PDA

צפייה בגרסה מלאה : יעוץ לפני קניית רכב שטח למשפחה



dmasuri
22-12-22, 09:31
שלום לכולם,
מחפש להחליף את הרכב הפרטי של אישתי ברכב שטח לטיולים ונסיעות קצרות מאד מידי פעם (כרגע אישתי עושה כ1000 ק"מ בשנה).
יש לנו בבית רכב חברה (קודיאק) שבהחלט מאפשר לנו לטייל בשבילי קק"ל (וטיפה מעבר), אבל אני רוצה לפתוח את האפשרות גם לטיולי שטח אמיתיים מידי פעם.
עוד נקודה שאולי חשוב לציין היא שיהיו מצבים בהם הרכב יעמוד מספר ימים ללא שימוש (יכול ליצור בעיה ?)

להלן הפרטים בפורמט הנדרש... אשמח לייעוץ.

1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 40 אלף שח (מוכן להשקיע עוד 5 אם תבוא מציאה)
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
רכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג + 4 קטנים (3.5 עד 9) אז חובה 7 מקומות. מבין שציוד ללינת שטח יעלה על הגגון 😊

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
מאחר ויש לנו קודיאק מהחברה, מניח שרכב השטח ישמש נטו לטיולים הקשוחים/ארוכים יותר.
מכוון ל5 טיולים בשנה + 1000 ק"מ של נסיעה שוטפת
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
פנאי בלבד... אין בעיה עם השבתה של הרכב למספר ימים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
יש חוש טכני טוב וכוונה לבצע תחזוקה עצמית
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גר באיזור באר שבע, אבל בד"כ פנוי במהלך היום להגיע לאן שנידרש

4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לשבילי עפר יש לי את הקודיאק – מכוון לטיולים קשוחים יותר, אבל עדיין עם ילדים קטנים ברכב (לא הולך להשתולל יותר מידי)
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
מגוון מאד. מדיסקו 1 ול.ק 04 עד לצירוקי ול.ק 22
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
אין משהו ספציפי
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
אוטומט בלבד
ב. מנוע דיזל/בנזין
לא משנה לי – בהנחה ששניהם יכולים לעמוד מספר ימים ללא תזוזה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
נדרש 7 מקומות, אז ארוך בלבד
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
בתקציב שאני מחפש בהכרח יהיה רכב ישן.
עד כמה 2 הטסטים בשנה לרכבים ישנים מייקרים את התחזוקה ? מדובר במחיר מלא לכל טסט או חצי?
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
מקריאה בפורום, הסתכלתי בעיקר על טאראקן/רקסטון/פאתפיינדר, שנתונים של 2005-2008, אבל כמובן שאשמח לשמוע על עוד אופציות שנראות לכם רלוונטיות.

המון תודה,
דורון

erezgur
22-12-22, 10:54
עלות הרישוי היא שנתית, מי שנדרש לשני טסטים בשנה משלם 50% מהאגרה השנתית בכל טסט. כאשר אנחנו מדברים על שני טסטיפ בשנה הכוונה היא בעיקר ל"כאב הראש" הכפול של העברת הטסט, לא לעלות האגרה עצמה.

אם אין זליגה משמעותית של זרם, אין בעיה להעמיד רכב מספר ימים (לא קשור לבנזין / דיזל), אבל מומלץ לבצע נסיעה בינעירונית משמעותית מדי פעם כדי לטעון את המצבר או מה שרבים עושים כאן - חיבור מטען מצברים לשקע חשמל, אם יש לך נקודה זמינה ליד הרכב (ותוכל למצוא בפורום גם פתרונות של פאנל סולארי לטעינת המצבר, אם יש מיקום מתאים (חשיפה למספר שעות שמש ביממה) וכו'.

למרות ששוק המשומשות קצת חוזר לשפיות, כפי שניתן ללמוד מהשרשור בנושא, הדרישה לרכב 6-7 מקומות והתקציב שלך עדיין מכוונים לרכבים וותיקים יחסית ולכך יש משמעויות מבחינת האחזקה וכמובן הסבלנות הנדרשת למציאת הרכב המתאים. מלבד הדגמים שציינת, הייתי מרחיב לכל משפחת ה- SUV היפניים עם 7 מושבים, שוקל גם דיסקברי וקומנדר של ג'יפ.

