צפייה בגרסה מלאה : מנוע צ׳רוקי XJ מקרטע
הפציינט: צ׳רוקי XJ מודל 96
המנוע: 4.0 ליטר (כמו של סופה, מחשב שונה)
הסימפטומים: מניע בנגיעה בלי לגעת בגז, נסיון להעלות סלד גורם לפעולה ההפוכה (כאילו אין בעירה במנוע עד שמניחים למצערת והמנוע מתאפס על עצמו). מצד שני, אם מצליחים (כמו פעם עם קרבורטור מג׳עג׳ע) לעבור את הבור, המנוע מתייצב בחזרה מעל 3000 סל"ד בערך.
נורית צ׳ק אנג׳ין לא דולקת ובחיבור למחשב אין כלום בלוג (משתמש בדונגל ואפליקציה שבעבר נתנו לי קודי שגיאה מול הרכב הזה)
מה נעשה עד כה:
משאבת דלק הוחלפה עוד לפני שהתקלה הופיעה (בוש, המשאבה בלבד, לא כל המכלול)
הוחלף פילטר אוויר למקורי
הוחלף פילטר דלק למה שהיה אצל ינוביץ׳
נבדקה תעלת האוויר ואין בה סדקים (ובכל מקרה החיישן ממוקם על בית המצערת)
חיישן מצערת נראה תקין ע"פ הקריאה מה- OBD - בסרק 12% ונראה תואם למציאות ויציב ככל שנוגעים במצערת.
יש עוד (מעט) נתונים באפליקציה, אבל אני לא ממש יודע מה המשמעות שלהם
רעיונות ?
המנוע מושך אויר מתחת למצערת.
אסף.
המנוע מושך אויר מתחת למצערת.
כלומר ?
מה לחפש ?
חיבור של המצערת לסעפת או משהו בתוך גוף המצערת עצמה ?
boaz avrahami
30-12-22, 09:19
לחץ הזרקה בדקת?
האוטו עמד הרבה זמן, יש סיכוי שזה כל מיני משקעים.
אני חושב שמשיכת אוויר כפי שאסף ציין הייתה מעלה את הסלד.
משיכת אוויר כמו שאסף ציין גרמה להתנהגות כזו בדיוק בויטארה - נכנס יותר אוויר ממה שהמחשב יודע ואז אין מספיק דלק להצתה...
עוד מעט אצא לבדוק אם אני מוצא משהו גלוי ...
לגבי לחץ/ספיקה של הדלק - כשאני משחק קצת עם המצערת ומצליח לדלג על הבור בסל"ד, הוא מתייצב שוב באזור ה- 3000, אני משער שזה לא היה קורה אם הבעייה היתה בהזנת הדלק - למה דווקא "בור" באמצע ?
מאיפה יכול להתגנב אוויר במערכת הזו ?
(הערה לעצמי: לבדוק את צינורות הגומי ממזרקי הגז לסעפת היניקה. מערכת הגז עצמה לא פעילה כרגע)
תרסס עם ספריי קרבורטור בנקודות חשודות.. אם יש יניקת אוויר אתה אמור לשמוע שינוי כלשהו בסל"ד.
כמה זמן השארת מונע? הייתי נותן לו לעבוד לפחות חצי שעה רצוף כדי לשלול באמת שסתם מלוכלך לו.
המנוע מושך אויר מתחת למצערת.
אסף.
לפני לראות DATA STREAM לא נותנים עצות.
איזה data stream גרשון? זה מנוע שנת 94.
מנוע שבודקים עם שעון ואקום ופלוק. לא עם מחשב.
אסף.
איזה data stream גרשון? זה מנוע שנת 94.
מנוע שבודקים עם שעון ואקום ופלוק. לא עם מחשב.
אסף.
יש לו פרוטוקולים של OBD1.....
תלמד נושא לפני שאתה נותן תשובות.
חברים...
א. עצרו.
ב. תנשמו.
ג. קראו שוב את ההודעות הקודמות, בעיקר את הודעת הפתיחה.
ד. גרשון - אני לא אתקשר אליך.
מודל 96
מחשב עם obd2, יש לי דונגל פשוט עם תוכנה בסיסית, וציינתי נתונים מתוכו בהודעת הפתיחה.
