התחברות

צפייה בגרסה מלאה : משרד הרישוי מציג - הכן ארנקך לטסט



danob
07-12-22, 16:22
הייתי כותב "הפשל מכנסייך..." אבל אני חושש שזה יצונזר
פורסם על ידי אחד מחברי הפורום המכובד https://www.calcalist.co.il/local_news/car/article/rjtj0jcvs?ref=ynet
אם עד היום החתול רק שמר על השמנת, ככה בקטנה, זה כבר לתת לו למכור אותה ולקבוע את המחיר.

ליאור

asafk
07-12-22, 16:46
אפשר לראות בזה צעד ביניים חיובי לקראת טסט במוסכים כמקובל בעולם.

אסף.

נדב42
07-12-22, 16:58
אפשר.
ואפשר גם לפתוח את העיניים ...

נדב ש.
07-12-22, 17:05
+1 לליאור.
עכשיו יש להם גם אינטרס "למצוא"(שלא להגיד להמציא) ליקויים כדי להגדיל לעצמם את ההכנסה, מסכנים באמת.
מומחים הם לא, אז העצה היא בכל מקרה להיתרחק ולתקן במוסך המועדף/הקבוע.

- - - Updated - - -


אפשר לראות בזה צעד ביניים חיובי לקראת טסט במוסכים כמקובל בעולם.

אסף.

הלוואי עלינו. מוסך שאפשר לסמוך עליו הכל תחת קורת גג אחת.

חנן-ג'יפולוג
07-12-22, 18:56
לבעלי הזכרון הקצר: אסרו עליהם לעשות את זה, ומסיבה מצוינת. כל מה שמותר להם לעשות, יהיה ההכשלה הנפוצה ביותר.

boaz avrahami
07-12-22, 19:17
אפשר לראות בזה צעד ביניים חיובי לקראת טסט במוסכים כמקובל בעולם.

אסף.


הלוואי ואתה צודק. זה באמת הדבר המתבקש

asafk
07-12-22, 19:21
זה לא יקרה. אבל מותר לי לפנטז.
וכמו שחנן הזכיר - זה כבר היה. טוב לא יצא מזה.

אסף.

boaz avrahami
07-12-22, 19:42
אתה סתם פסימי. תיכף הגביר יטפל

GodsFather
07-12-22, 20:15
אבל יש שירות העברת טסט במוסכים רבים.

ומידי פעם הם גם מוצאים משהו שלא חשבת עליו, אבל באמת.

במוסך טוב, הוא ימצא לפני הטסט עצמו ויתן לך להפעיל שיקול דעת ולהחליט.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
07-12-22, 23:04
אז אולי יאפשרו במקביל למוסכים לאשר טסט רק לכלי רכב חדשים
הכל הכל
מתעלולי חברות הליסינג
כל פעם יש מי שממציא נימוק חדש

תכלס כדאי להבין שעולם המוסכים נמצא בתוך שינוי בסיסי
כמעט ולא מתקנים
אין מי שיתקן ( אין כח אדם אפילו כח עזר לא ניתן למצוא )
וזה ממש לא בעיה של שכר .
האופק ממש לא ברור
יותר מידי שחקנים חדשים וחלקם כלל לא מעולם הרכב

איציק

asafk
07-12-22, 23:29
איציק, אני מדבר עם מכונאים ובעלי מוסכים עצמאיים.
וממש ברצינות - בלי טיפת ציניות - אתה ועוד כמה מבני דורך כנראה התמזל מזלכם והצלחתם לצאת בזמן. ככה זה נראה.....

אסף.

boaz avrahami
08-12-22, 02:29
אז אולי יאפשרו במקביל למוסכים לאשר טסט רק לכלי רכב חדשים
הכל הכל
מתעלולי חברות הליסינג
כל פעם יש מי שממציא נימוק חדש

תכלס כדאי להבין שעולם המוסכים נמצא בתוך שינוי בסיסי
כמעט ולא מתקנים
אין מי שיתקן ( אין כח אדם אפילו כח עזר לא ניתן למצוא )
וזה ממש לא בעיה של שכר .
האופק ממש לא ברור
יותר מידי שחקנים חדשים וחלקם כלל לא מעולם הרכב

איציק


גם כן אופק… גם האופק של המדינה לא ברור…

זרקת פה משהו שכנראה לרובנו אינו מוכר.
בבקשה פרט, נמק, הסבר מה עובר על שוק המוסכים.
מניח שזה קשור איכשהו למעבר לחשמליות אבל אשמח לסקירה מאחד שיודע…

amitaikl
08-12-22, 13:11
אין מה להכנס לניחושים וספקולציות. כתוב במפורש:
"המטרה של בקשה זו היא "להקל כלכלית על מכוני הרישוי עקב הקושי בו הם נמצאים"

נדב ש.
08-12-22, 13:28
אין כוח אדם, מי שעובד-עובד, עד שנימאס לו/יוצא לפנסיה, אין כוח חדש שבא כי אף אחד לא מעוניין ללכלך את הידיים, הרוב המוחלט רוצה היום לשבת במשרד/רכב עם מזגן ולא לעשות כלום.
ולא דיברנו אפילו על החשמליות שניכנסות בקצב מהיר, אצלנו בגזרה יש כבר עשרות, בבית מגורים קרקע אחד אפילו יש 2 חשמליות בחניה.

