PDA

צפייה בגרסה מלאה : צנרת פליטה להיילקס 97



היילקס אספנות
30-12-22, 16:40
שלומות לכולם, שילוב נדיר של 4 גמלים בו"ז שמעוניינים לשדרג את מערכת הפליטה, ובחור צעיר עם המון כשרון בידיים וזמינות של צנרת נירוסטה.

אשמח לקבל הכוונה עפי הנתונים הבאים:
3/4 מהרכבים עם טורבו ה4 יקבל בהמשך .
גלגלי 31/33.
מערכות קרור משודרגות אצל כולם(פולי מוקטן, ראדיאטור הבידיוטי, ועוד).

שאלות:
איזה קוטר צנרת עדיפה: 3" או 2.5" יש באוסטרליה מחלוקת בעניין..?
איזה סוג נירוסטה לצנרת?316?
מה לתדרך את הינוקא בעת הכנת הצנרת(בדגש על סוג הריתוך וכו)?
מה לעשות עם דוד? להשאיר הישן או לחדש?

תובנות/תמונות
נשמח לשמוע ולהחכים.


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
30-12-22, 19:50
שלומות לכולם, שילוב נדיר של 4 גמלים בו"ז שמעוניינים לשדרג את מערכת הפליטה, ובחור צעיר עם המון כשרון בידיים וזמינות של צנרת נירוסטה.
אשמח לקבל הכוונה עפי הנתונים הבאים:
3/4 מהרכבים עם טורבו ה4 יקבל בהמשך .
גלגלי 31/33.
מערכות קרור משודרגות אצל כולם(פולי מוקטן, ראדיאטור הבידיוטי, ועוד).
שאלות:
איזה קוטר צנרת עדיפה: 3" או 2.5" יש באוסטרליה מחלוקת בעניין..?
איזה סוג נירוסטה לצנרת?316?
מה לתדרך את הינוקא בעת הכנת הצנרת(בדגש על סוג הריתוך וכו)?
מה לעשות עם דוד? להשאיר הישן או לחדש?
תובנות/תמונות
נשמח לשמוע ולהחכים.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
היי,
כשהגיעה זמנה של הצנרת, ואחרי עבודת חפירת רשת נרחבת בנושא, התובנה שלי הייתה שבאוסטרליה, בה השינוי הזה מאד רווח, הקונצנזוס מגובה בדינמומטר הוא לא לעלות מעל 2.5 למנוע 2LT.
מעל זה, עבודת המנוע נפגעת ולמעשה נפגע ההספק.

אצלי, מנוע אטמוספרי, צנרת חדשה מלאה מסעפת הפליטה והלאה, ודוד פחות מגביל מהמקור (פחות מרוצה מהגרגור של הצליל במאמץ)
ההרגשה שהמנוע נפתח, ביחס לעצלנות הכרונית של המקור.
בוא נהיה כנים, "נפתח" זה יחסי ביחס למקור האנמי, אבל הורגש שינוי מאד ברור.
הבנתי שלמנועי טורבו זה יותר משמעותי.

שינוי נוסף- הצנרת עושה ברך 90 מעלות פעמיים מאחורי הטרנספר.
אחרי התייעצות עם מהנדס בתחום, ביקשתי מהמתקין לעשות זווית 45 מעלות במקטע הזה כדי לייעל את הזרימה, צריך לשים לב שהמיקום לא מפריע לגל-הינע האחורי.

דגש 2: לשים לב להגדיל גם את צוואר הצנרת ביציאה מהסעפת, יש שם מספיק מקום להגדיל אם אני זוכר נכון ל-63ממ.

סוג צינור- השתמשו בצינור רגיל. לא נירוסטה.
הכל נבנה בעסק משפחתי שהאבא היה פריק של הדברים האלו, היום הם פחות בעניין, וחבל, כי עשו עבודה יפה מאד.

