התחברות

צפייה בגרסה מלאה : נורית חיווי לנעילה אורכית - דיסקו 2



yogibear
01-12-22, 12:26
שלום לכולם .


בדיסקו 2 שלי מותקנת נעילה אורכית הפעלת הידית מעט מסורבלת – ידית צמודה לרצפת הרכב מותקנת משמאל למושב הנוסע על "קיר " תיבת ההילוכים וכדי להפעילה יש להעביר אותה ממצב אופקי לאנכי פלוס... הבעייה שהיא נסתרת מעיני הנהג, וקל מאוד לשכוח שהנעילה מופעלת - אין חיווי בלוח השעונים, הבנתי שיש נורה ייעודית בלוח. מה אני צריך כדי שנורה תדלק בעת הפעלת הנעילה (חיישן ושות' ) ?
או ש ... יותר פשוט לקפוץ סוף סוף לרמי בכפר מנחם שנמצא סמוך אלי ולא ביקרתי מעולם.

.האמת שרציתי להשתרג ולהזמין ידית ייעודית ...באשקרופט היא עולה 250 פאונד כ 1050 ₪ , וב .lrdirect המחיר מזנק ל 1471 ₪ . בדקתי ב LR כמה תעלה הידית בארץ ...
נחנקתי .
הסכום מגיע לכ 2500 ₪ ...
להלן התחשיב שלהם:
ידית : 1471.5 ₪
שילוח : 112.84 ₪
מיסים: 912.89 ₪
ס"ה 2497.23 ₪
ואני תוהה (שאלה רטורית לחלוטין – אין צורך לענות ) למה מוטל מס נוסף של 912.9 ₪ על המע"מ ?


באיזשהו שלב חשבתי לשדרג מעט , כרגע זה חלום רחוק ,עצרתי כי נחתו עלי כמה הוצאות כבדות בלתי מתוכננות .
חשבתי בכיוון שנורקל לנשימה טובה יותר, או כננת כי אני מטייל הרבה ולבד בשדות של המושבים בסביבה ולא קשה להתקע.
אולי נעילה אחורית רוחבית...
מעניין אותי מה השדרוגים שהייתם ממליצים עליהם לעתיד. אני לא מאלו שיעלו מרזבה\ורדית \ גיתה ... אני אוהב טיול רגוע אבל גם בטיול רגוע אפשר להתקע.
141712

מיכה100
01-12-22, 12:39
אלף ברור שרמי, לא מבין את ההתלבטות..
אני הזמנתי לפני 6-7 שנים מאשקרופט, והידית הגיע לדואר בלי מיסים או עמלות כלשהן - אולי יותר מזל משכל.
בדיסקו הספציפי שלי, פעם שהותקנו הנעילה והידית, הנורית בלוח השעונים (ודינג קולי) קרו 'מעצמם' - מסתבר שהכל כבר היה מוכן מהמפעל.

מוטי ג.
01-12-22, 12:59
להבנתי, (לי יש דיסקו 1 ושלך 2) ,הטרנספר זהה והרבה פשוט לקחו מכלול ידית של דיסקו 1 / דיפנדר ושתלו במקום המקורי.
לגבי חיווי, יש חיישן יוניט על גבי הטרנספר, אני מניח שהיות שהטרנספר יצא מהמפעל ללא אפשרות נעילה, גם לא הותקן החיישן.
אז.... חפש לך טרנספר מפירוק, בטח תמצא שם הכל. אתה יכול ללכת לכל הגורואים בטח תמצא משהו זרוק בעלות סבירה

