PDA

צפייה בגרסה מלאה : (פוצל) איך יודעים איזו כננת מתאימה לרכב שלי?



Johnathan
04-12-22, 07:39
אני שוקל להוסיף כננת בג'ימני חדש.
למזלי טרם הגעתי למצב שהייתי צריך משיכה כלשהי, אך הייתי קרוב למצב כזה שלמזלי נהיגה נחושה הספיקה ( עיין ערך דרך בורמה ממתקן מקורות הצבעוני אחרי הגשם )

אני פחות מתלהב מקניה מחו"ל, ונתקלתי באלו:
https://forcar.co.il/WINCH

מה הכוונה בכוח המשיכה בליברה? זה לפי המשקל של הרכב או שיש איזו נוסחא ?
לפי זה הכננת של ה 1200 שקל מספיקה לי?

guy888
04-12-22, 08:10
ליברה זה 0.453 ק"ג.
3000 ליברה זה כ 1300 ק"ג.

אפילו לגימני זה גבולי.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

erezgur
04-12-22, 08:19
ברשותכם "אגנוב" את הנושא אך נמשיך באותו נושא
ברשותך, להוסיף תגובה לשרשור העוסק כולו ברכישת כננת מאמזון למרות שאתה מציין במפורש שאתה לא אוהב לקנות בחו"ל ורוצה לרכוש בארץ, זה לא נקרא להמשיך באותו נושא...

בנוסף, אתה שואל שאלות בסיסיות לגבי התאמת כננת לסוג רכב מסויים וזה יכול להיות דיון שיעניין גם אחרים, גם בעתיד ולכן כדאי להקדיש לו שרשור יעודי שיהיה קל למצוא אותו בהמשך. לכן פיצלתי אותו מהדיון ההוא.



אני שוקל להוסיף כננת בג'ימני חדש.
למזלי טרם הגעתי למצב שהייתי צריך משיכה כלשהי, אך הייתי קרוב למצב כזה שלמזלי נהיגה נחושה הספיקה ( עיין ערך דרך בורמה ממתקן מקורות הצבעוני אחרי הגשם )
...אני פחות מתלהב מקניה מחו"ל....
מה הכוונה בכוח המשיכה בליברה? זה לפי המשקל של הרכב או שיש איזו נוסחא ?
לפי זה הכננת של ה 1200 שקל מספיקה לי?

מספר הערות והבהרות, אני מניח שתקבל גם תגובה הנדסית מנומקת יותר בהמשך:
1. אני מניח שלא תתפלא לשמוע שרוב בעלי הכננות השתמשו בהן כדי לעזור לרכבים אחרים הרבה יותר מאשר הזדקקו להן בעצמם.
2. נחשוב לרגע על שני מצבי קיצון:
א. הרכב שלך עומד על משטח מאד חלק, אחיזה מאד גבולית (למשל קרח בשיפוע מתון) אתה מעגן את הכננת אל עץ חסון הנמצא במקום הנכון במורד הדרך ואז ברור שמשיכה קלילה תגרום לרכב לנוע - החיכוך עם הקרקע כמעט אפסי והכח הנדרש הינו מינימלי.
ב. הרכב שקוע בבוץ טובעני, כמעט וואקום, הפעם השיפוע הוא כנד כיוון המשיכה. נדרש כח משמעותי ביותר כדי לגרום לו לזוז
אני מקווה שאתה מבין כעת שהכננת תצטרך לעבוד הרבה יותר קשה במקרה השני, הכננת "תרגיש" שהיא מושכת הרבה יותר מאשר משקל הרכב עצמו.
3. יתקנו אותי בתגובות הבאות אבל למיטב זכרוני דובר על יחס של 1:3, כלומר אתה צריך להכין עצמך ליכולת גרירה (כננת וכבל מתאים) של פי 3 ממשקל הרכב, ככל אצבע.
4. משמעויות נוספות שיש להביא בחשבון:
א. כננת כבדה בחרטום הרכב פירושה בין השאר עומס (ובלאי) גדול יותר על המתלים הקדמיים (צריך אולי להחליף את הבולמים / קפיצים הקדמיים).
ב. בנייה מתאימה של מגש הכננת שיהיה מחובר כמו שצריך ויוכל לשאת במעמסה. מתקין מוסמך שיוכל לספק אישור התקנה.
ג. תפעול נכון של הכננת - צריך ללמוד (ולתרגל) - אתה עלול לגרום נזקים חמורים לעצמך ולאחרים בשימוש לא נכון וחשוב לכן ללמוד.


