PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי 1 אחזקה (בעקבות שרשור קודם "דיסקברי 2 אחזקה")



רמי גלבוע
04-01-23, 18:09
חברי העגלונים,
הצצתי בשרשור "דיסקברי 2 אחזקה", והתפלצתי;

או שאני לא מבין את המספרים בהם אתם נוקבים או שהם מפתיעים מאוד,
מהפוזיציה של בעלים של דיסקו 1 (שלישי בסדרה של TDI, מ-1998 ועד היום).

נקבו בשרשור דיסקו-2 עלויות תחזוקה שנתיות בין 20-30 אלף שקל? ואחר מוציא 'רק' 10,000 שקלים בשנה?
אולי יש לי בעיה של הבנת הנקרא - אני לא מבין את המספרים האלה.

בעשר וחצי השנים האחרונות אני מחזיק דיסקו 1998.
עשיתי איתו 56,000 קילומטרים רגועים למדי (כולל טיולי שטח לא קצרים).
זה יוצא בסביבות 5,000 ק"מ לשנה - מעט, אבל לא נדיר עבור רכב שלישי במשפחה.
הוצאתי על תיקונים - הכול במוסכים אלי שחר / מוחמד / יורמי - 36,000 שקלים
זה מסתכם לי ב-3,500 שקלים בשנה, הכול רשום באקסל מסודר ומדוקדק.

מה אני לא מבין? האם המספרים שלכם כוללים דלק וצמיגים? טסט?
או שהאוטו שלי כל כך מפנק אותי?
או ש-1 כל כך יותר זול מ-2?

יונימוג אדום
04-01-23, 18:21
דבר ראשון - אכן דיסקו 1 הרבה יותר זול לאחזקה .
בשנת 2006 היה בבעלותי דיסקו 2 ידני מודל 2001 עם פחות מ-100000 ק"מ .
במשך שנה וחצי ( הרכב שימש גם ביומיום ) וכעשרים אלף ק"מ נשארו במוסכים ( מוחמד , המרכזי , ועוד ) מעל 36000 ש"ח .
במכירה "נפרדתי" מעוד 30000 ש"ח .
זהו רכב השטח היקר ביותר שהיה לי בכל שנותיי בתחביב ( משנת 1984 ) .
על סיקס או סופה מעולם לא הפסדתי כסף קנייה / מכירה , עלויות החלפים זולות מאוד ורוב העבודה היא עצמית ( רכב הרבה יותר פשוט ) .

אילן

מוטי ג.
04-01-23, 18:58
רמי, אצלי כולל יישור קו עלה הרבה הרבה פחות, אבל אני עובד בעצמי על הרכב.
למעט פחחות, ביום שאגיע לזה זה כבר יילך למישהו אחר, לזה כבר אין לי סבלנות.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
04-01-23, 19:17
מי שהחזיק ב2006 דיסקו 2001 שילם המון כסף על תיקונים מיותרים כי לא ידעו לתקן את התקלות (היחסית פשוטות) שהיו לו.
מחירי חלפים של 1 ו2 די דומים, וה-1 ישן יותר, ומייצר לא פחות ךרוצה לומר, הרב יותר) תקלות.
הדיסקו שלי עושה 15-20 אלף בשנה ולכן הגיוני שאני מוציא עליו 10 רק בשנים בהן יש הוצאות מיוחדות. גם בהן, אני לא מגיע ל10, למעט השנה בה קניתי את האוטו ועשיתי לו יישור רציני. בשאר השנים, הרבה פחות.
הוצאות מיוחדות זה למשל רענון כל צנרת הגומי - מים וסולר, או כל הבושינגים. ברכב בן 20 יותר שנים הופכות לכאלו. אני מתכנן בשנים הקרובות לשפץ גיר וטרנספר, להחליף קפיצים ובולמים, לעשות פרוייקט פחחות ועוד. והנה לכם לפחות עשר כל שנה.
מי שחושב שיש איזשהו רכב שטח בגילאים הללו,ובקילומטראז של 300-500 אק"מ (לא ג'ימני), שהעלויות של הדברים הללו זולות יותר, או שלא צריך לעשות אותם, ובכן,
או שהוא בתחזוקת שבר, או שהוא בהכחשה קשה.
אגב,
האחזקה העצמית של דיסקו 2 היא קלה,ופשוטה, וקל להגיע ולפרק. החלפים זולים (לא יודע להשוות לסיקס), וצריך רק ללמוד לעבוד עם טכנולוגיות "מתקדמות" כמו הזרקת דלק, abs, וobd. לא משהו שלא ניתן ללמוד מיוטיוב.
אני כבר לא מטפל בעצמי. לא כי קשה, אלא כי אין לי הפנאי לזה. אפילו לא החלפת שמן ופילטר.

