צפייה בגרסה מלאה : בודי ליפט - כן או לא? (הרכב הוא רקסטון 2005)
מוטי טויוטה
30-11-22, 18:28
אהלן
בהרהורים לגבי הגדלת מידת צמיג ל235/85/16.
המיועד - רקסטון 2005 עם משולשים מקדימה כמובן.
כיום האוטו מוגבה עם קפיצי קינג ספרינג שאמורים לתת 3 ס"מ ובולם בגובה מקורי.
צמיגי מקסיס שטח מלא 245/75/16 (30.5-31) משפשפים מעט את הבטנה בסגירות מלאות, לא סוף העולם.
האופציות -
1. התקנת בולמים קדמיים רקסטון דור 2 - הצלחת שעליה הקפיץ יושב גבוהה בכ3 ס"מ. יש כמה רכבים כאלה נוסעים - לא אהבתי את זוויות הציריות, התפוחים במשולשים וכו.
2. בודי ליפט של 2 ס"מ.
יש רכב כזה גם נוסע (מנוע אחר משלי אבל פלטפורמה דומה) , טען שלא נדרשות התאמות מיוחדות מלבד לתושבות הרדיאטור.
התייעץ איתי מישהו מחול עם 5 ס"מ בודי ליפט, רקסטון זהה וטען שלא נדרש גם אצלו (למרות שאני בספק לגבי זה אבל בכל מקרה אני מכוון ללא יותר מ2)
3. להפסיק להתעסק בחרא ולטייל.
מחר אצרף תמונות של בית הגלגל כרגע, של זוויות המתלה אצלי וזוויות המתלה אצל מישהו עם בולם דור 2
אשמח לעצות
תודה רבה.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אופ' 2. לזה בדיוק הבודי ליפט קיים.
ותמיד תוכל לחזור אחורה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
נשאל ככה.
(אני לא מכיר רקסטון )
כמה מסובך להתקין? מה זה כולל?
אסף.
GodsFather
30-11-22, 22:45
3.
אלא אם הרכב הזה איתך עד המוות... כי בודי ליפט בדרך כלל מחרבן את הבודי
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מוטי טויוטה
30-11-22, 23:17
לדעתי 5 נקודות בכל צד שצריך לפתוח. יש מצב שידרוש עיסוק נוסף כי בכל זאת כנראה לא נפתחו בחיים.
כמובן שנגד אופציה 1 ו2 יש גם את העובדה שכרגע אין לי איך לטפל ביחסי העברה -ו עליה מ29 ל32 נשמעת לי כבר קצת יותר מידי.
תמונה של בודי ליפט 2סמ. התעלמו מהסימנים הירוקים 141710
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
התנסתי ברכב עם בודי ליפט של 3 סמ ועבד נפלא.
שווה לנסות
אסף-א
Asaf-a
אני קניתי את הדיסקברי עם בודי ליפט 1" שהורדתי.
לדעתי אתה סתם נכנס פה להרפתקאות מיותרות - האם היה מקום שבו לא עברת ואמרת שאם היה עוד 1.5 סמ של קלירנס היית עובר?
האם הגדלת הסיכון והבעייתיות בטסטים שווה את זה?
מוטי טויוטה
01-12-22, 13:52
זה 2 של הבודי ליפט בזוויות ובסף ועוד 1.5 בערך מהצמיג
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
הבודי ליפט מעלה רק את הבודי. לא את השלדה שתמשיך להתגרד.
והשאלה היא שוב - האם יש צורך אמיתי לזה פרט לשעמום?
יש הרבה דברים אחרים שאפשר לשדרג ואולי תהיה להם השפעה גדולה יותר על החווית טיולים שלך
נכון אבל כשרוצים להכניס גלגלים גדולים - צריך להרחיק את המרכב מהשילדה. ואז הגלגלים הגדולים מרחיקים את השילדה מהטבע.
אסף.
מוטי טויוטה
01-12-22, 16:22
התמונה עם הסימון הירוק - המתלה שלי
התמונה השנייה - מרכב זהה עם בולם דור 2 וקפיץ זהה. 141713141714
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מוטי טויוטה
01-12-22, 19:58
מצטער על הדאבל, מצב נוכחי היום 141719
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מוטי טויוטה
04-12-22, 00:16
עוד רעיונות?
זווית המתלה עם בולם דור 2 לא בעייתית כמו שאני מעריך?
