התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טויוטה היילקס 2022 קמפר AluCab Khaya 4 Sleeper



idanw
15-01-23, 09:19
שלום לכולם!

שמחים להציג את השילוב האידיאלי (לדעתנו כמובן!) למשפחה\זוג שיוצא לטיולים ארוכים בשטח!

היתרון הגדול של הKhaya Camper הוא שהוא נשלף ובכך מאפשר שימוש יומיומי בטנדר כרכב עבודה פתוח בזמן שהקמפר חונה על 4 רגליים בחניה.

את הקמפר ניתן להעמיס על הרכב לפני טיול והוא מתחבר לרכב ב6 נקודות עיגון (4 לאזני קשירה המקוריות -2 לאוזני הקשירה של וו הגרירה) - זמן עבודה להעמסה 30-40 דק' כאשר בזמן החניה כל הציוד יכול להישאר בקמפר.

מפרט הרכב:
היילקס 2022 2.5L אוטומט אדוונצ'ר.

- מתלים - קפיצים ובולמים EFS עם כריות אוויר (כרגע בתהליך רישוי) עם לחץ אוויר משתנה (כדי להתאים את המתלה למצב עמוס\ריק)
- מיגון גחון מלא, כולל סרן אחורי - Rival
- מיגון סף מברזל
- פגוש אחורי ARB עם מיגון כנפיים - כולל וו גרירה נשלף.

מפרט הקמפר - הקמפר הספציפי הזה מגיע מהמפעל בדרום אפריקה בגרסה מאובזרת מלאה ל4 אנשים, כולל מערכת חשמל ואפילו ציוד קמפינג (כיסאות, כלי אוכל ובישול וכו). ניתן גם לרכוש רק את המעטפת בכחצי מחיר.
המפרט כולל:
מיטה זוגית עליונה - 2.5X1.3 מטר
מיטה זוגית תחתונה - 2X1.3 מטר
גג מתרומם המאפשר עמידה מלאה בתוך הקמפר
פינת ישיבה בתוך הקמפר
מערכת ניהול מצברים DC2DC Ctek D250SE
מטען 220V מובנה
מצבר לית'יום 100AH
פאנל סולארי 170W קשיח
דוד חימום מים חשמלי למקלחת 12/220V 10L (מחמם עד 70 מעלות)
מערכת חימום לפנים הקמפר על סולר - Autoterm 2kw
מערכת מים - מיכל 70L פוליטילן (ניתן להרחיב בעוד כ100 ליטר), משאבת מים 8L/M, כיור נירוסטה בתוך הקמפר, ברז מים חיצוני, ברז מים למקלחת המערבב מים חמים+קרים עם דוש.
סככת צל 270 מעלות AluCab
סגירת קירות לסככת הצל לתנאי מזג אוויר קשים
אוהל מקלחת AluCab Shower Cube - כולל משטח עמידה קשיח
מטבח חיצוני - כולל כל כלי הבישול והאוכל וכולל שולחן צד
שולחן קמפינג מתקפל, מותקן מעל הקבינה
תאורה פנימית+חיצונית אור לבן+אדום עם עמעום.
מקרר SnoMaster Classic 60L

מניח ששכחתי לא מעט, מוזמנים לשאול שאלות.
מצרף תמונות ראשוניות, בהמשך נעלה תמונות מפורטות יותר + סרטון.

142250142251142252

Dozer
15-01-23, 10:26
חלום, כל הכבוד שאתם מביאים את זה לארץ.
מה עושים לגבי דלת לארגז הטנדר כאשר הקמפר לא מורכב עליו ביום יום?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

idanw
15-01-23, 11:06
את הדלת מפרקים. פירוק דלת בהיילקס ממש פשוטה (4 ברגים+קונקטור חשמל).

את המתח לתאורה האחורית הקמפר מקבל משקע התאורה של וו הגרירה.

amir_shai
15-01-23, 11:14
אכן חלום!
וכל הכבוד כל קידום התחום בארץ וגם על השירות המעולה שמקבלים כאשר מזמינים מכם דברים.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

amir_shai
15-01-23, 11:17
עכשיו שאלות:
איך כל העסק מתמודד עם נסיעת שטח?

