PDA

צפייה בגרסה מלאה : כננת שורפת פיוז ראשי



גלעד .ג.
30-12-22, 23:14
שלום,

לאחר כשנתיים שלא היה צורך בהפעלת הכננת (superwinch x9), היום במהלך חילוץ של חבר קבוצה במעלה בוקר נשרף פיוז ראשי (80a) והותך בית הפיוז לגמרי אצלי בטנדר (היילקס 97).
הפיוז הוחלף לאחר כבוד ובעת גלילת הכבל חזרה לתוף הכננת שוב נשרף הפיוז. הכננת נותקה כרגע מהמצבר.


הכננת מורכבת על הרכב כ10 שנים, שלט חוטי תקין ושלט אלחוטי תקין.

הכננת מחוברת למצבר ישירות עם כבלי רתכת 35 ממ״ר בריאים ועד היום לא היו איתה בעיות כלל.

כמה שאלות:

1. האם יכול להיות שבעקבות מאמץ של המנוע בכננת נשרף פיוז ראשי שבכלל לא יושב על הקו של הכננת?
2. יכול להיות שמנוע הכננת עייף/תפוס מעט ובעקבות כך שרף את הפיוז הראשי.
3. למה לא נשרף הפיוז לפני שהותך כל הפלסטיק מסביבו?

בכל מקרה הוזמנו פיוזים ספייר ובית פיוזים ראשיים מקורי מאמייאמה.


תודה ושבת שלום


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
31-12-22, 01:14
אני לא חשמלאי ..

אבל הייתי בודק שהמינוס באוטו תקין.
זה נשמע לי שהחום הוא תוצאה של התנגדות ההתנגדות כשמה כן היא. מתנגדת .



Sent from my DN2103 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
31-12-22, 01:18
יכול להיות שמותקן אצלך אלטרנטור משופר? נתיך ה80 אמפר מיועד לאלטרנטור המקורי שהוא באיזור ה55 אמפר (אל תתפוס אותי על המספר המדויק).

נתיכים שעובדים זמן ממושך קרוב למגבלות אכן שורפים לעתים את סביבתם.

גלעד .ג.
31-12-22, 06:47
יכול להיות שמותקן אצלך אלטרנטור משופר? נתיך ה80 אמפר מיועד לאלטרנטור המקורי שהוא באיזור ה55 אמפר (אל תתפוס אותי על המספר המדויק).

נתיכים שעובדים זמן ממושך קרוב למגבלות אכן שורפים לעתים את סביבתם.

כן, מותקן מנוע 2lt של היילקס מודל 2000.
הותקן לפני 6 שנים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
31-12-22, 07:56
כשזה קרה המנוע היה בסל"ד גבוה או סרק?

גלעד .ג.
31-12-22, 08:13
סרק...


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
31-12-22, 08:15
חנן- גם בגלילה חזרה של הכבל ללא עומס כלל נשרף פיוז (השני במספר).

אגב מאז השארתי את הכבל בחוץ, גילגלתי על הטמבון ולא נשרף מאז פיוז נוסף.
העניין הוא למה פיוז שלא יושב על המערכת נשרף, ואם נשרף למה התיך את הבית פיוזים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
31-12-22, 08:24
בדיוק השאלות שלך הן אלו שמובילות אותי לחשוב שזה לא קצר מהכננת, אלא הזרם הגבוה שהיא דורשת שגורמת לאלטרנטור המשופר להזרים זרם חזק מהמתוכנן דרך הנתיך הנ"ל אל המצבר, ומהמצבר אל הכננת.

כי הרי הנתיך הוא לא בין המצבר לכננת, אלא בין האלטרנטור למצבר.
אם היה קצר הנתיך היה נשרף מיד ללא נזק סביבתי. הנזק הסביבתי מעיד על זרם קרוב למגבלות לזמן ממושך.