הדגש שלך צריך להיות רכב שטופל טוב, תחזוקה מונעת, היסטוריית טיפולים מלאה לפחות בשנים האחרונות, מסננים / שמנים איכותיים, נוזל קירור (ולא מיים) ברדיאטור וכו'.

אבי ביטר
22-12-22, 12:00
פאג׳רו קינג ישנה, שתאכיל אותך קצת מרורים, כמו כל הרכבים בתקציב הזה ובדרישות האלה.

תכניס גם למנוע חיפוש ביד 2.

לפעמים יש כלים שמורים יחסית, או כאלו שכבר עברו את הסבב תחזוקה העמוק לאחר 15 שנה ו 300k קמ.

רק תבדוק שלא התעללו בהם יותר מידי, או הזניחו.

dmasuri
22-12-22, 12:05
עלות הרישוי היא שנתית, מי שנדרש לשני טסטים בשנה משלם 50% מהאגרה השנתית בכל טסט. כאשר אנחנו מדברים על שני טסטיפ בשנה הכוונה היא בעיקר ל"כאב הראש" הכפול של העברת הטסט, לא לעלות האגרה עצמה.

אם אין זליגה משמעותית של זרם, אין בעיה להעמיד רכב מספר ימים (לא קשור לבנזין / דיזל), אבל מומלץ לבצע נסיעה בינעירונית משמעותית מדי פעם כדי לטעון את המצבר או מה שרבים עושים כאן - חיבור מטען מצברים לשקע חשמל, אם יש לך נקודה זמינה ליד הרכב (ותוכל למצוא בפורום גם פתרונות של פאנל סולארי לטעינת המצבר, אם יש מיקום מתאים (חשיפה למספר שעות שמש ביממה) וכו'.

למרות ששוק המשומשות קצת חוזר לשפיות, כפי שניתן ללמוד מהשרשור בנושא, הדרישה לרכב 6-7 מקומות והתקציב שלך עדיין מכוונים לרכבים וותיקים יחסית ולכך יש משמעויות מבחינת האחזקה וכמובן הסבלנות הנדרשת למציאת הרכב המתאים. מלבד הדגמים שציינת, הייתי מרחיב לכל משפחת ה- SUV היפניים עם 7 מושבים, שוקל גם דיסקברי וקומנדר של ג'יפ.

הדגש שלך צריך להיות רכב שטופל טוב, תחזוקה מונעת, היסטוריית טיפולים מלאה לפחות בשנים האחרונות, מסננים / שמנים איכותיים, נוזל קירור (ולא מיים) ברדיאטור וכו'.

המון תודה ארז !!
דגם ספציפי של דיסקברי ?
אין בעיה עם הרכב הזה כשהוא מזדקן ? (אמרו לי להתרחק ממנו ומטרופר כי יותר מועדים לפורענות בזקנה ודורשים טיפול יותר דקדקני)

- - - Updated - - -


פאג׳רו קינג ישנה, שתאכיל אותך קצת מרורים, כמו כל הרכבים בתקציב הזה ובדרישות האלה.

תכניס גם למנוע חיפוש ביד 2.

לפעמים יש כלים שמורים יחסית, או כאלו שכבר עברו את הסבב תחזוקה העמוק לאחר 15 שנה ו 300k קמ.

רק תבדוק שלא התעללו בהם יותר מידי, או הזניחו.

לא חשבתי על זה ככה.
עד עכשיו סיננתי מודעות שראיתי שהחליפו יותר מידי דברים כי הנחתי שזה מעיד על רכב בעיתי... מבין שזאת דווקא אופציה טובה בהינתן גיל רכב/ק"מ גבוה

איל מ
22-12-22, 13:37
המון תודה ארז !!
דגם ספציפי של דיסקברי ?
אין בעיה עם הרכב הזה כשהוא מזדקן ? (אמרו לי להתרחק ממנו ומטרופר כי יותר מועדים לפורענות בזקנה ודורשים טיפול יותר דקדקני)