היילקס אספנות
31-12-22, 17:46
תודה דורון
אם תוכל לשתף בכמה תמונות אשמח(בדגש על הזויות סביב הטרנספר)

נבקש גם הצעה על פח שחור ולאו דווקא נירוסטה,ממש לא קריטי העניין לדעתי.

איפה ניתן לרכוש דוד זרימה חופשית?(יבואן/אתר מחול)

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-12-22, 19:44
עוד לקח, מקטע גמיש ביציאה מהסעפת כלפי מטה.

הדוד נרכש לפני לא מעט שנים, עוד לפני שדרוג הצנרת, ממותג ישראלי שלא קיים עוד.
להבנתי סוג של העתק מקומי של מגנהפלואו.

דרור ברלי
01-01-23, 17:05
למותג הישראלי קראו "ספידרקס".
נדון בזמנו בהרחבה בג'יפטריפ, שם קשרו לו כל מיני תכונות מופלאות. כמובן שדוד זרימה חופשית יהיה באמת אפקטיבי רק אם מחליפים צנרת מלאה כולל סעפת פליטה וזה משהו שאתם עושים וזה טוב. אם תהיה גם סעפת פליטה יעילה יותר, האפקטיביות תגדל. אין לי מושג איך זה משפיע על מנוע דיזל אטמוספרי או מוגדגש - העקרון הרי זהה.
מה שבטוח, זה שכל העסק מרעיש יותר מהאגזוז המקורי.

האם "צליל" או "רעש", זה עניין של טעם. אני אישית אוהב, אבל רבים חושבים ההיפך - שזה מעייף.
מה שבטוח, זה שהנושא הזה של רעש מכלי רכב משופרים מפריע להרבה אנשים ובחורינו המצויינים (???....) עם הצ'קלקות ובוודאי אלה שעובדים במכוני הרישוי, לפעמים נטפלים לעניין הזה. מכיוון שהרכבים שלנו גם ככה מושכים עיניים קטנות וצרות שרק מחפשות עילה להורדה מהכביש+דו"ח שמן - לתשומת לבכם.

ד ו ר ו ן
01-01-23, 17:28
דרור,
ספידרקס נבדק בדינמומטר.
והיו מספר דגמים שונים לרכבים שונים.
מידת השיפור הייתה שונה בין רכבים.
אגב, יכולת לרכוש דוד, והיה גם אפשרות של דוד+צנרת מלאה מהמפעל.

כרגיל, יש מי שהפריז בתיאורים, אבל בבסיס היה שינוי מדוד.

מכיר 3 רכבים עם דוד כזה, בכולם הורגש שינוי.
הצליל אגב שונה בין הרכבים.
באחד מהם השינוי ברעש מועט יחסית.

ואחר הוסיף עמעם קטן אחרי הדוד הראשי, באופן שמיתן מאד את הצליל.

יצא לי לשוחח עם מי שעבד במפעל, אמר שהמוצר התפוגג כשהבעלים העביר את הניהול.
מניח שגם השוק היה מצומצם מראש.

דרור ברלי
02-01-23, 10:01
הדגש על מי שהפריז בתיאורים.
היה שם מישהו שנשבע שאחרי החלפת הדוד, הרכב שלו משייט באותה מהירות בסל"ד נמוך יותר..... כלומר במסגרת העיסקה על הדוד המופלא הוא גם קיבל הילוך אוברדרייב....