איך עיגון הקמפר מתמודד עם תנועה שנוצרת באמבטיה של הרכב כאשר עוברים הצלבות?


Sent from my SM-S908E using Tapatalk

idanw
15-01-23, 13:19
מערכת המתלים מכויילת בדיוק לעומס הזה - לכן הרכב אמנם מרגיש עמוס, אבל הוא מגהץ מדהים, גם במהירויות גבוהות.

לא הבנתי את השאלה לגבי הצלבות - הקמפר מעוגן לארגז בלבד, אין חיבור לקבינה - לכן הוא נע עם הארגז כגוף אחד (כמו כל ארגז סגור)

עידן

amir_shai
15-01-23, 23:46
אני חושב שכאשר יש פיתול, שהצלבה גורמת לו, האמבטיה של הרכב גם כן מתפתלת קצת. הקמפר מחובר בצורה קשיחה לארגז וגם לשילדה (החיבור לוו הגרירה הוא חיבור לשילדה).
לכן תהיתי אם יש כאן בעיה כלשהי.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ishc
15-01-23, 23:54
לא שיש לי היילקס או תקציב לקנות כזה דבר אבל מסקרנות נטו.... עידן, תוכל לתת טווח מחירים?

מעניין לראות את הסידור פנים.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

idanw
16-01-23, 09:22
בוקר טוב,

הקמפר מתאים לא רק להיילקס, אלא כמעט לכל הטנדרים שיש בשוק הישראלי, כולל הפולסייז (למעט הראם בגרסת הראמבוקס).
לגבי עלויות, כל המחירים מופיעים אצלנו באתר - https://www.e-shetach.co.il/product-category/suv/accessories-suv/rooftop-tents/

בגדול - אפשר לרכוש את המוצר הזה בכמה גרסאות:
1. עירום לגמרי, ללא סידור פנימי, עם מיטה זוגית עליונה בלבד, ב57900 ש"ח - מתאים למי שמעוניין לתכנן ולבנות את הסידור הפנימי בעצמו.
2. בגרסה מאובזרת לגמרי, כולל כל המערכות, עד רמת המזלג, ל4 אנשים ב105,850 ש"ח.
3. בגרסה מאובזרת לגמרי, לזוג ב111,249 ש"ח.

הסיבה לזה שהגרסה לזוג יקרה יותר, היא שבמקום מיטה זוגית בקומה התחתונה יש יחידת מטבח מאובזר של Dometic, כולל כיור וכירת גז.
בגרסה ל4 המטבח הוא חיצוני ולא כולל כירה.

לגבי הסידור הפנימי - באתר יש תמונות וסרטונים. בהמשך אעלה גם תמונות מהקמפר הספציפי הזה.

עידן

ishc
16-01-23, 09:42
מגניב ותודה.
אחרי הזכיה בלוטו והאיסוף מהסוכנות אני בא אליכם ;)

איל מ
16-01-23, 19:40
מגניב ותודה.
אחרי הזכיה בלוטו והאיסוף מהסוכנות אני בא אליכם ;)

תרים טלפון,
ניסע ביחד.

GodsFather
16-01-23, 21:20
אני לוקח את הוונדורה

Sent from my HD1903 using Tapatalk

idanw
22-01-23, 13:24
מצרף תמונות נוספות:

1423211423341423351423361423371423381423 3914234014234114234214233314233214233114 2322142323142324142325142326142327142328 142329142330142343

סולי
22-01-23, 21:29
אני הולך לשדוד בנק... .
עידן, סוף! ממש סוף הדרך! שאפו!

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

amir_shai
22-01-23, 21:43
איזה יופי!

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
22-01-23, 21:53
פשוט רוע.. [emoji41]

idanw
04-02-23, 21:19
למי שחשש מהתנהגות יחסי ארגז\מרכב\קמפר בהצלבות - אפשר לראות שהקמפר נע עם הארגז בצורה מושלמת, ונשאר מספיק מקום בין המיטה העליונה לקבינה למשחקי שפגט :cool:

142454142455

ד ו ר ו ן
04-02-23, 21:24
הירידה לציחור מהתלם?