יש לו פרוטוקולים של OBD1.....
תלמד נושא לפני שאתה נותן תשובות.גרשון.
פעם הכרת את המנועים האלו. מה שכתבת לא רלוונטי למה שנדב שאל.
אסף.
תרסס עם ספריי קרבורטור בנקודות חשודות.. אם יש יניקת אוויר אתה אמור לשמוע שינוי כלשהו בסל"ד.
ניסיתי, שום שינוי.
ניסיתי לנתק חישני חמצן - הסרק נהייה פחות יציב, התופעה ממשיכה.
ניסיתי לנתק אחד-אחד את כל החיישנים שסביב לבית המצערת, התופעה ממשיכה.
(כמובן שעל הדרך כל המחברים קיבלו ניקוי מפנק עם ספריי מגעים)
אחרי הניתוקים צ׳ק אנג׳ין דלק והמחשב דיווח על בעיות בחיישנים השונים. לאחר איפוס התקלות לא מופיעות שוב.
ועדיין מקרטע [emoji1751]
עוד רעיונות ?
קצת תמונות של סביבת בית המצערת:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/5499cb7329f38ccabb7b7f07bd87ab2a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/a8b2c300355c248836b277bd757b4ce2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/2ca1b70e48d1b0c6719f70989a3c4afc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/d63c5b16d952d4b927ac64c01c080006.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/5632b1744171c56c7a76c7abbd8039d1.jpg
מאיפה יכול להתגנב אוויר במערכת הזו ?
(הערה לעצמי: לבדוק את צינורות הגומי ממזרקי הגז לסעפת היניקה. מערכת הגז עצמה לא פעילה כרגע)
בדקתי את צינורות מערכת הגז גם ויזואלי וגם עם ספריי קרבורטורים תוך כדי עבודה. לא מצאתי כלום.
בוסטר בלם
תנסה לאטום את הצינור ולבדוק אם יש שינוי
אין שינוי.
וגם, כשניתקתי אותו לפני שהתנעתי עוד היה ואקום במערכת אחרי לא מעט זמן שהיה כבוי. האם זה אומר שאפשר לשלול בעיות וואקום גם במקומות אחרים ?
לא.
יכול לשאול בסביבה...
כשהוצאתי את הצינורית מהבוסטר וסגרתי עם האצבע, הוואקום היה מורגש.
חנן-ג'יפולוג
30-12-22, 19:24
גרשון, אתה רוצה להשתתף בדיון בצורה עניינית ולהועיל? אהלן וסהלן.
לנטרל את הדיון בהצעת שיחה פרטית ופרסום עצמי? לא כאן.
לגדף את מי שאתה חולק עליו? לא כאן. אתה יותר ממוזמן לחלוק על אחרים, בצורה מנומסת.
ההודעה האחרונה שלך נמחקה ונשלחת לנוח יום אחד מחוץ לפורום.
מניע בנגיעה בלי לגעת בגז, נסיון להעלות סלד גורם לפעולה ההפוכה (כאילו אין בעירה במנוע עד שמניחים למצערת והמנוע מתאפס על עצמו). מצד שני, אם מצליחים (כמו פעם עם קרבורטור מג׳עג׳ע) לעבור את הבור, המנוע מתייצב בחזרה מעל 3000 סל"ד בערך.
אני שובר את הראש ואין לי רעיון בינתיים, אבל רוצה להבין:
אם לא תניח למצערת, המנוע יכבה?
יש הבדל בין מנוע חם לקר?
וחוזר שוב על ההמלצה של בועז - בדוק לחץ דלק בחליל. משהו חושב לי שאולי קשור לווסת.
אם לא תניח למצערת, המנוע יכבה?
יש הבדל בין מנוע חם לקר?
כן, ולא.
אין לי מד לחץ דלק וגם לא שעון ואקום
אם נשללו בעיות וואקום, ההצתה תקינה בסה"כ, הדבר הבא שאני יכול לחשוב עליו זה סתימה כלשהי במערכת הדלק. אולי הדלק מלוכלך? כמה דלק יש במיכל? לא שווה לשפוך 20 ליטר של בנזין טרי?
