צפייה בגרסה מלאה : בניית ציליה 270 מעלות
נתחיל בזה שחברנו סער הדליק לי את הנורה עם הציליה שלו מהשרשור הזה: ציליה 270 ללא עמודי תמיכה (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122275-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%94-270-%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%9C%D7%90-%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94?highlight =%F6%E9%EC%E9%E4)
התחלתי לראות הדגמות לבניה ביוטיוב ובכלל הרבה טיפים מרחבי הרשת ומשם גם גיליתי שאפשר לרכוש תיק של ARB ללא הציליה שלהם בעלות של 80 דולר עד הבית ובעצם זאת היתה הנקודת התחלה שלי. כשהתיק הגיע היו לי את המידות המקסימליות של מהם תכננתי את התושבת הראשית - חתך צד מקסימלי של 8ס"מ, רוחב על 10 ס"מ גובה ואורך מוטות 240 ס"מ.
חומרים:
בסיס ואביזירי חיבור מושקעים מפלדה 6 מ"מ חתוכים לייזר
לזרועות השתמשתי בפרופיל ברזל רגיל 15X15 ללא עלות משאריות של חבר.
צירים בנויים מצינור גינה ומייסביי סקיטבורד זולים.
בד לבן מאמזון tarp 10ft x 12ft ואת המכפלת בבד תפרתי לבד במכונה ביתית רגילה.
תיק ARB Awning Bag
ברגים M10 ואומי ניילוק
תיק גב ישן שתרם רצועות וקליפסים
המשקל של הצלון כולל כל המרכיבים והתושבות יצא 14 ק"ג בלבד.
וכנראה שאם אבנה עוד אחד אז במקום המייסבים אני אחרוט בוקסות שיכנסו בקצה הצינורות(הצירים).
141858 141855 141857
141847 141848
הצירים בנויים מצינור "1 ומיסבים
141845
שלושת הזרועות, עדיין באורך 250
141850 141852 141849
הבסיס מחובר ונכנס לבדיקה בתוך התיק
141846 141851
https://youtu.be/_7hitubnF4E
141853
יפה מאד! איך חיברת לגג? מה עם עמידות לרוחות?
תודה איש.
הוספתי לגגון תושבות ותמיכה נגד שקיעה.
לגבי עמידות,,,, נקווה לטוב
141861
141860
ehudzeelim
14-12-22, 13:02
בנוי אלגנטי, יפה מאד
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לא למדת שכל דבר מזמינים 2 ???
אסף.
לא למדת שכל דבר מזמינים 2 ???
אסף.
נכון מאד. לא יכולתי לנסח את זה יותר נכון.
שניים לא יספיקו לכולם.
אבל אסף - צריך להוסיף לציליה לוגו ג'יפולוג ולחלק במפגש הקרוב, אני מבין שהפעם לא תהיינה חולצות אז לפחות שיהיה משהו לקחת הבייתה :)
GodsFather
14-12-22, 14:04
נתחיל בזה .
וכנראה שאבנה עוד אחד אז במקום המייסבים אני אחרוט בוקסות שיכנסו בקצה הצינורות(הצירים).
]
הנה כתבת, אתה בונה עוד. עכשיו להצדיק את זה כלכלית
Sent from my HD1903 using Tapatalk
עבודה ממש יפה! יצא מוצלח. כל הכבוד
פרויקט מגניב לאאלה וביצוע יפה.
אבל אני חייב לשאול...(באופן כללי לציליות מסוג זה) זה לא צל נורא קטן? (1.6מ' מהרכב) כלומר למה זה משמש תכלס? לעצירת קפה מזדמנת באמצע השביל או להתנחלות של יום יומיים במחנה. כי גם לזה וגם לזה עושה רושם שזה די קטן. לא?
אבל אני חייב לשאול...(באופן כללי לציליות מסוג זה) זה לא צל נורא קטן? (1.6מ' מהרכב) כלומר למה זה משמש תכלס? לעצירת קפה מזדמנת באמצע השביל או להתנחלות של יום יומיים במחנה. כי גם לזה וגם לזה עושה רושם שזה די קטן. לא?
רכב חונה עם הפנים מערבה/מזרחה, שמש בדרום והנה הצל גדל משמעותית.
רכב חונה עם הפנים מערבה/מזרחה, שמש בדרום והנה הצל גדל משמעותית.
על המשקל של ״צליות קטנות עושות צל גדול כשהשמש שוקעת״
זוית השמש בישראל בצהרי היום בשיא הקיץ 81 מעלות.