בתור התחלה הייתי מנסה לעבוד עם הכננת עם מנוע כבוי ורואה אם הוא נשרף.
אח"כ הייתי מבצע את הפעולה הרגילה של כינון עם מנוע עובד תוך כדי ניטור של הזרם על המוליך שיוצא מהנתיך הנ"ל לכיוון האלטרנטור.
בכל מקרה, לא הייתי מרים סל"ד מנוע תוך כדי כינון, לפני חיזוק המוליכים והגדלת הנתיך בהתאם.


ומכשזה נאמר, צריך לשבת בראש שטעינת מצבר ממושכת בסל"ד סרק עלולה להיות הרסנית לאלטרנטור שהמניפה שלו עובדת לאט מדי.

גלעד .ג.
31-12-22, 08:54
אז דבר ראשון לפני הגדלת פיוזים וכו שווה לפתוח ולבדוק את המנוע של הכננת ולהבין מדוע הוא מושך כל כך הרבה חשמל , הרי הכננת עבדה במשך השנים האחרונות לא מעט בחילוצים שונים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-12-22, 09:17
אז דבר ראשון לפני הגדלת פיוזים וכו שווה לפתוח ולבדוק את המנוע של הכננת ולהבין מדוע הוא מושך כל כך הרבה חשמל , הרי הכננת עבדה במשך השנים האחרונות לא מעט בחילוצים שונים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

עבדה תקין עם המנוע הזה?

נדב42
31-12-22, 09:49
כמה זרם אמורה למשוך כננת שעובדת ללא עומס משיכה ?

גלעד .ג.
31-12-22, 11:41
עבדה תקין עם המנוע הזה?

חיוב


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-12-22, 13:00
חיוב


Sent from my iPhone using Tapatalk

אם הכננת עבדה באופן תקין בקומבינציה של מנוע/אלטרנטור, אז אז על פניו זה שולל את עניין ההבדל באלטרנטור.
ולחילופין, מכוון למשהו שהשתנה בעבודת הכננת, שהביא לעלייה משמעותית בדרישת זרם.
זה שציינת שזה קרה גם בעבודה ללא עומס, מחזקת לדעתי שהבעיה בכננת.

גלעד .ג.
31-12-22, 13:34
השבוע אפתח את הכננת לבדוק אם יש לכלוך משקעים וכו על המנוע שגורם לו לצרוך זרם בכמות הזאת.

אעדכן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
31-12-22, 14:47
כתמיד, בהחלט יתכן שאני טועה בכיוון.
וגם, כן, יש פער לא מוסבר בעניין שפעם זה היה בסדר באותה קונסטלציה ועכשיו לא.


אם מסתכלים על המצב כרגע, המספרים של זרמי כננת לא בכיוון של הנתיך הזה.
זרם כננת אופיינית מקסימלי הוא 400 אמפר. הזרם המינימלי? לא יודע אבל גם הוא לא קטן, ובכל הפעלת כננת האלטרנטור יעבוד כנראה בתפוקה מלאה, ונראה שהתפוקה הזו, היא ששורפת את הנתיך. אם הכננת צורכת עכשיו 400 אמפר או 600 אמפר? זה לא ישנה את הזרם שיוצא מהאלטרנטור, שהוא, לא יותר ממה שהאלטרנטור יודע לתת. 55, 80 או 100 אמפר.
נצמצם את זה לשני משפטים קצרים:
זרם הכננת, רגיל או מוגדל, לא עובר דרך הנתיך הזה.
זרם הטעינה עובר דרך הנתיך.

ד ו ר ו ן
31-12-22, 15:01
כתמיד, בהחלצמצם את זה לשני משפטים קצרים:
זרם הכננת, רגיל או מוגדל, לא עובר דרך הנתיך הזה.
זרם הטעינה עובר דרך הנתיך.
דרישה מוגברת מצד הכננת תשפיע על זה?

אם זה היה מתרחש ללא הפעלת הכננת, אז יש משהו אחר שמייצר את העומס.
מצד שני, יכול להיות שרכיב אחר הפך גבולי, ויחד עם הכננת זה גורם לעומס גבוה במערכת, שבא לידי ביטוי דרך הנתיך?

נמרוד
31-12-22, 17:06
אולי המצבר?