לגבי "כננת ב-1200 שקל", אתה כנראה מתייחס למה שראית בקישור שלא פתחתי עדיין, אבל קודם צריך להבין קצת את המושגים, לאיזו משקל היא מיועדת וכו'. עדיף לדבר על ק"ג / ליבראות, להזכיר את החברה המייצרת את הכננת ואת סוג הכבל (מתכת?, כבל סינטטי (איזה?) וכו. להערכתי הזהירה כננת, אפילו לג'ימני, תעלה לך הרבה יותר (ועוד לא דיברנו על התקנה). כנראה ראית כננות של כלים כמו טרקטורונים קלים.

Johnathan
04-12-22, 11:55
תודה על התשובה המפורטת! הנחתי שמדובר בנושא הכננת לא האמזון של הכננת, נו טוב.. :-)

בכל מקרה אזמין רק ממקום בארץ, שיהיה "הורה1 הורה2" למקרה של בעיה

אני מוציא קרח מהמשוואה, יותר לכיוון של בוץ ומה שאפשר למצוא בארץ.
לגבי התקנה, הבנתי שיש 2 גישות
לשים אותה באופן קבוע, או לשים אותה על תושבת שאפשר "לפרק" כשלא צריך ( זה יותר הכיוון נראה לי ).


זה "כבל תעופתי מגולוון" מה שזה לא יהיה.. ושל נובהווינץ אם זה אומר משהו..



*כן זה היה בציניות לא לדאוג

נמרוד
04-12-22, 12:10
אני שוקל להוסיף כננת בג'ימני חדש.
למזלי טרם הגעתי למצב שהייתי צריך משיכה כלשהי, אך הייתי קרוב למצב כזה שלמזלי נהיגה נחושה הספיקה ( עיין ערך דרך בורמה ממתקן מקורות הצבעוני אחרי הגשם )

אני פחות מתלהב מקניה מחו"ל, ונתקלתי באלו:
https://forcar.co.il/WINCH

מה הכוונה בכוח המשיכה בליברה? זה לפי המשקל של הרכב או שיש איזו נוסחא ?
לפי זה הכננת של ה 1200 שקל מספיקה לי?

אתה מתכוון לזה:
https://forcar.co.il/WINCH/NOVAWIN-WINCH-NVK3000

לא, זה לא מתאים לג'ימני. זה לטרקטורון לכל היותר.

מתוך המבחר באתר שקישרת אליו, אלו על פניו מתאימות:

https://forcar.co.il/WINCH/1134388-cannet

https://forcar.co.il/WINCH/1134122-mucklift

Johnathan
04-12-22, 14:07
אתה מתכוון לזה:
https://forcar.co.il/WINCH/NOVAWIN-WINCH-NVK3000

לא, זה לא מתאים לג'ימני. זה לטרקטורון לכל היותר.

מתוך המבחר באתר שקישרת אליו, אלו על פניו מתאימות:

https://forcar.co.il/WINCH/1134388-cannet

https://forcar.co.il/WINCH/1134122-mucklift

תודה,
לפי זה 9000LBS
שזה כמעט 4 טון.

האם ניתן להסתפק בכננת של 2 טון ולהשתמש במכפיל כוח?
מאחר והמטען עם הרכב במקרה הכי גרוע יהיה 1.5 טון.

GodsFather
04-12-22, 14:47
אתה תשתמש במכפיל כוח בכל מקרה, כי זו הדרך הנכונה לעשות.

כמו שארז כתב, במקרים של בוץ, יש וואקום שמקשה על השליפה. זה הופך את הטון וחצי שלך להרבה יותר.