אז אמרו.
הדיילי שלי הוא דיסקברי (לשאלה על דגם ספציפי, לדעתי אתה צריך לכוון יותר לדיסקו 2), ועל אף שתמיד יהיה משהו לא תקין ברכב, ה"לא תקין" הוא ברמה של לא מפריע ולא גורם נזק. דברים שמסדרים כשמכניסים את האוטו לטיפול תקופתי.
בהשוואה לרכבים סביבי, הוא מראה את אותה רמת אמינות (ועלויות חלפים זולות יותר). שברכב בן עוד מעט 20, זה אומר שמדי פעם משהו יתקלקל. אם לא תהיה עם יד על הדופק, זה עלול להפתיע אותך בזמן לא נוח.
חברים ששואלים לעצתי, מקבלים תשובה שמי שלא רוצה להתעסק עם האוטו, אלא להניע ולנסוע, מוטב להם להתרחק מרכבי שטח מזדקנים, וזה לא משנה מאיזו פירמה. פעם כלל האצבע עמד על לא יותר מעשר שנים. היום הכללים השתנו. רכב בן עשר עולה הון. ולכן כלל האצבע החדש אומר שאו שתהיה מוכן להשכיב סכום גדול מאוד כדי לטייל בבטחה ובשקט תעשייתי, או שתלמד להקשיב לרכב.

- - - Updated - - -

ועוד משהו בהקשר לאופי השימוש שתיארת.
נסיעות קצרות הורגות רכבים ישנים כמעט כמו נסיעות פעם ב...

Asaf-a
22-12-22, 20:02
מצטער להחריב מסיבות אבל בתקציב שציינת וגם מעט יותר אם אינך בעל יכולות מכונאות, זמן ומקום לטיפול יותר תתקשה מאוד לרכוש ולדגם רכב שטח בגודל מלא שיספק את רמת האמינות הנדרשת, יותר סביר שהרכב יהיה מה שאנו מכנים מפלצת ״מוצצת״ שלא תסמוך עליה.

ולקילומטרז כה קטן ושימוש מזדמן רכב מזדקן דיזל וטורבו זו נקודת פתיחה לא טובה, רוב מוחלט של רכבי ה7 מקומות הם דיזל.

אלא אם תמצא רכב מחבר אמין, סתם מהלוחות יד2 הסיכוי לאכזבות יהיה גדול, תתחיל מלוח גיפולוג.


Asaf-a
אסף.א

ש01
25-12-22, 13:39
מחוץ לקופסה...
בלוח יד 2 מופיעים בתקציב כמה רכבים שהם גם 4X4 עם הילוך כוח, גם מאוד מאוד מאוד מרווחים, גם 7 (או 8) מקומות.

סברבן/יוקון מסוף שנות ה-90.

רכב גדול, נוח, מפנק, אפשרות לנסוע לטיול של כמה ימים עם 4 צאצאים וכל הציוד בתא המטען (ונשאר מקום גם לכלב).
נסעתי לא מעט באחד כזה יליד 1997, במצבך לא הייתי פוסל אותו.
למיטב ידיעתי הלא קובעת - לא פחות אמין ממלוכסנים צעירים יותר.

מוטי טויוטה
26-12-22, 01:17
היי דורון
אני מאופקים, בעלים של רקסטון 2005 כרכב טיולים.
נקנה כפתרון תקציבי לפני כשנה וקצת ועד כה, נותן מענה מעולה (טפו טפו).
היתרון הגדול כמו שאני רואה אותו, מחיר קניה זול מאוד לשנתון 2005-6 שעדיין נותן קצת שקט משני טסטים ומשאיר סכום יפה מאוד לישור קו.
מוזמן לקפה ולהתרשם בעצמך.
שרשור האחזקה של הרכב נמצא בפורום הrr אם תרצה לעיין.




Sent from my SM-N980F using Tapatalk

dmasuri
26-12-22, 15:31
היי דורון
אני מאופקים, בעלים של רקסטון 2005 כרכב טיולים.
נקנה כפתרון תקציבי לפני כשנה וקצת ועד כה, נותן מענה מעולה (טפו טפו).
היתרון הגדול כמו שאני רואה אותו, מחיר קניה זול מאוד לשנתון 2005-6 שעדיין נותן קצת שקט משני טסטים ומשאיר סכום יפה מאוד לישור קו.
מוזמן לקפה ולהתרשם בעצמך.
שרשור האחזקה של הרכב נמצא בפורום הrr אם תרצה לעיין.




