צפייה בגרסה מלאה : לוקרים לטרופר TOD - כדאי?
הרכב נסע עד כה 215K בלי הפינוק הזה, והנסועה השנתית שלו אצלי לא צפויה לעבור את ה-12K. עדיין כדאי?
הפלוס ברור, המינוס הוא שבנסיעה מנהלתית אי אפשר לשלב TOD אם מרגישים שזה נחוץ (גשם, ברד, ארבה).
אם כן -- מי מתקין, בין חדרה לחיפה? בהנחה שאני קונה את זה (https://www.jeepland.co.il/product/2505-סט-פרילוקים-איסוזו-טרופר-רודאו) או זה (https://www.jeepland.co.il/product/8340-סט-פרילוקים-מחוזק-איסוזו-איפון-טרופר-ורודאו) או מוצא משומש בג'אנקיארד.
אם לא, אז לא צריך מתקין.
תודה!
ehudzeelim
13-12-22, 22:13
לפי המינוס, הפלוס הוא נעילה קדמית אוטומטית
דרך אגב, המחירים של הלוקרים בקישורים שצירפת גבוהים מאד, שווה לך להשקיע עוד קצת בחיפוש..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מה כל כך ברור בפלוס?
נראה לי לוגי לא להעמיס לחינם על מכלולים שמסתובבים על ריק בנסיעות 2X4 מנהלתיות ארוכות.
הרכב חדש אצלך, זה טבעי שאתה מעוניין ורוצה לשפר נקודות שונות אבל אני הייתי מציע לך להמתין קצת, ללמוד את הרכב הספציפי הזה ולתקן את הבעיות האמיתיות שתיתקל בהן.
בסוף זה רכב בן עשרים ואפילו אם תוחזק מצויין - תהיינה לך הרבה הוצאות אחזקה ויישור קו.
לדעתי רוב הרכבים הללו הנוסעים עם המידות המקוריות לדעתי לא עשו מהלך כזה, אולי מי שעבר לצמיגי 31 גם התקין לוקרים ידניים.
לי היו לוקרים אייסין שכמעט כל הזמן היו במצב נעול.
לו הייתי היום עם טרופר, לא הייתי מתקין .
רענן
הרכב נסע עד כה 215K בלי הפינוק הזה, והנסועה השנתית שלו אצלי לא צפויה לעבור את ה-12K. עדיין כדאי?
הפלוס ברור, המינוס הוא שבנסיעה מנהלתית אי אפשר לשלב TOD אם מרגישים שזה נחוץ (גשם, ברד, ארבה).
אם כן -- מי מתקין, בין חדרה לחיפה? בהנחה שאני קונה את זה (https://www.jeepland.co.il/product/2505-סט-פרילוקים-איסוזו-טרופר-רודאו) או זה (https://www.jeepland.co.il/product/8340-סט-פרילוקים-מחוזק-איסוזו-איפון-טרופר-ורודאו) או מוצא משומש בג'אנקיארד.
אם לא, אז לא צריך מתקין.
תודה!
מי שמתקין בין חדרה לחיפה זה --אתה--!
(בהנחה שאתה גר בין חדרה לחיפה).
ברוך הבא לג'יפולוג [emoji16]
לי יש טרופר עם Tod,ויש לוקרים.
למה? כי מצאתי לוקרים טובים במחיר טוב יד 2 ואמרתי למה לא
חוסך בלאי ,חוסך קצת דלק ואולי עכשיו לא יקרעו לי הגומיות צירייה כל כך מהר.
לפני עידן הלוקרים הייתי משלב בכביש רטוב אולי פעמיים בשנה, רוב הזמן אני פשוט נוסע לאט...
Sent from my KB2003 using Tapatalk
שחר גרינברג
15-12-22, 15:03
אני בלי tod
ועם לוקרים
יש ירידה משמעותית בבלאי של המגף גומי של הצירייה
אם אני זוכר נכון, ב tod גל הינע וציריות(לפחות הימנית) מסתובבים כל הזמן גם במצב של 2x4 בגלל הטרנספר, אז גם אם תתקין לוקרים הם ימשיכו להסתובב, פשוט הניתוק יהיה בין הגלגל לפעמון החיצוני.
- - - Updated - - -
אני בלי tod
ועם לוקרים
יש ירידה משמעותית בבלאי של המגף גומי של הצירייה
איזה בלאי? כמה בלאי? למיטב ידיעתי גומי שעומד בלי לזוז מתייבש מהר יותר...
לפות"ש, לדעתי התקנת לוקרים זה במקרה של שדרוג לנעילה קידמית ו/או הנמכת סרן תו"כ.
