התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מהירות/טורים והחלפת הילוכים



barak11047
08-12-22, 12:25
במסגרת תהליך ההקרות שלי עם הסופה רציתי לשאול באיזה מהירויות אתם מחליפים הילוכים או לחלופין באיזה גובה טורים? תמיד מרגיש לי שאני מושך יותר מדי

שאלה נוספת האם ניתן להשתיק מעט את האגזוז או לחלופין להאריך אותו שיאגזז מאחורי הרכב ולא לתוך הראש של הנהג?

דרור ברלי
08-12-22, 12:44
נהיגה רגועה/"חסכונית" (המרכאות כי אין באמת דבר כזה "חסכוני" בסופה...) - לא ללחוץ ולהעלות הילוך ב-1,800-2,000 סל"ד. שיוט חסכוני בהילוך חמישי ב-1,800 סל"ד בערך (כ-90 קמ"ש, בג'יפ על צמיגי 31 ויחס העברה סופי מקורי 3.54:1)

אבל זה מנוע שמאוד-מאוד אוהב את סל"ד הביניים (2,500-3,500) שבו הוא ממש בועט ומתפרע, וזה כיף גדול ללחוץ שם. במיוחד האצות הביניים בהילוכים 2 ו-3 ב-2,500-3,000 סל"ד שמרגישות ונשמעות כמו פתיחת מבער של רקטה. כיף גדול ומהיר מאוד (ויקר... בצורת נהיגה כזו הדלק עף)

רעש מהאגזוז - לא ידוע איזה דוד אגזוז יש לך שם... דוד רגיל/מקורי לא אמור להיות רועש מדי, אבל הג'יפ הזה בהגדרתו לא רכב שקט ולעולם לא יהיה. עם כל מיני דודים משופרים/פתוחים הוא כן יכול להיות רועש יותר.... או הרבה יותר. אם תנסה לבודד את שלל הרעשים שהוא מייצר בנסיעה, תבין מהר מאוד שעיקר הרעש מגיע מיבבת צמיגי השטח ומשריקות ודפיקות של הרוח מהברזנט. רעשי מנוע ואגזוז הם הבעיה הכי קטנה ושקטה.

יציאת האגזוז המקורית בצד שמאל לפני הגלגל האחורי באה לפתור את אחת הבעיות הקשות ב-CJ הישראליים שקדמו לסופה - כניסת הגזים לחלל תא הנוסעים בגלל מערבולות הרוח שמאחורי הרכב. מנסיוני עם CJ5 קצר ואחריו CJ8 ישראלי ארוך ואחריו עם שתי סופות - זה עובד, פחות או יותר.

barak11047
08-12-22, 12:47
תודה

barak11047
08-12-22, 15:06
כמה יחסי העברה 41-10 משפיעים על צריכת הדלק ועל מהירות השיוט עם צמיג 31" ?

דרור ברלי
08-12-22, 15:48
עם יחס העברה קצר יותר מהמקורי תיסע באותה מהירות בסל"ד מעט גבוה יותר.

לטעמי לא ישפיע יותר מדי אם בכלל על צריכת הדלק, כי יהיה לך יותר מומנט זמין בעליות והג'יפ פשוט ייסע טוב יותר ולא תצטרך ללחוץ יותר או להוריד הילוכים (החמישי בסופה הוא הילוך יתר די ארוך, שמפיל את המנוע לסל"ד לא הכי יעיל בדיוק בטווח מהירויות השיוט, בדיוק מה שעם צמיגי 31 ויחס מקורי 3.54 גורם לו לאבד מומנטום - ולכן בעליות, גם לא הכי תלולות, מורידים לרביעי. עם יחס 4.10 לרוב לא תצטרך להוריד הילוך)

בקיצור - יחס 4.10 עם צמיגים 31 זה נפלא. זה יחס שמתאים בול לקוטר הצמיגים. משחזר את הביצועים החזקים של המקור על צמיגי 235 הקטנים ואפילו יותר.

ולגבי צריכת דלק... סופה פתוחה תקינה שננהגת במתינות ובלי לחיצות, תצרוך בין 6 ל-7 ק"מ לליטר בממוצע רגיל. צריכה גבוהה יותר מזה מלמדת על משהו לא תקין. כמובן שאם האוטו עמוס במשקלים, אם אתה לוחץ הרבה, אם הגדלת צמיגים, אם הכל ביחד - לא להתלונן שהצריכה יורדת לאיזורי ה-5 ק"מ לליטר.

מצד שני - אם צריכת דלק זה מה שמדאיג אותך, הרכב הזה לא בשבילך.

barak11047
08-12-22, 18:15
לא מודאג מצריכת דלק הרכב מיועד לטיולים בלבד רק משתדל ללמוד אותו כמה שיותר

תודה על התשובות המהירות. נראה שאתה גר פה

-->