ehudzeelim
04-01-23, 19:52
מי שחושב שיש איזשהו רכב שטח בגילאים הללו,ובקילומטראז של 300-500 אק"מ (לא ג'ימני), שהעלויות של הדברים הללו זולות יותר, או שלא צריך לעשות אותם, ובכן,
או שהוא בתחזוקת שבר, או שהוא בהכחשה קשה

הגזמת..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נדב ש.
04-01-23, 20:29
רמי ידידי, לא כל האצבעות שוות, אחד יוציא x והאחר יוציא y
זה גם תלוי על מה אתה נופל, לימון או לא, אחד יעשה ממנו לימונדה, האחר יעביר אותו הלאה למישהו אחר וימכור רק כדי לשהשתחרר מ"העול".

אצלי למשל(קניתי את ה 2 כשהיה בערך בן 10, והחזקתי במקביל גם טרופר דיזל) היה "מטיפול לטיפול" מבחינה מכאנית, כ- 3 טיפולים בשנה בערך, עשיתי איתו כ 120k קמ סה"כ עד שנימכר, הרכב שהחזיק אצלי הכי הרבה זמן, למי שמכיר יודע שאני מחליף כמו גרביים.
כמובן יש לפעמים תקלות לא משביתות לדוגמה מנגנון חלון או דלת וכו'. ואני מפריד בין נזקים לשיפורים, שבירות, תחזוקה שוטפת ולא תחזוקת שבר וכו', זה קורה וזה יקרה מתישהו בכל רכב שמטייל, לדעתי. תירצו אני יתן דוגמאות למה הכוונה.

במשמרת שלי נפלה תקלה בטורק בגיר בערך ב 220k(הגיר שופץ אצל הבעלים לפני ב 160k בדיוק הידראוליקה), הוזמן טורק חדש (לא משופץ)ולהתראות שכחתי ממנו.

נעם1
04-01-23, 21:27
חברי העגלונים,
הצצתי בשרשור "דיסקברי 2 אחזקה", והתפלצתי;

או שאני לא מבין את המספרים בהם אתם נוקבים או שהם מפתיעים מאוד,
מהפוזיציה של בעלים של דיסקו 1 (שלישי בסדרה של TDI, מ-1998 ועד היום).

נקבו בשרשור דיסקו-2 עלויות תחזוקה שנתיות בין 20-30 אלף שקל? ואחר מוציא 'רק' 10,000 שקלים בשנה?
אולי יש לי בעיה של הבנת הנקרא - אני לא מבין את המספרים האלה.

בעשר וחצי השנים האחרונות אני מחזיק דיסקו 1998.
עשיתי איתו 56,000 קילומטרים רגועים למדי (כולל טיולי שטח לא קצרים).
זה יוצא בסביבות 5,000 ק"מ לשנה - מעט, אבל לא נדיר עבור רכב שלישי במשפחה.
הוצאתי על תיקונים - הכול במוסכים אלי שחר / מוחמד / יורמי - 36,000 שקלים
זה מסתכם לי ב-3,500 שקלים בשנה, הכול רשום באקסל מסודר ומדוקדק.

מה אני לא מבין? האם המספרים שלכם כוללים דלק וצמיגים? טסט?
או שהאוטו שלי כל כך מפנק אותי?
או ש-1 כל כך יותר זול מ-2?

אני משער שמי שנוהג מרחק שהוא כפול 3.5 מהמרחק השנתי שלך ישלם יותר. אולי לא כפול 3.5, אבל לא רחוק מכך. מעבר לכך, כשאני משווה את העלות של ה- 1 שהיה לי מול ה- 2 שאצלי, העלות של דיסקו 1 היא חצי ואולי אפילו מעט פחות מחצי.