איל מ
01-12-22, 13:04
בגדול,
צמוד לחיישן של מצב הטרנספר יש מחבר שמיועד במקור לטמפרטורת טרנס'. נמצא בצמה שממעש מעל הטרנס' בתוך הקונסולה.
חיבור שלו (הכל מוכן) יגרום לנורת התראה של חום טרנספר להידלק וזאת תהיה האינדיקציה. זה טוב בעיקר לדגמים המוקדמים של הדיסקו כי המחשב לא בדיוק יודע להתמודד עם מצב דיפלוק, וחיבור של נורת ה4*4 המקורית מכניס אותו למוד תקלה. כיבוי והדלקת הרכב מסדרים אבל זה ניג'וס. כשמחברים לנורת חום איןאת הבלאגן.רק נורה שמלחיצה עד שמתרגלים.
בדגמים המאוחרים יותר המחשב כבר יודע ךהכנס למצב שטח ולא מבטל את הtc. לפי האגדות גם מרכך את תגובת הabs, שלא יופעל מכל שטות. בדגמים האלו סוללים חוט צהחיישן ישירות לנורת ה4*4 והיא זאת שגם מפעילה את המצב במחשב.
בדגמים המוקדמים ניתן להתגבר על התקלה בעת שימוש בנורת 4*4 ע"י מניפולציה של המחשב, אבל זה גדול עלי. או כמו שנאמר- רמי.

הזכרון של שחוק, אבל אם אני לא טועה, החוט הרלוונטי הוא שחור אפור, או שחור ירוק.

yogibear
01-12-22, 14:36
אלף ברור שרמי, לא מבין את ההתלבטות.. נגמרה ההתלבטות . אגש אליו.



להבנתי, (לי יש דיסקו 1 ושלך 2) ,הטרנספר זהה והרבה פשוט לקחו מכלול ידית של דיסקו 1 / דיפנדר ושתלו במקום המקורי.
לגבי חיווי, יש חיישן יוניט על גבי הטרנספר, אני מניח שהיות שהטרנספר יצא מהמפעל ללא אפשרות נעילה, גם לא הותקן החיישן.
אז.... חפש לך טרנספר מפירוק, בטח תמצא שם הכל. אתה יכול ללכת לכל הגורואים בטח תמצא משהו זרוק בעלות סבירה כפי שכתבתי למיכה, אלך לרמי, אולי באמת יש לו ידית מרכב שהורד מהכביש או משהו אחר.


בגדול,
צמוד לחיישן של מצב הטרנספר יש מחבר שמיועד במקור לטמפרטורת טרנס'. נמצא בצמה שממעש מעל הטרנס' בתוך הקונסולה.
חיבור שלו (הכל מוכן) יגרום לנורת התראה של חום טרנספר להידלק וזאת תהיה האינדיקציה. אם הנורית הזאת (חום טראנספר ) לא דולקת אבקש מרמי שיחבר אותה זה טוב בעיקר לדגמים המוקדמים של הדיסקו כי המחשב לא בדיוק יודע להתמודד עם מצב דיפלוק, וחיבור של נורת ה4*4 המקורית מכניס אותו למוד תקלה. כיבוי והדלקת הרכב מסדרים אבל זה ניג'וס. כשמחברים לנורת חום איןאת הבלאגן.רק נורה שמלחיצה עד שמתרגלים.
בדגמים המאוחרים יותר המחשב כבר יודע ךהכנס למצב שטח ולא מבטל את הtc. לפי האגדות גם מרכך את תגובת הabs, שלא יופעל מכל שטות. בדגמים האלו סוללים חוט צהחיישן ישירות לנורת ה4*4 והיא זאת שגם מפעילה את המצב במחשב.
בדגמים המוקדמים ניתן להתגבר על התקלה בעת שימוש בנורת 4*4 ע"י מניפולציה של המחשב, אבל זה גדול עלי. או כמו שנאמר- רמי. כן, ההתאמה בין הנעילה לבין המחשב וכל שאר המערכות TC + ABS מוטב שיהיו מסומכרנות.
.

תודה לעונים.
אולי מחר אצליח להעלות תמונה של "נורה זמנית" שמתחברת למצת כשאני מדליק אותה ידנית בכל שילוב. עד שאצליח להגיע לרמי.
אגב, שמתי לב שאין נורה שנדלקת (אצלי לפחות ) בעת שילוב ל LOW לא שזה משנה לי, אבל סתם תהיתי ...

מיכה100
01-12-22, 15:39
אין אינדיקציה למצב LOW, למיטב זיכרוני, מסתכלים על הידית..
אגב איזה מודל הדיסקו 2 שלך? שלי היה 2004, והכל עבד יפה כולל בקרת האחיזה בלי הקונצים שאייל תאר.