כל זה במצב סטטי. לא שפצ, לא זוית, לא פניקה.

לגבי הנשלף או לא - יש דיונים בשפע, המסקנה בקצרה היא לקבע.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

YoavR
04-12-22, 16:31
ממה שאני יודע, שחוץ מהתחום הזה - זה לא הרבה, הכלל אצבע תמיד היה משקל הרכב כולל ציוד כפול 1.5.

מכאן, תפעיל שיקול דעת ותנסה לאפיין את סגנון הטיולים שלך.

למעט מצב של שקיעה עמוקב בבוץ תובעני (סרנים בבוץ), שזהו באמת מצב קיצון לכננת, ברוב החילוצים העצמיים הכננת לא תראה יותר מחצי משקל הרכב.
בדוק.
מנסיון.

הסינים נכנסו וכבשו את השוק הזה. איזה מהנדס גאוני גילה שאפשר לשנות יחסי העברה בכננת ולהפוך אותה לאיטית יותר וחזקה יותר.
דרוג הכננת הפך למקדם מכירות והסטנדרט החל לטפס. כולנו גברים וכולנו רוצים כלי גדול לפחות כמו של שכננו. עדיף יותר גדול.

אלה מוצרים שלא נדרשים לשום תקן.

היום המצב כל כך אבסורדי שיש בשוק כננות 12,000 ליברות עם כבל סינטטי על שלדה של כננת 9000. כננות נשברות.
תשווה את הגודל של וורן M12000 מסוף שנות התשעים לכננת 12000 גנרית שנמכרת היום.

כננת היא בכל מקרה מכשיר שדורש מיומנות ורמת מפעיל גבוהה יחסית. שימוש לא מתאים בכננת יכול להסתיים בנזק לכננת במקרה הטוב ועד פציעה חמורה. מאוד.

אין שום סיבה להעמיס כננת יותר חזקה מ9000 ליברות (קצת יותר מ4 טון) על רוב הרכבים שלנו.

עם הכננת, או לפניה, לך תרכוש הדרכה.
במילא במצב של חילוץ מורכב תצטרך עוד עזרים כמו הכפלות ועיגונים ובד"כ גם עוד רכבים עם כננות.

erezgur
04-12-22, 20:50
לגבי התקנה, הבנתי שיש 2 גישות
לשים אותה באופן קבוע, או לשים אותה על תושבת שאפשר "לפרק" כשלא צריך ( זה יותר הכיוון נראה לי ).

לגבי ה "לשים אותה" - לא "שמים" כננת, היא חייבת להיות מעוגנת היטב לשלדה. גם בהתקנה שאינה קבועה, יש מנגנון המחובר היטב לשלדה ואליו מחברים את הכננת, דורש התקנה, מתקין מוסמך.
כמו שנאמר למעלה - השימוש יכול להיות מסוכן וצריך להכיר ולהבין, החל מבחירת הגננת הנכונה, דרך ההתקנה וכמובן או השימוש.



