צפייה בגרסה מלאה : חוט הצתה עבה בין הקויל למפלג+הוספת מינוס בריא לקויל, יחזק את הניצוץ ,אמת או מיתוס?
במנוע(5.7 ליטר TBI ) שיש רק קויל אחד מרכזי שאמור לספק את הניצוץ לכל שמונת המצתים/הצילינדרים, אם אשים חוט הצתה אחד עבה בין הקויל למפלג ובנוסף אוסיף מינוס/הארקה טובה בין הקויל למנוע/בלוק זה יחזק את הניצוץ שיפיק הקויל? מה דעתכם יש אמת בדבר? ומה לגבי שיפור כללי בסחיבה ופעולת המנוע?
ehudzeelim
21-12-22, 16:05
כשאתה אומר מינוס או הארקה מהקויל למנוע/לבלוק, למה אתה מתכוון?
אם תחבר את החיבור מינוס שעל הקויל למנוע, לא יהיה ניצוץ בכלל..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הכוונה לחבר את הארקה צד אחד לבורג עצמו שמקבע את הקויל למקומו והקצה השני נניח למכסה שסתומים/לבלוק מנוע, ייתן משהו?
ehudzeelim
21-12-22, 18:28
לדעתי זה לא ייתן כלום, המעגל הוא בין הסליל המשני בקויל לבין המנוע - המינוס הוא דרך הפלאגים (ההברגה שלהם). אפשר לתלות את הקויל באוויר ועדיין יהיה ניצוץ כרגיל.
אבל אני לא חשמלאי ולא מכיר את הרכב הספציפי, אז אולי אני טועה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-12-22, 18:44
בשביל לסגור את המעגל של הסליל המשני בקויל גוף הקויל חייב לגעת בגוף הרכב/המנוע, וכן, אם יש התנגדות גבוהה מאוד בין הקויל לגוף המנוע, זה בעייתי.
עם זאת, מדובר במקור מתח שיודע להתגבר על מילימטר מרווח אוויר במצת. הרבה התנגדות והרבה מאוד מתח. קצת קשה לי לראות מצב שבו מה שיפריע למעגל הזה זה כמה מיליאוהמים בחיבור של הקויל לגוף המנוע.
לגבי עיבוי הכבל בין הקויל למפלג, למה לעבות דווקא אותו? תעבה כבר את כולם אם נדמה לך שזה עוזר, כי בסוף הזרם עובר גם דרך הכבל הזה וגם דרך הכבלים בין המפלג למצתים. הכבלים האלה דווקא לא אמורים להיות עם התנגדות אפסית. למעשה אמורים להיות להם כמה אלפי אוהמים.
ehudzeelim
21-12-22, 19:25
חנן, תודה על התיקון,
יצא לי לעבוד עם קויל מונח סתם, בלי לחבר אותו פיזית למקומו, רק לחבר את המעגל הראשוני, והוא עבד היטב.
זה כנראה קשור למתח הגבוה שציינת.
ומה קורה בקוילים שעשויים פלסטיק?
אם אני זוכר נכון יש גם כאלה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-12-22, 19:43
צריך לראות כל דוגמא לגופה. יש כאלה שמחוברים גלוונית לתושבת שלהם.
יש כאלה שהם מבודדים לגמרי מהגוף, אבל יש מהם שתי יצאות לשני מצתים, ואז המעגל נסגר בגוף בין המצתים. יש כל מיני וואריאציות. התייחסתי לבסיסית והישנה ביותר.
ehudzeelim
21-12-22, 21:07
אני גם מתייחס למערכת בסיסית,
למשל ראה בתמונה, קויל של נסיך החושך..
שני הסלילים, הראשוני והשניוני, מחוברים לאותו מינוס שהולך לפלטינה? לכאורה המצב הזה מאפשר לקויל להיות מנותק פיזית מהרכב (?)141924
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-12-22, 21:18
אני לא מבין את זה.
מה קורה כשהפלטינה נפתחת? המעגל השניוני מדלג דרך הפלטינות הפתוחות אל הגוף?
חנן-ג'יפולוג
21-12-22, 21:25
קראתי קצת. המבנה שתיארת עובד כשהמיתוג של הפלטינות הוא על הפלוס.
ואז ההדק השלילי של הסליל הראשוני הולך ישירות אל הגוף. משם גם הסליל השניוני מקבל את המינוס.
לא הכרתי את האופציה הזו.
הכרתי את הקלאסיקה הזו. מיתוג פלטינות דרך מינוס ופלוס קבוע לקויל.
https://imageshack.com/i/po2AjU0Ej
https://imageshack.com/i/pmZSblQRj
ehudzeelim
21-12-22, 21:26
הסבר בתמונה141925
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
21-12-22, 22:25
קראתי קצת. המבנה שתיארת עובד כשהמיתוג של הפלטינות הוא על הפלוס.
