוז שניים בשנה, כלומר הרכב יחיה הרבה יותר מרכב ICE מקביל.
ואז יהיה ממש קשה להיפטר מרכב ICE, וכל החיסכון, התכנונים והטענות של ביטר ירדו לטמיון.
רק אומר.

assafy
05-12-22, 14:07
חבר עם טויוטה 2012
שילם ביטוח סוללה שנים
נגמר הביטוח ואופססס תוך חודשיים נפרד מ 12000 ש"ח עבור סוללה חדשהשאלה טכנית, ברכב היברידי רגיל המנוע החשמלי הוא הרי רק מנוע עזר לטובת חיסכון וההנעה העיקרית נעשית על ידי מנוע הבנזין.
נאמר והסוללה נעשית פחות אפקטיבית, אי אפשר להמשיך לנסוע רגיל על בסיס המנוע בנזין מבלי להחליף אותה?


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

אבי ביטר
05-12-22, 16:35
מצד שני, אולי השוק יבין שבחשמליות מלאות הסוללה דועכת אחוז שניים בשנה, כלומר הרכב יחיה הרבה יותר מרכב ICE מקביל.
ואז יהיה ממש קשה להיפטר מרכב ICE, וכל החיסכון, התכנונים והטענות של ביטר ירדו לטמיון.
רק אומר.

ימים יגידו
בכל מקרה, התרחיש שלך אם וכאשר, אתה מדבר על עוד עשור לפחות, הרי התשתית עוד לא מוכנה לכולם.
כנראה שגם כושר הייצור לא (חברת החשמל).

ואני מדבר על השנתיים שלוש הקרובות, שכל הסיניות האלו יתחילו להתפרק…

ימים יגידו,
אס בוכה קינג זוכה. 🤣 נחיה ונראה.

גילוי נאות - סתם סתם…..

Yaron.nahum
05-12-22, 17:41
מצד שני, אולי השוק יבין שבחשמליות מלאות הסוללה דועכת אחוז שניים בשנה, כלומר הרכב יחיה הרבה יותר מרכב ICE מקביל.
ואז יהיה ממש קשה להיפטר מרכב ICE, וכל החיסכון, התכנונים והטענות של ביטר ירדו לטמיון.
רק אומר.


אז אני חושב שאני אשמח,
תהיה אפשרות לרכוש רכבי ICE מעניינים במחיר טוב.

לדוגמא כל מני רכבי ICE עם מנועים גדולים ומזהמים

מי אמר רוביקון 392 ?

אבי ביטר
05-12-22, 19:01
אז אני חושב שאני אשמח,
תהיה אפשרות לרכוש רכבי ICE מעניינים במחיר טוב.

לדוגמא כל מני רכבי ICE עם מנועים גדולים ומזהמים

מי אמר רוביקון 392 ?

לרכבי השטח בינתיים אין תחליף חשמלי…

בינתיים אנחנו מקשקשים על הרכבים הפרטיים.

דרור ברלי
06-12-22, 11:38
חבר עם טויוטה 2012
שילם ביטוח סוללה שנים
נגמר הביטוח ואופססס תוך חודשיים נפרד מ 12000 ש"ח עבור סוללה חדשה


וברכב רגיל מאותו שנתון וגם חדשים יותר, עם איזשהו גיר כפול-מצמדים חכמולוגי ומנוע טורבו קטן עם הספק היסטרי, שהיום כולנו כבר יודעים שהם מתוכננים מראש להתפגר פתאום, אתה לא חשוף מדי יום ביומו לתקלות של סכום כזה ויותר?

המליצו כאן על קופרה פורמנטור.... דוגמה מייצגת למכוניות כאלה. הכל שם מדהים, בתאני שאתה לא מחזיק ברכב דקה אחרי תום האחריות.

Asaf-a
06-12-22, 12:07
בהתחשב בתקציב, אם רוצים ללכת יחסית על בטוח מבחינת מנוע אטמוספרי גיר לא רובוטי נוחות וכו, אז סובארו פורסטר Z או X כרכב דיילי בהחלט אופציה חביבה ביותר.


Asaf-a
אסף.א

אבי ביטר
06-12-22, 12:10
דרור
אתה מתעקש לפמפם את הסטיגמה הישנה הזאת בכל הזדמנות, לקחת את חבלי הלידה והפכת לחבל תלייה.
רוב היצרנים עברו לטכנולוגיה הזאת כי היא מוכיחה את עצמה מבחינת יעילות, משקל, דלק, כח.

הגולף 2012 שהייה לי ונמכרה לחבר ממשיכה ליסוע בלי תקלות רק טיפולים, וכבר מזמן עברה את ה 100 אלף, כך שכל מה שיקרה מעכשיו לגיטימי בעיניי, אבל לא בעינייך.
אתה רוצה מינימום סופה שמתעללים בה כדי שהרכב ייחשב אמין, אבל שוכח כמה הסופה מתעללת בך (מטאפורה) וכמה הרכבים האפורים האלה שאתה ממליץ עליהם הם משעממים, חלשים, וצורכים יותר דלק מהטורבונים עם גיר רובוטי.
זה כאילו נתפס לך ואתה לא עוזב, מילא בשנים הראשונות. זה פשוט לא נכון, ולא מעניין.

בינואר אנו נפרדים מעוד גולף 2015 עם 85 אלף קמ, גם ללא תקלות, כלום.

זה שלג דאשתקד, רק אתה נשארת עם הסטיגמה הזאת, והפחד מטכנולוגיות חדשות. לפעמים הם מועילות לנו, תתפלא.

מנוע ה 1.2 tsi הישן בשילוב הגיר הזה, לא נגע בדלק, רק הריח מידי פעם, הסנפה קלה, אתה לא מבין לאיזה מספרים מגיעים איתו. בחישוב שנתי, או 5 שנתי, יש מקום להרבה תקלות שלא הגיעו מבחינה כלכלית.
אז לבחור מראש רכב נחות יותר העיקר שיהיה ״אמין״ יותר כי הוא מיושן/מיועד לעולם השלישי?

לדעתי - לא ולא.

