PDA

צפייה בגרסה מלאה : ונטה חשמלית והשלכותיה



yoni_0000
04-12-22, 21:40
בשלבי הסבה אחרונים לונטה חשמלית על הסיקס.

לאחר מפגש לא נעים בין הוונטה מברזל לרדיאטור באמצע המסלול הכי לא סימפתי לתקלה כזאת (סיפורים למי שירצה, במפגש הקרוב), נפלה ההחלטה לעבור לונטה חשמלית.

הרדיאטור החדש הוא של גריפין, אוניברסלי, בדומה לזה שיהודה הרכיב על הסיקס שלו.. ,הנושא לדיון הוא הונטה החשמלית. בחרתי בונטה של חברת FlexAlite שאמורה להוציא 3000cfm עלק, והיא חוברה לחיישן טמפ' שיושב על הצינור רדיאטור העליון בין בית התרמוסטט לרדיאטור.

מסקנות אחריי סיבוב ראשון- יש אי התאמה גדולה מאוד בין החיישן טריגר שמפעיל את הונטה לבין החיישן טמפ' מים המכאני שיושב בבית הטרמוסטט- בנסיעה בין עירונית המכאני מראה טמפ' של 60 מעלות ואילו הונטה נכנסת לפעולה רנדומלית ללא סיבה מובנת (צאו מנק' הנחה שהחיישן טריגר הוא מחברה אמריקאית מומלצת).

בנוסף, אחריי גזיה בריאה בחולות, החיישן המכני הראה טמפ' של 110 מעלות, הונטה כמובן נכנסה לפעולה, אך הרדיאטור והבלוק קרירים ונעימים..

ועכשיו לשאלה- החיישן המכאני מחמיר בקיצון הגבוהה (או שלא..?), החיישן טריגר של הונטה מחמיר בצד הנמוך של הטמפ' (בוודאות), על מי לסמוך? איך בכלל כדאי לנטר בצורה אפקטיבית טמפ' מנוע על מנת למנוע נזק? חיישן על הבלוק או חיישן מים? על מי סומכים בדבר הזה???

תודה

yoni_0000
04-12-22, 22:12
לצורך הדיון:

הרדיאטור
https://www.amazon.com/Griffin-Radiator-1-26202-X-ClassicCool-Universal/dp/B0068ER4OC

הונטה
https://www.amazon.com/dp/B07PCT73CR?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

החיישן טריגר
https://www.amazon.com/dp/B07963J37F?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

החיישן המכאני הוא הפשוט ב100 שקל מינוביץ' בסגנון הזה
https://www.amazon.com/Dorman-7-123-Water-Temperature-Gauge/dp/B002ET4O5C/ref=sr_1_15?keywords=water+temp+gauge+me chanical&qid=1670184810&sprefix=water+temp+gauge+%2Caps%2C220&sr=8-15

Oren Kipnis
04-12-22, 23:15
מפוח חשמלי לרדיאטור אתה מפעיל על בסיס הטמפרטורה בצד הקר של הרדיאטור !

הפעלה על בסיס טמפרטורה בצד החם תגרום למפוח לפעול גם כאשר אין צורך בהפעלתו עקב משב רוח על הרדיאטור מעצם הנסיעה.

איננני בקיא בנתוני המנוע בג'יפ שלך, אולם כלל האצבע הוא שטמפרטורת הניתוק של המפוח (הטמפרטורה הנמוכה מהשתיים למגע החשמלי), תהיה כמה מעלות יותר מהטמפרטורה בה התרמוסטט מתחיל להפתח. לדוגמא, במקרה של תרמוסטט המתחיל להפתח ב 80 מעלות, אחפש יחידת מגע שתפסיק את פעולת המפוח בין 84 ל 86 מעלות.

מוני אורבך
05-12-22, 08:44
החישן של המנוע, שהיצרן הוא זה שקבע את מיקומו, ממוקם על הבלוק מנוע בצד הכי מרוחק מכניסת המים.
זהו המקום הכי חם במנוע, בגלל שהוא מרוחק מאוד מכניסת המים.
בית הטרמוסטט גם הןא מקום טוב למדוד, כי הוא נמצא במקום הכי גבוה במנוע, ביציאת המים לרדיטור.
הוא יהיה יותר קר מהצד המרוחק מבלוק המנוע, אבל לא בהרבה.
החישן שלך צריך להיות טבול בנוזל הקרור, ואני מניח שמכאן נובעת אי ההתאמה.
חישן שאתה רק מצמיד אותו לגוף חם, עלול להיות מושפע מזרמי אוויר ולא ממש למדוד את טמפרטורת נוזל הקירור.

המנוע צריך לעבוד בטמפרטורות בין 90 ל 110 מעלות. מתחת ל 90 המנוע קר מדי.
צריך להתחיל את המפוח ב 100 (או אפילו 105 אם זה מפוח חזק) ולהפסיק ב 95.

shmil
05-12-22, 10:31
מחזק את מה שמוני אמר, ומוסיף:
מרבית אלו שאני מכיר שביצעו את ההסבה, הלכו על רדיאטור סטנדרטי, חיישן חום חשמלי בבית הטרמוסטט, ובקר XR40CX של דיקסל.

גם אם אתה הולך על רדיאטור שונה, זה לא משנה.
הונטות הכי נכונות זה בית ונטות של מונדיאו, יחד עם יחידת המהירויות שלה.
לא יודע איך בנית את בית הונטה, אבל ונטה שאינה בתול בית, לא באמת מקררת כמו שצרי ך את כל שטח הרדיאטור.
אךל תתפשר על בית ונטות. הוא זה שעושה את ההבדל.

החיישן, או רגש, הוא זה שהומלץ על ידי היבואן של דיקסל בירושליים, אינני זוכר את הסוג המדוייק, והוא מתחבר לבקר.
הבקר, כפי שכתבתי, מתחבר לבית הטרמוסטט, והוא טבול במים בתוך בית .

הבקר הזה הוא הדבר הכי יטוב שאני מכיר, הוא ידוע להתכוונן לפי מה שאתה מתכנת, ועובד כבר שנים (טפו).
רובם מפעילים מהירות נמוכה נכנסת 95, נפסקת 92, ומהירות גבוהה - נכנסת 98 נפסקת 95, אבל אלו דקויו שנוח לשחק איתן.

אני מציע לך ללכת על הסט-אפ המוכר, הידוע ועובד. ראיתי מה שמת, ואני חושב שזה לא מספיק מדוייק.

כן, אני מכיר גם דעות של אחרים שלא עבד להם היטב עם החשמלית, וגם לא מסכים לדעות הללו, בגלל טעויות שהם עשו.

zivo
05-12-22, 10:41
ואם אתה כבר מתעסק עם זה, להוסיף חישן התראה טמפ' ראש מנוע.
שהמים בורחים, זה יכול להציל.

דרור ברלי
06-12-22, 10:57
מאוורר מכני ב-CJ פוגע ברדיאטור בגלל תושבות מנוע וגיר גמורות.
לעניות דעתי הלא מבינה, מיישרים קו קודם כל בעניין הזה.
אפשר גם להתקין פס פלדה עם במפר קטן מגומי בדיוק מול המאוורר, ימנע את המפגש מאורר-רדיאטור במקרה של כשל בתושבות המנוע.

רק אחר כך משחקים בונטות חשמליות.

-->