שחר גרינברג
08-12-22, 13:33
אין מה להכנס לניחושים וספקולציות. כתוב במפורש:
"המטרה של בקשה זו היא "להקל כלכלית על מכוני הרישוי עקב הקושי בו הם נמצאים"

יש לי רעיון הרבה יותר פשוט איך להקל אליהם

לסגור אותם ולפתוח סניף של גולדה....


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
08-12-22, 14:29
אקזיט. הכי טוב.
כמו שהפריטו את עמדה אחת למרות שאמרו שאי אפשר, השלב הבא - טסט במוסך.

אסף.

איציק - 4X6ZH
08-12-22, 14:33
אני אומנם פרשתי ובאמת פרשתי בזמן
אבל אני עדין קשור לתחום ....

על רגל אחת עוד קצת מידע על כמה נושא הרכב/ תחבורה בבעיה
וברכב הפרטי הבעיה מבחינת הלקוח קצה עדין נראה שיש נותן שרות ( מוסך )

השבוע פורסם שחברת טלדור החזירה למשרד התחבורה זכיון של פקוח ובקרה על תחבורה ציבורית במדינת ישראל .
וזה אחרי שמשרד התחבורה קנס את החברה ...( תכלס אין מי שיעשה את העבודה ) .
לאחרונה שמעתי על מוסך גדול שנמכר בשלמותו כולל העובדים / מבנה / ציוד הכל הכל והמוסך הופך למוסך של חברת תחבורה ציבורית
כי חברת התחבורה סופגת קנסות ממשרד התחבורה ( כי אין אוטובוסים ) הם מקולקלים עומדים מושבתים בגלל כל מיני תקלות
ואין מי שיתקן
ועוד
ועוד

אז מכוני הרישוי ישרדו עוד כמה חודשים
תכלס המצב מאד קשה מאד מורכב
כנסו למוסכים גדולים תראו מי העובדים מהגרי עבודה מאפריקה

איציק

המשוטט
08-12-22, 14:51
אפרופו אוטובוסים

שאלתי מנהל מוסך של אגד איך הטייגרים החדשים
ובכלל הסינים.


אמר שאין טענות - לא חסרה עבודה איתם ....

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

boaz avrahami
08-12-22, 14:51
אז הטענה במהותה היא שאין כח אדם?
לא רכב חשמלי, לא רגולציה…

פשוט כולם מנהלים.

לא נראה לי שזה קשור למזימה הנוכחית אבל

דרור ברלי
08-12-22, 15:55
אז הטענה במהותה היא שאין כח אדם?
לא רכב חשמלי, לא רגולציה…

פשוט כולם מנהלים.

לא נראה לי שזה קשור למזימה הנוכחית אבל


אבל תקרא - הם מייללים על העלות הגבוהה של כוח האדם...

דרור ברלי
08-12-22, 19:27
יש להם מספיק כוח אדם.
המדינה כבר הלכה לקראתם כאשר "בשם הבטיחות" סידרה להם המון עבודה כשזימברה את הציבור עם טסט חצי שנתי לרכב ישן ולכל המשאיות, כולל חדשות מהניילון.
אחר כך "דפקה אותם" כשפטרה מכוניות חדשות מטסט למשך שלוש שנים. רחמנות.

לגבי החשמליות - מין הסתם גם הן ייכנסו לטסט, אחרי שיעברו 3 שנות הפטור מטסט לרכב חדש.
יבדקו אותן בדיוק אותו דבר (למעט בדיקת זיהום אויר) ויכשילו על אותם "ליקויים" שימצאו (או ימציאו, בהתאם לשירות/חלק/תיקון שהם יקבלו אישור וסמכות למכור).

מכוני הרישוי הם לב המאפליה. עצם קיומם הוא טריגר לשחיתות ולתרבות של שוחד ומאכערים. לתאבון ולחמדנות שלהם אין גבול - אבל הם מאוגדים ויש להם לובי שזה בדיוק מה שצריך כדי להשיג דברים במדינה הזו. מה שבא ללמד את ציבור בעלי הרכב השתקן והמטומטם שיעור אחד או שניים.

MashberNafshi
10-12-22, 06:55
אין לראות בתגובה סנגוריה על מכוני הרישוי:

1. מחיר עלות מבחן תקופתי(טסט) לא השתנה כבר מעל 15 שנים.
2. עלות שכר של העובדים עלה בעשרות אחוזים.
3. רכב חדש פרטי - טסט לאחר 3 שנים במקום שנתיים. רכב חדש ליסינג/השכרה - 2 פטור לעומת שנה אחת.
4. רכב חשמלי פטור מבד׳ זיהום אויר - איבוד הכנסה של 31 ש״ח(32.29%).

זאת על קצה המזלג ובלי להכנס לעליות אחזקה.