נדב42
04-02-23, 23:22
חבל שלא צילמנו את הראם בצין [emoji1751]

amir_shai
04-02-23, 23:24
איזה יופי. מעורר חשק. חבל רק שלא מתאים לרכב שלי.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

ehudzeelim
05-02-23, 19:13
שאלה
אולי נכתב כבר ופספסתי,
מה רוחב ואורך ארגז מינימלי שמתאים לקמפר?
תודה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

idanw
06-02-23, 10:03
הירידה לציחור מהתלם?

חיובי

- - - Updated - - -


שאלה
אולי נכתב כבר ופספסתי,
מה רוחב ואורך ארגז מינימלי שמתאים לקמפר?
תודה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

רוחב מינימלי בין קירות הארגז - 1.3 מטר.
רוחב מינימלי בין בתי הגלגל - 1.08 מטר.

אין מגבלת אורך - הקמפר בולט מקו הארגז בכל מקרה.
מצורף סרטוט מדויק.
142470

E-Shetach
17-02-23, 12:41
רמי גלבוע לקח את צמד הקמפרים לסופ"ש ארוך במדבר, את ההתרשמות תוכלו לקרוא בואללה רכב:


https://cars.walla.co.il/item/3559311?utm_source=Generalshare&utm_medium=sharebuttonapp&utm_term=social&utm_content=general&utm_campaign=socialbutton&fbclid=IwAR3_UUjdGFvsz-8QUYqFBJkqBUBpWUOAo_EpR1m4pwRyD_gy2Ko9We iPuiU

לביא
17-02-23, 16:48
נשמע כיף אדיר. מתוכנן יומן מסע לטיול בדרך המשי? יש מסקנות מפורטות מהטיול ביוון עם ה RAM קמפר?

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

idanw
18-02-23, 14:06
אהלן!

לגבי המסע בדרך המשי:
את ההיילקס הנידון הרכבנו עבור נעמה (https://www.e-shetach.co.il/about/) מנהלת השיווק שלנו והוא החליף את היילקס הקודם שלה (https://www.e-shetach.co.il/our-vehicles/toyota-hilux-ii/) כדי לטייל בארץ וגם לטיול הגדול שנעמה מתכננת כבר שנים, עם המשפחה (זוג+3 ילדים בני שנתיים, חמש ושמונה) לדרך המשי.
מסגרת הזמן שהוקצב לטיול הוא שנה (החל מתחילת מאי הקרוב) ו"דרך המשי" הוא כיוון כללי בלבד שעלול להתגמש ולהשתנות - הכל תלוי ביכולת והרצון להתקדם בנסיעה עם ילדים בגיל הזה.
התלבטנו רבות אם היא תצא עם ההיילקס או עם הראם (שמן הסתם מרווח יותר) אבל הוחלט על ההיילקס בעיקר בזכות זה שהוא כלי נפוץ יותר באירופה ובמזרח (באירופה הראם נדיר במיוחד ובמזרח אינו קיים כלל)
כמובן שנעמה תתעד את הטיול ותשתף אותו בכל ערוצי המדיה שלנו - שווה לעקוב :)

לגבי הטיול שלי ביוון -
היה מחולק לשניים:
בחלק הראשון (כשבועיים) הייתי עם שני חברים (ארז וגלעד), השטנו את הרכב מנמל חיפה לנמל Lavrio ונחתנו באתונה. בשלושת הימים הראשונים שכרנו 3 אופנועי אינדורו בEnduro Greece (https://www.endurogreece.com/) ורכבנו יומיים באיזור Rafina ויום באיזור קורינטוס.
לאחר החזרת האופנועים טיילנו שלושה ימים בשטח בחצי האי Evia - בשטח מיוער, במסלול שחוצה שפע נחלים זורמים ונושק מידי פעם לחוף הים. חצינו חזרה לMainland ודילגנו על הכביש למרכז המדינה ההררי וישנו באיזור עיירת הסקי Karpinisi בקור מקפיא סביב ה0 מעלות.
משם נסענו צפונה בתוך קניון Megdovas, אגם Perspe משם למרגלות האולימפוס וסיימנו בסלוניקי.

