צפייה בגרסה מלאה : תיקון גיר רובוטי פורד פוקוס
מנסה את מזלי...
מישהו מכיר פתרון זול יחסית(פחות מ4000 ש"ח) לתיקון גיר אוטומט רובוטי(!) פורד פוקוס 2011 בדגש על הקלאצים
כולם על מדברים על מחיר שאינו כדאי לשווי הרכב.
תודה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
זה ביצה ותרנגולת.
שווי הרכב נמוך כנגזרת מתבקשת של תדירות ועלויות התיקונים של התקלות החוזרות והנשנות בגיר המחורבן הזה, שלנוכח שווי הרכב הנמוך לא משתלם לתקן אותו...
לתשומת לב כל מי שמתכוון לרכוש רכב משומש כלשהו עם גיר רובוטי כפול מצמדים (DCT).
מה אתה מגדיר שווי הרכב? נניח שלא היו בעיות בגיר, היית ממשיך איתו לעוד כמה שנים?
אם כן, הייתי מתקן. (יש הרבה סיבות למה כן, זה אחלה רכב)
להבנתי המוגבלת, כבר יודעים לתקן את זה כמו שצריך במוסכים המורשים.
תודה, המידע עובר לאחי, אוטו שלו (שלי 2010 עם אוטומטי טיפש של פעם)
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
זה אחלה אוטו כשהוא תקין. הוא מציג את כל מה שטוב באירופאיות בכלל ובדגמי פורד-אירופה בפרט:
התנהגות כביש, היגוי, ביצועים, נוחות, מרווח, בטיחות... כל מה שמתכנס תחת "דינמיות".
אבל על הדגם הזה רובץ נאחס. הגיר הזה הוא קללה שלא כתובה בתורה - הוא יתפגר במוקדם או במאוחר ומישהו יאכל אותה.
גם תיקון טוב ומקצועי לא יחזיק מעמד יותר משהגיר הזה יכול להחזיק. וזה לא כל כך הרבה.
זו הסיבה שהן כל כך זולות.
בשלב מסוים, תיקון הגיר עולה כמעט כמו כל האוטו, וזה הזמן שהבעלים חותך הפסדים והרכב הולך לפירוק.
הדגמים הידניים של אותה מכונית ממש הם נהדרים ונטולי תקלות ולכן גם נסחרים בסכומים הרבה יותר גבוהים. אפילו פי 2 ויותר.
פה בדקתם?
https://cv.ford.co.il/%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A9-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא, אבל תודה, הרכב מזמן עבר את שנות האחריות.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
שאלת תם, בהנחה שהמנוע זהה לדגם הקודם, לא מעשי להתקין את הגיר של הדגם הקודם?
אסף-א
Asaf-a
שאלה מעניינת....
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
כי למעט הגיר הרכב מצויין (והיה לי כזה מאותן השנים)
Asaf-a
אסף.א
החלפת מצמד או תיקון גיר?
יצויין שגם ברכב ידני רגיל מי שלא שומר על המצמד יחליף אותו בקילומטרז'דומה - ואם זה מצמד כפול מסות המחיר יהיה גם דומה.
אז זה לא כל כך נורא.
(ובמאמר מוסגר - אחד מהאשמים במוניטין הגרוע של הגיר הזה פרט לתכנון לקוי, הוא שגרת אחזקה ללא החלפת נוזלים. מי שמחזיק וולוו או פורד עם אותו גיר בדיוק, ומחליף שמנים אחת ל 60000 קמ או פחות סובל פחות עד כדי אורך חיים ארוך מאוד של הגיר)
אסף.
כמה עולה לתקן את הגיר?
זה לא רכב כזה ישן, אין פתרונות? מכון גירים?
יש פתרונות. הגירים תוקנו במסגרת אחריות מורחבת.
אבל הם כושלים שוב ושוב. זה לא רק בלאי מצמדים אלא רכיבים נוספים. כמו בכל גיר רובוטי כפול מצמדים.