לעניות דעתי, זה לא יקרה.
לפני 5 חודשים פורסם שמחיר המבחן יעלה ב-12% (https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001418210) , בינתיים זה שוכב עמוק במגרה ומעלה אבק.
אם יהיה שינוי, זה יהיה בכיוון של תמחור המבחן ולא בנלווים לו.

נדב42
10-12-22, 09:13
אז שיעלו את מחיר הטסט עצמו, זה הגיוני.
ההצעה הזו ממש לא.

דרור ברלי
11-12-22, 12:08
https://www.jeepolog.com/forums/images/tf_ideal/gray/misc/quote_icon.png נכתב במקור על ידי MashberNafshi https://www.jeepolog.com/forums/images/tf_ideal/buttons/viewpost-left.png (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=1011990#post1011990)
אין לראות בתגובה סנגוריה על מכוני הרישוי:

1. מחיר עלות מבחן תקופתי(טסט) לא השתנה כבר מעל 15 שנים.
לא שאני בעד עצם קיומו של מוסד מכון הרישוי בכלל, אבל אני מסכים שבהחלט הגיוני לעדכן את עלות המבחן בהתאם לעליית המדד

2. עלות שכר של העובדים עלה בעשרות אחוזים.
מה זו בדיוק הבעיה שלנו?... הרי ה"שירות" הזה לא ניתן לנו מבחירה. אנחנו מחוייבים להשתמש בו... מכוני הרישוי מחזיקים את כולנו בביצים. גם השכר שלי בהדרכות ובטיולים לא עלה ריאלית מאז שהתחלתי לעבוד בתחום לפני 9 שנים. לא שאני מתלונן על פרנסה, אבל היא בהחלט נשחקה ולא במעט - מישהו מפצה אותי על זה?... הרי יש תחרות ואם נעלה מחירים, לא יבואו לטייל איתנו. יעדיפו את המתחרים שלחלקם/רובם אין ביטוח ושאר פרטים קטנים שמאפשרים להם להציע מחיר אטרקטיבי יותר.
אבל אף אחד לא מכריח לטייל דווקא איתי. אפשר לבחור. טסט אינו לבחירה, הוא חובה - ומכוני הרישוי מאוגדים בסוג של קרטל. המחיר קבוע, כולם מתעמרים בנו אותו דבר כאילו עפ"י הוראה מגבוה, מכשילים על כל מה שאפשר כי הם יכולים, בוודאי על מה שיכולים למכור במכון - והציבור פשוט נאנס, אין לי הגדרה אחרת - כי הוא תלוי ברכב ומוכרח לעבור טסט כל שנה/חצי שנה וישלם בתכל'ס כל מחיר שיידרש, והענף הזה מנצל את זה יפה יפה אם לא בציניות מוחלטת ועוד בא בדרישות.

3. רכב חדש פרטי - טסט לאחר 3 שנים במקום שנתיים. רכב חדש ליסינג/השכרה - 2 פטור לעומת שנה אחת.
שוב. זעקת הקוזאק הנגזל. במשך שנים הציבור נשדד עפ"י חוק מאפיונרי לחלוטין, קומבינה בין המדינה לבין מכוני הרישוי - תסביר לי למה בדיוק רכב חדש בכלל צריך טסט, אם לא רק כדי לפרנס את הענף הזה?.... ולא, "כי ככה המדינה החליטה וזה החוק" זה לא הסבר מניח את הדעת. אתה איש מקצוע בתחום ויודע טוב מאוד שלמכונית חדשה אין מה לחפש במכון טסטים. גם משרד התחבורע יודע את זה ולקח לו רק 70 וקצת שנים להודות בזה....
טרטור ושוד של הציבור לכל דבר ועניין על כלום. מס נטו. והנה, עברו מטסט לאחר שנתיים לטסט לאחר שלוש שנים לרכב חדש - מה שנקרא, מעט מדי, מאוחר מדי, אבל טוב יותר מכלום וממה שהיה קודם. אז הם מייללים ש"פרנסתם נפגעה"?.... הרי "בתמורה" קיבלו חובת טסט חצי שנתי לכל המשאיות. כולל חדשות מהניילון. ושאף אחד לא יבלבל על "בטיחות" כי כל ילד יודע שקיבלו את זה כ"פיצוי" על ריווח הטסטים לרכב פרטי חדש והפרנסה ש"נדפקה".... מי שישמע כמה הפרנסה נדפקה וכמה הבטיחות היא ערך עליון, ועלול לחייב בטסט כל רבעון או כל חודש... הרי אין לזה סוף.
בינתים, מיליוני פרנסות נדפקו בגלל מגיפה ספק-אמיתית-ספק-מדומיינת, מאות אלפי פרנסות אחרות הולכות להידפק ולהיעלם בשנים הקרובות בעקבות התקדמות טכנולוגיות חדשות בכל ענף וענף כמעט, בעיקר בענף הרכב - גם כאן הציבור אשם ויצטרך לשלם ו"לפצות"?