Sent from my SM-N980F using Tapatalk

תודה מוטי !
רקסטון זה בהחלט הכיוון שלי כרגע.
מה שכן, הרכב שראיתי מגיע ללא מיגון ומבדיקה ברדימו ואספיר הם לא מחזיקים מיגון לרקסטון דור ראשון (2006 ומטה)
שלך ממוגן ?
יודע אם/איפה אפשר למצוא מיגון לדור ראשון ?

מוטי טויוטה
26-12-22, 15:32
שלי ממוגן. אפשר להשיג מיגון
יש לרקסטון קהילה שהפתיעה אפילו בחור כמוני שהגיע מקהילה ענקית של סוזוקי.
אני עם הרכב בבש היום אפילו. שלח מספר בפרטי אם רלוונטי

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

dmasuri
26-12-22, 15:37
פאג׳רו קינג ישנה, שתאכיל אותך קצת מרורים, כמו כל הרכבים בתקציב הזה ובדרישות האלה.

תכניס גם למנוע חיפוש ביד 2.

לפעמים יש כלים שמורים יחסית, או כאלו שכבר עברו את הסבב תחזוקה העמוק לאחר 15 שנה ו 300k קמ.

רק תבדוק שלא התעללו בהם יותר מידי, או הזניחו.

אבי, האם במסגרת סבב תחזוקה כדאי להסתכל גם על רכבים שהחליפו להם מנוע ?
בכללי, האם להסתכל על החלפת מנוע כדבר שלילי או שזה בעצם דבר חיובי כי אתה מקבל רכב עם מנוע חדש ?

asafk
26-12-22, 15:56
בדרך כלל החלפת מנוע היא החלפת מנוע נבלה ישן שכשל סופית במנוע נבלה ישן של מישהו אחר. נדירים המקרים של מנוע חדש.

אסף.

אבי ביטר
26-12-22, 16:10
זה לא מנוע חדש.


כשהייתי במצבך ( מחפש נבלות) פחות אהבתי כאלה שהחליפו להם מנוע, כי יש המון מסביב, ולך תסמוך על המכונאים פה.
תמיד העדפתי מנוע וגיר מקורי. בפאג׳רו, כשמנוע הדיזל מטופל נכון וללא טראומות מיוחדות אין לו בעיה להגיע ל 400 פלוס קמ.
חפש אחד עם 300+-, ואולי עם סבלנות תמצא כלי שמור ומתוחזק….
צריך סבלנות בנישה הזאת, במיוחד עם תקציב כזה. פעם בכמה חודשים אולי עולה ללוחות מועמד ראוי, השאר נבלות שחוטות.
ויש כלים שמחליפים ידיים בין מכרים.
המון סבלנות.
ותן יתרון לכלי שמופרסם כאן (לא ברזל, אבל רוב הסיכויים שמדובר במוכר נורמלי)

מיגון וכאלה לא אמור לעניין אותך כרגע, תסתדר אחכ, קודם תמצא כלי בחתיכה אחת.

dmasuri
26-12-22, 16:33
זה לא מנוע חדש.


כשהייתי במצבך ( מחפש נבלות) פחות אהבתי כאלה שהחליפו להם מנוע, כי יש המון מסביב, ולך תסמוך על המכונאים פה.
תמיד העדפתי מנוע וגיר מקורי. בפאג׳רו, כשמנוע הדיזל מטופל נכון וללא טראומות מיוחדות אין לו בעיה להגיע ל 400 פלוס קמ.
חפש אחד עם 300+-, ואולי עם סבלנות תמצא כלי שמור ומתוחזק….
צריך סבלנות בנישה הזאת, במיוחד עם תקציב כזה. פעם בכמה חודשים אולי עולה ללוחות מועמד ראוי, השאר נבלות שחוטות.
ויש כלים שמחליפים ידיים בין מכרים.
המון סבלנות.
ותן יתרון לכלי שמופרסם כאן (לא ברזל, אבל רוב הסיכויים שמדובר במוכר נורמלי)

מיגון וכאלה לא אמור לעניין אותך כרגע, תסתדר אחכ, קודם תמצא כלי בחתיכה אחת.

המון תודה על המידע והיעוץ !!
אמתין בסבלנות לאחד שלי

-->