שחר גרינברג
15-12-22, 18:05
הציריה הימנית מסתובב בכל טרופר בלי לוקרים כי המשלבת יושבת על הצירייה השמאלית
ברגע הגומי נמתח ומתכווץ בזווית יותר קיצונית הוא נקרע הרבה לפני שהוא מתייבש
Sent from my iPhone using Tapatalk
הציריה הימנית מסתובב בכל טרופר בלי לוקרים כי המשלבת יושבת על הצירייה השמאלית
ברגע הגומי נמתח ומתכווץ בזווית יותר קיצונית הוא נקרע הרבה לפני שהוא מתייבש
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני מודע לאיך שהעסק עובד, תאמין לי שפירקתי כמה סרנים כאלה של טרופרים...
ב tod מה שמסובב את הציריה זה "ביצה" שמקבלת כוח מגל הינע שמקבל כוח מהטרנספר שעובד תמיד, לכן גם אם תתקין לוקר בנאבה הציריה תמשיך להסתובב אבל תהיה מנותקת מהגלגל, לא כמו טרופר בלי tod שם יש מנוע שילוב/ניתוק על הטרנספר.
אז הגומי נימתח ומתכווץ(חוץ מהסיבוב) בהטיית הגה לימין ושמאל, לפי מה שאתה אומר, לא קשור ללוקרים.
שחר גרינברג
15-12-22, 19:04
אני מודע לאיך שהעסק עובד, תאמין לי שפירקתי כמה סרנים כאלה של טרופרים...
ב tod מה שמסובב את הציריה זה "ביצה" שמקבלת כוח מגל הינע שמקבל כוח מהטרנספר שעובד תמיד, לכן גם אם תתקין לוקר בנאבה הציריה תמשיך להסתובב אבל תהיה מנותקת מהגלגל, לא כמו טרופר בלי tod שם יש מנוע שילוב/ניתוק על הטרנספר.
אז הגומי נימתח ומתכווץ(חוץ מהסיבוב) בהטיית הגה לימין ושמאל, לפי מה שאתה אומר, לא קשור ללוקרים.
נדב בסוף ברור שהגומי נמתח ומתכווץ
זה גם אחד מהמטרות שלו
אבל יש בבדל גדול בין כמות המתיחות שהוא עובר על ידי פניות
לכמות המתיחות שהוא עובר כאשר הציריה מסתובבת תמיד
הטרופר שלי היה מוגבה ללא הנמכת סרן וראיתי את ההשפעה של הזווית על הגומי ציריה
הבלאי היה הרבה יותר גבוהה
Sent from my iPhone using Tapatalk
שחר גרינברג
15-12-22, 19:06
לא היה ניסיון כמובן לזלזל בידע שלך
כתבת בתגובה למעלה אם אני זוכר נכון
אז בסך הכל הסכמתי איתך
Sent from my iPhone using Tapatalk
הכל טוב.
ההסבר היה לגבי תגובה 11 שלך...
לגבי הגומי צירייה.... יש הרבה דיעות לכאן ולשם לגבי הלוקרים, היה לי טרופר משופר מאוד עם לוקרים, והיו 2 אחרים בלי, לא הרגשתי הבדל בבלאי של הגומיות, לעומת זאת היו חברים שהחליפו בתדירות הרבה יותר גבוהה ממני, כנראה זה תלוי גם באיזה איכות הגומיה ואם מתאימה ב 100 % ולא בערך, ניתקלתי כבר בכאלה שהרכיבו גומיות שבכלל מיועדות לרכב אחר.
אני מודע לאיך שהעסק עובד, תאמין לי שפירקתי כמה סרנים כאלה של טרופרים...
ב tod מה שמסובב את הציריה זה "ביצה" שמקבלת כוח מגל הינע שמקבל כוח מהטרנספר שעובד תמיד, לכן גם אם תתקין לוקר בנאבה הציריה תמשיך להסתובב אבל תהיה מנותקת מהגלגל, לא כמו טרופר בלי tod שם יש מנוע שילוב/ניתוק על הטרנספר.
אז הגומי נימתח ומתכווץ(חוץ מהסיבוב) בהטיית הגה לימין ושמאל, לפי מה שאתה אומר, לא קשור ללוקרים.אני זוכר פה איזה שרשור מעניין שאני לא מוצא, בינך לבין רענן, ומה שזכור לי זה שב Tod הצירייה אכן מסתובבת קבוע מהטרנספר אבל זה סיבוב "השראתי" אם אפשר לקרוא לזה ככה, מכוח האינרציה של הקלאטץ שם או משהו, לא כמו שהמערכת משולבת מלא
Sent from my KB2003 using Tapatalk
ehudzeelim
15-12-22, 20:59
ב tod מה שמסובב את הציריה זה "ביצה" שמקבלת כוח מגל הינע שמקבל כוח מהטרנספר שעובד תמיד, לכן גם אם תתקין לוקר בנאבה הציריה תמשיך להסתובב אבל תהיה מנותקת מהגלגל, לא כמו טרופר בלי tod שם יש מנוע שילוב/ניתוק על הטרנספר.