זה אומר שאם חונים עם פנים דרומה או מזרחה יש צל בגודל הציליה. וזה אומר כן - לשבת ליד הרכב. לפעמים זה מה שצריך.
אסף.
ehudzeelim
14-12-22, 19:04
עם הפנים דרומה זה לא יעיל רוב הזמן. מתקן שיהיה יעיל בכיוון דרום מחייב יכולת הטייה של הצילייה כלפי הקרקע, או סוג של יריעה שתרד אנכית לכיוון הקרקע, בקצה הצילייה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זוית השמש בישראל בצהרי היום בשיא הקיץ 81 מעלות.
זה אומר שאם חונים עם פנים דרומה או מזרחה יש צל בגודל הציליה. וזה אומר כן - לשבת ליד הרכב. לפעמים זה מה שצריך.
אסף.
כשצד הרכב פונה מערבה/מזרחה, אז צילייה בצד הצפוני נהנית גם מהצל של דופן הרכב (צילייה בלי דופן מרוויחה בצג הצפוני מה שתפסיד בצד הדרומי.
עם דופן הרכב, הרווחת עוד קצת צל.
בדיוק הצל בשביל הפסקה קטנה, הקפה המאוחר של הבוקר בלי שמש על הראש.
תודה. אני איש פשוט ומבחינתי זה אחלה פתרון שמספיק בדיוק לעצירה בצהרים בקיץ לקפה או בירה בנקודה גבוהה עם אוויר טוב ובאיזור מדברי נטול עצים. חצי דקה ויש מספיק צל לפינת עבודה וכמה כסאות.
יואב
boaz avrahami
14-12-22, 21:58
קנאת סופרים תרבה חוכמה.
שני שכנים יצירתיים בטירוף. כל הכבוד!
כשצד הרכב פונה מערבה/מזרחה, אז צילייה בצד הצפוני נהנית גם מהצל של דופן הרכב (צילייה בלי דופן מרוויחה בצג הצפוני מה שתפסיד בצד הדרומי.
עם דופן הרכב, הרווחת עוד קצת צל.
בדיוק הצל בשביל הפסקה קטנה, הקפה המאוחר של הבוקר בלי שמש על הראש.פספסת את זה שזו ציליה 270. עם הפנים דרומה הרכב עושה צל על החלק שמאחורה.
אסף.
פספסת את זה שזו ציליה 270. עם הפנים דרומה הרכב עושה צל על החלק שמאחורה.
אסף.
לא פספסתי.
מנסה למקסם את דופן הרכב לתרומת צל.
פנים דרומה זה המימד הצר של הרכב.
והצילייה בצד מינימלית.
בהצבה מערבה מגדילים את שטח הצל.
הכוכב הכחול
15-12-22, 05:42
כמה שוקל כל היופי הזה?
המשקל של הצלון כולל כל המרכיבים והתושבות יצא 14 ק"ג בלבד.
...
שמחתי להדליק אותך :)
נראה ומתפקד מעולה.
לכל מי שמוטרד מגודל הצל, זה חד משמעית אחד השיפורים המוצלחים לטעמי ומשפר את איכות ההפסקות משמעותית :)
סער
(תודה בועז על המחמאות )
yadin.ganon
16-12-22, 20:59
וואו! זה מדליק חבל על הזמן!
כל הכבוד!
danny_aaron
16-12-22, 22:35
משגע , עבודה ממש כייפית .
זה ממש מגניב לראות שיש השראה מרעיונות של אחרים ולהביא את זה לכדי ביצוע זה בכלל מגניב .
כל הכבוד לשניכם .
יפה מאוד.
שאלה - לתחושתך, האם הוספת מוט וסידור לא מלבני של פריסת הבד לא יכולים לשפר משמעותית את הצל ?
שרטוט סכמטי מצורף https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221217/01907cf2423008f001b79e399016989e.jpg
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
יואב סחטיין! עבודה יפה ונקייה!
יצא סקסי לאללה... (:
מצטרף לשאלה מעליי... מה השיקולים בבחירת המוטות ומיקומם?
נראה שכל יצרן עושה את זה גם קצת אחרת, יש כאלו שמשיגים משמעותית יותר צל לאותה אריזה כמו קוויקפיצ' לעומת אלוקאב.
היה נחמד לקרוא את ההסבר שלכם, שבניתם והתנסתם, מה השיקולים בסידור המוטות.141888141889
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אם מישהו מעוניין לבנות ציליה שכזאת,
שוכבים לי בחצר פרופילי אלומיניום של שער מתרומם. תפתרו את נקודת העיגון (כדי שהם לא יקרעו מהחיבור), ויש לכם ציליה סופר מקצועית, וקלה.