כמובן שרכב שלא חי בפקקים אלא בעיקר בינעירוני, מפגין אמינות טובה בהרבה.
אבל בינתים השם נפגע, ערך הרכב ירד לקאנטים ורבים חושבים ש"לא משתלם" לתקן.
כמו בכל רכב שכבר אין לו ערך, היא מגיעה לידיים של תפרנים שנוסעים בה כמו שהיא וכבר לא משקיעים בתחזוקה עד שהתקלות מתרבות והמכונית מתחילה לקרוס ואז זורקים אותה.
מעדכן, הוחלפו קלאצים במוסך (לא פורד אבל אין לי שמץ איפה בדיוק ) בעלות של כמה ת'לפים בודדים. והרכב נוסע.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
מברוק.
נוסע וכנראה גם נוסע טוב.
עד הפעם הבאה שייתפגר משהו בגיר הזה.
גיר DCT = עוד סימפטום לתופעת האנושות שמזיינת את עצמה.
לדעתי אם השיפוץ מחזיק עכשיו אפילו 50 אלף ק״מ, הרכב הזה במחיר השוק החבוט שלו מהווה אחלה קניה.
המחיר כבר מגלם את השיפוץ +++
אשמח לדעת מה העלות המדויקת לשיפוץ.
מלבד הגיר וגומיות הדלת הרכב הזה בסדר גמור, בטח ביחס לרכבים אחרים בסגמנט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מברוק.
נוסע וכנראה גם נוסע טוב.
עד הפעם הבאה שייתפגר משהו בגיר הזה.
גיר DCT = עוד סימפטום לתופעת האנושות שמזיינת את עצמה.
אוקי יש לי החשד שהשרשור נפתח בתאום עם ברלי..
החלפת מצמד או תיקון גיר?
יצויין שגם ברכב ידני רגיל מי שלא שומר על המצמד יחליף אותו בקילומטרז'דומה - ואם זה מצמד כפול מסות המחיר יהיה גם דומה.
אז זה לא כל כך נורא.
(ובמאמר מוסגר - אחד מהאשמים במוניטין הגרוע של הגיר הזה פרט לתכנון לקוי, הוא שגרת אחזקה ללא החלפת נוזלים. מי שמחזיק וולוו או פורד עם אותו גיר בדיוק, ומחליף שמנים אחת ל 60000 קמ או פחות סובל פחות עד כדי אורך חיים ארוך מאוד של הגיר)
אסף.
אם כבר בהחלפת נוזלים בגיר עסקינן, גיר CVT של טיוטה הייבריד - החלפת נוזלים לא בשגרת הטיפולים וגם מוסך שאינו יבואן שאליו נכנסתי בעניין אחר, לא החליף את נוזל הגיר למרות בקשתי ואמר לי שזה מסובך מדי ולא כדאי.
מיוטיוב אני לומד שממש לא מסובך - החלפה די דומה להחלפת שמן בגיר ידני או בדיפרנציאל, שמן מקורי ניתן להשיג בלי בעיה והיות שגיר כזה מייצר המון שבבים זה חיוני להחליפו בתדירות גבוהה יחסית כדי לשמור על חיי הגיר. יש משהו שאני מפספס ?
התיקון עלה 4200שח.
תמונות https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230130/659979f9063554b4e0d2fc1b40ec82b8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230130/f78d2c045aa6e9a7f907c804b7be2d87.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230130/c34d3e0f73ea8e3b8a5d9795d505d5e5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230130/551bfa41d36ccddc29ae91efdf21c401.jpg
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
לדעתי אם השיפוץ מחזיק עכשיו אפילו 50 אלף ק״מ, הרכב הזה במחיר השוק החבוט שלו מהווה אחלה קניה.
המחיר כבר מגלם את השיפוץ +++
אשמח לדעת מה העלות המדויקת לשיפוץ.
מלבד הגיר וגומיות הדלת הרכב הזה בסדר גמור, בטח ביחס לרכבים אחרים בסגמנט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הרכב הזה לא סתם "בסדר גמור" - הוא רכב מדהים.