רוב הטיול היה בשטח (עם דילוג כביש משמעותי אחד) בעבירות בינונית. ברמת העבירות לא התגלו בעיות מהותיות למעט כ2 שקיעות בוץ שנפתרו בקלות יחסית בעזרת זוג שפאלות שהיו איתנו. דווקא בכביש נתקלנו בבעיות מידי פעם כשהיינו צריכים לתמרן בסמטאות צרות במיוחד בכפרים באיזור ההררי. מבחינת לינת שטח - היו תנאי חורף קשוח קר מאוד (0-5 מעלות) וגשום חלקית.
הקמפר תפקד מדהים לשלושה מבוגרים (שניים ישנו במיטה הגדולה בקומה השנייה ואחד בקומה התחתונה) בערבים ישבנו תחת סככת 270 כאשר היא סגורה בקירות ועם חימום פועל.

סיימנו את החלק הזה של הטיול בסלוניקי - כאשר התוכנית המקורית היתה שסיון (אשתי) והילדים (בני 5 ו 8) יגיעו לשם בטיסה ונמשיך 3 שבועות נוספים, לצערי היא והילדים היו חולים, אז השארתי את הרכב בחניון טווח ארוך בקרבת שדה התעופה (יש שפע כאלה במחירים מצחיקים!) וחזרתי לארץ.

אחרי כשבועיים (ואחרי שהספקתי להידבק ולהחלים) יצאנו לסלוניקי לסיבוב של שבוע נוסף:
התכנית המקורית היתה לרדת דרומה לחצי האי פלפונס, אבל בגלל הקיצור המשמעותי של הטיול נשארנו באיזור סלוניקי וטיילנו בחצאי האי של Halkidiki על מנת להישאר קרוב לגובה פני הים ובמזג אוויר שפוי (ילדים).
זה היה טיול רגוע בהרבה שכלל בעיקר דילוג בין החופים השונים ושהייה ארוכה על החוף + טיולים רגליים מסביב.
באיזור זה, מזג האוויר היה סביב 10 מעלות בלילה ו15-20 מעלות ביום.
רצועות החוף באיזור זה לא נגמרות והן מגוונות במיוחד (לפעמים סלעי, לפעמים חולי ולפעמים מיוער) ואפשר להעביר בצורה זאת כמה חודשים בקלות :)

אחרי שבוע, חזרנו ללילה אחרון בסלוניקי, העלנו את הרכב למעבורת חזרה לנמל חיפה (מנמל סלוניקי) וחזרנו לארץ.

מבחינה לוגיסטית - ההשטה היא תהליך מאוד פשוט, אבל לוקח זמן (תהליך הבידוק והמכס בארץ כשעתיים-שלוש בהעמסה והפריקה. ביוון זה לקח כ20 דקות בכל פעם).
השטנו במעבורות של Salamis דרך רוזנפלד - שירות לא מדהים אבל עובד...

בעונה זאת (טיילנו בדצמבר) אין תיירים בכלל וגם מקומיים לא ממש נמצאים באיזורי התיירות (הכל מרגיש נטוש) קשה מאוד למצוא מסעדות ולכן קריטי להסתמך על בישול עצמי - יש שיראו בזה חיסרון, לנו זה הרגיש מדהים.
מים - בכל תחנת דלק יש ברז שאפשר למלא ממנו מים ללא עלות - חשוב רק לדאוג לצינור וסט מתאמים להתחברות.

שטח ועבירות - בניגוד למערב אירופה, ביוון מותר ליסוע בכל שביל וניתן למצוא את כל מגוון תנאי השטח - סוג של גן עדן. ניווט ומסלולים מצאנו בעזרת אפליקציית Wikioc לשיתוף מסלולים והיה מוצלח במיוחד.

לינה - מותר לישון בכל מקום ומותר לרדת עד קו החוף - מגוון הנופים עצום.

עלויות:
השטה - עלה לנו כ6000 ש"ח לכיוון. המחיר מחושב לפי מטר רץ. לצורך ההשוואה, היילקס יעלה כ5000 ש"ח.
טיסות - בעונה זאת עלות הטיסות מצחיקה ונעה סביב 50-200 ש"ח לאדם לכיוון)
דלק- דומה לארץ
מזון - במסעדות כ50% פחות מבארץ, בסופרים כ20-30% פחות מבארץ
חניון טווח ארוך - יש לפחות עשרה חניונים פרטיים כאלה מסביב לשדה התעופה בסלוניקי (ואני מניח שגם סביב אתונה), כולם מציעים שירות הסעות מ ו לשדה התעופה וחלקם אפילו מציעים גישה למצלמות שמצלמות את הרכב 24/7. החניונים מלאים קמפרים מסוגים שונים שעומדים שם במהלך השנה מכל רחבי העולם.
העלות לשבוע הייתה כ20 אירו. ניתן לרכוש מנוי שנתי\חצי שנתי במחירים של 200/400 אירו.