בשניהם עשיתי ואני עושה כארבעה טיולים בשנה שבהם אני מלווה עדר אופנועים. רכב עמוס ונהיגה מהירה מעיקים על הכיס.

נעם

רמי גלבוע
04-01-23, 23:15
טוב,
נכנסתי לקבצים שצורפו בשרשור "דיסקו 2" ובאמת, חלק מהאנשים כלל שם דלק, צמיגים וטסט.
אני בכלל לא התייחסתי לזה, אלא רק ל'הוצאות מוסך".
אז באמת אין מה להשוות.

לילה טוב!

נעם1
06-01-23, 22:21
אני משער שמי שנוהג מרחק שהוא כפול 3.5 מהמרחק השנתי שלך ישלם יותר. אולי לא כפול 3.5, אבל לא רחוק מכך. מעבר לכך, כשאני משווה את העלות של ה- 1 שהיה לי מול ה- 2 שאצלי, העלות של דיסקו 1 היא חצי ואולי אפילו מעט פחות מחצי.

בשניהם עשיתי ואני עושה כארבעה טיולים בשנה שבהם אני מלווה עדר אופנועים. רכב עמוס ונהיגה מהירה מעיקים על הכיס.

נעם

הנה המספרים. עבודות מוסך בלבד בעמודה הימנית. חישבתי עלויות מוסך בלבד ואצלי הדיסקו 2 יקר לאחזקה ב 50% מהדיסקו 1.

נעם

gradar
08-01-23, 11:43
רק אומר, ההגדרה הג'יפאית למזוכיזים היא "עדכון אקסל הוצאות" וברצינות, מה זה נותן ? למה זה טוב ? ואם בחוסר מזל הלך מנוע/גיר/מחשב/לא עלינו הרכב התהפך, נגנב עבר תאונה או סתם התנתק דריישפט ועשה סמתוכה, במהלך השנים אז.... מה זה משנה כמה עולה (וזה נכון כמובן לכל מותג ללא הבדל גזע, מין ויבשת) ? זה תחביב שחררו וצאו לטייל יעלה כמה שיעלה, אין ממון לכו לדווש, ולא ששם אין הוצאות באלפי שקלים. ממליץ להצטרף לעמותת פ.י.ל ולגרוס את האקסל.

* 19 שנה עם דיסקו 1
* שנה וחצי 4
* שנה ועוד רבות בעתיד עם ווג הידוע בכנויו שוורצ'א

אבי ביטר
08-01-23, 12:37
רק אומר, ההגדרה הג'יפאית למזוכיזים היא "עדכון אקסל הוצאות" וברצינות, מה זה נותן ? למה זה טוב ? ואם בחוסר מזל הלך מנוע/גיר/מחשב/לא עלינו הרכב התהפך, נגנב עבר תאונה או סתם התנתק דריישפט ועשה סמתוכה, במהלך השנים אז.... מה זה משנה כמה עולה (וזה נכון כמובן לכל מותג ללא הבדל גזע, מין ויבשת) ? זה תחביב שחררו וצאו לטייל יעלה כמה שיעלה, אין ממון לכו לדווש, ולא ששם אין הוצאות באלפי שקלים. ממליץ להצטרף לעמותת פ.י.ל ולגרוס את האקסל.

* 19 שנה עם דיסקו 1
* שנה וחצי 4
* שנה ועוד רבות בעתיד עם ווג הידוע בכנויו שוורצ'א


אני מזהה פה תסמינים חריפים מאוד למחלה. לשגעון. לטרפת.

חוסר רצון להביט במראה, הכחשת המציאות, ועזבו הכל, יהיה בסדר.

זה ממש קלאסי, בדיוק מה שרשום בספרות הרפואית.

gradar
08-01-23, 13:05
אני מזהה פה תסמינים חריפים מאוד למחלה. לשגעון. לטרפת.

חוסר רצון להביט במראה, הכחשת המציאות, ועזבו הכל, יהיה בסדר.