לצד זה, עלייה ל32 מ29 ללא טיפול ביחסי העברה (יחס העברה סופי בלואו ראשון 1:33)?
אשמח לדעתכם, תודה רבה.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
שחר גרינברג
04-12-22, 06:47
יכול לענות רק לפי נסיון אישי בטרופר.
לפי דעתי הזווית עם בולם דור 2 לא מוגזמת, היא לא מדהימה אבל בסוף הרכב נוסע רוב הזמן כאשר הציריות לא מסתובבות.
https://youtu.be/47aat1tc6zw
תראה את הסרטון הזה אולי זה קצת יתן לך בטיחות לגביי ההחלטה
לעומת זאת את המגף גומי של הציריה אתה תתחיל להחליף יותר.
לגביי יחסי העברה כולנו יודעים את ההשפעה
אבל בסוף רק כשתרכיב צמיגים יותר גדולים תרגיש עם באמת משפיע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אין יחס נכון להתנהל עם הגלגלים הגדולים הייתי מוותר על ההרפתקאה.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
הרעיון של בודיליפט הוא להימנע מהגבהה מוגזמת של המתלה הקדמי.
מתי אתה מוגבה מדי? כשהיחס בין מהלך פתוח לסגור מקולקל לגמרי.
בסוף אי אפשר להגביה הרבה יותר ממה שהמתלה נותן - סוף מהלך הפתיחה שלו זה סוף מהלך הפתיחה שלו.....
אסף.
יכול לענות רק לפי נסיון אישי בטרופר.
לפי דעתי הזווית עם בולם דור 2 לא מוגזמת, היא לא מדהימה אבל בסוף הרכב נוסע רוב הזמן כאשר הציריות לא מסתובבות.
https://youtu.be/47aat1tc6zw
תראה את הסרטון הזה אולי זה קצת יתן לך בטיחות לגביי ההחלטה
הסרטון שקישרת לא פחות ממצויין, מערוץ מצטיין - tinkerer's adventure.
אבל הסרטון לא מאד רלוונטי לשרשור. שים לב למה שהבחור בסרטון חוזר עליו כמה וכמה פעמים - don't over generalise - ובעברית - לא להכליל. מה שנכון לגבי מתלה קדמי בדגם של טויוטה (שעליו הוא מדבר) לאו דווקא נכון לגבי לגבי טרופר (שעליו אתה מדבר מניסיונך) וזה לאו דווקא רלוונטי לרקסטון של מוטי.
הבחור מגיע למסקנות משכנעות דווקא כי הוא יורד לפרטים, מודד מדידות מדויקות, ומתייחס ברצינות לנושאים שהוא מדבר עליהם. הלוואי על כל ערוצי היוטיוב והלוואי על פורום ג'יפולוג.
מוטי התקנת את הצמיגים הגדולים כבר?
איפה ואיך הם שפשפו?
שחר גרינברג
04-12-22, 09:26
כמו שכתבתי אני התייחסתי רק לזווית הציריות ולא לכל המתלה
ובסוף cv זה cv זה cv
יש הבדלים קטנים אבל הם קטנים
בסרטון יש התייחסות טובה לבלאי בציריות cv
Sent from my iPhone using Tapatalk
מוטי טויוטה
04-12-22, 09:29
אסף לא ירדתי לסוף דעתך, אשמח להסבר.
אשמח להתייחסות לרכיבים נוספים במתלה, משולשים וכדומה ולא רק ציריות. בסוף זה שקלול של הכל ביחד ובגלל זה העליתי גם את ענייו היחסים.
לא, לא התקנתי את החדשים.
כיום בסגירת מהלך הצמיג משפשף לי בבטנה מקדימה אז ץארתי לעצמי שעם ה32 ישפשף בקלות.
הבאמפ סטופ יושב בתוך הבולם ואני חושב שלהנמיך אותו, אם זה אפשרי זה לירות ברגל.
לא יודע מה חשבתי לעצמי שקודם קניתי ואז בדקתי את זה.
מאחור אני מחליף לקפיצים קצת יותר גבוהים גם בגלל המגירות והזיווד וגם בגלל הצמיגים.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אבל כבר יש לך את הצמיגים, אז תרכיב אותם, תכניס להצלבות, תמדוד ותצלם - זה בדיוק סוג המידע שחסר באינטרנט ובגללו צריך לעשות כל מיני הנחות וניחושים. אז זה רק בטנת פלסטיק אפשר אולי לעוות בחום ולהכניס פנימה. אם זה תושבת ברזל אפשר אולי לחתוך קצת. וכו' וכו'. אלוהים בפרטים הקטנים.
