PDA

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת מרווחי שסתומים - 2KD



cruisingil
30-11-22, 16:46
היי
היילקס 2003. ביצעתי טיפול למנוע לפני חצי שנה (החלפת אטם ראש מנוע, שיפוץ אינגקטורים, וכד) אבל שכחתי לבדוק מרווחי שסתומים (!). למה? אהבל.

אני מעוניין לעשות בדיקה למרווחים בעתיד הקרוב, יש לי את הספר רכב שמסביר את השלבים, ובכל זאת, אני תמיד רואה איזה סרטון או שתיים (או עשר) לפני שאני מתחיל בטיפול. דווקא כאן אני לא מצליח למצוא סרטון שמישהו עשה לנושא וזה דיי מתסכל... (אם לא מחשיבים סרטוני הסברה בהינדית).

מכירים משהו? או יודעים לספר על החוויה שלכם מהבדיקה?
כלים ספציפים שהפכו את החוויה לנעימה יותר? חלפים שכדאי להצטייד בהם מראש (AKA לקנות בחו"ל)?
רוב תודות

asafk
30-11-22, 17:24
כדי לבדוק מרווחי שסתומים מרימים מכסה שסתומים. כלומר מפרקים צנרת הזרקה כלומר מפרקים חצי ממה שיש בתא המנוע. והרכבה חזרה של צנרת מזרקים זו מלאכה סופר מדוייקת.
לכן במוסך לא עושים את הפעולה הזו.

המומחים אומרים שאם המנוע לא פיתח בעיה במרווח השסתומים עד נגיד 100000 קמ - אז יהיה בסדר עד טיפול המזרקים הבא ויותר.

אסף.

cruisingil
30-11-22, 20:38
כדי לבדוק מרווחי שסתומים מרימים מכסה שסתומים. כלומר מפרקים צנרת הזרקה כלומר מפרקים חצי ממה שיש בתא המנוע. והרכבה חזרה של צנרת מזרקים זו מלאכה סופר מדוייקת.
לכן במוסך לא עושים את הפעולה הזו.

המומחים אומרים שאם המנוע לא פיתח בעיה במרווח השסתומים עד נגיד 100000 קמ - אז יהיה בסדר עד טיפול המזרקים הבא ויותר.

אסף.

היי אסף
יש על הרכב כבר 390,000 קמ... (היילקס 2003)
כתבתי שאני עשיתי לו את הטיפול האחרון לפני חצי שנה - פירוק צנרת הזרקה וכל המסיבה.
בתהליך שכחתי לבדוק מרווחי שסתומים ואני רוצה להוריד את זה מהרשימה. בא לי לעשות את זה רק אני רוצה להגיע לזה מוכן ככל הניתן ולכן אשמח לדעת מי כבר עשה את זה ואם הוא יכול לחלוק רשמים מהתהליך עצמו, כיוון שאני לא מוצא סרטונים רלוונטיים על זה ברשת.
כאמור, אני רואה בספר רכב מה נדרש לעשות ויש לי את הכלים למשימה, אך עדיין, רוצה לשמוע מור"קים....

איציק - 4X6ZH
01-12-22, 18:08
ונגיד שאתה בודק ומוצא שיש צורך לכוון
מה אתה עושה ?

אתה בטוח שיש לך כל מה שצריך לכיוון .

איציק

asafk
01-12-22, 18:32
אי אפשר לכוון. צריך שימס שאין במחסן החלפים. אז משחיזים.
בקיצור עדיף לא לגעת....

אסף.

איציק - 4X6ZH
01-12-22, 19:33
כמעט בטוח שמסתובבים אצלי כאלה שימסים
ויש סיכוי טוב שהשימס הזה תןאפ VW מנוע דיזל טורי שקיים גם ב צלינדר
וזה מביא אותנו לשימס שיש במנועי פיאט ( בנזין )
מי ממשיך מכאן

איציק

boaz avrahami
01-12-22, 19:41
זה יגמר בשימסים של אופנוע דוקאטי?

cruisingil
01-12-22, 20:21
אי אפשר לכוון. צריך שימס שאין במחסן החלפים. אז משחיזים.
בקיצור עדיף לא לגעת....

אסף.

רוצה להגיד לי שבמחסן של טויוטה בארץ אין להם כאלו לפי מידות?...
מה קורה אם אני הולך לטיפול כזה במוסך רישמי? אין להם מענה לזה?

בלי קשר - אי אפשר ללכת לחרט להכין אחד במידה? זה נראה דיסקית עגולה פשוטה בקוטר קבוע ובעובי לפי הצורך

לא עשית אצלך אף פעם?!

cruisingil
01-12-22, 20:29
מצאתי את כל המקטים לשימסים האלו, לפי עובי:
https://www.amayama.com/en/genuine-catalogs/epc/toyota-europe/hilux/KDN165L/6485/engine/1302/13753

אתם בטוחים במחסנים פה אין מלאי של זה?... כי פחות בא לי לחכות עד שיגיע בדואר כשהמנוע פתוח.... (אם באמת נדרשת החלפה)

איציק - 4X6ZH
01-12-22, 20:34
אני כיונתי מנועים כאלה עם שימסים של VW
מחזירים אותי שנים אחורה
אבל מה שהוא אני עדין זוכר
כרגע אני לא בארץ
אבל בשבוע הבא אפשר למדוד ולתת תשובה יותר רצינית

איך נעשה כיוון השסתומים בהיילקס ישן ?
אפילו מזלג חליצה / לחיצה לא בדיוק התאים אבל עשה את העבודה