דודי זרימה חופשית הם לא פטנט חדש. הם איתנו כבר עשרות שנים ואני מכיר טוב ואני ממש בעד - היו לי כאלה ברכבי הכביש המשופרים שהיו לי. הדודים שבאים מיצרנים רציניים עם צנרת מתאימה (באלפא ובחיפושית היו לי מערכות קומפלט. במיני קופר-רפליקה היה רק דוד עם צליל יפה) בהחלט עובדים וזה מוכח על דיינו. אבל האם זה גם מגובה בביצועים בפועל מול סטופר? בשביל זה צריך שתוספת ההספק תהיה משמעותית, ואת זה משיגים רק כשמחליפים מערכת קומפלט - החל מהסעפת ועד לסוף הצנרת. מי שמבטיח לך שהדוד החופשי ייתן לך עליה בהספק של 10-20% ביחס למערכת מקורית תקינה פשוט משקר לך. בפועל החלפת דוד בלבד מוסיפה אחוזים בודדים - בהיילקס האטמוספרי העצל והחנוק אולי באמת מרגישים תוספת של כל רבע-סוס, אבל נגיד בסופה עם מנוע שגם עם מערכת פליטה מקורית מתחיל ממש להשתולל מעל 2,000-2,500 סל"ד, תוספת של 2-3% נגיד, לא בדיוק תהיה מורגשת.
כמובן שחלק מהמערכות אכן משפרות נשימה ומגדילות הספק בסל"ד גבוה, למי שעושה בעיקר דיונות, מערכת פליטה כזו בהחלט עוזרת. אבל יש לזה מחיר של פגיעה קטנה במומנט בסל"ד נמוך (ענייני לחץ חוזר וכו') שזה משהו שעבורנו מין הסתם פחות רצוי.

את נושא הרעש אוכפים מדי פעם. גם זה כמקובל בישראל, ללא מכשיר למדידת דציבלים ואיזו שהיא אסמכתא כתובה שתגבה את האוכף - מבחינתו "זה מרעיש" ויש הורדה מהכביש+דו"ח. ולכן חשוב שהצנרת תיראה רגילה (ואם אפשר גם ישנה וחלודה ומטונפת ולא חדשה ונוצצת שמבחינתם זה "משופר" ולכן אסור) וללא כל מיני סופיות מעוצבות שרק מגרות את השוטר/בוחן לעצור אותך לבדיקה שממנה כבר לא תצא טוב. וכבר היו מספיק פעמים שבהן עצר אותי שוטר מתלהב לבדיקה, הוא גם ביקש שאתן כמה גיזגוזים כדי "לבדוק רעש" באמצעות מכשיר הבדיקה המשוכלל והמתקדם - אוזנו הרגישה ושמיעתו המוזיקלית.

היום, כשהג'יפ כבר לא רכב דיילי ולא נתקל בשוטרים, אני ממש בעד. אם למישהו זרוק במחסן דוד ספידרקס/מגנהפלו/גיבסון/בורלה תקין ונמאס לו לארח אותו, שייצור קשר. אאמץ אותו בכיף.

ד ו ר ו ן
02-01-23, 16:03
,הנה צילום של השינוי זוית.
בצהוב הסידור המקורי.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230102/8b78847f5f4d4f93f59a9bb44582dbf5.jpg

ד ו ר ו ן
02-01-23, 17:06
דרור,
ספציפית לספידרקס בהיילקס נמדד בדינו 9% שיפור בהספק.
הם עשו עבודה יפה למדוד מספרית כדי לצאת מאזור ה״תחושות״.
זה היה אז, כשזה נמכר. אבל אין כאלו מזמן.

זה כן ממחיש כשיש מוצר מותאם מיצרן רציני יש שינוי, להבדיל מדוד אוניברסלי ״פתוח״ בלי תכנון.

דרור ברלי
02-01-23, 17:36
"מותאם"?... "יצרן רציני"?... הם מכרו כולה דוד פתוח. מתאים לכל/רוב כלי הרכב - סה"כ זה רק דוד אגזוז. כמה ישפר אם ישפר - עניין של כל רכב לגופו. העתיקו דוד אמריקאי, סה"כ זה לא מדע טילים. עשו את זה טוב ויפה וחבל שזה לא תפס והם לא ממשיכים לייצר את זה. בהחלט הייתי שמח להיות לקוח שלהם כשהדוד הנוכחי ייגמר.

הנסיון לי עם דודים של ANSA, SUPERSPRINT ו-REMUS. שני יצרנים איטלקיים ואחד אוסטרי. עשו אחלה עבודה ואחלה מוזיקה שהעירה את כל השכנים בבוקר. היום היו קוראים לזה "רעש" ומורידים מהכביש.