היו אמורים לשמש לבניית גגון, אבל לא יקרה.
תמונה בהמשך.
לגבי סידור מיקום המוטות,
ברגע שמשתמשים ביותר מארבעה מוטות, שיטת הסידור שלהם צריכה להשתנות.
השינוי נדרש לצורך היכולת לעבור ממצב סגור (זוית בין המוטות =0) למצב פתוח (זוית בין המוטות =270) כשצירי המוטות נשארים באותו המיקום.
אצלי השתמשתי בסידור של 7 מוטות וזה אילץ אותי שיהיה לכולם ציר אחד משותף.
המשמעות של ציר משותף היא שהמוטות צריכים להיות אחד מעל השני, מה שמבטל את האפשרות לייצר אותם בפרופיל מאסיבי כמו שיוצר כאן. ובעצם מחייב ייצור מפרופיל סטנדרטי מרובע או עגול.
החיסרון של הסידור שלי הוא שהוא משמעותית חלש יותר מסידור כמו שעשו כאן. היתרון הוא שמרוויחים ככה יותר צל על אותו אורך מוט (לא עשיתי חשבון כמה).
תכלס אני בחרתי בשיטה של 7 מוטות כי זה היה נראה לי יותר יפה מאשר הצורה של 4 המוטות.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
אצלי השתמשתי בסידור של 7 מוטות וזה אילץ אותי שיהיה לכולם ציר אחד משותף.
יהיה מאד מעניין לראות תמונות... כאן או בשרשור עצמאי משלך.
ehudzeelim
17-12-22, 12:01
לגבי סידור מיקום המוטות,
ברגע שמשתמשים ביותר מארבעה מוטות, שיטת הסידור שלהם צריכה להשתנות.
השינוי נדרש לצורך היכולת לעבור ממצב סגור (זוית בין המוטות =0) למצב פתוח (זוית בין המוטות =270) כשצירי המוטות נשארים באותו המיקום.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
למה יש מגבלה של 4 מוטות? אם מקטינים את עובי הציר, אפשר על אותו רוחב בסיס לאכלס יותר מוטות והם עדיין יהיו צמודים בסגירה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
למה יש מגבלה של 4 מוטות? אם מקטינים את עובי הציר, אפשר על אותו רוחב בסיס לאכלס יותר מוטות והם עדיין יהיו צמודים בסגירה
Sent from my SM-J710F using Tapatalkאולי לא הסברתי ככ טוב. אנסה מכיוון אחר,
בתצורה של פות"ש, כל מוט מחובר לציר נפרד והצירים מסודרים בדירוג ב"ראש המערכת". כל ציר מגביל את זוית הפתיחה של הציר שלפניו והציר האחרון הוא היחיד שיכול לעשות מהלך תנועה של 0-270 מעלות.
ז"א שבין 180-270 מעלות יכול להיות רק מוט אחד. אם תיקח את המוט הזה שיעוגן לגגון ב-270 מעלות אז המוט הבא בתור יוכל להפתח רק לזוית של פחות מ-180 מעלות.
אם תמשיך ותחלק את שאר המוטות בזוית שווה (90 מעלות) אז אתה מקבל 4 מוטות.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
מוט 4 הוא היחידי שיכול לעשות את כל המהלך. בין מוט 3 ומוט 4 הבד נשאר ללא תמיכה.
הסתכלתי שוב בתמונות. פות"ש חיבר את קצוות הבד לרכב ללא מוטות. ככה אפשר "לחסוך" את המוט האחרון ולהשתמש בו בזוית של 225 מעלות במקום 270. ואז אולי כן להכניס יותר מוטות בחלוקה שווה של זויות.141891
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
ehudzeelim
17-12-22, 18:40
הסתכלתי שוב בתמונות. פות"ש חיבר את קצוות הבד לרכב ללא מוטות. ככה אפשר "לחסוך" את המוט האחרון ולהשתמש בו בזוית של 225 מעלות במקום 270. ואז אולי כן להכניס יותר מוטות בחלוקה שווה של זויות.141891
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
כן הבנתי את כוונתך. ב-225 מעלות הנותרות אפשר להכניס עוד מוטות, אבל לא חושב שיש צורך.
אני חושב שהכי נכון שחלוקת הזוית 225 בין המוטות תהיה שווה, תייצר צל יותר רחב (כלומר יותר רחוק מאוטו) לאורך הדופן הארוכה של הרכב על חשבון חלק מהצל בחלק האחורי (וקצת גם בצד הקדמי).