גילוי נאות - אני לא בעד רכב חשמלי כרגע,
״וישחקו הנערים לפנינו״.

ehudzeelim
06-12-22, 13:19
אבי,
כמה שנים נחשבות אצלך חבלי לידה?
בתביעה הייצוגית האחרונה הפיצוי של צ'מפיון ללקוחות הורחב אל מעבר לשנת 2016. ראה כתבה:

https://m.ynet.co.il/Articles/57739510

כתבת גם שהיצרנים עוברים לתיבות dsg, אבל לא ציינת שחלקם גם חזרו מ-dsg לתיבות פלנטריות.

חשוב לחשוף את כל המידע, על מנת שכל אחד יחליט בעצמו מה מתאים לו.




Sent from my SM-J710F using Tapatalk

gilur
06-12-22, 14:06
שאלה מעניינת כי כלכלית זה לא ככ מובהק:

למשל אם תשווה את המחיר של יונדאי קונה טורבו בנזין שעולה 131000₪ מול אותה קונה חשמלית טווח ארוך ב185000₪
בפער של 54000₪ הקונה הבנזין תסע עוד כ 90,000 קמ עד שתתקזז עלות הבנזין מעלות הרכב, ההשוואה היא רק בנזין מול פער ברכישה והערכה שמרנית של צריכה 1:11 קמ לליטר


ומחיר החשמליות עוד יעלה יותר מינואר.
ילות הטיפולים בבנזין די מתקזזת מול עלות החשמל לטעינה

ועדיין בחשמלית יש יותר אילוצים מדי פעם ולא כללתי מחיר העמדה בבית.

אני לא נגד חשמלית אבל עדיין זה לא חד משמעי כדאי לכולם

Asaf-a
אסף.א

עשיתי בדיוק את אותו תחשיב ... (יצא לי פחות דלטא... ) אבל עדיין לא שיכנע אותי

Crabbing
06-12-22, 14:09
85,000 ק״מ זה לא מדד לכלום, מזכיר את סקרי האמינות מחו״ל.
אנחנו עולם שלישי, רובנו מצפים לקבל מהרכב פי 4 מזה בלי לפתוח גיר או מנוע, בפקקים, בחום של המזה״ת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אבי ביטר
06-12-22, 14:49
אבי,
כמה שנים נחשבות אצלך חבלי לידה?
בתביעה הייצוגית האחרונה הפיצוי של צ'מפיון ללקוחות הורחב אל מעבר לשנת 2016. ראה כתבה:

https://m.ynet.co.il/Articles/57739510

כתבת גם שהיצרנים עוברים לתיבות dsg, אבל לא ציינת שחלקם גם חזרו מ-dsg לתיבות פלנטריות.

חשוב לחשוף את כל המידע, על מנת שכל אחד יחליט בעצמו מה מתאים לו.




Sent from my SM-J710F using Tapatalk

לא הבנתי מה הבעיה עם התביעה הייצוגית והפיצוי?
אני רואה את זה בעין יפה, קיבלתי מכתב עם צ׳ק של 1200 שח בזמנו, בלי שהיה על מה לפצות אותי בכלל.

לחשוף את כל המידע? למי יש את כל המידע? אתה חושב שכמה הודעות בפורום יסכמו את העניין וייתנו לך ״החלטה נבונה״ יותר?
כמו כל דבר בחיים, גם פה, הרוב אפור ולא שחור לבן.

לאבא שלי, שבקושי נוסע, לדוגמא, כן בחרנו רכב שמרני, ואיכותי.

דרך אגב, DSG זה רק של פולקסווגן, אתה מתכוון לגיר רובוטי כפול מצמדים. הוא בשימוש רחב מאוד היום.

- - - Updated - - -


85,000 ק״מ זה לא מדד לכלום, מזכיר את סקרי האמינות מחו״ל.
אנחנו עולם שלישי, רובנו מצפים לקבל מהרכב פי 4 מזה בלי לפתוח גיר או מנוע, בפקקים, בחום של המזה״ת.


Sent from my iPhone using Tapatalk

85k קמ, זה בהחלט מדד למי שקונה רכב חדש ומחליף כל 3 שנים.
תתפלא, יש פלח לקוחות כאלו, ולא קטן.

הרכב הוכיח את עצמו מבחינתי =
אל מול האלטנרטיבות בזמנו הוא חסכוני יותר וחזק יותר. והיה אצלינו 7 שנים.

ehudzeelim
06-12-22, 15:01
לא הבנתי מה הבעיה עם התביעה הייצוגית והפיצוי?
אני רואה את זה בעין יפה, קיבלתי מכתב עם צ׳ק של 1200 שח בזמנו, בלי שהיה על מה לפצות אותי בכלל.

לחשוף את כל המידע? למי יש את כל המידע? אתה חושב שכמה הודעות בפורום יסכמו את העניין וייתנו לך ״החלטה נבונה״ יותר?
כמו כל דבר בחיים, גם פה, הרוב אפור ולא שחור לבן.

לאבא שלי, שבקושי נוסע, לדוגמא, כן בחרנו רכב שמרני, ואיכותי.

דרך אגב, DSG זה רק של פולקסווגן, אתה מתכוון לגיר רובוטי כפול מצמדים. הוא בשימוש רחב מאוד היום.

- - - Updated - - -



85k קמ, זה בהחלט מדד למי שקונה רכב חדש ומחליף כל 3 שנים.
תתפלא, יש פלח לקוחות כאלו, ולא קטן.

הרכב הוכיח את עצמו מבחינתי =
אל מול האלטנרטיבות בזמנו הוא חסכוני יותר וחזק יותר. והיה אצלינו 7 שנים.


לא הבנתי מה הבעיה עם התביעה הייצוגית והפיצוי?
אני רואה את זה בעין יפה, קיבלתי מכתב עם צ׳ק של 1200 שח בזמנו, בלי שהיה על מה לפצות אותי בכלל.

לחשוף את כל המידע? למי יש את כל המידע? אתה חושב שכמה הודעות בפורום יסכמו את העניין וייתנו לך ״החלטה נבונה״ יותר?
כמו כל דבר בחיים, גם פה, הרוב אפור ולא שחור לבן.