ואז ההדק השלילי של הסליל הראשוני הולך ישירות אל הגוף. משם גם הסליל השניוני מקבל את המינוס.
לא הכרתי את האופציה הזו.
האם זה לא אפשרי גם בכיוון ההפוך? כלומר, כשמיתוג הפלטינה הוא מינוס, והפלוס משותף לשני הסלילים?
ראה תמונה
141926
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
21-12-22, 22:51
ואיך השניוני מחובר לגוף? דרך המצבר (אני לא פוסל את האפשרות. יתכן שזה זה. היא טיפה משונה בעיניי)? אתה יכול לצייר על התמונה מעגל שלם ולהעלות לכאן?
לא דרך הפלטינות, כן? בשלב שבו מתרחש הניצוץ הן פתוחות.
ehudzeelim
21-12-22, 23:32
כן, דרך המצבר. הפלטינה שולטת בסגירת ופתיחת המעגל הראשוני. היא פותחת אותו בדיוק כשנבנה מתח בשניוני, המתח שנבנה בגלל שהיא פותחת את אותו מעגל ראשוני. ואז השניוני מחויב לזרום דרך המצבר. זה תכנון יפה בעיניי, אבל אני לא מספיק מבין כדי להבין למה בעיניך זה משונה. הזרם החלש והמתח הגבוה דרך המצבר?
נראה שזה ככה גם במערכות יותר מודרניות, המעגלים משותפים דרך המצבר
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
141927
חנן-ג'יפולוג
22-12-22, 05:02
סתם, תחושות בטן לא טובות, כנראה שגויות, באשר להעברת האירוע הקיצוני הזה, של יצירת ניצוץ ע"י התפתחות מתח במעגל של עשרות אלפי וולטים, דרך המצבר, על כל המיתוגים והרעשים האלקטרומגנטיים שכרוכים בהם.
אבל אני מקבל. זה מה יש.
1. לגבי עבוי הכבל - עוד מיתוס. מדובר במתח גבוה ובזרם מזערי. יתר על כן בגלל הזרם הנמוך יש רכבים בהם למוליך יש התנגדות מובנית כדי להקטין רעשים.
2. לגבי סגירת המעגל כאשר הפלטינות נפתחות - שימו לב שיש קבל הנכנס לתהודה ביחד עם הסליל המשני וכך נוצר המתח הגבוה. אזי סגירת המעגל היא דרך הקבל.
3. קבל פגום יגרום לנצוץ עלוב וכן לניצוץ בפלטינות אשר יקצר את חייהם.
במנוע(5.7 ליטר TBI ) שיש רק קויל אחד מרכזי שאמור לספק את הניצוץ לכל שמונת המצתים/הצילינדרים, אם אשים חוט הצתה אחד עבה בין הקויל למפלג ובנוסף אוסיף מינוס/הארקה טובה בין הקויל למנוע/בלוק זה יחזק את הניצוץ שיפיק הקויל? מה דעתכם יש אמת בדבר? ומה לגבי שיפור כללי בסחיבה ופעולת המנוע?
לגבי V8 5.7 TBI
אם *חוט הצתה אחד עבה בין הקויל למפלג*
*והארקה בין הקויל למנוע/בלוק*
תקינים-שום דבר לא *יחזק את הניצוץ*
לגבי *שיפור כללי בסחיבה*-זווית הצתה מקסימלי אפשרי(עד צלצולי מנוע-KICKDOWN)
איציק - 4X6ZH
28-12-22, 12:56
פורד בשנות ה 40
היה מפלג הצתה למנוע V8 עם 2 סטים של פלטינות עובדים בטור
כאשר פלטינה אחת נפתחת השניה ממשיכה להיות סגורה
במצב כזה זמן הטעינה לסליל הראשוני מתארך התוצאה ניצוץ יותר חזק
לא לבלבל זה אומנם מנוע עם 8 צלינדר
כל 2 זוגות הפלטינות הם ל 8 צלינדר
לא כל זוג ל 4 צלינדר !142021142022142023142024
ehudzeelim
28-12-22, 13:25
איציק, ממה שאני מבין מהשרטוט:
פלטינה 1 לצילינדרים: 1-4-5-6
פלטינה 2 לצילינדרים: 5-8-3-2
אז כן יש פלטינה לכל 4 צילינדרים, לפי סדר ההצתה.
להבנתי זה בנוי משתי פלטינות ולא אחת, כדי להקטין את קצב פתיחת וסגירת הפלטינה (שלא יהיה מהיר מדי, על גבול הבלתי אפשרי?)
או שלא הבנתי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.