הייתי מנתק את ההזנה של הדחליל ונותן פלוס למשאבה, לראות אם הדלק זורם חלק ונקי (זהירות! שיהיה מטף קרוב).. האידאל יהיה אם תצליח להשיג מד לחץ דלק. אם זה תקין, הייתי מפרק את הדחליל ומנקה טוב אותו ואת המזרקים. לא רואה עוד הרבה האופציות לתקלה כזאת.
המיכל מלא, דלק טרי.
בדיוק שקלתי למזוג לתוכו 2-3 מיכלים של תוסף דלק, מה דעתכם ?
(בד"כ אני נוהג לשים מיכל אחד של תוסף על חצי מיכל, כרגע המיכל מלא, כ- 70 ליטר)
שאלה,
מה מצבה של מערכת הגז (אתה כל הזמן מדגיש שהיא מנותקת)?
האם אפשר לנסות לעבוד על גז? זה יכול לשלול את כל הדיונים \ חששות של בנזין מלוכלך ומשאבת דלק.
My two cents
boaz avrahami
31-12-22, 04:34
כן, ולא.
אין לי מד לחץ דלק וגם לא שעון ואקום
רףבהודעת הפתיחה שלך ציינת שהמנוע מניע לחא נגיעה בגז.
פה אתה מציין שהוא יכבה אם לא תיגע בדוושה.
אם זה המצב ואתה צריך לגעת בדוושה אז זה מנוע צעדים מלוכלך או תפוס ככול הנראה.
בכל מקרה-
גם בקביל לישר מצב הייתי מנקה בית מצערת ומנוע צעדים היטב ומנתק מצבר על מנת לאפס אותו לאחר ההרכבה.
זה עוד לםני הגחנון.
אם אין לך מד לחץ דלק תראה אם אתה יכול להתחבר לשסתום בדיקה על החליל ולהוציא ממנו צינור לבקבוק ואז לקצר את הריליי של משאבת הדלק או לפתוח סוויץ ולמדוד את כמות הדלק שהמשאבה מספקת. אם אתה באזור החצי ליטר בחצי דקה אז המשאבה כנראה בסדר ואז הייתי נוטה לחשוב אחרי שני אלו שהבעיה באזור הגז.
לא מכיר גז מספיק ולא מבין מה ההשלכות של הניתוק שבוצע אבל אם תשתף אפשר יהיה לנסות סיעור מוחות.
יש מצב שהמנוע מושך אויר מאחד מחיבורי מזרקי הגז?
לא בטוח שעוזר (גם הזיכרון כבר לא משהו...),
אבל בצירוקי שלי בכבר אחרי מרדף אחרי הרוח בתופעה דומה מאוד של גמגומים דווקא בנסיעה, לא בהנעה ובלי הרבה גז,
גילינו שמערכת הגז נותנת יותר ממה שאמורה, גם כשהייתה מנותקת לכאורה (וזה כמובן הכניס המון בלבול לחיפושים),
ובעצם הגדישה את התערובת חנקה את המנוע,
כשכל הזמן חיפשתי מה בכלל מונע ממנו דלק/אוויר.
מי שמצא את זה לפני 70 שנה היה מוטי, שכחתי איפה נמצא, אבל דרומית לתל אביב, ואני יכול למצוא עם קצת מאמץ.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
שאלה,
מה מצבה של מערכת הגז (אתה כל הזמן מדגיש שהיא מנותקת)?
האם אפשר לנסות לעבוד על גז? זה יכול לשלול את כל הדיונים \ חששות של בנזין מלוכלך ומשאבת דלק.
My two centsמערכת הגז מנותקת מבלון הגז, חוץ מזה הכל מחובר. אני צריך לפתור את הבעייה הנוכחית לפני שאני לוקח את הצ׳רוקי לערן לחבר אותה מחדש.
רףבהודעת הפתיחה שלך ציינת שהמנוע מניע לחא נגיעה בגז.
פה אתה מציין שהוא יכבה אם לא תיגע בדוושה.
לא הבנת אותי נכון בחלק השני.
סרק עובד יציב בלי שאני נוגע בדוושה.
