התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ספייסר בין בית סטליטים לקורונה - דיון



נמרוד
10-12-22, 17:50
בחלק ניכר מהדיפרנציאלים יש מה שנקרא carrier break - שתי מידות של בית סטליטים.
הגדרות ומידות:
https://www.differentials.com/technical-help-2/carrier-breaks/

במקרה של הדיפרנציאל הקדמי שלי, ההבדל הוא של 0.2" בין יחס 3.91 ומעלה לבין יחס 3.91 ומטה.
היחס המקורי הוא 3.58. היחס שאליו אני רוצה לעבור הוא 4.88 (מאחורה אגב אין carrier break ואין בעייה).
בית סטליטים פתוח חדש ליחס הגבוה, יקר מאד. סד"ג 800$ שם (לשם השוואה, עבור בית סטליטים חדש פתוח של ג'יפ שילמתי בזמנו 900 שקל -פה). נעילה קומפלט, אם זה ARB או E-Locker, אפילו עוד יותר יקר, והאמת שאני מרוצה מהנעילה האוטומטית הקיימת והייתי שמח להעביר אותה איך שהיא.

כאן נשאלת שאלת הספייסר. ידוע לי וגם נתקלתי בעבר הרחוק בספייסרים שמתקינים בארץ היו מוסיפים לדיפרנציאלים במעבר ליחס העברה קצרים בסיקסים/סופות.

במקרה הזה יהיה מדובר על טבעת פלדה חתוכה בלייזר או מכורסמת. למי יש נסיון עם פרויקט דומה?
אורך ברגים? עפיצות קדחים? עד כמה אני צריך לדייק בעובי - כלומר, האם עובי 5 מ"מ סטנדרטים טובה מספיק בהנחה שהמרווח הנדרש הוא 0.2" לפי הטבלה בקישור למעלה? משהו שאני לא חושב עליו?

ושאלה נוספת - האם אפשר למצוא בפרוקיות בארץ - כלומר האם לנדקרוזרים 120-150 עם יחס 3.91 ומעלה?

asafk
10-12-22, 18:01
אתה תצטרך טבעת מכורסמת כדי לעמוד בדרישות המישוריות של משטח התקנת הקורונה. אתה רוצה לקבל זריקה - בכיוון האקסיאלי- קטנה יותר מהרווח בין הקורונה לפיניון אחרת לא תוכל לכוון את המרווח.
כנ"ל לגבי הקדחים - הם יהיו די אפוצים כדי למנוע זריקה בכיוון הרדיאלי שתוציא את הדיפרנציאל מאיזון. אבל לא יותר מדי כי המירכוז האמיתי הוא מהקדח המרכזי.
הקדח הפנימי מדוייק בקורונה עצמה כדי לקבל את המירכוז הזה ןלמנוע זריקה.
כל זה אומר ספייסר מכורסם ולא 'סתם' חתוך.
אני הייתי מכרסם ספייסר מקורונה משומשת.

אסף.

נמרוד
10-12-22, 20:56
אחרי ששאלתי את עצמי התחלתי לחפור ונראה שהלנדקרוזר הנוכחי בארץ עם יחס 3.91, לפי המפרט של היבואן. אם זה נכון גם לגבי לנדקרוזרים 120 ישנים יותר, אז אולי יש לי סיכוי למצוא בית סטליטים משומש.

דרור ברלי
11-12-22, 08:55
זו קומבינה מקובלת בארץ בסופות בדיפ' קדמי במעבר ליחס 4.10 או נמוך יותר, שמגיעה מהתפיסה הכוללת החסכנית של בחירה בנעילה אוטומטית כי היא זולה יותר. רבים מנסים לחסוך - כי כבר יש נעילה והיא טובה והחלפת יחסי ההעברה עצמה מספיק יקרה להם, אז מנסים להקטין הוצאות.

הכי קל לשלול את הקומבינה מכל וכל, והעובדה שקייס מתאים חדש לדנה 30 לא מתומחר בשמיים (לפחות ככה היה פעם, לפני הקורונה. המגיפה, לא העטרה... לא בדקתי כמה עולה היום) מחזקת את דעתם. כי גם לכרסם ספייסר עולה כסף ופער העלויות בין ספייסר לקייס חדש מתאים לא אמור להיות גדול מכמה מאות שקלים בודדים - לא סכום שצריך לגרום למישהו להעדיף את הפתרון המאולתר.

אבל מה עושה למי שכבר נעול בנעילה נשלטת ורוצה לקצר יחס העברה? אני למשל. עם יחס מקורי 3.54 וכשאעבור ליחס קצר יותר, הדילמה תהיה יותר כבדה בכסף - ספייסר או נעילה חדשה - זה פער מחיר שגדול מכדי להתעלם ממנו.

לעומתם יש ככאלה שמגיבים בביטול ונוסעים ככה ללא בעיה כבר שנים רבות.
כנראה הכל עניין של מקצועיות בייצור הספייסר ובהתקנה.

לא יודע איך זה בטויוטה. זה הימור שאם לא יצליח, יכול לעלות לך בסט יחסי העברה. תצטרך למצוא בעל מקצוע שמנוסה בהסבות כאלה בדיפ' קדמי כמ ושלך.

-->