גלעד .ג.
31-12-22, 18:59
המצבר בן 17 חודשים, לא מראה על בעיה בהתנעה או משהו..


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
31-12-22, 19:34
כמה זרם אמורה למשוך כננת שעובדת ללא עומס משיכה ?

https://imageshack.com/i/pnQzy61Qj


הזרם הזה הוא כמובן לא בן יחיד. יש את הצרכנים הרגילים ברכב וגלגול חבל ללא עומס מגיע פעמים רבות לאחר כינון, ואז המצבר מרוקן חלקית ודורש את זרם הטעינה שלו.

גלעד .ג.
31-12-22, 19:44
דרישה מוגברת מצד הכננת תשפיע על זה?

אם זה היה מתרחש ללא הפעלת הכננת, אז יש משהו אחר שמייצר את העומס.
מצד שני, יכול להיות שרכיב אחר הפך גבולי, ויחד עם הכננת זה גורם לעומס גבוה במערכת, שבא לידי ביטוי דרך הנתיך?

איזה רכיב יכול להיות שהפך לגבולי? מה כוונתך.?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
31-12-22, 19:53
נק׳ ההנחה שלי שמתבססת על התאור שלך, היא שבעבר הקומבינציה תפקדה באופן תקין, כלומר יש משפט קיום נורמלי למעגל התפעול הזה, ואם כעת זה מייצא נזק, יש רכיב שחורג מתפקודו בעבר.

רכיב אחר במעגל הטעינה שמייצר התנגדות (הבנתי מהתאור של חנן שהנתיך שהתחמם לא במעגל הכננת אלא בטעינה).

התנגדות שלא פוגעת ביום-יום אבל בעומס של כננת הופכת לבעיה.

בהמשך לחנן,
כננת+מצבר מרוקן+משהו נוסף לא תקין והנה עומס.

Asaf-a
31-12-22, 20:06
בתור התחלה הייתי מנסה לעבוד עם הכננת עם מנוע כבוי ורואה אם הוא נשרף.



אני חושב שזו בדיקה חשובה שתבודד האם הבעיה באלטרנטור או לא


Asaf-a
אסף.א

ד ו ר ו ן
31-12-22, 20:10
אני לא מכיר את המעגלים האלו לשמחתי.. אבל במצב שלך, הייתי מתחיל בלפתוח את הסכימה ועובר עליה מקצה לקצה.

בראש פורום טויוטה יש קישור לספר רכב המקורי.

חנן-ג'יפולוג
31-12-22, 20:55
https://imageshack.com/i/poPJ7R6Pj

https://imageshack.com/i/pnwRjRGej

ehudzeelim
01-01-23, 08:09
אולי מגע לא טוב בבית הפיוז עצמו? יכול לגרום להתחממות בית הפיוז, ולהעלאת ההתנגדות ובסופו של דבר שריפת הפיוז. זה יבוא לידי ביטוי רק כשהמצבר ריק יחסית ויש דרישה לזרם גבוה.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

אמיר ב.א
01-01-23, 09:04
מניסיון עם תופעה דומה ,

זה שהפיוז שנשרף הוא לא במעגל של הכננת ,
מצביע שהחיבור המקורי של הכננת לחשמל מכיל חלק שיש בו כנראה התנגדות גבוהה ,
ולכן החשמל מגיע בנתיב אחר , שכולל גם את הפיוז השרוף.
זה יכול להיות מינוס לא טוב , מגע רופף בחיבור למצבר וכו.

חפש נקודות שמתחממות - אפשר לגעת ביד מייד אחרי זמן כינון במגעים ולראות מה מתחמם...

אמיר.

חנן-ג'יפולוג
01-01-23, 11:20
לאור התיאור, השאלה שמנקרת לי בראש היא: איך לעזאזל הנתיך הזה לא נשרף עד היום? יש פה בעיה ברורה מול העיניים: מעגל טעינה שלא מותאם לזרם של האלטרנטור שמזין אותו. הנתיך חייב להישרף.