ד ו ר ו ן
02-01-23, 19:32
"מותאם"?... "יצרן רציני"?... הם מכרו כולה דוד פתוח. מתאים לכל/רוב כלי הרכב -.
הקונספט שלהם היה אחר, דווקא לא אוניברסלי.
יש לי כזה על הרכב הרבה זמן.
האפשרויות נעו בין דוד לבד, לבין צנרת בקוטר מעט יותר גדול מהמקור, עם כל העיקולים לרכב ספציפי, יחד עם הדוד.
זה גם לא דוד פתוח, הם בפירוש אמרו שהסידור הפנימי נועד לשמר לחץ נדרש למערכת.
הרעיון שלהם היה שהם בדקו בדינו שזה אכן עובד למנוע ספציפי, לא היה מבחר גדול כי הדוד לא היה אוניברסלי.
אם מישהו לקח והתקין איך שבא לו והפך את זה לאוניברסלי, נו, זה משהו שכל אחד יכול לעשות לכל דוד.

השיפור היה קטן אך מורגש.
בגלל שאני מאפס מד-מרחק לדלק, והרכב היה הרבה זמן אצלי לפני, והכבישים היו קבועים, ראיתי שינוי הקטן אך עקבי לחיוב בדלק.
ההתקנה הייתה מסקרנות והזדמנות כי היה לי זיכוי גדול אצל המתקין.
סקרנות לבדה לא מספיקה כדי שאתקין משהו כזה על הרכב אז קראתי את הפרסום שלהם לגבי השינוי המדיד בדיינו.

אחרי כמה וכמה שנים ראיתי שבאוסטרליה מגדילים את קוטר במעט, לאזור 63מ"מ אם אני זוכר במדויק+דוד פחות מגביל (לא פתוח לגמרי).
שם אתה יכול לרכוש סט מלא מוכן של מגוון יצרנים, שנבדק על אלפי רכבים ולא יצרן מקומי בביצה שלנו (שכבודו במקומו מונח).
אז נבנתה אצל בעל מלאכה (שבינתיים פרש, וחבל) צנרת חדשה מהסעפת ועד לקצה, כשהדוד ספידרקס משולב בה.

הזכרת בצדק את סעפת הפליטה ואם היא נשארת מקורית צרה אז מאפדים אפקט- אז מסתבר שבהיילקס, הצנרת המקורית אחרי הסעפת צרה משמעותית מקוטר היציאה של הסעפת, ואפשר לחבר לפלאנג' צינור גדול משמעותית בלי לשנות את הסעפת פליטה.
וכאן , צנרת בקוטר גדול יותר+הדוד עשו שינוי באמת מוחשי.
בדיעבד, הייתי צריך לעשות את זה יחד מההתחלה.
יש לי במצטבר מעל חצי מליון ק"מ עם המנוע הספציפי הזה ברכב הזה, אני מרגיש אותו טוב מאד, מתי משהו עובד אחרת, זה לא אשליות של "הוצאתי כסף אז פסיכולוגית זה שיפור".

אין לי אשליות, וזה לא הפך למנוע בנזין או טורבו נמרץ, אבל זה בהחלט נתן לו את הקצת הזה שעושה את החיים מעט יותר נוחים בערבוב ידית ההילוכים.
להבנתי למנועי טורבו-דיזל השינוי יותר נוכח.

עברו מעל 10 שנים, בטסט לא מעניין אותם, כי אין במה להתעניין.
בבדיקת עשן בהרצה חפשית בלי עומס על המנוע אין הבדל בצליל, רק במאמץ, ולמי שזוכר, פעם הייתה בדיקה במאמץ על הגלילים, וגם אז הצליל לא היה חריג כדי שיגידו משהו.

היילקס אספנות
04-01-23, 18:39
דורון תודה על התמונות, איישם את זה בבניית הצנרת.
מקווה למצוא כזה דוד....
דרור לך יש סופה גיבורה תשאיר לגמלים העייפים דודי זרימה חצי חופשית,כל פוני משמעותי בעלייה.


