צפייה בגרסה מלאה : מה רשום/נשאר רשום במחשב מכון בדיקה ?
הירשפלד יובל
17-12-22, 22:28
סמוראי ארוך 87/88 , תאריך הרישוי שלו הוא 22/11/22 . לפני הטסט הרכבתי לו סט צמיגי כביש שאתם ניתן לגשת לטסט .
זו הייתה אחת הטעויות שלי : הרכבת צמיגי ניילון 6ply ללא בדיקת לחץ אויר מאחר שהכלבים עמדו/נראו מלאים/זקופים .
ניגשתי למכון בו הרכב ניגש לטסט 16 שנה כבר , יש שם בוחן שכבר מכיר/זוכר אותו , ביום ו' 11/11/22
הגעתי למכון , עמוס , סדום ועמורה וגם הבוחן שמכיר את הרכב לא היה , ויתרתי ועזבתי . חזרתי בתאריך 20/11/22 .
ניגשתי לטסט בלא שהיה שם הטסטר שמכיר את הרכב ואז כנראה בגלל לחץ אויר נמוך בצמיגים ( 10-15psi בבדיקה באותו יום/יום אחרי ) נפלתי על : 1 - הגה קשה , 2 - כללי גלגל הגה קטן , 3 - חופש מסבי גלגלים .
כעת רואה בזמן כתיבת הפוסט שבכל מקרה מאחר ועבר למעלה מחודש מאז תחילת הבדיקה כפי שמצויין בטופס אצטרך לגשת לטסט חדש ואולי עדיף לי עם לחץ אויר נכון בצמיגים וטסטר שמכיר את הרכב . כפרת עוונות על ה - 74 ש"ח .
שואל אם הליקויים/ליקויים כביכול יצוצו לי בטסט או שניגש כ141894141895141896דף חלק ?
חנן-ג'יפולוג
17-12-22, 22:58
אם יש לך חופש אמיתי במיסבי גלגל, כדאי לך לסדר את זה בלי קשר לטסט. מעבר להשלכות המובנות מאליהן זה גם מנמיך את דוושת הבלם וגורם לבלימה לא עקבית- מסוכן ממש.
זה גם מסוג התקלות שנחשבות בעייני לחמורות במיוחד, שכן הן יכולות להוביל לתקיעה בשטח, שלא ניתן לפתור אותה בגרירה.
הירשפלד יובל
17-12-22, 23:59
אני ארים את הפרונט על ג'ק ואבדוק בבית ו/או מוסך . אבל לשאלתי מה אומר/זוכר המחשב אם ניגשים לאחר יותר מחודש , יש תשובה ?
כלבים?
אתה עושה טסט אצל וטרינר?
וברצינות...
את דעתי על מכוני רישוי אתה יודע וכולם יודעים. זה לא פוטר אותך ואותי את כולנו מהצורך להיכנס למסלול הטסט עם רכב באמת תקין, אחרת אסור לנו להלין שמחמירים איתנו. אבל חשוב מזה - לשמור על תקינות מלאה של הרכב כשאנחנו נוסעים בו בכביש ציבורי. זה לא בשביל הטסטר אלא בשבילך.
למשל - לחץ אויר בצמיגים. ה-א'-ב' של ג'-ד' של בטיחות. מצידי כל האוטו יכול להיות חדש מהניילון, אבל חוסר אויר בצמיגים בנסיעה על כביש זה מתכון לאסון. זה גם משהו שג'יפאים בדרך כלל לא נופלים בו - כי ג'יפאים מפחיתים לחץ בצמיגים ומנפחים אותם שוב וחוזר חלילה באופן תדיר מאוד. לחץ חסר/לחץ יתר וסתם לחץ לא שווה בצמיגים זה משהו שאופייני לעגלוני פרייבטים, ממש לא לג'יפאים. בחיאת. סמוראי ללא הגה כח, ברור שההגה יהיה קשה כשחסר אויר בצמיגים....
חופש במיסבי גלגל - סכנה של ממש. כל מה שחנן כתב.
עד כה - שני ליקויים אמיתיים ומסוכנים שממש לא צריך טסט ומכון רישוי כדי להרגיש בהם, לעלות עליהם ולהבין אותם - ולתקן אותם מיד. בשבילך, לא בשביל הטסט.