אין בעיה עם הפיצוי, הבעיה היא הסיבה בגינה הוא ניתן.
ולא ענית על שאלת חבלי הלידה, אז אני אקשה: האם ב-2017 והלאה עדיין היו חבלי לידה?
ואני מסכים איתך, הרוב אפור, אבל בתשובתך לדרור כתבת: "זה כאילו נתפס לך, ואתה לא עוזב, מילא בשנים הראשונות. זה פשוט לא נכון, ולא מעניין" סוף ציטוט.

זה נשמע לי יותר לבן מאפור [emoji16]
לא רואה סיבה לסתור את הדברים הנכונים שדרור כתב.
כי זה לא בשנים הראשונות, זה הרבה מעבר.

נכון שזה לא בכל הרכבים, לא הכל שחור. אבל גם לא בדיוק לבן. [emoji56]

ובהחלט, כמה הודעות בפורום יכולות לעזור לקבל החלטה מושכלת, אז בטח ללמוד, להרחיב את הידע. אחרת מה הטעם להתייעץ כאן?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ש01
06-12-22, 15:17
אז הינה כמה מילים על כפול מצמדים, לא DSG, מחובר למנוע 1.4 עם טורבו ונהגים עם רגל כבדה

פעמים היתה לנו אלפא ג'ולייטה.
הראשונה 2016, נמכרה עם מעט יותר מ 100K אחרי 3 שנים.
גם לאשתי וגם לי רגל כבדה,
אוהבים מרוצי רמזורים, נוסעים לא לאט בכביש מהיר ואני שהייתי המשתמש העיקרי רוב הק"מ, מאוד נהניתי להביא את האוטו עד כמה שאפשר לקצה בעליה לקיבוץ חניתה ובעליה ממשמר העמק לכוון עין השופט (ואיזה כיף זה כשאפחד לא מפריע בדרך) - כל אחד מהם הייתי לפחות פעם בשבוע.

ללא תקלות כלל, לא במנוע ולא בגיר
פרט לטיפולים עפ"י הספר, המוסך ראה אותנו רק פעם אחת - החלפת דיפון פנימי של דלת בגלל ידית שנשברה.

גם הג'ולייטה השנייה לא ראתה את המוסך.... (אבל נמכרה עם הרבה פחות ק"מ)

אבי ביטר
06-12-22, 15:30
אני לא אוהב שדיונים מתחילים לגלוש לפילוסופיה, אין לזה סוף, ומתחיל להיות ויכוח לצורך הויכוח.

כל אחד רושם את דעתו, נסיונו, טימטומו, וזה אחלה, מפה ועד משהו שחקוק באבן הדרך רחוקה.

זה בסה"כ עוד דעות, בסוף כל אחד עושה את השיקולים שלו, ומבין את התמונה כפי שהוא מבין. או לא מבין.

בנושא הספציפי הזה אני כל הזמן קופץ, כי במשפחה המורחבת אנחנו מחזיקים ונהנים מ VAG כבר 15 שנה כשחושבים על זה.

גולפים, פולוים, אוקטביות, ובשנים האחרות למרות שלא לטעמי - קרוסאוברים של סיאט וסקודה.

לצרכים שלנו, ולמרות שהיו פה ושם עניינים קטנים שהמורשה לקח אחריות מלאה, גם כשלא היה חייב (מעבר לאחריות) - משאבת מים, מחשב גיר (מכאטרוניקס) והחלפת קלאצ'ים למשופרים לפי הוראת יצרן), ולמרות סיפורי הזוועות ברשת - אנחנו מאוד מרוצים.

סטטיסטיקה ברורה הרי אין.

ושוב, האלטרנטיבות היו כאלו עלובות, לדוגמא יונדאי וקאיה שנחשבות "אמינות" (חרטא) (בזמנו לא היה להם טורבונים וגיר רובוטי), קנו את הקהל בעיקר דרך גאד'טים ומולטימדיה במקום הדברים החשובים באמת. הרכבים האלו היו פחות נוחים, פחות מתנהגים, פחות שקטים, ופחות חזקים.
אבל עם ג'אנט מגנזיום, וצמיג בחתך נמוך (למה זה טוב ברכב יומיומי ?)

במשך ה 15 שנה האלו, הייתה מתחרה אמיתית לאוקטביה ? לגולף לאישה ? שלילי. בואו נודה.

תביעה ייצוגית ? קיבלתי מכתב על פאגירו לגבי חלון גג, מחלה מוכרת. רכב שיוצר במשך כמה שנים ? אז מה ?

אז לבוא לבחור במעמד רכישת רכש חדש ולהגיד היום ב 2022 שטורבו+גיר רובוטי זה לא אמין...נו באמת?

אם אתה מתכוון לעשות 300K ק"מ בחום ובאבק (ככה מישהו רשם פה) אולי באמת כדאי משהו אחר. אולי היילקס ידני.

אם אתה מתכוון לרכוש יד 2 כזאת בת 12 עם 180K ק"מ, אולי באמת כדאי משהו אחר.

אפור, אפור, לא שחור לבן, לזה התכוונתי. יש שיקולים שונים וכל מקרה לגופו.

דרור באופן גורף שולל את הרכבים האלו, וזאת טעות לדעתי. למרות שהם לא יחזיקו חצי מיליון ק"מ בחום ובאבק.

זהו, סיימתי. יום טוב.

מיכה100
06-12-22, 15:36
נסיון פרטי שלי:
היו לי הרבה אוקטביות ומעולם לא נתקלתי בבעיה עם הDSG, מצד שני את כולן קניתי חדשות ותמיד החלפתי לפני ה100 אלף.
את האחרונה החלטתי להחליף אחרי שחוויתי פקק ארוך בעליה, עם אוטו עמוס - כל זחילה קדימה מעמידה לוותה ברעידה לא נעימה, והתחלתי לראות סרטים של שיפוץ גיר מחוץ לאחריות.
אגב הבדיקה לפני קניה שעשה הקונה לא העלתה שמץ של בעיה, אז כנראה ש"ככה זה בסקודה".
כמו שאתם יודעים היא הוחלפה באיוניק 5, ומאז זינוק בעליה זה שום כלום, non-issue . תכלס אני שם קרוז קונטרול והאוטו מזדחל בפקק בעליה בעצמו.
בעוד 5 שנים הטווח אומנם יצטמצם באיזה 10 אחוז, אבל האוטו עדיין יזנק בעליה באותה צורה, ולא אצטרך לחשוש משיפוץ גיר מתקרב (יותר נכון מי שיקנה את האוטו ממני).