4. רכב חשמלי פטור מבד׳ זיהום אויר - איבוד הכנסה של 31 ש״ח(32.29%).
ראה תשובתי לסעיף 3. אז כן - לצערם של מכוני הרישוי רכב חשמלי פטור מבדיקת זיהום אויר! כי מה לעשות? הוא לא פולט זיהום ואין מה לבדוק!... אז מה? הציבור אשם גם בזה וצריך לשלם פיצוי גם על זה?... תיכף החשמליות הראשונות שעלו לכביש ב-2021 יגיעו לגיל של יותר מ-3 ויתחילו להגיע לטסטים בכל שנה ואז מה?... המכונים ידרשו לייקר את המבחן לרכב חשמלי, כדי לפצות את עצמם?....

תסביר לי למה מישהו צריך בכלל לפצות את מכוני הרישוי על חדירת החשמליות?... כי השקיעו בציוד לבדיקת זיהום אויר?... על אותו משקל, כבר אין יותר עגלות רתומות לסוסים ואפילו במגזר האלטע-זאכן כבר מזמן עברו לדוקאטו - אז מישהו צריך לפצות את הוטרינרים ואת ספקי הקש לבהמות?.... אני לא יודע איך מתמחרים "הוצאה מוכרת" בעסק כמו מכון רישוי, אבל גם מעצב גרפי שמחליף מחשב, מזדכה על "פחת" של הציוד מדי שנה למשך שלוש שנים. אני מרשה לעצמי לנחש שבמכון רישוי זה די דומה (רק ניחוש, לא ידיעה מוחלטת. אבל עבור מכון רישוי מכשור הבדיקה זה כלי עבודה לכל דבר כפי שמחשב גרפי היה כלי עבודה שלי עד לא מזמן, לא?)

ואם כבר תגובה כל כך ארוכה, זה לא סוד שמספר כלי הרכב בישראל רק עולה ללא הפסקה. הפקקים הנוראים הם ההוכחה שכבר אין מספיק כבישים לכולם. קצב מכירת מכוניות חדשות גדול בהרבה ממספר כלי הרכב הישנים שיורדים מהכביש ונגרטים = משמע, יש למכוני הרישוי רק יותר עבודה ופרנסה. בטח לא פחות.

זאת על קצה המזלג ובלי להכנס לעליות אחזקה.
על קצה המזלג, כל הענף הזה הוא סוג של עלוקה רעבתנית שהתרגלה להתחבר לציבור היישר לתוך הוריד בכפייה, "ראתה כי טוב" ועכשיו מייבבת. בפועל, הפרנסה של המכונים היא עבורנו עונש. סנקציה מצד המדינה שאנחנו לא יכולים להימלט ממנה, שמונחתת עלינו בתדירות צפופה שאין לה אח ורע בעולם בתואנות של "בטיחות" שכולנו יודעים כמה זה חירטוט מוחלט. כל כולה מיועדת על מנת למרר את חיי בעל רכב ככל שהוא מתיישן כדי לשכנע אותו בסופו של דבר למאוס בטרטורים - ולרכוש רכב חדש ויקר ובכך להעשיר את יבואני הרכב, לפמפם את אמוק הצריכה ויוקר-המחייה - מה שמייצר כמובן הכנסות-עתק ממיסים. או לחילופין, להמשיך לפרנס את מכוני הרישוי ולייצר כלכלה עניפה של צריכת חלפים, של מוסכים, של שירותי העברת טסטים - כלכלה שמכניסה מיסים לרוב וכמובן, איך לא, גם מקיימת מגזר שלם של מאכערים - מה שהופך את הענף הזה לאמ-אמא של כל הטריגרים לפריחת השחיתות והפיכתה לנורמה במדינה הזו.

זה באמת לא אישי - אנחנו גם לא מכירים. מצד שני אני מאוד מעריך אותך ואת הידע שלך ותרומתך לפורום. אבל.... לדעתי אם יש ענף שאשכרה מתעמר בציבור ושהגיע הזמן לסגור לאלתר את שעריו ולזרוק את המפתחות לים - זה הענף הזה. בדיקת בטיחות שנתית צריכה להיערך במוסך מורשה, ללא שום התניה של תחילת מבחן וסיומו באותו מוסך - ואז גם תהיה תחרות בריאה בין המוסכים על שירות ומחיר.

לעניות דעתי, זה לא יקרה.
מנסיוננו המר כאזרחי מדינת ישראל, הסבירות הכי גבוהה היא שהדבר היחיד שיקרה הוא כל מה שיבטיח יתר-התעמרות בציבור. שוב - כי מכוני הרישוי מאוגדים ויש להם לובי חזק.
רק דעתי.
לפני 5 חודשים פורסם שמחיר המבחן יעלה ב-12% (https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001418210) , בינתיים זה שוכב עמוק במגרה ומעלה אבק.
אם יהיה שינוי, זה יהיה בכיוון של תמחור המבחן ולא בנלווים לו.