כל עוד הוא תקין, הוא לחלוטין הטוב ביותר בקטגוריה ובפער.
ביפן ימשיכו כנראה לשבור את הראש פחות או יותר לנצח, איך משלבים ככה נוחות נסיעה מצד אחד והתנהגות כביש מצד שני (אצל היפנים אלה דברים נפרדים. מה שנוח - מתנהג רע. למשל טויוטה. מה שמתנהג טוב - שובר את הגב. למשל מאזדה).
אבל הפאוורשיפט הזה הוא גיר מסריח וכושל שהרג את הפוקוס. הכתובת אגב, היתה על הקיר. אף אחד מרוכשי רכב עם DCT לא יכול לבוא ולומר שלא הזהירו אותו מראש שזו קפיצת ראש במודע לתוך בור של חרא מזוקק.
אני לא יודע מה החליפו ומה תיקנו, אבל עלות תיקון של 4,200 שקל מייצגת את הגבול הכי תחתון-מינוס בטווח מחירי התיקונים של הגירים הללו. בדרך כלל זה מגיע לסכומים גבוהים פי 2 ויותר - ואז רבים מעדיפים לגרוט את הרכב. נשמע אבסורד?... זה המצב בשוק. אם הגיר המשופץ יחזיק עכשיו 50,000 ק"מ בלי לעשות צרות, זה סבבה. כי האוטו כבר לא שווה הרבה ובעצם "מחזיר את עצמו" די מהר.
אין מה לעשות, בגלל הצרות של פוקוס דור 3 עם הגיר הרובוטי ושל דור 3.5 עם המנוע, המחירון של המכוניות הללו התרסק לקאנטים ויותר מזה - ההתרסקות הזו משכה למטה גם את מחירי הדורות הישנים יותר של הפוקוס, ללא הצדקה כלל - כי הם אמינים ושורדים טוב יותר מכל דבר אחר בגילם שעדיין נוסע על הכביש, כולל מותגי-האליל היפניים עם "ערך שוק" גבוה פי 3.
לא יודע לגבי מסריח וכושל, אבל 4200₪ לתיקון פעם בכמה שנים זה משהו שאפשר לעמוד בו.
יש רכבים שבהם זה עלות רדיאטור ועבודה (מי אמר רדיאטור מקורי בג׳ימני)
היה לי גם את פוקוס דור 2 (2009, הקוביה) ואת הפוקוס דור 3 - ה3 הרבה יותר מהנה לנהיגה. מזכירה לי את האוקטביה הנוכחית. הכל יחסי כן..? אם משווים לשאר האופציות בליסינג (מנוע 1.6 גיר אוטומט וכו׳)
גם על הדור הראשון יצא לי לנהוג במסגרת טעויות בעולם הרווקות - גם אוטו סביר +
לכל יצרן יש איזה דגם עם מחלה, פה השוק העניש את פורד (בצדק או שלא) - מי שמחפש רכב זול וסה״כ טוב - ירוויח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הרכב הזה ספציפית חי קשה, הוא נוסע 5 דקות ביום, למרחק של 2 ק"מ בבוקר וחוזר 2 ק"מ בצהריים. עובד תמיד קר וזה בטח לא תורם לאמינות המערכת.
מידי פעם, אולי פעם בשבוע נוסע 15 דקות שלמות
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
liontamer84
30-01-23, 11:42
מצטרף לתשבוחות.
אצל ההורים שלי אחד כזה משנת 2014, נרכש עם 0 ק״מ
למעט פעם אחת שהיה צריך לעשות עדכון תוכנה.
0 תקלות.
צריכת דלק יחסית טובה.
לא יודע לגבי מסריח וכושל, אבל 4200₪ לתיקון פעם בכמה שנים זה משהו שאפשר לעמוד בו.