אבי ביטר
06-12-22, 15:43
השיפוץ גיר הזה, שלא בטוח שיקרה בכלל, מבחינת כלכלית כבר "חסכת" אותו מזמן לעומת האלטרנטיבות בהוצאות הדלק (רכב בנזין משפחתי גדול), ובזמן הזה נהנית מכל העולמות -
מרחב פנימי ענק
תא מטען ענק
כח
התנהגות

אז גם במקרה שלך, אתה אמור להיות מרוצה.

מיכה100
06-12-22, 15:49
השיפוץ גיר הזה, שלא בטוח שיקרה בכלל, מבחינת כלכלית כבר "חסכת" אותו מזמן לעומת האלטרנטיבות בהוצאות הדלק (רכב בנזין משפחתי גדול), ובזמן הזה נהנית מכל העולמות -
מרחב פנימי ענק
תא מטען ענק
כח
התנהגות

אז גם במקרה שלך, אתה אמור להיות מרוצה.
נו מה נראה לך, למה החלפתי אוקטביה באוקטביה כל כך הרבה שנים? משפחתית לנהג (בגרסת ה150כ"ס), אוטו נפלא.

אבי ביטר
06-12-22, 16:11
מבחינה פונציונאלית בלבד - ללא מתחרים בקטגוריה שלו, כבר הרבה מאוד שנים.

אנחנו יודעים שיש עוד שיקולים לא רציונלים בבחירת רכב, וזה בסדר, אבל כשמים רק פרמטרים מדידים על השולחן (אמינות זה לא פרמטר מדיד) - הוא מנצח.

איל מ
06-12-22, 17:48
אני חושב שאתם שוכחים שיש הרבה מאוד ישראליות וישראלים שאין להם את הפריביליגיה לקנות רכבים חדשים כל 3 שנים, אלא לקנות את הרכבים שאתם מוכרים, ופעם בעשר שנים.

אבי ביטר
06-12-22, 18:01
עד לא מזמן (ריבית אפסית) חשבתי שהרבה ישראלים נכנסים עם 0 שקלים בעו״ש, ויוצאים עם רכב חדש.
ואני לא בטוח שזה צעד לא נכון,כלכלית ובטיחותית מול התמודדות עם גרוטאה בת 10.
לא כולם יודעים להחליף קלאץ׳ לבד…

אתה מבין? לא הכל שחור לבן

נכון, יש גם אוכלוסיות שלא יכולות ולא אמורות לקנות חדש. שם השיקולים יהיו אחרים.

איל מ
06-12-22, 18:25
אני יכול להגיד לך שאפילו הדיסקברי בן כמעט 20 עלה פחות כסף (בתיקונים) מירידת הערך השנתית של המשפחתומטית שנקנתה כמעט חדשה ב2017, והיא עוד נקנתה בכ25 אש"ח פחות ממחיר של חדש.
וזה עוד לנדרובר כן? לא פרייבט בן 3-10.
לגבי שאר הפרמטרים,
לכולם ברור מה היתרונות של רכב חדש ומודרני.

אבי ביטר
06-12-22, 19:26
אגלה לך עוד משהו

ירידת הערך של משפחתומטית חדשה ב 3 שנים הראשונות, גבוהה יותר מרכבי יוקרה מסויימים ורכבים מבוקשים אחרים יד 2,
אז מה?

כולם יכולים לקנות ולהחזיק לאנדקרוזר? לא.

כולם יכולים להתנהל ביומיום עם דיסקברי בן 20 ?

ובסוף בסוף, ההחלטה לא תמיד כלכלית או רציונלית נטו, אז מה?


אני מכיר לא מעט פנסיונרים שקונים ומחליפים משפחטומטית כל 3 שנים.

לעיתים עם ק״מ נמוך עד כדי גיחוך.

למה? ככה.

את הקהל הזה לדוגמא, ממש לא מעניין אם זה גיר רובוטי, פלנטרי או רציף. העיקר שלא ידני. 🤣

דרור ברלי
07-12-22, 10:48
אוי אבי....
אני מת על המכוניות של VAG, במיוחד כשהן "שלי" לשבוע, בכבישים שאני אוהב בצפון איטליה. הביצועים, הטכנולוגיה, ההתנהגות, הכל מרשים ומענג. מרשים לשבוע שבו אני מוציא להן את הנשמה על מגבלות האחיזה והסל"ד, ואח"כ חוזרות להיות הבעיה של יורופקאר/סיקסט/הרץ/אוויס. ברוך השם.

את תקופת החיים הנקייה מתקלות המכוניות המסובכות והמתוסבכות האלה מיצו אצלך, אח"כ הן בפוטנציה להגיע אלי. ואז הן בסיכוי גבוה מאוד להמחיש הלכה למעשה את הפתגם "הגולם קם על יוצרו". אתה כנראה אחלה בנאדם ואולי גם שומר על הרכבים שלך יותר טוב מהממוצע המקובל של בעלי רכב בישראל (שכמו שציינת, לא אכפת להם איזה גיר יש שם כל עוד הוא לא ידני.... ואולי כדאי שהיו מתעניינים קצת. ידע זה כוח), אבל עדיין לא בא לי ואני גם לא יכול לשלם את החשבונות על ההנאות שלך...... והמכלולים המקוללים האלה איתנו כבר מספיק שנים כדי לדעת שהם אמנם בעלי ביצועים מרשימים, אבל גם מתוכננים עם MTBF נמוך משמעותית מהסטנדרט שמבחינתי הוא מינימלי. אלה עובדות, עובדות מוכחות ומוצקות. אין עשן בלי אש ואתה לא היית מקבל צ'ק במתנה מצ'מפיון אם לא היו תביעות ייצוגיות בלי סוף בגלל תקלות חוזרות ונשנות.

