צפייה בגרסה מלאה : עשן לבן (או כחול) בהנעה לאחר שהאוטו עמד כשעה
שלום לחברי הפורום
ברשותי לנד קרוזר 2011 כ 160 אלף קמ.
הרכב מצויין ומטופל, קצת צורך שמן (בערך 1.5 ליטר בין טיפולים). נוסע טוב וצריכת הדלק טובה (1 ליטר ל 8.5 קמ).
לאחרונה קרה לי משהו מוזר, אחרי נסיעה לא ארוכה במיוחד חניתי את הרכב ולאחר כשעה הנעתי ויצא המון עשן לבן (אחותי האירה את תשומת ליבי לעניין).
לחצתי על הגז ואחרי כ 10-20 שניות זה נגמר.
אני לא יודע אם זה משנה אבל הרכב עמד בירידה.
מעבר לזה האוטו לא מעשן למיטב ידיעתי.
קצת קשה לשחזר את התופעה.
אשמח לתובנות
ניר
ההנעה היתה קשה?
זה יכול להיות מעבר שמן דרך מובילי שסתומים לחלל השריפה.
ויכול להיות סחיבת אוויר לקו הסולר (בד"כ עשן יותר אפור).
יכול להיות שהתופעה התחילה רק אחרי שאחותך הסבה את תשומת לבך לעניין?
רוצה לומר - זה תמיד היה, רק עכשיו שמת לב....
בפג׳ארו יש ניקוי של המפריד חלקיקים מדי פעם ברכבים שלא יוצאים מהעיר, self generating- אם זה משהו חדש פעמי או קורה פעם ב- - יש מצב שזה משהו בכיוון
Sent from my iPhone using Tapatalk
שלום לחברי הפורום
ברשותי לנד קרוזר 2011 כ 160 אלף קמ.
הרכב מצויין ומטופל, קצת צורך שמן (בערך 1.5 ליטר בין טיפולים). נוסע טוב וצריכת הדלק טובה (1 ליטר ל 8.5 קמ).
לאחרונה קרה לי משהו מוזר, אחרי נסיעה לא ארוכה במיוחד חניתי את הרכב ולאחר כשעה הנעתי ויצא המון עשן לבן (אחותי האירה את תשומת ליבי לעניין).
לחצתי על הגז ואחרי כ 10-20 שניות זה נגמר.
אני לא יודע אם זה משנה אבל הרכב עמד בירידה.
מעבר לזה האוטו לא מעשן למיטב ידיעתי.
קצת קשה לשחזר את התופעה.
אשמח לתובנות
ניר
אני לא מומחה לנד קרוזר, אבל בהנחה שאין נזילות שמן מהמנוע, לדעתי מנוע שאוכל 1.5ליטר ל 10K ק"מ, הוא לא מנוע במצב תקין.
עשן לבן (אני מניח אפור בהיר) יכול להסתדר עם אכילת שמן.
וכמו שכתבו לך, תבדוק אם זה לא קורה כל הזמן?
בלנדקרוזר שלי (מודל 2008) מפלס השמן לא זז במילימטר בין הטיפולים.
הסימפטומים שאתה מתאר אכן יכולים להעיד על מנוע ששורף שמן (רינגים שחוקים וכדומה).
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
+1.
לדעתי התופעה מתחילה מלמטה, תבדוק מתי(אם בכלל) פתחו אגן שמן מנוע לנקות את המסנן יניקה.
אם סתום מעיד על חוסר שימון במנוע ושחיקה.
אולי נזילת שמן על הסעפת או חלק אחר שמתחמם, הכל יבש למטה?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מכיר את הרכב והמנוע, האם יכול להיות שנוזל שמן בתוך הטורבו?
עשן כחול=שריפת שמן בצילינדר. +1.5 ליטר ב 10k במנוע כזה לדעתי זה לא תקין.
שמן מהטורבו או שמן בסעפת בדרך כלל גורם לעשן לבן.
ממה שאני יודע האוטו לא מעשן. היום נסעתי נסיעה ארוכה יחסית, אחריי נסע חבר שאמר שלא ראה עשן.
יכול להיות שזה קורה יותר ממה שאני חושב, קשה לבד לאבחן תופעה כזאת.
מהתגובות פה אני מבין שאני צריך לדאוג יותר בעניין השמן החסר. אצא לדרך לבדיקת העניין. מקווה שלא משהו חמור מאוד.
יכול להיות אטמי מזרקים?
מתאים למזרק דולף .
Sent from my SM-S906E using Tapatalk
לא מכיר ספציפית את המנוע אבל העלה לי מחשבה על נרות חימום לא תקינים וסולר לא שרוף שמגיע לפליטה = עשן לבן כמו של מיסוך
שלום לחברי הפורום
ברשותי לנד קרוזר 2011 כ 160 אלף קמ.
הרכב מצויין ומטופל, קצת צורך שמן (בערך 1.5 ליטר בין טיפולים). נוסע טוב וצריכת הדלק טובה (1 ליטר ל 8.5 קמ).
לאחרונה קרה לי משהו מוזר, אחרי נסיעה לא ארוכה במיוחד חניתי את הרכב ולאחר כשעה הנעתי ויצא המון עשן לבן (אחותי האירה את תשומת ליבי לעניין).
לחצתי על הגז ואחרי כ 10-20 שניות זה נגמר.
אני לא יודע אם זה משנה אבל הרכב עמד בירידה.
מעבר לזה האוטו לא מעשן למיטב ידיעתי.
קצת קשה לשחזר את התופעה.
אשמח לתובנות
ניר
אצלי היה דבר דומה , טבעות איטום מנחושת של המזרקים דולפות , קורה רק/בעיקר כשהרכב בירידה , כל טבעת 5.9 ש"ח + עבודה
אצלי היה דבר דומה , טבעות איטום מנחושת של המזרקים דולפות , קורה רק/בעיקר כשהרכב בירידה , כל טבעת 5.9 ש"ח + עבודה
מעניין
האם זה מקובל להחליף אטמי מזרקים בלבד (ולהחזיר את המזרקים הישנים?).
מעניין
האם זה מקובל להחליף אטמי מזרקים בלבד (ולהחזיר את המזרקים הישנים?).
ברור. אם בבדיקה הם תקינים אז למה לא?
מעניין
האם זה מקובל להחליף אטמי מזרקים בלבד (ולהחזיר את המזרקים הישנים?).
זה מה שעשיתי , בערך ב140000 , זה החזיק עד החלפת המזרקים בערך ב 300000
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.