כן, קצת בוטה. אבל זו דעתם של רבים שפשוט מפחדים להביע אותה....:rolleyes:

דניאל אדיב
11-12-22, 15:55
https://www.jeepolog.com/forums/images/tf_ideal/gray/misc/quote_icon.png נכתב במקור על ידי MashberNafshi https://www.jeepolog.com/forums/images/tf_ideal/buttons/viewpost-left.png (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=1011990#post1011990)
אין לראות בתגובה סנגוריה על מכוני הרישוי:

1. מחיר עלות מבחן תקופתי(טסט) לא השתנה כבר מעל 15 שנים.
לא שאני בעד עצם קיומו של מוסד מכון הרישוי בכלל, אבל אני מסכים שבהחלט הגיוני לעדכן את עלות המבחן בהתאם לעליית המדד

2. עלות שכר של העובדים עלה בעשרות אחוזים.
מה זו בדיוק הבעיה שלנו?... הרי ה"שירות" הזה לא ניתן לנו מבחירה. אנחנו מחוייבים להשתמש בו... מכוני הרישוי מחזיקים את כולנו בביצים. גם השכר שלי בהדרכות ובטיולים לא עלה ריאלית מאז שהתחלתי לעבוד בתחום לפני 9 שנים. לא שאני מתלונן על פרנסה, אבל היא בהחלט נשחקה ולא במעט - מישהו מפצה אותי על זה?... הרי יש תחרות ואם נעלה מחירים, לא יבואו לטייל איתנו. יעדיפו את המתחרים שלחלקם/רובם אין ביטוח ושאר פרטים קטנים שמאפשרים להם להציע מחיר אטרקטיבי יותר.
אבל אף אחד לא מכריח לטייל דווקא איתי. אפשר לבחור. טסט אינו לבחירה, הוא חובה - ומכוני הרישוי מאוגדים בסוג של קרטל. המחיר קבוע, כולם מתעמרים בנו אותו דבר כאילו עפ"י הוראה מגבוה, מכשילים על כל מה שאפשר כי הם יכולים, בוודאי על מה שיכולים למכור במכון - והציבור פשוט נאנס, אין לי הגדרה אחרת - כי הוא תלוי ברכב ומוכרח לעבור טסט כל שנה/חצי שנה וישלם בתכל'ס כל מחיר שיידרש, והענף הזה מנצל את זה יפה יפה אם לא בציניות מוחלטת ועוד בא בדרישות.

3. רכב חדש פרטי - טסט לאחר 3 שנים במקום שנתיים. רכב חדש ליסינג/השכרה - 2 פטור לעומת שנה אחת.
שוב. זעקת הקוזאק הנגזל. במשך שנים הציבור נשדד עפ"י חוק מאפיונרי לחלוטין, קומבינה בין המדינה לבין מכוני הרישוי - תסביר לי למה בדיוק רכב חדש בכלל צריך טסט, אם לא רק כדי לפרנס את הענף הזה?.... ולא, "כי ככה המדינה החליטה וזה החוק" זה לא הסבר מניח את הדעת. אתה איש מקצוע בתחום ויודע טוב מאוד שלמכונית חדשה אין מה לחפש במכון טסטים. גם משרד התחבורע יודע את זה ולקח לו רק 70 וקצת שנים להודות בזה....
טרטור ושוד של הציבור לכל דבר ועניין על כלום. מס נטו. והנה, עברו מטסט לאחר שנתיים לטסט לאחר שלוש שנים לרכב חדש - מה שנקרא, מעט מדי, מאוחר מדי, אבל טוב יותר מכלום וממה שהיה קודם. אז הם מייללים ש"פרנסתם נפגעה"?.... הרי "בתמורה" קיבלו חובת טסט חצי שנתי לכל המשאיות. כולל חדשות מהניילון. ושאף אחד לא יבלבל על "בטיחות" כי כל ילד יודע שקיבלו את זה כ"פיצוי" על ריווח הטסטים לרכב פרטי חדש והפרנסה ש"נדפקה".... מי שישמע כמה הפרנסה נדפקה וכמה הבטיחות היא ערך עליון, ועלול לחייב בטסט כל רבעון או כל חודש... הרי אין לזה סוף.
בינתים, מיליוני פרנסות נדפקו בגלל מגיפה ספק-אמיתית-ספק-מדומיינת, מאות אלפי פרנסות אחרות הולכות להידפק ולהיעלם בשנים הקרובות בעקבות התקדמות טכנולוגיות חדשות בכל ענף וענף כמעט, בעיקר בענף הרכב - גם כאן הציבור אשם ויצטרך לשלם ו"לפצות"?

4. רכב חשמלי פטור מבד׳ זיהום אויר - איבוד הכנסה של 31 ש״ח(32.29%).
ראה תשובתי לסעיף 3. אז כן - לצערם של מכוני הרישוי רכב חשמלי פטור מבדיקת זיהום אויר! כי מה לעשות? הוא לא פולט זיהום ואין מה לבדוק!... אז מה? הציבור אשם גם בזה וצריך לשלם פיצוי גם על זה?... תיכף החשמליות הראשונות שעלו לכביש ב-2021 יגיעו לגיל של יותר מ-3 ויתחילו להגיע לטסטים בכל שנה ואז מה?... המכונים ידרשו לייקר את המבחן לרכב חשמלי, כדי לפצות את עצמם?....