אז כרכב חדש או מליסינג? כן, בגדול. אבל לא מעבר לתקופת האחריות - וזו כבר כן אזהרה מפורשת. קנו חדש, תהנו (מאוד)ו כשנגמרת האחריות - תחליפו שוב לחדש. נכון שיש לזה עלויות באבדן ערך, אבל לפחות אין עוגמת נפש.

מי שלא מרוויח כמו ח"כ או מהנדס פיתוח אבל בכל זאת רוכש רכב חדש ומישכן לכבוד זה את התחת בהלוואות ומתכנן להחזיק אותו לתקופה שהרבה מעבר לאחריות, כדאי שייקח את זה בחשבון. לטעמי, ברכב שאינו ספורטיבי במוצהר אלא משמש משפחה ביומיום, מתפשרים על ביצועים ויוקרה וכו' ומסתפקים במכוניות פחות ביצועיסטיות ופחות מרשימות טכנולוגית, אבל עמידות ושורדות הרבה יותר עם עלויות שוטפות נמוכות בעשרות אחוזים.

Crabbing
07-12-22, 15:06
הקודיאק והאוקטביה מחזיקים שוק טוב, האחרונה גם פופולרית בערבות הנגב, יחד עם טרנספורטר.
יכול להיות שהדגמים האלה שורדים יותר טוב?


Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
07-12-22, 15:53
שורדים מצוין. הדינמיות והאיכות מרשימות, הכל אחלה. עד ש...
ואז זה עולה. אוהו כמה שזה עולה.

אני כאמור, הלקוח של יד שנייה. כשמכונית כזו מגיעה אלי, אמינותה התיאורטית כבר מאחוריה.
פעם היינו כותבים את המונח הזה בהתייחסות לרכבי שטח בני 20. כאן אני מדבר על מכוניות בנות הרבה-הרבה פחות מעשור, שנזקקות לניתוח לב פתוח לגיר/מנוע. ומכיוון שמדובר ביבואן שהאחריות שהוא מעניק לרוכשי מכונית חדשה היא מהקצרות בענף הרכב בישראל, אני חושב שזה משהו שרוכשי רכב חדש צריכים לקחת בחשבון. זה הכל.

הייתי שמח לרכוש את אותה מכונית, באותה רמת איכות, עם אותו הספק ממנוע אטמוספרי בנפח גדול יותר ו"בזבזני יותר" ועם גיר ידני או פלנטרי - פחות "טכנולוגי/מתקדם" וכמובן פחות צבוע ומתחסד בהקשר של פליטות/סביבה וכו', אבל הרבה יותר פשוט ואמין לאורך זמן. שלא לדבר על ידני, שהרבה יותר עמיד ואמין ומהנה לנהיגה - למי שאוהב לנהוג כמוני. כמובן רק דעתי.

אבי ביטר
07-12-22, 21:09
הקודיאק והאוקטביה מחזיקים שוק טוב, האחרונה גם פופולרית בערבות הנגב, יחד עם טרנספורטר.
יכול להיות שהדגמים האלה שורדים יותר טוב?


Sent from my iPhone using Tapatalk

אתה כבר מניח ששאר הדגמים לא שורדים טוב ? 🤣🤣🤣

הטענה שעולה פה (אני לא מסכים איתה, זאת סטיגמה, ופחד מחדשנות) היא שהלב הפועם של המכוניות האלה (מנוע, גיר, טורבו) לא שורד הרבה.
כולם משתמשים באותם המכלולים המוצלחים. גם הדגמים שציינת.

דרור ברלי
07-12-22, 22:25
"פחד מחדשנות"?

איזה חדשנות בדיוק?
"חדשנות" בסוף 2022 זה רכב חשמלי - לא מנוע TSI וגיר DSG.

מנועי טורבו בנפח קטן וגירים כפולי מצמד הם כבר לא חזית הטכנולוגיה. הם שייכים לאתמול. הם נסיון טכנולוגי יקר ומסובך עם ביצועים מרשימים אבל למרבה הצער - לא בדיוק אמין.
מנוע TSI וגיר DSG נמצאים איתנו כבר הרבה יותר מ-15 שנים. לכן שום דבר כאן כבר לא חדשני. רק מסובך ומורכב ויקר להחריד לתיקון ולא בדיוק מאריך שנים.
בכל השנים האלה קונצרן VAG התגלח יפה-יפה על זקן לקוחותיו עם כל מיני נסיונות מעניינים - מצמדים יבשים ורטובים, 6 ו-7 מהירויות, מכטרוניק כזה ומכטרוניק אחר, מנועים כפולי מגדשים (מנוע ה-1.4 עם 160 כ"ס שצויד בטורבו ובמגדש-על בו זמנית). חלק מהנסיונות הללו היו גם כשלונות יקרים להחריד, חלקם הביאו לגל של תביעות יצוגיות, מה לא.

כל עוד זה לא נכפה עלי, אין לי כלום נגד חדשנות, בחיי. אני בהחלט בעד חדשנות, אבל בתנאי שהטכנולוגיה תהיה אמינה - כי התנאים והאילוצים בשוק שלנו, שבו עלויות רכישת מכונית ואחזקתה כפולים מאשר באירופה, בעוד שהכנסתו של הלקוח הישראלי נמוכה מזו של מקבילו האירופי, הופכת את המכונית ליקרה מאוד ולמוצר יקר שבניגוד לנעליים, לא זורקים כשהוא מתבלה - אלא מתקנים אותו. בישראל הוא יעבור יותר ידיים, יהיו לו יותר "מחזורי חיים" מאשר במולדתו, שם הוא הולך למיחזור אחרי שנים ספורות.
לצערי אני עדיין חי בישראל, בתנאי ישראל, עם כל החום והפקקים והעצבים והיוקר הבלתי נתפס של כל דבר - אלה הנתונים שלנו וזה מה יש כרגע - ולכן יש לי הרבה מאוד נגד הנדסה מופרזת ומיותרת, שמצד אחד צריכה לשלם מס-שפתיים לרגולטור המתועב ומצד שני מסבכת את המוצר ומייקרת אותו ואת אחזקתו עד כדי חוסר כדאיות לתקן אותו כשהוא מתקלקל ואולי לזה התכוון היצרן - אבל בישראל ברור שמתקנים, כי האוטו עדיין שווה המון כסף - ומרוששים את הלקוח. לצערנו, כמעט כל היצרנים הלכו לכיוון הזה, ורשימת התקלות אצל כולם רק מתארכת והולכת.