מוטי ג.
01-12-22, 17:03
לא חושב שצריך להסתכל על הידית, מרגישים מיד ביחס העברת ההילוכים

איל מ
01-12-22, 17:06
מיכה, זה בגלל אחת משתי אופציות:
א. לא חיברת את נורת ה4x4 (הנורה עצמה מחוברת ישירות למחשב השלדה) ולכן לא ידע.
ב. 2004 עונה להגדרה "דגמים מאוחרים" (שלא לומר הדגם האחרון, שלא לומר הפעם האחרונה בה לנדרובר ייצרו suv כמו שsuv צריך להיות), לכן מראש אין איתו בעיות כשמחברים את החיישן לנורה.
(רשום בהודעה המקורית).

לפותש- לגבי נורת חום הטרנספר- אין חיישן חום לטרנספר, כך שאין מה לחבר אותה כנורת חום לטרנספר. השימוש בה הוא פשוט כי הקונקטור שנמצא שם (אלוהים יודע למה, הרי איך חיישן חום), מונח חמש עשרה סנטימטר מהחיישן מצבים, ומתאים לו בול.

אבל!
אם כבר הולכים לרמי (מלשון- אם כבר מצליחים לקבוע אליו תור), אזי ברור שמחברים לנורת 4x4 המקורית.

מיכה100
01-12-22, 17:21
מיכה, זה בגלל אחת משתי אופציות:
א. לא חיברת את נורת ה4x4 (הנורה עצמה מחוברת ישירות למחשב השלדה) ולכן לא ידע.
ב. 2004 עונה להגדרה "דגמים מאוחרים" (שלא לומר הדגם האחרון, שלא לומר הפעם האחרונה בה לנדרובר ייצרו suv כמו שsuv צריך להיות), לכן מראש אין איתו בעיות כשמחברים את החיישן לנורה.
(רשום בהודעה המקורית).

לפותש- לגבי נורת חום הטרנספר- אין חיישן חום לטרנספר, כך שאין מה לחבר אותה כנורת חום לטרנספר. השימוש בה הוא פשוט כי הקונקטור שנמצא שם (אלוהים יודע למה, הרי איך חיישן חום), מונח חמש עשרה סנטימטר מהחיישן מצבים, ומתאים לו בול.

אבל!
אם כבר הולכים לרמי (מלשון- אם כבר מצליחים לקבוע אליו תור), אזי ברור שמחברים לנורת 4x4 המקורית.
לגמרי אופציה ב', וזו גם היתה כוונתי (לחזק את מה שכתבת בהודעה המקורית).
ואגב כמו שאני כותב מזה שנתיים בפוסט האחר, הדיסקו 4 (שלי) עולה על הדיסקו 2 (שלי) בכל פרמטר שהוא, כולל עבירות וכולל עלויות אחזקה.

איל מ
01-12-22, 17:46
לא נותר לי אלא לשבת בצד ולקנא :(

yogibear
01-12-22, 19:30
אין אינדיקציה למצב LOW, למיטב זיכרוני, מסתכלים על הידית.. אני לא באמת צריך חיווי :), אבל חשבתי שאולי יש נורה, אך אצלי הנורה שרופה כמו חלק מהנורות בפאנל של המזגן \ השעון והקטע האמצעי של לוח השעונים.
אגב איזה מודל הדיסקו 2 שלך?דיזל - אוטומט שנת 2004 - הכי פשוט בלי גגות, בלי כריות וכו' מוגבה ברשיון ... שלי היה 2004, והכל עבד יפה כולל בקרת האחיזה בלי הקונצים שאייל תאר גם אצלי היא עובדת טוב, וגם בקרת ירידה עובדת מעולה למרות שאני לא נוהג להשתמש בה אלא ב LOW הילוך 1. בירידות תלולות (הכל יחסי )


לא חושב שצריך להסתכל על הידית, מרגישים מיד ביחס העברת ההילוכים ברור ... קשה שלא להבחין בהבדל בסחיבה, במהירות ובכלל, אבל הייתי בטוח שיש מנורה כי אפילו לנגרר נדלקת לי נורה כשהוא מחובר כך שזה נראה לי די טריוויאלי שיש נורת LOW
-



לפותש- לגבי נורת חום הטרנספר- אין חיישן חום לטרנספר, רק לאנגלים הפתרון למה לשים נורה בלי חיישן מתאים... ואם יש חיישן אקנה...
מצד שני הייתי מעדיף חיישן גובה שמן בטרנספר ובגיר, כי אם אין טפטוף משניהם אני מודאג ... מאוד...