ב-TOD כמו שאני מבין את המערכת:
ב-2×4 עם לוקרים ידניים משוחררים, כלום לא מסתובב מקדימה. עם לוקרים ידניים נעולים, הגלגלים יסובבו את הציריות וגם הדרייבשאפט יסתובב. אבל כמובן הקלאץ' לא ישתלב בשום מקרה (כי המערכת במצב 2×4)
ב-4×4 high זה יותר מורכב, אם הלוקרים נעולים הדרייבשאפט הקדמי מסתובב אבל מה שמניע אותו הם הגלגלים.
אם יש הפרש מהירויות בין הדרייבשאפט הקדמי לאחורי, עקב החלקה, הקלאץ בטרנספר ישתלב, כלומר יעבור בהדרגה למצב 4×4 עד שהמהירויות יושוו שוב ואז יחזור מצב 2×4, כלומר הקלאץ יפריד, אבל הדרייבשאפט הקדמי ימשיך להסתובב (בגלל שהגלגלים הקדמיים מסתובבים).
עכשיו מה שמעניין במצב 4×4 high: אם הלוקרים פתוחים, יש הפרש מהירויות בכל מצב בין הדרייבשאפט הקדמי לאחורי, וזה יגרום לקלאץ להיות משולב תמיד- כלומר ה-4×4 high במקרה זה יהיה משולב בכל מצב. זה סוג של רמאות של המערכת, כי מחשב ה-TOD לא מתוכנן למצב הזה, והוא לא יודע שיש לוקרים ידניים ולכן בשבילו אי התאמה במהירויות הדרייבשאפטים=החלקה. במילים אחרות- אין במצב המקורי של המערכת מצב 4×4 ללא חיבור בין הצירייה לגלגל
הפואנטה היא ששילוב הקלאץ' במערכת ה-TOD מתבצע על פי הפרש מהירויות בין דרייבשאפט קדמי לאחורי.
לכן, באופן מוזר, אם התקנת לוקרים ידניים מקדימה, במצב 4×2 חסכת בלאי של המערכות, אבל במצב 4×4 high הוספת בלאי יחסית למצב המקורי ללא לוקרים ידניים.
וכדי להדגיש כמה זה מוזר: אם אתה בנסיעה מנהלתית אבל ב-4×4 high, דווקא עם לוקרים ידניים נעולים אתה חוסך בלאי. ברגע שפתחת לוקרים אתה גורם לשילוב הקלאץ ואף אולי גורם לעלייה בבלאי..
אבל הרי 99% מהזמן המצב הרגיל הוא נסיעה ב-2×4, ואז לוקרים ידניים חוסכים בלאי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני זוכר פה איזה שרשור מעניין שאני לא מוצא, בינך לבין רענן, ומה שזכור לי זה שב Tod הצירייה אכן מסתובבת קבוע מהטרנספר אבל זה סיבוב "השראתי" אם אפשר לקרוא לזה ככה, מכוח האינרציה של הקלאטץ שם או משהו, לא כמו שהמערכת משולבת מלא
Sent from my KB2003 using Tapatalk
נכון, אם תרים את הרכב על ליפט תראה, ברמה שלא ניתן לעצור אותם בכוח היד.
הפואנטה היא ששילוב הקלאץ' במערכת ה-TOD מתבצע על פי הפרש מהירויות בין דרייבשאפט קדמי לאחורי.
לכן, באופן מוזר, אם התקנת לוקרים ידניים מקדימה, במצב 4×2 חסכת בלאי של המערכות, אבל במצב 4×4 high הוספת בלאי יחסית למצב המקורי ללא לוקרים ידניים.
וכדי להדגיש כמה זה מוזר: אם אתה בנסיעה מנהלתית אבל ב-4×4 high, דווקא עם לוקרים ידניים נעולים אתה חוסך בלאי. ברגע שפתחת לוקרים אתה גורם לשילוב הקלאץ ואף אולי גורם לעלייה בבלאי..
אבל הרי 99% מהזמן המצב הרגיל הוא נסיעה ב-2×4, ואז לוקרים ידניים חוסכים בלאי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה לכולם על האינפוט. התסריטים שאני מתאר הם אלו:
1. נסיעה בשטח - באינסטינקט אני משולב ברגע שנכנס לשטח + פרילוקים נעולים כל הזמן - לא משנה את המצב הקיים.
