צפייה בגרסה מלאה : חשמלאי רכב שמבין בטרופר? + מזגנאי
שלום וברכה,
בשעה טובה (אני מקווה) רכשתי את הטרופר הראשון שלי, TOD שנת 2004.
יש מה לעשות וייעשה בהדרגה תוך שאני לומד את הרכב.
דבר ראשון אני רוצה לסלק ממנו את כל החיווטים המיותרים ואילתורי החשמל שנוספו משך השנים (איתורן? קודן? אזעקה? + כל מיני מעקפים וחוטים מדלדלים -- השד יודע מה הם).
דבר שני, המזגן לא עובד, ולדברי הבעלים הקודם יש דליפת גז.
למי ללכת לכל אחד מהדברים? סידור החשמל דחוף יותר.
האזור: בנימינה. יכול להגיע מחדרה ועד חיפה/נשר. עבור תיקונים חד פעמיים יכול להגיע גם רחוק יותר אם שווה.
תודה!
ראשית,
תתחדש ! (אם אפשר לקרוא לרכב מעל גיל בר מצווה ...)
שנית,
ממליץ עדיין לא להתעסק עם מערכת החשמל.
עדיף "שתתרגלו" אחד לשני במשך תקופה מסוימת ותזהה מה עובד ומה לא,
אחר כך תתחיל בניקיון חיווט .
לגבי המזגן, האם יש לך גם מאייד מעל הספסל האחורי ? אם כן,
צריך קודם לבדוק את מעגל המיזוג האחורי שאין דליפות ,
רצוי לבדוק בבית גלגל אחורי שמאלי שהצנרת שיוצאת מהמרכב לא נפגעה.
יש בחדרה חברה לא רעים שמתעסקים במיזוג (חפש שרשור עם השם שלי וסובארו B4 עם קירור חלש)
רענן
שחר גרינברג
08-12-22, 11:18
מבחינת חשמל אני עם חנן
הייתי מתחיל להבין לבד מה עובד שם בחשמל ומה סתם עושה כאב ראש
לגביי מזגן ההמלצה לשלי היא לא לחכות עם זה
עכשיו חורף והרבה אנשי מזגנים מוכנים לקחת פרוייקטים יותר מורכבים
בקיץ לא יהיה לך עם מי לדבר
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש בחדרה חברה לא רעים שמתעסקים במיזוג (חפש שרשור עם השם שלי וסובארו B4 עם קירור חלש)
רענן
זה השרשור כנראה - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/121165
אם לומדים לחפש קצת באתר (חיפוש גוגל עם תוספת של הפניה לאתר) - אפשר ללמוד הרבה מהמידע שכבר נאגר בפורום... מומלץ בחום
תתחדש!
+1 למגיבים.
סע "ותתרגל אליו".
לא הייתי סומך על כלום אלא אם יש גיבוי כתוב ומפורט על טיפולים שוטפים, תתחיל מהחלפת שמנים ופילטרים ושיהיו מקוריים, סינטטי מלא במנוע,, שמן אדום דקס' 3 בטרנספר, ובסרנים 75/90 gl5 מוגבל החלקה.
בהצלחה.
תודה רבה חברים! גם על הברכות וגם על העצות הטובות. מחר טיול ראשון, נתחיל לנסות להבין במה מדובר (ולמה זה צריך לשקול 2.7 טון?).
אתה יכול להתייעץ עם רומן ממוסך העוגן.
בזמנו הדפסתי את ספר הרכב וכבר אין לי טרופר :( , אם אתה רוצה אתה יכול לבוא ולקחת .
טל
למה 2.7? אולי אתה עמוס...
אם אני זוכר נכון משקל עצמי סביבות ה 2 טון.
למה 2.7? אולי אתה עמוס...
אם אני זוכר נכון משקל עצמי סביבות ה 2 טון.
אכן יש מצב שחצי הבית עליו :D המשקל שציטטתי הוא המשקל הכולל המקסימלי. סוליקו, 2130. אדמונדס כותבים 5.5K פאונד, שזה בערך 2.5 טון בצל. ultimatespecs (https://www.ultimatespecs.com/car-specs/Isuzu/44804/Isuzu-Trooper-II-5-doors-GSB-Diesel.html) מסתפקים ב-2080 ק"ג וקאראררק (https://cararac.com/dimensions/isuzu/trooper.html) אפילו בפחות.
האמת שהמנוע מאוד מרשים בבהמה הזו. חזק ונוסך אמון, כאילו אומר בטון שקט "אל תדאג, אני איתך". (אחרי שמצליחים להעיר אותו משינה עמוקה).
הרקע שלי הוא עם סמוראי -- אתם מבינים את הפער. וקצת פוראנר שחלקיו השונים הודבקו במסקינגטייפ או קמח ומים, ושאני לא מאחל לשונאי ישראל. אבל אותם ימים שוטטתי לבד, וכעת ישתוללו בו 3 צאצאים. הבעיה האקוטית בבית היא איך לקרוא לו: "הטרול הסגול" (צבעו: חציל דהוי) לא בדיוק מבטא את כובד הראש שאני תובע.
ראשית,
תתחדש ! (אם אפשר לקרוא לרכב מעל גיל בר מצווה ...)
שנית,
ממליץ עדיין לא להתעסק עם מערכת החשמל.
עדיף "שתתרגלו" אחד לשני במשך תקופה מסוימת ותזהה מה עובד ומה לא,
אחר כך תתחיל בניקיון חיווט .
יש בחדרה חברה לא רעים שמתעסקים במיזוג (חפש שרשור עם השם שלי וסובארו B4 עם קירור חלש)
רענן
תודה על התתחדש ותודה על העצה. בדקתי: "חיש קור", פרידלנדר 4 חדרה, 04-6341127. מוסך "של פעם"... במובן הכי טוב של המילה. סידרו את המזגן (טפו טפו) ולמדתי להכניס את הפילטר משני חלקים בשני שלבים. יישור הקו ממשיך...
הכרה הדרגתית של הרכב היא תהליך מרתק וזו עונה נהדרת לעשות את זה. למזלי אני גר קרוב לחורשן/אלונה ונמצא בשטח יום יום אפילו אם זה לקפיצה של חצי שעה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.