אני לא יודע לומר שזו הבעייה היחידה, אבל זה חד משמעית לא תקין ובתור התחלה לא הייתי מניח את זה בצד תוך כדי חיפוש בעיות אחרות.

ד ו ר ו ן
01-01-23, 11:22
לאור התיאור, השאלה שמנקרת לי בראש היא: איך לעזאזל הנתיך הזה לא נשרף עד היום? יש פה בעיה ברורה מול העיניים: מעגל טעינה שלא מותאם לזרם של האלטרנטור שמזין אותו.

אני לא יודע לומר שזו הבעייה היחידה, אבל זה חד משמעית לא תקין ובתור התחלה לא הייתי מניח את זה בצד תוך כדי חיפוש בעיות אחרות.
עדיין לא נכתב איזה אלטרנטור יש שם..

חנן-ג'יפולוג
01-01-23, 11:24
אכן, לא נכתב, אבל ההערכה שלי היא שהוא מעבר ל80 אמפר, אולי אפילו הרבה הרבה יותר. כבר היום כשאתה מחליף אלטרנטור לדגם הזה אתה מקבל מהמשפצים אלטרנטור של 80 אמפר, ולא ה55 המקורי.

ד ו ר ו ן
01-01-23, 11:38
ה-55 המקורי עבד גם בדגם עם 2 המצברים?

חנן-ג'יפולוג
01-01-23, 11:59
אין לי מושג. גם לא ממש ראיתי את הנתון הזה פיזית באלטרנטור. זה מה שמופיע בדפי הנתונים של הדגם הזה בהיינס.

בפרקטיקה החשמלית, ברור שאם הנתיך המגן הוא 80 אמפר, אז זרם האלטרנטור קטן מזה. ככה מתכננים מעגל חשמלי.

- - - Updated - - -

יתכן שניתן לאחר בדיקה של חתך המוליכים להגדיל את הנתיך לערך הגיוני חדש.

גלעד .ג.
01-01-23, 15:09
אני חושב שזו בדיקה חשובה שתבודד האם הבעיה באלטרנטור או לא


Asaf-a
אסף.א


אני חושב שזו בדיקה חשובה שתבודד האם הבעיה באלטרנטור או לא


Asaf-a
אסף.א

תבוצע בהקדם.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
01-01-23, 15:14
אכן, לא נכתב, אבל ההערכה שלי היא שהוא מעבר ל80 אמפר, אולי אפילו הרבה הרבה יותר. כבר היום כשאתה מחליף אלטרנטור לדגם הזה אתה מקבל מהמשפצים אלטרנטור של 80 אמפר, ולא ה55 המקורי.

אלטרנטור מקורי של היילקס 98-2001 עם מנוע 2lt , לא יודע מה זרם הטעינה שלו. אותו אחד שמורכב בשנים האחרונות. טעינה יציבה ותקינה (מותקן שעון טעינה בדשבורד).

החשמל אצלי ברכב מאוד מאוד מסודר, אין חיבורים פיראטים כלל, כל הצרכנים שנוספו במשך השנים (12 שנים אצלי), עוברים דרך קופסאת נתיכים חיצונית ומסודרת.
ההדקים על המצבר מחוזקים ואני עובר עליהם לבדיקה אחת לכמה שבועות.
בכללי הרכב מתוחזק בתחזוקה מונעת ולא נחסך בעבודה עצמית או השקעה כספית- אז קומבינות וכו לא אצלי.

דורון מה כוונתך בלעבור על כל הסכמות? יש לי היינס בבית? לבדוק קצרים? מגעים? בידוד? לעבור על הסכמה זה גדול ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
01-01-23, 15:18
אני מזכיר לכם שהכננת עבדה עשרות פעמים בשנים האחרונות באותו סט-אפ קיים, לפעמים חילוצים ארוכים ומורכבים עם מכפילי כח וכו..


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
02-01-23, 21:09
142117
טבלה שמרכזת את הזרם אותו הכננת צורכת בעומס


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
06-01-23, 12:16
עדכונים :

טנדר מונע- כבל כננת פתוח על הרצפה, מגלגל את הכבל חזרה לתוף - הכננת מסתובבת לאט יחסית והפיוז מתחמם למגע אחרי 3 דקות אך לא נשרף.