מי שמתאים לו כל זה, בשם ה"חדשנות" - שיהיה לו לבריאות. אני מאוד נהנה מזה, כשזה לא שלי והאחזקה לא על חשבוני.
אבל אשכרה לקנות כזה בכספי?.... מה, השתגעתי?.....

grand
08-12-22, 08:52
עכשיו דרור בוא נחזור לשאלה של פותח השרשור, 180k רכב חדש ל 35 אלף קמ שנתי, מתוך הנחת יסוד שמי שמשקיע 180 ונוסע 35 בשנה לא יחזיק את הרכב הרבה שנים, מכל המבחר הזמין להספקה מה היית לוקח, אתה..

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

נמרוד
08-12-22, 09:00
עכשיו דרור בוא נחזור לשאלה של פותח השרשור, 180k רכב חדש ל 35 אלף קמ שנתי, מתוך הנחת יסוד שמי שמשקיע 180 ונוסע 35 בשנה לא יחזיק את הרכב הרבה שנים, מכל המבחר הזמין להספקה מה היית לוקח, אתה..


רוב התשובות האינטליגנטיות לא זמינות להספקה מידית, אז הבחירה של פות"ש קלה - ייקח את מה שיש.

חנן-ג'יפולוג
08-12-22, 09:36
כשהשוק יתחיל להבין את הדבר הזה, זה יתבטא חזק במחירון של חשמליות/היברידיות בנות 3-6 שנים.

ואז יש סיכוי שכל החסכון, והתכנונים וההטענות יירדו לטימיון…

אני לא נביא, רק אבי ביטר, לא יודע מה יקרה, אבל לא רוצה להיות מהראשונים, רוצה להביט מהצד. עם רוביקון…🤣

גילוי נאות - לא אוהב חשמליות….זה אני.

בדיוק בגלל דיבורים כאלה רצוי כן להבין את הנושא, גם אם מחליטים לאהוב או לא, במיוחד אם עוסקים ביעוץ רכישת רכב, כתחביב בג'יפולוג או כמקצוע.
הכנסתם באותה שורה רכבים היברידיים עם תאי ניקל מטאל, היברידיות פלאג אין שמנגנון ההרס העצמי המהיר מובנה בקונספט שלהן, עם חשמליות שהשחיקה האופיינית של הסוללות שלהן מתחילה להיות משמעותית באיזור ה600k ק"מ. הרבה לאחר שהן יעזבו את המרכב המזדקן וימכרו ביוקר (1800$ בארה"ב למודול 5kwh משומש. נדמה לי שיש 12-14 כאלה ברכב) לטובת התקנת קיר שהוא מאגר אנרגיה סולארית.

מה הקשר בין הדוגמאות שהבאתם לחשמליות? שיש לכולן פלוס ומינוס?

ארז ציין כאן שאני עם 110000ק"מ. זה כמעט מדויק. 104k. מצב בריאות סוללה 100 אחוזים. הסטטיסטיקה מראה שהשחיקה הגדולה (5 אחוז) קורית בטסלות עד 50000ק"מ ואז מתמתנת לאחוז אחד כל 50k. בקצב הנוכחי של האיוניק 5, גם אם מחר הsoh של הסוללה יורד ל99%, אם לא יהיו הפתעות, שני מיליון ק"מ על אותה סוללה לא נראים בגדר פנטזיה.

וכל זה עוד לפני שדיברנו על העובדה שבלפחות חמישה דגמי רכב בישראל יש תאי לייפפו4, עם פי 3 מחזורי פריקה ביחס לליתיום קובלט.

טלו קורה. החלטתם להמליץ ב2022 למי שנוסע 35k שנתי על רכישת רכב שאינו חשמלי? לגיטימי לחלוטין רק רצוי שתבינו את מה אתם שוללים.

thebips
08-12-22, 10:38
ב

ארז ציין כאן שאני עם 110000ק"מ. זה כמעט מדויק. 104k. מצב בריאות סוללה 100 אחוזים. הסטטיסטיקה מראה שהשחיקה הגדולה (5 אחוז) קורית בטסלות עד 50000ק"מ ואז מתמתנת לאחוז אחד כל 50k. בקצב הנוכחי של האיוניק 5, גם אם מחר הsoh של הסוללה יורד ל99%, אם לא יהיו הפתעות, שני מיליון ק"מ על אותה סוללה לא נראים בגדר פנטזיה.



שאלה לחנן, האם אחרי 104K אתה חושב שהסוללה היא החוליה החלשה בשרשרת של הרכב שלך או אתה חוזה שחלקים אחרים יהיו בעיתיים לפני הסוללה?

במילים אחרות אני אדם שקונה רכב משומש ב ומחזיק אותו עד שהוא מתפגר. השאלה היא אם אני קונה רכב ממשהוא כמוך ומתחזק אותו לפי דרישות יצרן הרכב שלי יתפגר אחרי 2,000,000 ק"מ? (לפי הנסוע השנתית שלי הרכב יעבור לאחד הילדים כירושה )

חנן-ג'יפולוג
08-12-22, 10:57
ראשית, קח בזהירות את ההערכה שלי. היא נסמכת על מה שאני רואה ברכב שלי ולומד מדגמים אחרים, טסלה בעיקר, אבל זה בוודאי לא מחייב שלא נגלה שב300k מתגלה איזה פגם סדרתי בסוללה, בבקר או במנוע, אולי אפילו ברמת o ring מסכן שפורץ ומציף את המכלול בנוזל קירור.