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

סולי
04-01-23, 20:57
הדבר האחרון שאתה רוצה זה לשדך דוד בן 10 למערכת פליטה חדשה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-01-23, 21:23
הדבר האחרון שאתה רוצה זה לשדך דוד בן 10 למערכת פליטה חדשה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

מה הבעיה אם מוצאים דוד מגלוון עם עובי דופן משמעותי שלא היה בו שימוש?
(חד-קרן..)

יש גם מותגים נוספים (הם לא המציאו את הפטנט, רק קצת התאימו).

דרור ברלי
05-01-23, 14:26
דורון תודה על התמונות, איישם את זה בבניית הצנרת.
מקווה למצוא כזה דוד....
דרור לך יש סופה גיבורה תשאיר לגמלים העייפים דודי זרימה חצי חופשית,כל פוני משמעותי בעלייה.


Sent from my SM-S901E using Tapatalk


יש לי הרבה כבוד לגמלים האלה. כל תהילתה של טויוטה בזכותם.

סולי
05-01-23, 18:08
מה הבעיה אם מוצאים דוד מגלוון עם עובי דופן משמעותי שלא היה בו שימוש?
(חד-קרן..)

יש גם מותגים נוספים (הם לא המציאו את הפטנט, רק קצת התאימו).

אתה שואל ועונה?

בכל אופן.. הניסיון של עם מגנהפלאו שהוזמן מאמזון ועלה כולל משלוח סביב ה300שח לא מוצלח במיוחד.
הרכב עמד שנה פלוס... ולאחר מכן הופיעו חורים קטנטנים מהצטברות של לחות, אני חושב.

לחבר יש ניסיון טוב עם בורלה, יש להם יבואן בארץ... וניתן לדעתי גם להזמין מהרשת.

ממה שקראתי ברשת.. דודים לבנזין ודיזל שונים .. ובדיזל יש להם משמעות גדולה עד להרס המנוע.
נראה אגב שגם בשוק האמריקאי וגם האוסטרלי... יש קיטים לביטול הדוד, הם נוטים לבטל לגמרי את הדודים במנועי דיזל.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
05-01-23, 18:48
אומר.
הדוד ספידרקס גם אחרי מעל 10 שנים ללא ג’ינג’ים.

וצודק, עדיף לחפש דוד למנוע הזה.

סולי
05-01-23, 19:25
לא יודע... בסוף מים ומתכת זה לא הולך ביחד.
ואצלי מאוד קר ולחץ בלילות .. הרכב עמד שנה פלוס. אני נוטה להאשים את זה שהרכב עמד.. ובכלל עושה נסיעות קצרות לרוב.

אני יודע זאת כעובדה כבר שנים שרכב שעושה קמ מועט וחונה בחניה לא מקורה .. הצנרת פליטה נראית רע ומוכת חלודה.
מלא מעט רכבים בדקתי לחברים ולמשפחה.

אישית מרגיש לי שלמצוא בבוידם דוד ישן נושן ממתכת ואפילו לא נירוסטה... . זה רחוק מהאידיאל כשעושים כבר מערכת פליטה מקצה לקצה.

באופן אישי כן בחרתי לרכוש צנרת נירוסטה 306l בארץ וללכת לרתך נירוסטה שיחבר בין האביזרים.. הניסיון מראה שהצנרת במצב מושלם כבר מס שנים... בעוד שה"האדרס" והדוד המשודרג שהגיעו מארה"ב תחת התיאור "stainless steel" מצבם לא להיט.. ובוודאות אינם מנירוסטה.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

היילקס אספנות
05-01-23, 22:50
תודה על הדיון ,ידע שחשוב לכל מי שמתכנן את השיפור הזה בהיילקס.

סולי , אני אבדוק מול בורלה לגבי דודים לגמלים.
לגבי הצנרת דווקא חושב ללכת לפח שחור
אם יחזיק 30 שנה כמו המקורי,דיינו.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

-->