טנדר כבוי - כבל כננת פתוח על הרצפה , ממ מגלגל את הכבל חזרה לתוך - הכננת מסתובבת לאט אך הפיוז לא מתחמם.

כל הבדיקות נעשו לאחר שהמגעים של הכננת עברו ליטוש קל וניקיון (למרות שהיו נקיים).

לאחר הבדיקות הטנדר לא הניע - נגמר המצבר כנראה מהניסיונות, התנעתי עם בוסטר



מצבר ככל הנראה עייף- למרות שמחובר למטען על הזמן - יוחלף השבוע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
06-01-23, 13:07
האם יכול להיות שהמצבר אמנם היה מניע ללא בעיה אך היה בסוף חייו ובגלל זה משום מה היה נשרף/מותך הפיוז הראשי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
06-01-23, 13:08
כן. מתח מצבר נמוך - הפרש מתחים גדול בין האלטרנטור למצבר - זרם טעינה גדול.

אסף.

גלעד .ג.
06-01-23, 13:16
עוד בדיקה שעשיתי זה לחבר כבלים בריאים מקטבי המצבר ישירות לכננת, מהירות הגלילה לא השתנתה וכך גם עניין התחממות הפיוז...


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
06-01-23, 13:32
אולי המצבר?נראה שזה אכן המצבר.

ehudzeelim
06-01-23, 13:39
האם האלטרנטור אמור להיות מסוגל לייצר זרם יותר גבוה מהזרם שהמעגל מתוכנן לעבוד בו (עד 80A)?

גלעד .ג.
06-01-23, 14:35
נראה שזה אכן המצבר.

מצבר נמוך יכול לגרום לכננת להסתובב לאט גם שהטנדר מונע?


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
06-01-23, 15:07
מאד יכול להיות שחנן צודק ומעגל הטעינה גבולי ואפילו לא תקין. אבל אתה שואל למה פעם הפיוז לא היה נשרף ועכשיו כן - מה מעביר את הגבול. החשוד המיידי הוא המצבר - אם הוא לא מספק בתפקידו כמאגר אנרגיה זמין לדרישת הזרם של הכננת, אז זרם הטעינה עובר את הגבול. זה שהוא נגמר מהפעלת כננת בלי עומס כשהמנוע כבוי - זה ההוכחה.

חנן-ג'יפולוג
06-01-23, 16:11
ממה שהצלחתי להבין מהספרות, האלטרנטור עם הווסת הפנימי, זה שהגיע עם ההיילקסים משנת 97, הוא 80 אמפר, בניגוד לקודמו עם הווסת החיצוני שהיה 55 אמפר.

אז כן, יתכן שהעסק על הגבול, ומצבר חלש הביא למיצוי מלוא ההספק של האלטרנטור וזה דחף את הנתיך אל מעבר לגבול.

וגם, יתכן שהאלטרנטורים המוצעים בשוק האפטרמרקט הפכו חזקים יותר עם השנים שעברו.

גלעד .ג.
27-01-23, 15:01
עדכונים בנוגע לכננת.

הכננת פורקה ובאחת החיבורים נמצא חלודה - ניתן לראות בתמונה.

פתחתי את האזור של הפחמים ומה שראיתי זה ששתי פחמים נתפסו בעקבות זה שהבית של מעט הותך.
ניקיתי עם דרמל וחזרו להיות קפיציים.

הפעלתי את הכננת שהיא מפורקת עם מצבר חיצוני ויוצא עשן מכיוון החיבור.

את הבורג המרכזי שנותן חשמל לפחמים לא הצלחתי לפרק, הוא חלוד לגמרי ויש מצב שייגזר בפתיחה.

מצורפות תמונות ..

שלוש שאלות :

1. מי היבואן של סופרווינץ בארץ והם יש מצב שניתן יהיה למצוא אצלו חלקים לכננת הזאת x9?