תגיד תודה שלא קפץ למנוולים האלה לעין צמיג 7.00-15 שאולי נרשם פעם ברשיון בדרך עלומה כלשהי, אבל בתכלס מעולם לא היה מידה מותרת בסמוראי כלשהו (וזה גם צמיג ניילון כל כך קשה שגם כשאין בו אויר בכלל, תחת המשקל של סמוראי הוא לא נפחס בכלל. ומכיוון שמרחת אותם במשהו שמבריק אותם כדי שייראו "חדשים", אני מרשה לעצמי לנחש שלא עשית את זה סתם ככה ליופי, אלא בגלל שהם בגיל של הג'יפ.... אבל זה סתם ניחוש ואולי אני טועה, ואם אני באמת טועה אז סליחה)
אבל ממתי אכפת למכון רישוי מגיל הצמיג ומלחץ אויר חסר?.... אלה שני ליקויים מהותיים, עם משמעות אמיתית שסיכון אמיתי בצידם, אבל הם לא בודקים אותם - כי כל מה שמעניין בוחני רישוי זה שהצמיגים "לא ייראו יבשים" ובעיקר שהמידה תהיה זהה למה שכתוב ברשיון... (ואין לי שום בעיה להראות לכל מי שרוצה, איך צמיג בן 12 בפרייבט עובר טסט חלק בלי שום הערה) אבל אל דאגה - בהמשך לשרשור ההוא, עוד מעט יאשרו להם למכור גם צמיגים, וכולנו ניכשל בטסט בסעיפים שונים ומשונים שקשורים לצמיגים והם יוכלו לסחוט אותנו באיומים להחליף אצלם צמיגים בכל טסט וטסט.
לשאלתך - להבנתי, אם עבר חודש מתאריך המבחן הראשון, תצטרך לבצע את כל הבדיקה מחדש מתחילתה עד סופה. גם כאן, אולי אני טועה. המומחה של הפורום לענייני רישוי ומכוני רישוי (משברנפשי) יכול להאיר את עינינו.
ממ השאנחנו מכירים ממכוני רישוי, מבחן חדש מאפס = ללא ספק ימצאו ובעיקר ימציאו ליקויים חדשים.
מצד שני אם אני לא טועה, אתה יכול לגשת למכון רישוי אחר כדי להתענג על מקצועיותם היתרה של בוחנים חדשים שאתה לא מכיר ושלא מכירים אותך.
אלא אם משהו השתנה בשנה-שנתיים האחרונות, התשובה היא לא.
אין להם רישום של תקלות קודמות.
הירשפלד יובל
18-12-22, 09:19
דרור , תודה על תשובתך .
כשכתבתי " כלבים " התכוונתי לצמיגים .
התמונה בה הם מרוחים בספריי היא מלפני כ-13 שנה .
צדקת , היה לי צמיג 1 עם חריצים , הוצאתי מהמחסן 1 אחר 8ply במקום 6ply האחרים , היה נראה מלא , הרכבתי , נראה עדיין תקין , מדדתי לחץ אויר : הראה פחות מ-5psi .
זו אחת החולשות/חוזקות שלהם , גם בלי אויר , הם כנראה יחזיקו משקל סמוראי ללא פסיחה .
נכון , מודה , כשלתי בא'ב של ג'יפאי : בדיקת לחץ אויר בג'יפ .
אבל , רק שתבין , אני בן 60 , רחוק מלהיות ג'ון בריון ולאחר מעקפים : כשנסעתי איתו למכון רישוי לא הרגשתי משהו/קושי חריג בנהיגה , כל הבעיות התחילו במהירות 0 על הבור .
אחכה לתשובה של מישהו שיודע/משברנפשי .
יובל,
בלחץ אויר נמוך, הצמיג נמרח ימינה-שמאלה בבדיקת חופש מיסבים על המשטח, ודווקא מפחית מהסימנים החיצוניים לבעיה.
אם נכשל על חופש למרות לחץ נמוך, כמראה שזה באמת משוחרר.
ehudzeelim
18-12-22, 10:12
דורון, אם אתה מתכוון לבדיקה בעומס על המשטח, כאשר "מותחים" את הצמיג הצידה, היא מיועדת לבדיקת חופש ותקינות תפוחי פרונט.
חופש במיסבים בודקים ידנית כשהגלגלים באוויר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-12-22, 10:19
המשטח הזה נותן את הנתון של כיוון השפור. כמה מטרים הרכב סוטה בקילומטר.
אולי יש לו גם תפקידים נוספים. לא מכיר.
ehudzeelim
18-12-22, 10:50
בדיקת שפור ובדיקת עומס על הבול ג'וינטים, שתי בדיקות שונות.