אבל!
אם כבר הולכים לרמי (מלשון- אם כבר מצליחים לקבוע אליו תור), אזי ברור שמחברים לנורת 4x4 המקורית.

כן ... אקבע אליו תור ...

זו התמונה של הידית. יש לה תנועה של כ 130 מעלות בין שני המצבים. התמונה השנייה - של הנורה שאני מדליק ידנית. צריך להלחים חוטים בצורה נורמלית ואז אקבע מבלי לחורר את הרכב עד שרמי יסדר לי את הנורה באופן קבוע.
141717141718

yogibear
05-12-22, 11:51
נורית חיווי נעילת דיפרנציאל עובדת, תאורת לוח שעונים בהירה אחרי החלפת נוריות ,מתג מזגן אחורי עובד בכל לחיצה.
כל אלו הודות לרמי - כפר מנחם .
פעם ראשונה שאני אצלו ויכול לומר שנהנתי מהאדם, הרוגע המקצועיות וההגינות.
למרות שהיה עסוק, בין לבין סידר את כל הריג'קטים .
ממליץ בחום.

141755

מיכה100
05-12-22, 14:07
כיף לקרוא, אין על רמי.
אגב החלפת הנוריות: לוח בקרת האקלים אצלך מואר, כולל כל הכפתורים?
יש קיט נוריות כזה לקניה באנגליה, ואפילו אני עם שתי ידיים שמאליות החלפתי אותן בעצמי.

איל מ
05-12-22, 14:26
אני קניתי מעלי אקספרס. רק את הלד עם הרגליים. מלבישים אותן על הפלסטיק של הנורות הקיימות.
הבונוס- ניתן לבחור איזה צבע שרוצים, וקונים בכלום כסף סטוק לדים שמספיק גם לבקרת אקלים וגם ללוח שעונים.

yogibear
05-12-22, 14:34
כיף לקרוא, אין על רמי.
אגב החלפת הנוריות: לוח בקרת האקלים אצלך מואר, כולל כל הכפתורים? לא .. לצערי האזור לוקה בתאורה חלקית מאוד כולל השעון שאינו מואר כלל.
יש קיט נוריות כזה לקניה באנגליה, ואפילו אני עם שתי ידיים שמאליות החלפתי אותן בעצמי. האמת ...אני קצת חושש לעשות זאת .. למרות שלא שולל


אני קניתי מעלי אקספרס. רק את הלד עם הרגליים. מלבישים אותן על הפלסטיק של הנורות הקיימות.
הבונוס- ניתן לבחור איזה צבע שרוצים, וקונים בכלום כסף סטוק לדים שמספיק גם לבקרת אקלים וגם ללוח שעונים.

אייל ומיכה - תודה.
אם אפשר קישור או לפחות איזה סוג נורה להזמין ... עניין הצבעים נחמד מאוד.

מיכה100
05-12-22, 14:41
https://www.roverparts.com/heating-cooling/kits/BKCCH/
קיט נוריות. תחפש קצת, בטח יש יותר זולים.
תגלול למטה, יש שם סרטון הדרכה - ממש פשוט.

איל מ
05-12-22, 14:54
Please help me choose!
US $2.84 20%OFF | 10pcs Car Led Instrument Lights T3 T4.2 T4.7 T4 LED Super Bright Auto Panel Gauge Speedo Dash Lamps Dashboard Cluster Bulbs 12V
https://a.aliexpress.com/_EGQiJdN

אני הזמנתי את הגודל הלא מתאים (יש 3, 4, 4.2, 4.7) אז פשוט הורדתי את הלד עם רגליו, והלבשתי על הפלסטיק של הנורות המקוריות.

-->