אבל רכב זה הרבה יותר מקו הינע. זה מערכות בטיחות שכבר לא מיישרות קו עם הנהוג בדגמים חדשים, זה שלדה ומתלים שמתעייפים, צמות שמקצרות ומייצרות נזק נלווה ועוד ועוד. יתכן ש400ק"מ טווח ממוצע כבר יראו מגוחכים בעוד עשר שנים. אולי מרכז הכובד יעבור למימן ותשתית עמדות הdc תדעך.

ההיילקס שלי פיקס. רכב בן 27. אני לא מעלה בדעתי להשתמש בו ביומיום כי הוא לא נעים ובטוח לנסיעה כמו רכבים מודרנים. לגנותו יאמר שגם כחדש הוא לא ישר קו עם הרכבים שמסביבו אבל לא הייתי משתמש ביומיום בשום רכב מודל 95, גם אם הייתי מוציא אותו אתמול מהניילונים.

- - - Updated - - -

מתנצל. לא הייתי ממוקד בשאלה שלך. אני חושב שהסוללה היא ממש לא החוליה החלשה באיוניק5. להיפך, אם לא יהיו הפתעות אני חושב שמכלולים אחרים יתבלו לפניה, ודווקא הסוללה תהיה בעלת ערך ותימכר לsecond life.

Asaf-a
08-12-22, 11:13
הדיון קצת הוסט
השאלה הכלכלית היא עבור רכבים מאותה קטגוריה, חשמלי מול בנזין, הפער במחר כ40000-60000₪ בהתאם לקטגוריה שמאפשרים 80,000-10000 קמ עד שעלות הרכישה והדלק מתאזנים.
בוודאי שיקול למי שמחליף רכב כל 3-4 שנים.

Asaf-a
אסף.א

חנן-ג'יפולוג
08-12-22, 11:32
אתה יכול להביא דוגמא לפער כנ"ל במחיר?

כשאני רכשתי את הרכב שלי ב190k ש"ח, יונדאי סונטה שהוא המקבילה שלו בגודל ובאבזור עלה מחיר דומה.

ariel-ro
08-12-22, 11:32
לפותח הנושא:
פיג'ו 3008/5008 נוחים ביותר ומציגים אמינות וסחירות טובה. בנוסף, בעיני תאי הנוסעים בדגמים של פיג'ו פשוט נהדרים.
ה-508 גם רכב נפלא, אבל כחדש יעלה הרבה יותר מהתקציב שלך.

השבוע עברתי באולם התצוגה של DS והתרשמתי מאוד מה-DS4. הרכב נראה נהדר (באותו יום עברתי ברוב אולמות התצוגה בהרצליה, זה הרכב שהכי הרשים אותי מבחינה עיצובית, למעט פרארי), תא נוסעים איכותי, במלאי לאספקה מידית, והמחיר באיזור ה-200אש"ח.
שווה בדיקה בעיני.

דרור ברלי
08-12-22, 15:32
עכשיו דרור בוא נחזור לשאלה של פותח השרשור, 180k רכב חדש ל 35 אלף קמ שנתי, מתוך הנחת יסוד שמי שמשקיע 180 ונוסע 35 בשנה לא יחזיק את הרכב הרבה שנים, מכל המבחר הזמין להספקה מה היית לוקח, אתה..

Sent from my SM-A528B using Tapatalk



רוב התשובות האינטליגנטיות לא זמינות להספקה מידית, אז הבחירה של פות"ש קלה - ייקח את מה שיש.


אני אתעלם מההערה האינטיליגנטית.

לרמי - רכב חדש, כל רכב חדש, הוא לכל הפחות "רק" סבבה. כל עוד באחריות, אז בכלל. רוב המכוניות החדשות טובות מאוד. יש כאלה שטובות יותר. מה שבטוח זה שאין היום מכוניות ממש גרועות. אישית אני גם לא מתפעל ממערכות הבטיחות האקטיביות שאחראיות לדור חדש ומטומטם של נהגים אדישים ומחורבנים. לי אישית ואני חוזר ומדגיש את "אישית" כי זה לא מבחן-דרכים - כן בלימה אוטונומית וקרוז-קונטרול אדפטיבי וקורא תמרורים ותיקון היגוי אקטיבי או לא, זה לא פרמטר עליו תקום או תיפול מכונית. נהפוכו - זה מעצבן אותי ואני מעדיף בלי. אבל זה רק אני.

בהנחה שהדגם שפות"ש רוצה זמין במלאי - שיילך על זה. ייבחר במה שמוצא חן בעיניו. רק שייקח נסיעת מבחן של יותר מחצי שעה רצוף כדי לוודא שנוח לו ושהאוטו בא לו טוב ונעים.


ואם הוא רוצה דווקא דגם של אחד ממותגי VAG שכל כך השמצתי, אז תנוח דעתך. זו בהחלט בחירה מצויינת כרכב חדש. רמה סופר-גבוהה בדינמיות, באיכות גימור ובבטיחות. רק לקחת בחשבון פוטנציאל גדול במיוחד לתקלות יקרות שמתנגש באחריות קצרצרה של שנתיים בלבד - גם אז, ייסע עליו בשקט ובהנאה 70K ק"מ בשנתיים שתחת האחריות ואז ימכור הלאה. התקלות ובעיות האמינות הידועות יהיו הבעיה של הבעלים הבאים. והבעלים הזה לא יהיה אני.

מה אני הייתי בוחר לעצמי? לא יודע.
מה אני רוצה? יש הרבה מכוניות ש"אני רוצה".
אם אגיד לך שמה שאני באמת רוצה זה פרארי דינו 246 + איסו גריפו + סיטרואן DS23PALLAS + שברולט שבל SS 454 ידנית + מיני קופר קלאסית עם מנוע VTI של הונדה + עוד כמה דברים מגניבים (שכולם מכוניות אמיתיות של פעם, כלומר ישנות. אף אחת לא חדשה), זה יספק אותך?..... לחלום לא עולה כסף.