אם אני לוחץ קצת על הדוושה, המנוע מאבד סל"ד במרום להעלות סל"ד. אם במצב הזה אני ממשיך להחזיק את הדוושה לחוצה, המנוע כבה. אם אני עוזב את הדוושה בזמן, המנוע מתאפס על עצמו בחזרה לסרק.
יש מצב שהמנוע מושך אויר מאחד מחיבורי מזרקי הגז?בדקתי ויזואלית וגם עם ריסוס ספריי קרבורטורים על כל האזור, לא נראה לי שזה המקור.
ehudzeelim
31-12-22, 10:52
ניסיתי לנתק חישני חמצן - הסרק נהייה פחות יציב, התופעה ממשיכה.
ניסיתי לנתק אחד-אחד את כל החיישנים שסביב לבית המצערת, התופעה ממשיכה.
(כמובן שעל הדרך כל המחברים קיבלו ניקוי מפנק עם ספריי מגעים)
אחרי הניתוקים צ׳ק אנג׳ין דלק והמחשב דיווח על בעיות בחיישנים השונים. לאחר איפוס התקלות לא מופיעות שוב.
ועדיין מקרטע [emoji1751]
עוד רעיונות ?
קצת תמונות של סביבת בית המצערת:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/5499cb7329f38ccabb7b7f07bd87ab2a.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/a8b2c300355c248836b277bd757b4ce2.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/2ca1b70e48d1b0c6719f70989a3c4afc.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/d63c5b16d952d4b927ac64c01c080006.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20221230/5632b1744171c56c7a76c7abbd8039d1.jpg
אולי זה רק נראה ככה אבל
בתמונה האחרונה שצירפת פה,
בתחתית התמונה, מתחת לבית המצערת נראה משהו שדומה לסדק (?)
וגם, ריססת את כל אזור חיבור הסעפת לראש?
אני לא רואה סדק, וריססתי את כל האזור...
"יש מישהו עם כננת ?"
(שאלה בקבוצת ג׳יפאים אשכול)
עבדכם הנאמן בדיוק היה בדרך לצאת לקנות תוסף דלק, ויש כננת חדשה, אז יאללה [emoji846]
אז אחרי שמשינו שני היילקסים מהבוץ המתעתע של הבשור (לא נוראי כמו הירקון, אבל נבלולי בנראות התמימה שלו), ישבנו לקשקש קצת, ומסתבר שלאחד המחולצים יש מוסך, ובמוסך יש שעון לחץ דלק, אפילו עם חיבור מתאים.
הלחץ בחליל בערך חצי באר, 7-10psi.
לפי היינס אמור להיות שם בין 30-50psi
איזה כיף להחליף משאבת דלק על מיכל מלא ...
אז זה הכיוון לבעיה ? הלוואי.
בכל מקרה אם תצטרך שעונים לבדיקת לחץ שמן / דלק / אויר / טמפרטורות על סוגיהן צור קשר בפרטי ,אשמח לעזור.
תודה [emoji846]
נתחיל מזה.
אוציא את המשאבה שמותקנת כרגע ואבדוק אם לא השתחרר הצינור הפנימי (כבר היה לי פעם, לא זוכר באיזה רכב), ומקסימום אחליף שוב משאבה. יש לי מכלול שלם בבית.
ממליץ לך לפני שאתה מוציא משאבה, לענות על שאלה בתגובה 23
ויותר ממוקד, מתח על המשאבה בסרק.
מה שקובע את הלחץ הוא ווסת הלחץ בסוף החליל.
אסף.
במקרה הספציפי הזה, מה שקובע את הלחץ זה לא הוא אלא היא - צינורית דלק קטנה בתוך מכלול המשאבה [emoji1751]
(ואין צינור עודפים שחוזר למיכל הדלק)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221231/ba9c3c58e03043e4105264d9b3cc2b3a.jpg
ניסית לנתק חיישן מצערת?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
ניסית לנתק חיישן מצערת?
Sent from my SM-G998B using Tapatalkכן.
ניתקתי כל אחד מהחיישנים סביב בית המצערת ואת שני חיישני החשמל. אף אחד מהניתוקים לא העלים את התופעה.