יש רכבים שבהם זה עלות רדיאטור ועבודה (מי אמר רדיאטור מקורי בג׳ימני)
היה לי גם את פוקוס דור 2 (2009, הקוביה) ואת הפוקוס דור 3 - ה3 הרבה יותר מהנה לנהיגה. מזכירה לי את האוקטביה הנוכחית. הכל יחסי כן..? אם משווים לשאר האופציות בליסינג (מנוע 1.6 גיר אוטומט וכו׳)
גם על הדור הראשון יצא לי לנהוג במסגרת טעויות בעולם הרווקות - גם אוטו סביר +
לכל יצרן יש איזה דגם עם מחלה, פה השוק העניש את פורד (בצדק או שלא) - מי שמחפש רכב זול וסה״כ טוב - ירוויח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
"אפשר לעמוד בו" זה עניין סובייקטיבי לחלוטין.
אני מנחש שמכוניות "של תפרנים", כלומר כאלה שערכן נמוך, נרכשות על ידי כאלה שהפרוטה לא מצויה בשפע בכיסם, ואז תקלה שדורשת תיקון בסך 4,000-5,000 שקלים שנופלת עליהם פתאום, היא אף פעם לא בזמן טוב. אפילו אם זה התיקון היחיד שהאוטו דרש במשך שנים.
גם ההתלבטות "האם שווה לתקן", כלומר להשקיע במכונית ישנה תיקון בסכום שמתקרב למחצית שוויה (או עובר אותו), זה עניין שכל אחד צריך לקבל בהתאם לצרכים וליכולות שלו.
מי שלא יכול לעמוד בתקלה של 4000₪, כנראה גם ייסע ללא צד ג׳.
שייסע באוטובוס, לא צוחק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מי שלא יכול לעמוד בתקלה של 4000₪, כנראה גם ייסע ללא צד ג׳.
שייסע באוטובוס, לא צוחק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אז כדאי שתתעורר ותרד ממגדל השן.
אלה שתיקון של 4,000 שקלים כבד להם, רבים בהרבה מאלה שמבחינתם זה כסף לבוטנים.
אני הייתי אומר שמי שאין לו בעיה לשלוף מהכיס 4,000 שקל לתיקון פתאומי, אולי מלכתחילה לא בוחר במכונית זולה בת 12 של תפרנים.
ואגב, נתקלתי ביותר מדי מכוניות עם תגי מחיר שבין מיליון לשני מיליון שקלים, שלא היו מבוטחות.
בעיה דומה, אבל שונה מהצד השני (של האוקיאנוס, והקלאטש)... פורד פיוזן 2.0L Ecoboost מודל 2016.
אחרי 130K בערך, הלך מנוע (בעיה מוכרת של פריצה של הבלוק בגלל תכנון לקוי). פורד רוצים 6000$ על מנוע, לפני עבודה, יוצא בערך 8000$ אחרי עבודה. הרכב היה שווה 17K$ אם היה נוסע, שווה לתקן? אני מצאתי מוסך שהחליף מנוע מפרוק ונתן אחריות לשנה ו 10K מייל, במחיר כמעט חצי ממה שרצו לחדש.
הרכב נוסע מצויין, אין לו הרבה מתחרים פה, כי חשוב לנו שיהיה AWD ... תיקנו, באביב נמכור, ונחפש מחליף.
.
אין מה לעשות, בגלל הצרות של פוקוס דור 3 עם הגיר הרובוטי ושל דור 3.5 עם המנוע, .
דרור: יכול לפרט על הבעיות השכיחות של המנוע בדור 3.5 1.5 טורבו? אני לא מכיר שכל כך בעייתי.
אני מניח שלא סתם פורד עברו ממנו ל1.5 3 צילינדרים 182 כס, הנחתי שזה משיקולי זיהום ולא אמינות, אני יכול לספר רק תשבוחות על ה1.5 טורבו 3 צילנדרים אך נסעתי בו רק 92000 קמ בשנתיים כך שהרכב עדיין חדש יחסית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני שבועיים מכרתי דור 3.5 1.5 טורבו בנזין, 2016, ב=16,000 ש"ח, עם 185KKM.
אין להם ביקוש בכלל (שבועיים בלבקש מחירון שוקלל בלי אף טלפון).