לגבי יחסי העברה, זה שאלה אחרת, אבל אם כבר יש לך את הצמיגים, נסיעת כביש לא ארוכה תוכל לתת לך תובנות יותר ממאה תגובות בדיון בפורום.
עם 2 נעילות ההתנגדות שמייצרים 4 גלגלים גדולים לדעתי יחייבו סלד כזה וקצב כזה שלא יתרום להתנהלות הכללית במעלות וסלעים, גם ככה לא חסר פלסטיקים שיפגעו ומכלולי ההגה וההנעה לא מחוזקים להלמים שיצטרפו מתקיפת מכשולים בקצב גבוה מידי.
השליטה תרד... והייתי חושש שהבלאי או נזקים יצטרפו לחגיגה.
לא כותב מנסיון כמובן, דעה אישית בלתי מנוסה בדגם הספציפי המדובר.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מוטי טויוטה
04-12-22, 11:53
תודה על הדעות והכיוונים.
מצרף תמונות מרכב אחר שמותקן בולם דור 2 וקפיץ כמו שלי 141742141743141744
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
ehudzeelim
04-12-22, 12:07
לגבי השאלה הראשונה, אני בעד סעיף 3: להפסיק להתעסק ב#$% ולהתחיל לטייל.
אבל, לגבי כל השאר
זה שהרכב נעול דווקא יתרום להתנהלות האיטית, אבל יחסי ההעברה שגם ככה לא נמוכים מספיק יהיו עוד יותר בעייתיים. במוסו אצלי יש את אותה רכבת כוח בדיוק, מהמנוע עד הסרנים, ולדעתי ה-low לא מספיק נמוך, ואני עוד עם גלגלי 29.
מוטי גם מכוון לשטח קשה הרבה יותר ממני, אז בכלל בעייתי לדעתי, תדאג לתחזוקה טובה של הברקסים ותשנן את תפילת הדרך, תזדקק להם בירידות..
מה שכן דורש התייחסות הוא הגיר, שיעבוד יותר קשה במעלות טכניים או איטיים, ועלול להתחמם. הייתי מנטר אותו ליתר ביטחון.
הפתרון לכל זה הוא דאבלר, יש אפילו מוצר מתאים באמריקה.
לגבי חוזק המכלולים לא הייתי דואג, לרכב אין מספיק כוח כדי לשבור את עצמו אלא אם מתעללים בו ביודעין ובמזיד.
מבחינת ההגבהה לדעתי לא יהיה שום נזק כל עוד מהלך הפתיחה מקדימה לא יגדל מעבר למקורי, שלהבנתי זה המצב, הבולם באותו אורך רק התושבת קפיץ נדדה מעלה-נקודת האיזון תשתנה לטובת הכנסת צמיג גדול. מהלך הפתיחה- יהיה קטן ביחס למקורי, אבל יש נעילה קדמית אז פחות קריטי. וגם לא חושב שתהיה בעיה עם בודי ליפט של 2 ס"מ. יש כבר רקסטונים כאלה.
בנוסף, אתה מתכוון להחליף מקדימה רק בולם, כלומר הקפיץ נשאר באותה קשיחות כך שבהצלבות הוא ייסגר באותה מידה- רק שכל המהלך נודד מטה לטובת הגלגל הגדול. אמרת שאתה מתכנן להחליף גם מאחורה קפיצים - שים לב לנקודה הזאת, עם קפיצים קשיחים ללא תוספת משקל מתאימה ברכב, ההצלבה נפגעת משמעותית וכך גם העבירות , עם נעילה אחורית פחות קריטי אבל עדיין בעייתי.
לגבי הזוויות של המשולשים, לדעתי כשלעצמן הן לא מעניינות, כל עוד הן לא חורגות ממהלך מתלה מקסימלי מקורי והתפוחים לא מגיעים למגבלת התנועה שלהם.
בהצלחה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מוטי טויוטה
04-12-22, 15:13
זווית נוספת מרכב אחר למתלה סטטי עם בולם דור 2.141747141748141749141750
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אהלן
בהרהורים לגבי הגדלת מידת צמיג ל235/85/16.
3. להפסיק להתעסק בחרא ולטייל.
אשמח לעצות
תודה רבה.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אם יש לך זמן פנוי ללכלך את הידיים אתה יודע איפה ומה צריך לעשות.
מוזמן!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.