2. נסיעה מנהלתית בתנאי מזג אוויר מאתגר (כמו היום) - TOD משולב, נעולים, לא משנה את המצב הקיים.
3. נסיעה מנהלתית בתנאים רגילים, 2X4, פרילוקים פתוחים וגל ההינע מנותק (לא הבנתי מהרמיזות אם "לגמרי" או "לא לגמרי", אבל ההנחה שלי שבמצב כזה הוא נח). זו הסיבה היחידה להתקין, אבל היא לא טריוויאלית בהינתן שזה הקילומראז' העיקרי שהרכב עושה.
אאל"ט, המצב היחיד שמשתנה לרעה בעקבות התקנה זה שילוב TOD תוך כדי נסיעה מנהלתית עם פרילוקים פתוחים (בעקבות שינוי לרעה של תנאי הדרך/מזג אוויר). הTOD לא מתפקד במצב כזה וה4X4 אז יהיה משולב כל הזמן. זו סיטואציה שלדעתי לא קוראת הרבה, ולא אסון כשמתרחשת בקילומטראז' מתון.
בשקלול כל הנתונים האלו, הנטיה שלי היא להתקין. אני רוצה להחזיק את הרכב הרבה שנים ולהגן על המכלולים כמה שניתן.
ארז, צדקת לגמרי באזהרה המפוכחת שלך -- יישור הקו עלה על הרבה דברים שהוזנחו ברכב ועולה בינתיים כפול+ (+) ממה שתכננתי (וזה לפני צמיגים ומצברים). אבל לדעתי התוצר בסוף יהיה רכב שאין להתבייש בו. מחר בוץ...
שוב תודה על הדיון המעמיק, למדתי הרבה!
ehudzeelim
25-12-22, 23:45
[B]
אאל"ט, המצב היחיד שמשתנה לרעה בעקבות התקנה זה שילוב TOD תוך כדי נסיעה מנהלתית עם פרילוקים פתוחים (בעקבות שינוי לרעה של תנאי הדרך/מזג אוויר). הTOD לא מתפקד במצב כזה וה4X4 אז יהיה משולב כל הזמן. זו סיטואציה שלדעתי לא קוראת הרבה, ולא אסון כשמתרחשת בקילומטראז' מתון.
אני חושב שבקטע הזה לא הייתי ברור לגמרי,
נתתי את המצב הזה רק כדי להסביר תיאורטית איך המערכת עובדת. בפועל, אין שום סיטואציה שבה יש סיבה לשלב ל-4×4 עם לוקרים ידניים פתוחים (כי הטרנספר יהיה במצב 4×4 אבל ההנעה תשאר 2×4 ואין בזה שום היגיון).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני חושב שבקטע הזה לא הייתי ברור לגמרי,
נתתי את המצב הזה רק כדי להסביר תיאורטית איך המערכת עובדת. בפועל, אין שום סיטואציה שבה יש סיבה לשלב ל-4×4 עם לוקרים ידניים פתוחים (כי הטרנספר יהיה במצב 4×4 אבל ההנעה תשאר 2×4 ואין בזה שום היגיון).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ברור. כוונתי היתה שאם לפני התקנת פרילוקים אפשר היה לשלב באמצע נסיעה מנהלתית (בנועלים פתוחים), האופציה הזו יורדת בלי לעצור ולנעול אותם. ההנחה שלי שזה לא קורה הרבה.
פעם ברכבים הישנים שהגיעו עם לוקרים ידניים סטייל טנדר איפון לדוגמה, היתה הנחיה/המלצה בספר(לא זוכר בדיוק כמה) פעם בחודש בערך לשלב את המערכת כדי לתת לה לעבוד ולמכלולים לזוז ולהיסתובב, כנראה שהיצרן הגיע למסקנה שהרוב לא עושים זאת, וזה יותר נזק מתועלת, וגם הנהגים הפכו לעצלנים יותר ולא בא להם לרדת מהרכב ולהיתעסק אז המציאו את כל מנגנוני השילוב המהיר( shift on the fly) ופלאנג'ים קבועים שיסובבו את הכל ויערבלו את הגריז והשמן גם במצב 4x2 באופן קבוע.
רוצה לומר, חבל על הכסף, התקנת לוקרים מתבקשת אם קיימת נעילה קידמית(מניסיון), במצבים מסויימים אתה יכול לנתק אחד מהם ולנסוע ב 3x4 ועדיין לסובב הגה ולשלוט ברכב.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.