נשלח מהנייד

asafk
04-12-22, 21:12
מעבר למה שיואב כתב.
יש באתר את מדריך החילונים של הצבא האמריקאי ויש בו חישוב התנגדות לחילוץ.
לא במקרה על כלים צבאיים כבדים יחסית יש כננות קטנות יחסית - משקל הרכב ולעתים פחות. כי זה מספיק וכי יש מכפיל כוח.
יחד עם זה לרכב קטן כמו שלנו, נכון לומר שברובם המוחלט של המקרים הכננת לא תראה יותר ממשקל הרכב. בשקיעה בבוץ עד הפגושים זה יכול להגיע לפי שניים אבל זה הנדיר. ואז אתה תשתמש במכפיל כוח ככה שיש עוד יחס העברה - החילוץ איטי יותר אבל המשיכה היא פי שניים ממה שהכננת נותנת.
ובכל זאת מקובל לבחור כננת של בין פי אחד וחצי לפי שניים ממשקל הרכב כי הכוח שכתוב עליה הוא בכריכה הראשונה כלומר כל כריכה נוספת הכוח יורד. במקרה גילגלתי אתמול חבל חדש על כננת 4500 והרדיוס של הכריכה הראשונה הוא חצי מהרדיוס של הכריכה האחרונה כלומר על אותו מומנט של המנוע - הכוח בקצה החבל הוא חצי.
אצלי על רכב של 2 טון ריק, 3 טון משקל כולל - יש כננת של 9000 פאונד כלומר לחלק ל 2.2 זה 4 טונות - כפול מהמשקל העצמי ופחות מכפול 1.5 מהמשקל הכולל. כשאני צריך לחלץ בעומס של יותר מ 2 טון להערכתי (שיפוע והתנגדות קרקע.... איך אני יודע להעריך? אני יודע. זה לא קשה ללמוד) אני משתמש במכפיל כוח בלי לחשוב יותר מדי.
במקרה שלך כננת 4500 תהיה 'בסדר' כלומר מתאימה ולא יותר - ברוב המקרים אתה לא תצטרך יותר מטון אחד בחילוץ עצמי אבל תיקח בחשבון שאתה תצטרך להשתמש במכפיל כוח די הרבה, אבל מצד שני יש יתרון בכננת קטנה - היא קלה והיא מושכת פחות זרם מהמצבר.

אסף.

אוהב נגב
04-12-22, 23:35
ועל כל הנאמר אני אוסיף שלדעתי הפתרון הפרקטי הוא של כננת נשלפת עם אפשרות לחיבור לפנים ומאחור.
יאיר

GodsFather
05-12-22, 14:14
איך זה פרקטי?
כשאתה עמוק בבוץ והמחבר תקוע לך מתחת לאדמה ואתה צריך לסחוב כננת במשקל של 25-35 קילו בבוץ ולחבר אותה אליו והיא מוסיפה 30 ס"מ לפרונט השקוע גם ככה...

על שפצים ושאר מתארים עוד לא דיברנו


Sent from my HD1903 using Tapatalk

אוהב נגב
05-12-22, 17:37
איך זה פרקטי?
כשאתה עמוק בבוץ והמחבר תקוע לך מתחת לאדמה ואתה צריך לסחוב כננת במשקל של 25-35 קילו בבוץ ולחבר אותה אליו והיא מוסיפה 30 ס"מ לפרונט השקוע גם ככה...

על שפצים ושאר מתארים עוד לא דיברנו


Sent from my HD1903 using Tapatalk
אתה רכב בודד.
שקעתה בתחילתה של דרך בוצית.
בגלל מיקום של נק. עגינה(עץ, סלע) אתה יכול להחלץ רק לאחור….
יאיר

איל מ
05-12-22, 20:00
הדיון על כננת שמתחברת בעת הצורך לרסיבר רלוונטי, אבל לא לגימני/סמוראי. זה טוב אולי לרכב עם נדל"ן.

סולי
05-12-22, 20:08
.. מיכאל בנה כזו נשלפת לסמוראי שלו, אולי ישתף תובנות/תמונות..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

gmike
05-12-22, 21:01
לגבי נדל"ן אין בעיה, רכב קטן והכננת בהתאם. יש לי כננת נשלפת 5500 ליברות שמאוחסנת ביום יום מעל בית הגלגל הימני ולא תופסת כמעת מקום שימושי.
והכננת הזו שוקלת משהו כמו 15 קילו, ממש לא קשה לשאת אותה ולחבר לרסיבר.
מקווה שרואים את התמונות שצירפתי

GodsFather
05-12-22, 22:36
אין תמונות, מסקרן מאד

וכן, נדל"ן זה קריטי + נוחות שימוש.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

gmike
05-12-22, 23:04
ניסיון נוסף
141757141758141759
מבחינת נוחות-עוד לא יצא לי להשתמש בה בתקיעה אמיתית, אבל אין סכנה שהרסיבר יהיה שקוע בבוץ.

GodsFather
05-12-22, 23:09
מרשים ביותר. אבל, ויש פה אבל - צריך נדלן.