הוחלפה הצינורית, המנוע חזר לעצמו [emoji4]
לחץ הדלק בחליל 70psi
עכשיו גם בלי שעון כבר אדע לזהות אם הוא באזור חיוג הנכון [emoji4]
יפה מאד.
שרשור ענייני עם סוף טוב. בהצלחה בהמשך ההחזרה לשגרה
נשלח מהנייד
boaz avrahami
31-12-22, 21:22
איך מדדת לחץ דלק בלי שעון?
יכולת גם לבדוק ספיקה כפי שהצעתי וזה היה נותן לך אינדיקציה גם אם המשאבה בסדר.
הופה, תתחדש....
איזה קטע, היה לי כזה בסופה, אבל לא שמתי לב שזה באמת עושה משהו חוץ משריקה מצחיקה בכל לחיצה על דוושת הגז.
אתה יודע על הבדלים עם ובלי ההגבהה הזו עם התבריג בפנים? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221231/b6c89adfb971d32d5335cab7f03b21c3.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1164 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1164-jeepolog-archive)
גם זה כבר היה....
אסף.
איך מדדת לחץ דלק בלי שעון?
אה, זה קסם מיוחד.
ראה הודעה 35 ...
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1164 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1164-jeepolog-archive)
גם זה כבר היה....
אסף.מוט שפור ? איך קשור ?
הופה, תתחדש....
איזה קטע, היה לי כזה בסופה, אבל לא שמתי לב שזה באמת עושה משהו חוץ משריקה מצחיקה בכל לחיצה על דוושת הגז.
אתה יודע על הבדלים עם ובלי ההגבהה הזו עם התבריג בפנים? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221231/b6c89adfb971d32d5335cab7f03b21c3.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalkככה קיבלתי את הג׳יפ, אין לי מושג ...
מוט שפור ? איך קשור ?זה באג בלינקים, אסף קישר לינק לכתבה על המתאם הזה ובית מצערת משופר.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אז רציתי להזמין מכלול שלם חדש מקורי..
אז רציתי ..
כמובן שעם המזל שלי, שנתון 96 שונה מכל שאר הצ׳רוקים ואצלי ווסת הלחץ הוא חלק ממכלול המשאבה ואין צינור עודפים.
אין להשיג (אני לא מצאתי, תוכיחו שאני טועה [emoji6]) חדש מקורי. יש משומשים ויש תחליפיים של קראון, ואני לא חסיד של היצרן הזה ...
מה הייתם עושים ?
את זה?
אין מקורי אבל יש כמה יצרנים אופציונליים
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221231/921196f3ec54b16188db775bd20b2f0f.jpg
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
boaz avrahami
01-01-23, 00:24
אם יש בוש הייתי לוקח בלי רגשות אשמה.
המשאבה הנוכחית היא בוש.
הייתי שמח לחדש את כל המכלול ...
הבעיה של משאבת הדלק ב96' נידונה כבר אצל האמריקאים (כמובן).
ראה את השרשור המצורף:
https://www.naxja.org/forum/showthread.php?t=1107991
הייתי מחליף: משאבה, וסת, צנרת ופילטר פנימי - יעלה הרבה פחות ממכלול חדש, וייתן את אותה הפונקציונליות.
כמובן שאפשר להסב את המשאבה למשאבה משנתון חדש/ישן יותר, אבל נשמע לי פרויקט יקר ולא נצרך.
שעון הדלק הפסיק לעבוד, ובאופן כללי יש חלודה בפנים והחוטים מרגישים לקראת סוף דרכם.
אחרי 27 שנים, אפשר לפנק במכלול חדש [emoji4]
מה שכן, יש בשרשור התייחסות לתקן של צינור הדלק שמיועד לשימוש גם כשהוא טבול, בשונה מצינור רגיל שעמיד לדלק רק בצידו הפנימי ולא בחיצוני ... אנסה להשיג פיסה כזו, כי ככל הנראה התקלה תחזור שוב בקרוב ...
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1164 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1164-jeepolog-archive)
גם זה כבר היה....
אסף.
פאק.
שנת 2003. עשרים שנה.
משהו חושב לי שאולי קשור לווסת.
שמח שעזרתי :cool:
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.