משחששתי לאטם ראש ולצריכת מי קירור, העפתי.
עד אותו הרגע, תענוג.
אבל דרור צודק - דור ראשון 1600 2010 עדיין נוסע אצלי יומיות ם 280KKM, ושתי תקלות במצטבר. טפו.
מעטות המשפחתיות שעם 185000 קמ שנת 2016 נמכרות בקלות, כולל טויוטה וקיה, וברור שעוד יותר פוקוס שסובלת מהשם של דור3.
לא חושב שזו דוגמה טובה.
להבדיל אחיין שלי מכר פוקוס סטיישן דור3 2014 עם 160000 קמ ב19500₪ ללא בדיקה באפריל האחרון.
הכלל שאין כלל…
Sent from my iPad using Tapatalk
פוקוס active tour, אוט' 1.5 שנת 2020 - איזה דור הוא?
האם הוא עדיין נחשב בעייתי?
נשלח מהנייד
גיר פלנטרי 8 הילוכים
הרכב היה אצלי שנתיים כחדש 60,000 קמ והיה נפלא.
כנראה זו דור4
החסרונות היחידים של הרכב:
אין מזגן מאחור
הגה קצת קל מדי, בשיוט מהיר בכביש6 יש קצת נדנוד במיוחד עם עמוס, דווקא בעבר ההגה היה הצד החזק של הפוקוס
כושר גרירה חוקי מעולה ללא בלמים, 1500 ק״ג אם אני זוכר נכון.
שאלה כללית לגבי הגירים עם המצמד הכפול
בכול הרכבים זה גיר רגיש או רק בפורד ?
ehudzeelim
16-08-24, 09:41
כושר גרירה חוקי מעולה ללא בלמים, 1500 ק״ג אם אני זוכר נכון.
בישראל מעל 750 ק"ג חייב בלמים לנגרר בכל מקרה.
שאלה כללית לגבי הגירים עם המצמד הכפול
בכול הרכבים זה גיר רגיש או רק בפורד ?הבעיה בעיקר שהנהג חושב שזה גיר אוטומטי .. וזה שהוא מחליף הילוכים לבד .. באמת הופך אותו לאוטומטי ...
אבל זה הקצ' ..
כשזוחלים בפקק, זה חצי קלצ' ..
כשזוחלים בפקק בעליה, זה חצי קלצ' ..
והצלחת מתחממת .. ומתחממת ... ונשחקת .. ועושה גלזורה לצד השני שלה .. ואז היא כבר פחות מייצרת חיכוך .. ועוד יותר מחליקה ועוד יותר מתחממת .. וחוזר חלילה .. ודברים מתעוותים שם ומתחיל נידנוד וויברציות וזהו .. זה חרא של גיר וחרא של אוטו ..
אבל אפעם לא חרא של נהג שלא מבין את המכניקה.
כי זה גיר אוטומטי .. מה אתם רוצים ממני.
עוזבים ברקס והאוטו מתחיל להתקדם לבד ...
ככה פשוט.
לכותב יש רכב עם מצמד כפול רובוטי מודל אפריל 2018. נוסע כמו כריש.
65,000 ק'מ.
אפילו שאשתו מזדחלת לחרדתו בעליות של חיפה ... 'כי זה אוטומטי .. מה אתה רוצה ממני' .....
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
16-08-24, 12:30
ניסוח מדויק, גיא.
ehudzeelim
16-08-24, 12:37
לכותב יש רכב עם מצמד כפול רובוטי מודל אפריל 2018. נוסע כמו כריש.
65,000 ק'מ.
אפילו שאשתו מזדחלת לחרדתו בעליות של חיפה ... 'כי זה אוטומטי .. מה אתה רוצה ממני' .....
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
רק בשביל להבין,
65,000 קמ זה מדד למשהו?
לאן הגענו...:D
זה מדד לכמה שווה התגובה שלי ...
אם היו לי שם רק 10 ק'מ .. לא הייתי מגיב אולי ..