לא יודע אם הן מתבצעות על אותו משטח, או על משטחים שונים.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
דורון, אם אתה מתכוון לבדיקה בעומס על המשטח, כאשר "מותחים" את הצמיג הצידה, היא מיועדת לבדיקת חופש ותקינות תפוחי פרונט.
חופש במיסבים בודקים ידנית כשהגלגלים באוויר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אתה צודק בעקרון..
ראיתי אותם מאלתרים ו״מנסים״ לבדוק מיסבי גלגל.
באחת הפעמים שניסו לקמבן, הרגשתי איך המשטח זז יזום לצדדים.
לסרן חי בודקים חופש בתפוחים בשיטת ״תנער ת׳הגה ימינה-שמאלה!״
אבל , רק שתבין , אני בן 60 , רחוק מלהיות ג'ון בריון ולאחר מעקפים
ואני אומר: אתה רק בן 60 ואני לא רחוק ממך (56. וחצי). ובכלל 60 זה ה-40 החדש. אז זה לא תירוץ לא למלא אוויר בגלגל....
גם במכון העיוועים שהמוסכניק שלי מעביר לי טסטים, חצי מהבוחנים מכירים אותי. ובעיקר ראש הקנוניה, הרב-בוחן שחותם.
הם מאוד אוהבים לשתות איתי קפה ולקשקש אצל אותו מוסכניק (שהוא חבר טוב ואני מבקר אצלו לא רק לצורך טסט או תיקון אלא קופץ לקפה פעם בשבוע), אבל זה לא מפריע להם להתקטנן עם הג'יפ על כל גרגיר בוץ או גומיה שלא נראית חדשה מהניילון בת כמה דקות, ומצד שני להעביר בקלילות פרייבטים במצב שעל סף המסוכן ולעתים גם מעבר לו.
הירשפלד יובל
18-12-22, 15:06
ואני אומר: אתה רק בן 60 ואני לא רחוק ממך (56. וחצי). ובכלל 60 זה ה-40 החדש. אז זה לא תירוץ לא למלא אוויר בגלגל.....
לא הבנת אותי נכון , אני לא מחפש תירוצים , כי לא צריך , אני לא צריך להצטדק בפני אף אחד והודיתי בפה מלא שטעיתי/נכשלתי בנושא בדיקת לחץ האוויר בצמיגים .
יצא לנו להיפגש פעם/פעמיים , אני בגובה 167cm ושוקל כששבע 70kg . לזה התכוונתי כאמרתי שאני רחוק מלהיות " ג'ון בריון " , אתה ממה שזכור לי קצת גדול במידות ומשקלים ממני ,
" ועם כל גודלי/קטנותי , לא הרגשתי בנסיעה למכון הרישוי את הקושי בהגה/לחץ האוויר הנמוך " .
זה כל מה שהתכוונתי .
לא יפתיע אותי אם הבוחן לא שם לב שאין הגה כוח ומשם כל הסאגה..
הירשפלד יובל
18-12-22, 17:17
לא יפתיע אותי אם הבוחן לא שם לב שאין הגה כוח ומשם כל הסאגה..
צריך להיות מסטול לעמוד מתחת לסמוראי 87/8 עם קפיצי עלים ולחפש/לצפות להגה כח , למרות שיש כמה חבר'ה שהתקינו .
אתה צודק בין היתר . כל שנה זה אותו סיפור , זה שבבור אומר : יותר מהר וחזק , ואז אני אומר לזה שמעל הבור/אורות : זה מה שאני יכול , אם אתה יכול מהר יותר , מוזמן .
והם , החבר'ה שבבור/מעל , בני 30+- .
בדיקת כיוון שפור מתבצעת על הפלטות שאותן אתה עובר בנסיעה ללא כל פעולה מצידך. הבדיקה שהזכירו מתבצעת בבור, והיא בדיקת חופשים כשהגלגלים על הפלטה והבוחן מסיט אותם לצדדים.
MashberNafshi
20-12-22, 17:35
ש. מה הבוחן יודע לגבי טסט קודם?
ת. תוכנת הרישוי מאפשרת לבוחן לגשת באופן יזום אל היסטורית הבדיקות הקודמות של הרכב באותו מכון.
ש. האם הבוחן עושה זאת?
ת. תלוי בבוחן. יש כאלו שיבררו ויש שלא.
הירשפלד יובל
20-12-22, 19:27
תודה לכל אלו שענו .
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.