תסביר לי למה מישהו צריך בכלל לפצות את מכוני הרישוי על חדירת החשמליות?... כי השקיעו בציוד לבדיקת זיהום אויר?... על אותו משקל, כבר אין יותר עגלות רתומות לסוסים ואפילו במגזר האלטע-זאכן כבר מזמן עברו לדוקאטו - אז מישהו צריך לפצות את הוטרינרים ואת ספקי הקש לבהמות?.... אני לא יודע איך מתמחרים "הוצאה מוכרת" בעסק כמו מכון רישוי, אבל גם מעצב גרפי שמחליף מחשב, מזדכה על "פחת" של הציוד מדי שנה למשך שלוש שנים. אני מרשה לעצמי לנחש שבמכון רישוי זה די דומה (רק ניחוש, לא ידיעה מוחלטת. אבל עבור מכון רישוי מכשור הבדיקה זה כלי עבודה לכל דבר כפי שמחשב גרפי היה כלי עבודה שלי עד לא מזמן, לא?)

ואם כבר תגובה כל כך ארוכה, זה לא סוד שמספר כלי הרכב בישראל רק עולה ללא הפסקה. הפקקים הנוראים הם ההוכחה שכבר אין מספיק כבישים לכולם. קצב מכירת מכוניות חדשות גדול בהרבה ממספר כלי הרכב הישנים שיורדים מהכביש ונגרטים = משמע, יש למכוני הרישוי רק יותר עבודה ופרנסה. בטח לא פחות.

זאת על קצה המזלג ובלי להכנס לעליות אחזקה.
על קצה המזלג, כל הענף הזה הוא סוג של עלוקה רעבתנית שהתרגלה להתחבר לציבור היישר לתוך הוריד בכפייה, "ראתה כי טוב" ועכשיו מייבבת. בפועל, הפרנסה של המכונים היא עבורנו עונש. סנקציה מצד המדינה שאנחנו לא יכולים להימלט ממנה, שמונחתת עלינו בתדירות צפופה שאין לה אח ורע בעולם בתואנות של "בטיחות" שכולנו יודעים כמה זה חירטוט מוחלט. כל כולה מיועדת על מנת למרר את חיי בעל רכב ככל שהוא מתיישן כדי לשכנע אותו בסופו של דבר למאוס בטרטורים - ולרכוש רכב חדש ויקר ובכך להעשיר את יבואני הרכב, לפמפם את אמוק הצריכה ויוקר-המחייה - מה שמייצר כמובן הכנסות-עתק ממיסים. או לחילופין, להמשיך לפרנס את מכוני הרישוי ולייצר כלכלה עניפה של צריכת חלפים, של מוסכים, של שירותי העברת טסטים - כלכלה שמכניסה מיסים לרוב וכמובן, איך לא, גם מקיימת מגזר שלם של מאכערים - מה שהופך את הענף הזה לאמ-אמא של כל הטריגרים לפריחת השחיתות והפיכתה לנורמה במדינה הזו.

זה באמת לא אישי - אנחנו גם לא מכירים. מצד שני אני מאוד מעריך אותך ואת הידע שלך ותרומתך לפורום. אבל.... לדעתי אם יש ענף שאשכרה מתעמר בציבור ושהגיע הזמן לסגור לאלתר את שעריו ולזרוק את המפתחות לים - זה הענף הזה. בדיקת בטיחות שנתית צריכה להיערך במוסך מורשה, ללא שום התניה של תחילת מבחן וסיומו באותו מוסך - ואז גם תהיה תחרות בריאה בין המוסכים על שירות ומחיר.

לעניות דעתי, זה לא יקרה.
מנסיוננו המר כאזרחי מדינת ישראל, הסבירות הכי גבוהה היא שהדבר היחיד שיקרה הוא כל מה שיבטיח יתר-התעמרות בציבור. שוב - כי מכוני הרישוי מאוגדים ויש להם לובי חזק.
רק דעתי.
לפני 5 חודשים פורסם שמחיר המבחן יעלה ב-12% (https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001418210) , בינתיים זה שוכב עמוק במגרה ומעלה אבק.
אם יהיה שינוי, זה יהיה בכיוון של תמחור המבחן ולא בנלווים לו.



כן, קצת בוטה. אבל זו דעתם של רבים שפשוט מפחדים להביע אותה....:rolleyes:











+3000

ariel-ro
11-12-22, 17:33
דרור,
אתה רושם שמה שקורה בארץ לא קורה בחו"ל בהקשר של הטסטים.

מה קורה בחו"ל? תוכל לפרט לפי מדינות/יבשות? (מתוך עניין, לא בשביל לעקוץ)

שחר גרינברג
11-12-22, 17:49
אריאל אני יכול לספר מה המצב במערב אוסטרליה

אין טסט אלא אם שוטר נתן לך yellow sticker שזה ההורדה מהכביש שלהם או שלא שילמת אגרת רישוי בזמן.