אבל אני מניח שאתה יודע כמוני שמי שבאמת משתדל .. יכול להשמיד מצמד .. אפילו רובוטי. ב 5 דק' ומאה מטר.
זה מה שיש על האוטו .. לא אשמתי. על הידני יש 201000 ק'מ .. אם זה עוזר במשהו. מצמד שני והאוטו מסוף 2014.
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
בישראל מעל 750 ק"ג חייב בלמים לנגרר בכל מקרה.
כתבתי מהזיכרון, וכעת מצאתי את הרשיון:
ללא בלמים 720, עם בלמים 1500, עדיין מספר יפה מאוד ביחס לקטגוריה של המשפחתיות
ehudzeelim
17-08-24, 13:02
זה מדד לכמה שווה התגובה שלי ...
אם היו לי שם רק 10 ק'מ .. לא הייתי מגיב אולי ..
אבל אני מניח שאתה יודע כמוני שמי שבאמת משתדל .. יכול להשמיד מצמד .. אפילו רובוטי. ב 5 דק' ומאה מטר.
זה מה שיש על האוטו .. לא אשמתי. על הידני יש 201000 ק'מ .. אם זה עוזר במשהו. מצמד שני והאוטו מסוף 2014.
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
כן זה כנראה תלוי בנהיגה, אבל לא רק פקקים קשים על המכניקה הזו, להבנתי גם העברות הילוכים תוך כדי האצות חזקות לא רצויות.
לאימי יש פוקוס כזו 2012, היא יד ראשונה, (12 שנה) ללא תקלות,
אבל הקילומטראז' נמוך (60,000 ק"מ) והרכב ננהג בעדינות יתרה, כמעט רק בסביבה עירונית.
איזה מין רכב זה שלפני שאתה נותן גז לעקיפה אתה צריך לחשוב פעמיים אם לצאת או לא כי איזה מזלג אולי יתעקם שם?
וכשאתה מגיע לטיפול במוסך מורשה הם שואלים אותך אם הכל עדיין בסדר ולפי זה מחליטים בשקט בלי שהאוטו ישמע אם לעדכן תוכנה או לא?. (מוסך מעולה אגב, מוסך אביב בא.ת. רחובות)
לשימוש רגיל בלי יותר מדי התחשבות, זה רכב שלא שווה כלום, זו דעתי.
אני מעולם לא שמעתי שיש בעיה לתת קיק דאון. האוטו חזק ומושך יפה מאד .. בעליות מהים אני בדרך כלל משחק עם זה והאוטו מפרפר בשני יפה מאד.
המוסך שעבדתי בו הוא שם פג'ו סיטרואן. עשינו המון ריקולים שקטים.
Sent from my CPH2493 using Tapatalk
הנסיון שלי עם הפוקוס ועם רובוטיות לימד כי בעצירה דוושה מלאה. אין חצי.
לגבי הפוקוס, בעת התקרבות לרמזור הייתי משתלט ידנית על הגיר ומוריד הילוך. וממשיך נסיעה. אם לא הנבלה לא היה יודע איזה הילוך לתת וזה היה נגמר בהעברה לא נעימה.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
boaz avrahami
17-08-24, 15:22
יש לי במצטבר חצי מליון קמ עם רובוטי
מעל
300 על פלואנסים דיזל - גיר משובח, חלק ונטול תקלות.
עוד כמעט 200 על סקודה DSG7 פחות חלק בהורדה בין 2 ל 1 אבל גם איתו לא חוויתי תקלות.
כל הרכבים גררו מדי פעם. לא משקלים כבדים מדי…
אף פעם לא הסבירו לי שהרובוטי צריך יחס מיוחד והם גם לא קיבלו כזה ולא התלוננו.
כולם, ובמיוחד הסקודה הזדחלו בפקקים לתל אביב. 1-2 שעות בממוצע ביום
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
רק בשביל להבין,
65,000 קמ זה מדד למשהו?
לאן הגענו...:D
ראיתי כבר מצמדים שנגמרו בפחות בגלל נהגים גרועים, במישור.