2. האם שווה בכלל להתעסק בשיקום/תיקון הכננת או פשוט להזמין חדשה , המחירים באמאזון זולים מאוד יחסית לעבר.

3. ממה זה יכול להיגרם?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230127/8900f1bac5362d47fdd62a15d65c7100.jpg




Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
27-01-23, 15:02
142375


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
27-01-23, 15:03
142376


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
27-01-23, 15:10
אספיר. תנסה.
יש סיכוי אם כי קלוש שיש להם פגרי כננות בג'נקיה.

אסף.

גלעד .ג.
28-01-23, 17:39
האם הגילוי האחרון יכול להצביע כגורם לשריפת הפיוזים הראשיים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
28-01-23, 17:42
זה יכול לגרום להתנגדות עזה שגורמת לחום שמתיך את התושבת ..

ויכול להיות שזה גם הטריגר לצריכת זרם שחוצה את הקו האדום של הפיוז ..

בכל מקרה זה לא משהו חיובי.
חשווה לתקן אחרת יש מצב שביום פקודה תשאר ללא הכננת .



Sent from my DN2103 using Tapatalk

zivo
28-01-23, 20:06
זה יכול לגרום להתנגדות עזה שגורמת לחום שמתיך את התושבת ..

ויכול להיות שזה גם הטריגר לצריכת זרם שחוצה את הקו האדום של הפיוז ..

בכל מקרה זה לא משהו חיובי.
חשווה לתקן אחרת יש מצב שביום פקודה תשאר ללא הכננת .



Sent from my DN2103 using Tapatalk

אם אני מבין מה קורה שם, אלו שני מעגלים נפרדים.
הכננת לא עובדת דרך נתיך של 80 אמפ' :-)

גלעד .ג.
28-01-23, 20:31
זה יכול לגרום להתנגדות עזה שגורמת לחום שמתיך את התושבת ..

ויכול להיות שזה גם הטריגר לצריכת זרם שחוצה את הקו האדום של הפיוז ..

בכל מקרה זה לא משהו חיובי.
חשווה לתקן אחרת יש מצב שביום פקודה תשאר ללא הכננת .



Sent from my DN2103 using Tapatalk

הכננת מפורקת, אם אמצא חלקים תעבור שיפוץ כולל.

במידה ולא תוחלף בחדשה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
08-06-23, 20:16
קצת עדכונים.

הכננת פורקה ובצד של הגיר וכל גלגלי השיניים המצב חדש לגמרי, מגורזת כהלכה ונקיה, בוצע גירוז מחדש ואיטום למכסה.

בצד החשמלי העוגן והפחמים נשלחו לשיפוץ אצל ראובן מאלקטרו טיב (מקווה שלא התבלבלתי) באזור תעשייה סגולה פ״ת, בוצע שיפוץ מלא לעוגן ולפחמים וכרגיל (בעבר שיפץ לי סטרטר ואלטרנטור)המחיר סביר לחלוטין והעבודה מקצועית מאוד.

הכל היה נראה תקין , בערך 10-11 שעות נסיעה מצטברות וביום שישי האחרון בסיבוב קצר עם הילדים בעת כניסה לבור קטן בשביל נשרף הפיוז הראשי שוב [emoji35]

מגיע לבית ומתחיל בבדיקות : פותח סוויץ ומשחק עם הצמות חשמל, שהגעתי לחוט חשמל שיוצא מהאלטרנטור לכיוון בית הפיוזים נשמעו קולות של קצר חשמלי. החוט פורק משתי קצותיו ואז התגלה שבתוך השרשור שהוא היה עשו הלחמה אז לא בודדו אותה, זאת אומרת שיש חוט חשמל עבה מאוד חשוף בתוך שרשור שהתיייבש במשך השנים וברגע שהוא טיפה נשחק אז היה מגע בין הגוף לפלוס.
הכל טופל , נבדקה טעינה תקינה ואפילו סיבוב קצר.

מתארגנים ויוצאים לטיול בדרום של שלושה ימים, זאת תהיה הבדיקה.

שבת שלום
גלעד

-->