אם קיבלת הורדה אתה צריך ללכת לעשות בדיקה במקומות מורשים ושם יבדקו כל דבר לפרטים הקטנים ביותר (לדוגמא כל מקום שאמור להיות מנורה היא חייבת לעבוד/ בודקים שהחגורות חוזרות כמו שצריך).


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
11-12-22, 18:07
אני מכיר מספר מדינות שבהן הטסט הוא חובה והוא במוסך מורשה.

אסף.

ehudzeelim
11-12-22, 18:09
בהודו
רישוי לרכב חדש תקף ל-15 שנים.
אחר כך זה כבר ניג'וס רציני, צריך לעבור טסט כל 5 שנים.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Udim
11-12-22, 20:17
בהודו
רישוי לרכב חדש תקף ל-15 שנים.
אחר כך זה כבר ניג'וס רציני, צריך לעבור טסט כל 5 שנים.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

זה מסביר דבר או שניים על מצב הרכבים ( אם אפשר לקרוא לזה ככה) שרואים שם בכבישים


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
11-12-22, 22:24
תסביר לי למה בדיוק רכב חדש בכלל צריך טסט, אם לא רק כדי לפרנס את הענף הזה?


צ׳מע סיפור ...

לפני כך וכך שנים אחותי לקחה בליסינג רנו קפצ׳ור, חדשה מהניילונים (בניגוד לדעתי הנחרצת, היא לא תחזור על הטעות הזו..).

שבועיים לאחר מכן, פגשתי אותה באיזה צומת כדי להעביר משלוחה. היא חיכתה לי בתחנת אוטובוס עם הרכב ומונע וכשהגעתי הסבתי את תשומת ליבה שאור אחורי שמאלי של הרכב לא עובד.

"נו שויין, בשביל זה יש אוויס", ענתה הגברת.
ובאמת, דקות ספורות אחרי שהגיעה הביתה, הגיע אליה טכנאי של אוויס. חצי שעה מאוחר יותר הוא דפק על דלת ביתה במבוכה ושאל מתי יהיה לה נוח לתאם ביקור של הרכב במוסך המרכזי.

מה מסתבר: ברכב בכלל לא היתה צמת חוטים אל גוף התאורה. לא התנתק. לא נקרע. לא קיים.

אז כן, גם רכב חדש צריך להבדק לפני שהוא עולה לכביש. אין חולק (לפחות פה בפורום) שהמתכונת הנוכחית פגומה ונגועה בכל נגע אפשרי, אבל בדיקה לדעתי צריכה להיות.

חנן-ג'יפולוג
11-12-22, 22:38
רכב חדש נבדק כמה פעמים, לכל הפחות שלוש, לפני שהוא עולה לכביש.
במפעל. במרכז הכנה למסירה של היבואן ובמכון רישוי, בד"כ של היבואן.
אז כן, כמו שראית, גם המסננת הזו היא לא מאה אחוז. לא תקין.
אז מה? לא על כל אירוע אנקדוטלי, רע ככל שיהיה, צריך להרים עוד תקנות ובירוקרטיות.
אתה צריך דוגמאות של אנקדוטות רעות ממכוני רישוי? אין לי ספק שלא.

נדב42
11-12-22, 22:44
לא אמרתי שצריך עוד תקנות ובירוקרטיות.
לא אמרתי שצריך להמשיך/להגביר את הקיים.
אמרתי שרכב צריך להבדק כשהוא עולה לכביש.

חנן-ג'יפולוג
11-12-22, 22:49
הוא נבדק. לפחות שלוש פעמים. כולל טסט רשמי במכון רישוי.

נדב42
11-12-22, 23:00
בהחלט אמור להספיק...
(לא צריך להמשיך לחפור בזה)

amiram_1998@yahoo.com
12-12-22, 06:51
בקפריסין איין מכוני רישוי יש מוסכים שמוסמכים לבצע את בדיקת "הטסט" MOT
שצריך להעשות כול שנתיים .
מגיעים למוסך שהחלטת בעל המוסך מעביר את הרכב במסלול הבדיקה
ומאשר את הטסט או מציין אם יש תקלה תהליך פשוט וללא תורים או הרגשה
שהולכים לדפוק אותך .
אני לא זוכר את המחיר אבל זה כמה עשרות שקלים .
בנוסף המס השנתי לרכב עומד על כ 900 ש"ח לשנה (כמה אנחנו משלמים לרכב שלנו? כפול או יותר )

דרור ברלי
12-12-22, 09:33
דרור,
אתה רושם שמה שקורה בארץ לא קורה בחו"ל בהקשר של הטסטים.