זה ממש קלאסי, בדיוק מה שרשום בספרות הרפואית.

אני מכחיש מציאות ידוע, עובדה שאני כבר בכרכרה השלישית והיד נטויה.... :)

ועדיין, לטעמי בלבד, הסימנים לטרפת, שגעון וכד' בא לידי ביטוי בתחזוקת דו"ח אקסל לתחביב ולא משנה איזה תחביב.

נדב ש.
08-01-23, 16:56
אני מכחיש מציאות ידוע, עובדה שאני כבר בכרכרה השלישית והיד נטויה.... :)

ועדיין, לטעמי בלבד, הסימנים לטרפת, שגעון וכד' בא לידי ביטוי בתחזוקת דו"ח אקסל לתחביב ולא משנה איזה תחביב.

+100.

ולמי שתוהה מה אומרת האישה(יותר משוגעת ממני) על זה, אז התשובה היא:
את מעדיפה שילך על ברזלים או על הימורים? סמים או זו&%?

ועוד משפט אחד, אם נהנים לא סופרים.

איל מ
08-01-23, 18:17
פעם עשיתי אקסל.
אני לא נגד.
סתם עצלן. אז התחלתי לרשום פעם כן פעם לא, ואז זה הפך לפעם לא פעם לא. ובסוף הבנתי שלעולם לא אהיה עבד של מחשבים וטבלאות, ושיחררתי.
עושה טיפולים לפי 10-20-40 ודאגתי שזה יתאים לספידומטר (ב300 אלף עשיתי יישור קו)

אבי ביטר
08-01-23, 20:30
לא חייבים אקסל

אצלי זה בכתב יד במחברת מסודרת.

אחרת שוכח מה החלפתי לפני שנתיים וכו׳. במיוחד שזה כבר יותר מרכב אחד לתחזק.

אני גם רושם שם מה צריך לעשות בעתיד, ופוגש את זה פעם פעמיים בשנה.

נעם1
08-01-23, 21:41
לדווש איני מוכן. עד כאן.
גם ללכת ברגל עולה. והרבה. וכמו כל תחביב, החוויה תלויה בהתאמת הציוד. נעליים משובחות, תיק בגודל מתאים- שזה יותר מתיק אחד, שק שינה מתאים- שזה לפחות שניים ועדיף שלושה, מזרון שהוא קצת יותר מפלציב לבידוד ואוהל אם אתה רך לבב.

אה, התיעוד. מכיוון שכולנו כאן אז יש לנו את הממון לתחביב. אני בוחר לדעת כמה התחביב עולה לי. לשמחתי, 45% מהתחביב מוכר במס.
ניב ושני מעדיפות יותר חוויות ופחות ירושה. הבנות של אבא שלהן.

נעם

ofer_b
08-01-23, 22:38
מה יש לכם נגד אקסל?
כל רכב שיש והיה לי יש לו גם אקסל צמוד ומעודכן בעיקר בשביל מעקב טיפולים וכו',פחות בשביל לדעת כמה עולה לי התחביב


Sent from my KB2003 using Tapatalk

איל מ
09-01-23, 04:30
אצלי,
הרכב עובד בשבילי.
לא להיפך.

nirs
09-01-23, 10:22
לא מנהל אקסל, כן שומר את כל הקבלות.
פעם בשנה עובר על ההוצאות (ממילא צריך תיאום מס…)


Sent from my iPhone using Tapatalk

מיכה100
09-01-23, 11:45
אני כותב את הוצאות האחזקה כאן בפורום בשרשור דיסקו 4 שלי, רק כי אסף ביקש.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

איל מ
09-01-23, 11:52
ואתה עושה מצווה,
כי כל פעם שאני צריך להלחים חת'כת פלסטיק שנסדקה (ואין להשיג חדש) אני פוזל לכיוון שלך. להשוות עלויות.

gadi_rosenfeld
10-01-23, 09:41
אני משתמש באפליקציה בשם drivvo, חינמית. אני אוסף את הכל - מתדלוק ועד טיפול. יש לאפליקציה דו״חות שנותנים. לי הרבה מידע. ממליץ למי שרוצה לאסוף את המידע באופן יעיל

-->