איציק

tooshey
02-12-22, 08:06
זה בדיוק המקום למשפט "אם זה לא מקולקל - אל תתקן ".
כיוון שסתומים במנועי kd שונה ומסובך ממנועי סדרת L.
אין שימס שמחליפים על הכוסית.
יש כוסיות ב 15 מידות עובי שונות.
הפרוצדורה - מודדים מרווח בכל השסתומים (16), מפרקים גלי זיזים, מרימים את הכוסיות של השסתומים שדורשים כיוון, בודקים את המספר המוטבע או המידה של הכוסית, מחשבים איזה כוסית צריך לשים, מחליפים לכוסית מתאימה.
הבעיה העיקרית - במחסן טויוטה המחיר לכוסית גבוה ,ואין כוסיות זמינות.
מסקנה - לא ניתן לביצוע בצורה נורמלית.
הערה בפולנית - היית צריך לדאוג לשסתומים כשהרמת ראש כדי להחליף אטם ראש כמו שציינת קודם.
משפצי הראשים בודקים מרווח שסתומים ומשחיזים שסתום או תושבת שסתום כדי להתאים למידה, כחלק מתהליך שיפוץ הראש.
בקיצור, רד מזה ותתקדם לפרוייקט הבא.

בברכה, טושי

cruisingil
05-12-22, 08:56
זה בדיוק המקום למשפט "אם זה לא מקולקל - אל תתקן ".
כיוון שסתומים במנועי kd שונה ומסובך ממנועי סדרת L.
אין שימס שמחליפים על הכוסית.
יש כוסיות ב 15 מידות עובי שונות.
הפרוצדורה - מודדים מרווח בכל השסתומים (16), מפרקים גלי זיזים, מרימים את הכוסיות של השסתומים שדורשים כיוון, בודקים את המספר המוטבע או המידה של הכוסית, מחשבים איזה כוסית צריך לשים, מחליפים לכוסית מתאימה.
הבעיה העיקרית - במחסן טויוטה המחיר לכוסית גבוה ,ואין כוסיות זמינות.
מסקנה - לא ניתן לביצוע בצורה נורמלית.
הערה בפולנית - היית צריך לדאוג לשסתומים כשהרמת ראש כדי להחליף אטם ראש כמו שציינת קודם.
משפצי הראשים בודקים מרווח שסתומים ומשחיזים שסתום או תושבת שסתום כדי להתאים למידה, כחלק מתהליך שיפוץ הראש.
בקיצור, רד מזה ותתקדם לפרוייקט הבא.

בברכה, טושי

היי טושי! האמת שחיכיתי לתגובך שלך :)
מעיון בספר רכב (מצורף), אצלי זה דסקיות (2KD-FTV), לא כוסיות, ולכן הפרוצדורה אמורה להיות יותר פשוטה, לא?

141754

השאלה אם במידה ואני מתחיל את הטיפול, יש דיסקיות כאלו במלאי איפשהו או האם ביקור אצל חרט להכנה של אחת הוא עניין פשוט? (או שזו מתכת עם תכונות מיוחדות או משהו בסגנון)?
כי פחות בא לי על הזמנה מחו"ל כשהראש פתוח...

תודה רבה
גיל

asafk
05-12-22, 09:30
כמו שכתבתי - כשבדקתי לא היו דיסקיות במחסן בחברה.
אפשר להזמין ערמת דיסקיות מחול שיהיה.
אבל באמת.... אם המנוע לא רועש... עדיף לא לגעת לדעתי.

אסף.

איציק - 4X6ZH
05-12-22, 18:02
שלח לי הודעה וואטאפ מחר
אני ינסה למצוא מה יש אצלי

0584214882
איציק

tooshey
05-12-22, 21:02
https://www.scribd.com/document/325109661/Valve-Clearance-1KDFTV

אלו הוראות כיוון שסתומים למנוע 1KD, למיטב זכרוני זהה ל 2KD.

בברכה, טושי

cruisingil
07-12-22, 18:20
https://www.scribd.com/document/325109661/Valve-Clearance-1KDFTV

אלו הוראות כיוון שסתומים למנוע 1KD, למיטב זכרוני זהה ל 2KD.

בברכה, טושי

ההוראות האלו הם לכוסות, אצלנו (2KD-FTV) זה דסקיות, כמו הצילום שצירפתי למעלה בשרשור מספר הרכב שלי

tooshey
08-12-22, 10:19
גיל
אתה עקשן וזו תכונה מצויינת (לפעמים) , אבל במקרה הזה אתה טועה ומטעה.
ומכיוון שמדובר בעניין טכני, כדאי להעמיד דברים על דיוקם, לא בשבילך , אלא בשביל מישהו שיתקל בנושא בעתיד
שיהיה ברור, כיוון שסתומים במנוע טויוטה סדרת kd מתבצע בעזרת כוסיות (ליפטרים) במידות שונות ולא בעזרת דיסקיות מרווח (שימס) שיושבות על הכוסית כמו במנועים אחרים.

ובכל מקרה, בגלל מבנה גלי הזיזים ,גם אם היה שימס על הכוסית, לא ניתן היה להחליף אותו בלי פירוק של גלי הזיזים.
שלחתי לךבוואצאפ תמונות של כוסית שפירקתי ממנוע 2kd, אתה מוזמן להעלות אותן לכאן.
(אני לא משתמש בטאפטאלק).

בברכה, טושי

-->