בטמבוני הפלסטיק של כל האוניות (suv והרכים) צריך לחפור בטמבון ולהוציא נקבה מתאימה, זה מאריך את האף משמעותית

בכל מקרה, נראה יופי אצלך

תן פרטים על הכננת והנקודת התקנה, בבקשה

Sent from my HD1903 using Tapatalk

gmike
05-12-22, 23:20
הכננת סינית מאמזון, ה"מותג" נקרא ZEAK.
נקודות החיבור-כשבניתי את הפגושים לפני בערך 15 שנה היה לי חשוב לשלב רסיברים מלפנים ומאחור. בפגוש האחורי יש וו גרירה נשלף ברסיבר באופן קבוע.הפגוש בנוי מפרופיל פלדה מ"מ80X120X3.25 שמחובר בצורה בריאה שלשדה(6 ברגי M12 מאחור ו8 ברגי M10 מקדימה)

ובנוגע לפותח השרשור-נראה שהפגוש בג'ימני החדש לא בולט הרבה, מאמין שאפשר להוציא איזה רסיבר באזור הרשת בפגוש. התקנה נסתרת של קורת רוחב בתוך הפגוש כשרק הרסיבר בולט מהרשת במרכז.

Johnathan
06-12-22, 23:05
ובנוגע לפותח השרשור-נראה שהפגוש בג'ימני החדש לא בולט הרבה, מאמין שאפשר להוציא איזה רסיבר באזור הרשת בפגוש. התקנה נסתרת של קורת רוחב בתוך הפגוש כשרק הרסיבר בולט מהרשת במרכז.

בינתיים הבנתי שצריך לחתוך בפלסטיק או להחליף פגוש לחלוטין בשביל לחבר מקדימה,
ולאחורה אפשר לסדר את זה בלי לחתוך כלום.

אני חושב שהרעיון של כזו שאפשר לשלוף תפור עלי, ככה גם אוכל לחלוק אותה עם עוד חבר עם רכב קל,
חשבתי בהתחלה שזה סיפור זול יחסית.
לקחתי בחשבון כננת התקנה וקורס בתקציב, אבל נראה שזה קצת יותר גדול ממה שתקצבתי לעצמי לבינתיים..

נדב42
06-12-22, 23:13
הקורס ייתן את התמורה הכי טובה לכסף [emoji4]

GodsFather
06-12-22, 23:55
https://www.amazon.com/stores/ZEAK/%E4%B8%BB%E9%A1%B5/page/693010F8-B870-4409-9046-83E3BF255342

החנות של זיק באמזון. נראה מחיר אטרקטיבי בשביל רכב קל ושימוש מועט.

מיכאל, תוכל לספר קצת מנסיונך על השימוש? כמה כבר חילצת /נחלצת בעזרת(ה)

Sent from my HD1903 using Tapatalk

gmike
07-12-22, 23:50
האמת שעוד אין מה לספר, עוד לא נזקקתי לשירותיה.
עשיתי בדיקה ע"י משיכה של הסמוראי על ערימת חצץ בגובה 1.2 בערך, משכה בנחישות.

גיא
08-12-22, 01:22
כננת 4500 ליברה תספיק לגמרי לג'ימני.

עם מכפיל.



Sent from my DN2103 using Tapatalk

liontamer84
08-12-22, 09:25
מיכאל,
שאלה אליך ->
באיזה עובי כבל חשמלי השתמשת בשביל הכננת?
מפה זה נראה כאילו השתמשת בחיבור XT50 וכבלים דקים יחסית.
האם התקנת שקע נוסף ליד האחורה או שאתה משתמש בכבל ארוך מהקדימה?

gmike
08-12-22, 23:21
הכבל שאתה רואה בתמונה הוא של המקרר.
העברתי כבל רתכת 16ממר אחורה(+-) לקדימה הסתפקתי בכבלים שהגיעו עם הכננת שהם מעט יותר דקים(משהו כמו 10ממר בערך)
בקצוות שקעי אנדרסון עם פקק גומי, ובנוסף מפסק זרם ידני גיבור שמנתק את הפלוס צמוד למצבר.

-->