בערך כמו מה שדובי שאל לגביו בתגובה 27, רק בלי המוט הנוסף, כלומר להישאר עם 3 מוטות וחלוקה שווה של הזוויות ביניהם. זה נראה לי המבנה היעיל ביותר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בערך כמו מה שדובי שאל לגביו בתגובה 27, רק בלי המוט הנוסף, כלומר להישאר עם 3 מוטות וחלוקה שווה של הזוויות ביניהם. זה נראה לי המבנה היעיל ביותר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מה הכוונה ביעיל?
אם הכוונה היא שטח צל ביחס לאורך מוט אז ככל שיהיו יותר מוטות כך נוכל להיות יותר קרובים לשטח מעגל (13.5 מ"ר צל על אורך מוט של 2.4 מ' לעומת 8 מ"ר במתכונת הנוכחית).
אם הכוונה היא חלוקה זויות שונה (אחרי שכבר החלטנו להשאר עם 3 מוטות) אז צריך לראות איזו חלוקת זויות נותנת את שטח הצל הגדול ביותר.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
ehudzeelim
18-12-22, 10:06
יעיל- שילוב של שטח צל כמה שיותר גדול ומספיק מרוחק מהאוטו, וכמה שיותר פשוט וקל (העדפה למספר מוטות כמה שיותר קטן).
נראה לי (לא חישבתי אבל זה מתאים למה שכתבת) שאם חלוקת הזוויות תהיה שווה בשווה, תתקבל צורה הכי קרובה לעיגול ואז שטח הצל הכי גבוה- עבור מספר מוטות נתון. עם 3 מוטות הזווית של המוט השלישי תהיה 202.5 מעלות ביחס למקופל וכל מרווח בין מוט לאוטו או למוט לידו יהיה 67.5 מעלות.
אבל כמובן שיש שיקולים של העדפה אישית, למשל אם רוצים צל "מלא" בחלק האחורי של הרכב, אז זה משפיע על הזוויות הרצויות בין המוטות, או על מספר המוטות.
התכנון והביצוע של המתקן של hitoy מאד יפה, מקצועי, קל משקל ושימושי, לדעתי מתקן מעולה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
התכנון והביצוע של המתקן של hitoy מאד יפה, מקצועי, קל משקל ושימושי, לדעתי מתקן מעולה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
גם לדעתי.
רק הוספתי את הניסיון שלי בנושא מיקום המוטות בקשר לשאלות שעלו בתגובות 27 ו-28.
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
שוב תודה.
ראיתי כל מיני אפשרויות של פריסות ועיצובי צירים.
בחרתי את הפריסה הזאת כי היא הכי פשוטה, קלה ליצור ובמשקל. 3 מוטות + בד ותיק סטנדרטים שהזמנתי ברשת.
היו לי ספקות על זרוע 4 לחלק האחורי אבל לשמחתי יצא שלא צריך.
יואב
יהיה מאד מעניין לראות תמונות... כאן או בשרשור עצמאי משלך.אני חושב ששיתפתי את זה פעם.
הציליה וסידור המוטות על ציר יחיד. 141899141900
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
עוד כנף כזו מצד שני, מוציא אליהן p t o ישירות מהטרנספר של הטויוטה, ותקבל יופי של פרפר,
הנשק הסודי החדש של צה״ל .
אני חושב ששיתפתי את זה פעם.
הציליה וסידור המוטות על ציר יחיד. 141899141900
צודק.
מצאתי את זה בתגובה #11 בשרשור https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122122
שרשור דומה ומומלץ למי שיגיע לכאן בעתיד...
צודק.
מצאתי את זה בתגובה #11 בשרשור https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/122122
שרשור דומה ומומלץ למי שיגיע לכאן בעתיד...
יש את הקישור לשרשור של סער גם בפתיח שלי.
לגבי הצליה של SUS, פתיחה מרשימה מאוד אבל כפול במשקל ולדעתי חלש משמעותי מהמבנה שבחרתי (משולשים).
והאמת שזה לא ממש משנה איך וכמה, כי הכייף הגדול זה לבנות לבד ולהנות מכוס בירה קרה בצל:cool:
והאמת שזה לא ממש משנה איך וכמה, כי הכייף הגדול זה לבנות לבד ולהנות מכוס בירה קרה בצל:cool:
בהחלט!
וגם לארח בצל :)
boaz avrahami
21-12-22, 15:08
מי שמכיר את יואב יודע שבזמן שהאחרים ישבו בצילו וישתו בירה הוא כבר יתקן למישהו את האוטו או יכין לכולם לאכול. נמלה חרוצה.
141957
מסתבר שהצליה עובדת יופי גם כהגנה מגשם מדברי;)
יצא בול [emoji481]
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.