אז רובוטי בעליות של חיפה, בזינוק ופקקים זה מדד לא רע לדעתי.
אף פעם לא הסבירו לי שהרובוטי צריך יחס מיוחד והם גם לא קיבלו כזה ולא התלוננו.
בעברי עם גיר רובוטי הוסבר שבעמידה ברמזור למשל, או פקק ממושך, להעביר לניוטרל.
ehudzeelim
17-08-24, 16:16
ראיתי כבר מצמדים שנגמרו בפחות בגלל נהגים גרועים, במישור.
אז רובוטי בעליות של חיפה, בזינוק ופקקים זה מדד לא רע לדעתי.
נהגים גרועים הם מקרה ספציפי,
קח נהג ממוצע,
גיר אוטומטי רגיל ישרוד אצלו נניח 300K, כמה ישרוד אצלו הקלאץ הכפול של פוקוס כזאת?
זאת השאלה הרלוונטית..
נהג גרוע+רובוטי זה מתכון עוד יותר מעאפן.
גם ככה חלקם מתנהגים בפקק כמו תלמיד נהיגה.
ניסית לנסוע בשטח עם משאית עם גיר רובוטי?
זוועה.
נהג גרוע+רובוטי זה מתכון עוד יותר מעאפן.
גם ככה חלקם מתנהגים בפקק כמו תלמיד נהיגה.
ניסית לנסוע בשטח עם משאית עם גיר רובוטי?
זוועה.
בזמנו עבדתי בירושלים על משאית גיר רובוטי.
בפקק הראשון בעליה לקח לה בדיוק 5 דק להתריע לי עם הבהובים וצפצופים שהקלאץ' התחמם יותר מדי.
ומאז הפנמתי שאני מפעיל מחשב ולא נוהג, ואני צריך לדעת להפעיל אותו.
זה לא מובן מאליו כי זה מחייב תכנון נהיגה ותגובות שונות בתכלית ממשאית ידנית שבה אתה משחרר קלאץ' בראשון וזוחל להנאתך.
אפשר גם לזחול במשאית רובוטית, אבל זה רחוק מלהיות דומה.
אני אישית חשבתי שזה דרעק והעדפתי לגמרי משאית ידנית.
מה שיפה שארז התניע את השירשור עם שאלה על פוקוס שאינה רובוטית …
לאחר 4 רכבים עם גיר רובוטי מהעבודה שעבדו קשה וכן 3 במשפחה המורחבת (איביזה, ייטי, ארונה) אני שותף לדעה של בועז, יש כאן הגזמת יתר בחשש מרובוטיות, פעם היו חוששים ממנועי טורבו
הנסיון שלי עם רובוטי חד-מצמד ב-300Kק״מ הוא שזה עובד נהדר וחסכני בדלק בבינעירוני.
לא מורגש הבדל מאוטומטי רגיל.
פחות נעים בפקקים.
פחות עמיד/סבלני לזחילות פקקים, במיוחד בקיץ, מעל אספלט רותח.
ועוד פחות נעים בחניה במקביל ברברס בעליה. ;)
ehudzeelim
05-09-24, 09:08
כן זה כנראה תלוי בנהיגה, אבל לא רק פקקים קשים על המכניקה הזו, להבנתי גם העברות הילוכים תוך כדי האצות חזקות לא רצויות.
לאימי יש פוקוס כזו 2012, היא יד ראשונה, (12 שנה) ללא תקלות,
אבל הקילומטראז' נמוך (60,000 ק"מ) והרכב ננהג בעדינות יתרה, כמעט רק בסביבה עירונית.
איזה מין רכב זה שלפני שאתה נותן גז לעקיפה אתה צריך לחשוב פעמיים אם לצאת או לא כי איזה מזלג אולי יתעקם שם?
וכשאתה מגיע לטיפול במוסך מורשה הם שואלים אותך אם הכל עדיין בסדר ולפי זה מחליטים בשקט בלי שהאוטו ישמע אם לעדכן תוכנה או לא?. (מוסך מעולה אגב, מוסך אביב בא.ת. רחובות)
לשימוש רגיל בלי יותר מדי התחשבות, זה רכב שלא שווה כלום, זו דעתי.