רכב חדש לא בא עבורי בחשבון כרגע. לדעתי ולצרכים שלי זה בכלל לא כלכלי/משתלם, והאמת היא שלא חשבתי על זה, אז אין לי תשובה "אינטילגנטית". מה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לך או לפות"ש או לאינטילגנט מלמעלה.
גם אם פתאום אחליט בכל זאת לעשות מאמץ ולהתפנק ברכב חדש, העובדה שכמעט ולא מיובאים לישראל דגמים עם גיר ידני גם משפיעה על דעתי ולא במעט.

אבי ביטר
08-12-22, 15:49
כשמטפלים במורשה בלבד, השנתיים אחריות של צ׳מפיון הופכות ל 3, ונקראת אחריות של רצון טוב.

אם קורה משהו רציני (לי לא קרה) הם לוקחים אחריות מלאה, מנסיון של אחר.

לכל הרכבים אצלינו (בערך 5-6 בכל זמן נתון) לא קרה שום דבר רציני ב 5 שנים הראשונות.

למרות הסיבוכיות המטורפת, ניצול כ״ס לא הגיוני, ומנועים זעירים בגודלם שלא ייתכן שיחזיקו מעמד בהמשך הדרך….

Asaf-a
08-12-22, 15:54
אתה יכול להביא דוגמא לפער כנ"ל במחיר?

כשאני רכשתי את הרכב שלי ב190k ש"ח, יונדאי סונטה שהוא המקבילה שלו בגודל ובאבזור עלה מחיר דומה.

רשמתי במעלה השירשור:
קונה טורבו בנזין 131000
קונה היברידית 149000
קונה חשמלית טווח ארוך 185000₪

בפער של 54000₪ אפשר לנסוע כ90000 קמ

Asaf-a
אסף.א

Asaf-a
08-12-22, 16:19
נמשיך עם הדוגמה:
ג׳ילי טווח ארוך עולה 160000₪, וגם byd.
בנזין מקבילות (לא סיניות) מקטגוריה דומה יעלו כ30,000₪ פחות, ואם היו סיניות הפער היה צ״ל גדול יותר (הצ׳רי סינית חדשה אינה דוגמה, חזירות וטימטום מי שקונה סינית בנזין טורבו ורובוטי במחיר כזה)
נראה לי הגיוני להשוות לגילי /byd לדאסטר אוטומטי 2על4 ב118000₪ עם מנוע טורבו 1.33 ו150 כ״ס, פער של 40,000₪

אבי ביטר
08-12-22, 16:54
אבל זה מה שכולם קונים עכשיו לא?

זה מה שהולך

חנן-ג'יפולוג
08-12-22, 18:07
רשמתי במעלה השירשור:
קונה טורבו בנזין 131000
קונה היברידית 149000
קונה חשמלית טווח ארוך 185000₪

בפער של 54000₪ אפשר לנסוע כ90000 קמ

Asaf-a
אסף.א

הקונה הוא דוגמא לתמחור קיצוני שלא קשור לשום דבר שמסביבו. גם הנירו. נדמה לי שהתכתבנו על כך בפרטי? אף אחד (כמעט) לא קונה אותן בשל כך. זו סתם נקודת קצה של יבואן שלא באמת רוצה למכור את הדגם. כנראה גם לא יכול לספק כמות משמעותית כי היצרן מעדיף להעביר את מה שהוא מסוגל לייצר, לאירופה. שם הוא חוטף קנסות על זיהום.
באחרות, באמצע הדרך בין 100 ל200 אלף ש"ח, אלו שבאמת נמכרות, הפער קטן משמעותית או לא קיים. אתה משווה לדאסטר שהוא סמן קצה נמוך, אבל אם תשווה לטוסון למשל אז החשמליות נמצאות מתחתיו.
באיוניק5, שזה בטווח שפות"ש שאל עליו, אין כלל פער. אני לא בטוח שזה מה שמתאים לפות"ש כי אין חדש, ומשומש אולי עולה יותר, ובגלל שהנוסעים מאחור לא נהנים משיכוך מתלים של סיטרואן אופיינית, שזה מה שפות"ש ביקש.

Asaf-a
08-12-22, 20:58
כן. התכתבנו בפרטי, אני מלווה חבר שלא מבין ברכבים ורואה איך הוא מתבלבל כמו רבים.

דאסטר הוא לא סמן קצה נמוך כאשר משווים לרכבים סיניים, זו ההשוואה הנכונה לגילי ו byd למרות שמאובזרים במסכי מולטימדיה ומעוצבים יפה לפחות בפנים.

הקונה אינה חריגה בתמחור ההזוי
עוד דוגמה:
2008 חשמלית, רק 136 כס וטווח קצר עולה 165000₪
2008 בנזין 1.2 עם הספק דומה עולה 137000₪
פער של 28000₪ לאותו הרכב בגרסה מאוד מוגבלת

ועוד דוגמה:
קורסה חשמלית 150000₪
קורסה בנזין 1.2 100 כס 113000, 130 כס 119000₪
פער של 37000-31000₪

והפערים כנראה רק יגדלו עם העלאת המס בקרוב, והרבה ליטרים של דלק מגולמים בהפרש

משהו בתמחור השתבש לגמרי ולא הגיוני להוסיף ככ הרבה לאותו הרכב כחשמלי.
היבואנים הסינים מנצלים המצב שהצרכן מבולבל ולא יודע לעשות ההשוואות מול הרכבים הנכונים, טוסון גדול משמעותי לעומת גילי שבמחיר דומה ועם כל הכבוד הסיני עדיין לא ברמה הבשלות של יפני / קוריאני והעולם המערבי

אין ספק שמי שרכש טסלה/איוניק/ג׳ילי במחירי ההשקה עשה דיל מוצלח, אז התמחור היה הגיוני.


Asaf-a
אסף.א

מיכה100
08-12-22, 21:48
אנייק וקודיאק שניהם מתחילים ב190,000 בערך אם הבנתי נכון את האתר של סקודה.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

Asaf-a
08-12-22, 22:43
אנייק 5 מקומות, אין בזמן הקרוב ובפועל עולה יותר
קודיאק הוא 7 מקומות, קטגוריה אחרת וגדולה יותר.

האניאק והid4 צריכות להיות מושוות לקארוק ולטיגואן.


Asaf-a
אסף.א

-->