מה קורה בחו"ל? תוכל לפרט לפי מדינות/יבשות? (מתוך עניין, לא בשביל לעקוץ)


אתה מצפה שאפרט מה קורה בכל מדינה ומדינה?
כל מדינה וחוקיה.
אפילו בארה"ב שאנחנו כל כך אוהבים ורוצים לחיות לפי חוקיה וכלליה, זה משתנה בין סטייט לסטייט.
יש מדינות כמו טקסס בהן אין בכלל טסט וגם אין הגבלה על שינויים ברכב. יש בדיקת זיהום אויר אחת לשנתיים ויש מדינות כמו ניו-יורק שבהן החוקים והכללים הרבה יותר מהודקים.
יש גם מדינות כמו הודו שחיי אדם בכלל לא נספרים בהן, נהפוכו - התפוצצות האוכלוסין יצאה מזמן משליטה. מדינת עולם-שלישי שהיא גם מעצמה גרעינית - שנמצאת עשרות שנים במצב מלחמה עם מדינת עולם-שלישי שכנה שגם היא מעצמה גרעינית (פקיסטן) ובינתים אין מספיק אוכל לכולם, אז תקינות של כלי רכב מעניינת אותם?.... וכמובן מנטליות תרבותית שמתייחסת אחרת לחלוטין לכל נושא המוות של בני אדם. אנחנו ממש לא רוצים לדמות להודו - אבל זה באמת מקרה קיצון. ממש לא צריך טסט כל חצי שנה והתנהלות של מאפיה סיציליאנית עם מנהלים בולשביקים, על מנת לא לדמות להודו.

אישית, אני לא מכיר אף מדינה חוץ מישראל שמחייבת במבחן רישוי אחת לחצי שנה. אשמח לדעת אם יש משהו דומה במקום אחר, בכל מקרה - למיטב ידיעתי אין להיטפלות הזו אח ורע.

דרור ברלי
12-12-22, 10:21
בנוסף המס השנתי לרכב עומד על כ 900 ש"ח לשנה (כמה אנחנו משלמים לרכב שלנו? כפול או יותר )


אגרת הרישוי השנתית אצלנו מתחילה בכ-1,000 שקלים ויכולה לנסוק מעבר ל-5,000 שקלים.
בקפריסין זה לא נקרא "אגרת רישוי" - יש לזה שם אחר, אם אני זוכר טוב זה "אגרת זיהום" אבל העיקרון של מס שנתי על אחזקת מכונית הוא דומה.
הטסט אצלם אחת לשנתיים במוסך מורשה שמוסמך לבדיקה השנתית.
אין שם בדרכים ניידות שודדים של משרד התחבורע כמו אצלנו. אתה נוהג בשקט ורוגע ללא חשש שכל הזמן מחפשים אותך.

לא רואים ביומיום חריגות-מבנה קיצוניות בדרכים אם בכלל, אבל כמעט כל רכב 4X4 שרואים שם (ויש שם המונים. בעיקר פאג'רו וטנדרים יפניים מכל הסוגים) מתגלגל על ג'נטים ברוחב מופרך שחורגים הרבה מעבר למרכב וממש אונסים את הצמיגים - טכנית זה כמובן שגוי אם לא ממש מסוכן, אבל הם לא עושים מזה עניין. זה מותר ונוסעים ככה וראה זה פלא - אף אחד לא מת מזה וזה לא מפריע לאף אחד. זה אומר משהו?....

מצד שני, חלקן של מכוניות חדשות בכלל צי הרכב הוא קטן משמעותית מאצלנו. כמעט ואין מכוניות חשמליות (במשך שבוע שלם ראיתי רק אחת) יש שם המון מכוניות ישנות, רובן נראות ממש מצויין ברמה שבישראל היו נחשבות לרכב אספנות מטופח במיוחד.
מצד שלישי, לצד המכוניות הישנות שנראות טוב, בכפרים בהרים לא נדיר לראות לא מעט כלי רכב ישנים במצב תחזוקתי שלפחות ויזואלית נראה כבעייתי (באנדרסטייטמנט).
אין לי נתונים על תאונות דרכים שם ועל חלקם של ליקויי בטיחות בתאונות האלה, אבל תאונות דרכים לא מככבות במהדורות החדשות כמו אצלנו. אני יודע שחד-משמעית יש להם הרבה פחות תאונות מאצלנו ומהתרשמות אישית, תרבות הנהיגה שונה לחלוטין - שזה אומר הכל.

ariel-ro
13-12-22, 10:25
אתה מצפה שאפרט מה קורה בכל מדינה ומדינה?


אני מנסה להבין מה קורה במדינות אחרות (על כל המשתמע - טסט, אגרות, בדיקות, פטורים וכו' וכו')
מה קורה פה אני יודע, מה קורה שם... אין לי מושג.

danob
13-12-22, 12:11
אני מנסה להבין מה קורה במדינות אחרות (על כל המשתמע - טסט, אגרות, בדיקות, פטורים וכו' וכו')
מה קורה פה אני יודע, מה קורה שם... אין לי מושג.

סתם מסקרנות, מה זה משנה, תבקש להשוות תנאים?
בשאר הדברים הקשורים לרשוי רכב, ולרכב בכלל, אנחנו דומים לאיזו מדינה?

ליאור

GodsFather
13-12-22, 12:45
+1

למרות שיש נטיה לאמץ תקינה מאירופה למשל. אז אפשר לומר שמדובר באיפא ואיפה

Sent from my HD1903 using Tapatalk

-->