61,000 ק"מ, רכב נהדר :confused:
147477147478
כבה ותניע שוב. קורא הרבה בפוקוסים, ובדוק חיבורים של המחשב.
קרה לי כבר ונעלם בהנעה שניה או שלישית.
ומצד שני, אולי סימן לאמא שהתבגרה...
61,000 ק"מ, רכב נהדר :confused:
147477147478
זו מה שמופיע בלו״ש כשבעיית המגעים מתחילה.
בהתחלה כיבוי-מכה-דריכה-הנעה מעלים.
לאט לאט יתגבר.
עריכה- ראיתי 2012.
יש מצב שההלחמות פשוט התיישנו.
ehudzeelim
05-09-24, 20:53
זו מה שמופיע בלו״ש כשבעיית המגעים מתחילה.
בהתחלה כיבוי-מכה-דריכה-הנעה מעלים.
לאט לאט יתגבר.
עריכה- ראיתי 2012.
יש מצב שההלחמות פשוט התיישנו.
תודה על האינפורמציה,
ידוע לך במה כרוך תיקון של תקלה כזו?
חפש שרשור שלי על הדגם הקודם, 5 דקות עבודה ומלחם.
מצאתי, לא יודע אם רלוונטי לך, אבל תנסה.
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/128248-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%AA-CAN-%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%A9%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1-%D7%93%D7%95%D7%A8-2-%28U1900%29
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ואני נזכר שפעם מזמן התנתק לי הכבל הילוכים (תודה שמיל על הסיוע בזמנו) וחבר מכונאי אמר לי בטוח בעיית לוח שעונים. אז אולי זה בכל זאת קשור בדגם שלך
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
ehudzeelim
05-09-24, 21:39
תודה רבה,
למרות שלא נראה לי שזו התקלה,
אין שום בעיה של נפילת שעונים והתקלה קבועה ומתייחסת לגיר.
אימי שהרכב שלה אומרת שהיא גם מרגישה משהו בנסיעה, קצת קשה לה להסביר מה בדיוק, משהו כמו רעש עמום בתחילת הנסיעה.
עשיתי סיבוב ואני לא מרגיש כלום אבל אני גם לא מספיק מכיר את האוטו.
בכל מקרה בראשון נהיה במוסך,
שיקראו תקלות ונראה מה אומרים שם.
תודה על האינפורמציה,
ידוע לך במה כרוך תיקון של תקלה כזו?
כ-500~ שח ב-״מחוון״ בחולון.
הם מכירים את הבעיה.
ehudzeelim
06-09-24, 13:08
כ-500~ שח ב-״מחוון״ בחולון.
הם מכירים את הבעיה.
תודה רבה
ehudzeelim
04-10-24, 21:47
61,000 ק"מ, רכב נהדר :confused:
147477147478
לסיכום
בסוף התקלה היתה מוח גיר,
הוחלף באחריות (13 שנה אחריות מורחבת על מוח גיר).
מקווה בשבילך שזו אכן התקלה.
הצילום לו״ש שהעלת זהה למה שמופיע בבעיית הלוח שעונים.
ehudzeelim
05-10-24, 11:14
כן, בוודאות זו התקלה,
הרכב כבר נוסע כשבועיים מאז התיקון והכל פיקס.
כן, בוודאות זו התקלה,
הרכב כבר נוסע כשבועיים מאז התיקון והכל פיקס.
שוב.. אותם סימפטומים.
אחרי 3 שבועות חזר לסורו.
חוזר על זה לפעם הבאה שמישהו נתקל בתקלה שיהיו לו כמה כיווני בדיקה.
שאלה- בקורא תקלות הופיע תקלת גיר?
כי בתקלת לו״ש לא מופיע כלום כי הכל מתנתק.
ehudzeelim
05-10-24, 13:14
כן, בקריאת תקלות הופיעה תקלת מוח גיר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.