לסיכום - היה מדהים. יוון מגוונת ואפשר להעביר שם חודשים רבים בטיול בכל עונה בשנה.
הקירבה לארץ, הטיסות הזולות והגישה הנוחה למזרח אירופה מביאות אותי לשקול להשיט לשם את הרכב כל שנה לתקופה שבה גם ככה בארץ לא מטיילים (מאי-ספטמבר) ובנוסף לחופשת קיץ ארוכה לבלות שם כמה סופי שבוע נוספים.

עידן

idanw
18-02-23, 14:45
1426061426261426271426281426291426301426 3114263214263314263414263514263614263714 2638142639142640142641142642142625142624 1426071426081426091426101426111426121426 1314261414261514261614261714261814261914 2620142621142622142623142643

לביא
18-02-23, 17:08
תודה רבה על הפירוט והשיתוף עידן...
זה נראה ונשמע נפלא.
בתקווה שבמאי/יוני שנה הבאה, ננסה לשחזר....

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

נדב ש.
18-02-23, 20:01
וואו עידן... פשוט מדהים.
+ הכתבה של רמי, נראה תענוג לא נורמלי.

idanw
06-04-23, 21:55
מתקדמים עם הכנות אחרונות למסע הגדול והותקנו מספר אביזרים שלא מגיעים בגרסה הסטנדרטית של הקמפר:

1. ממיר מתח 220V 375W סינוס טהור של Victron - ישמש בעיקר לטעינת מחשב נייד, רחפן ומכשירי חשמל קטנים
2. צמד מאווררי 12V Sirocco על גימבל מתכוונן - אחד לכל קומה.
3. הותקן ארגז אלומיניום AluCab Roof box אטום מעל הקבינה, על גגון של RhinoRack - הוא ענק. מיועד לאכלס כ3 מזוודות עליה למטוס או מזוודה אחת גדולה - כדי שיהיה אפשר לרדת מידי פעם למלונות\דירות AIRBNB.
4. על אותו גגון הותקן גם מנשא לג'ריקן של אלוקאב - מיועד לנשיאת אוריאה (קשה להשיג אוריאה במדינות המזרח)
5. הותקן על גג הקמפר גגון נוסף ובין 2 מוטות האורך שלו מוקמו 6 ארגזי Ammobox גבוהים - בהם ימוקם ציוד שלא נחוץ ביומיום (ביגוד לעונה הנגדית, ציוד חילוץ וכו')
6. על אותו גגון, הותקן הייליפט.
7. בחלק הקדמי של גג הקמפר, נשאר מקום להעמסת קייאק מתנפח שייקשר בעזרת מסילות הקשירה שבצדדים.
8. זוג שפאלות על דלת הצד של תא הזיווד בצד הנוסע.

עכשיו כשגג הקמפר עמוס, צריך שני אנשים כדי להרים אותו. בשביל זה תכננו באלוקאב זוג בוכנות פניאומטיות שעוזרות בהרמה ומחוברות לקומפרסור Onboard שמגיע עם הקמפר. אפשר לראות את הפתיחה בסרטון - https://www.youtube.com/shorts/Ggz8YBT9jds

עידן

143116143117143118143119143120143121

סולי
07-04-23, 08:16
וואו זה המון משקל ומאוד גבוה.. איך זה מרגיש בנסיעה?
כמה משקל הגג של הקמפר יודע לקחת?
שקלתם במקרה את הרכב עם כל הזיוודים הללו?
ומאוד מעניין איזה סטאפ מתלים הורכב על ההיילקס..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
07-04-23, 09:51
א. וואוו זה גבוה.
ב. אבל ממש מסודר.
ג. אוריאה - אפשר לבטל את הצורך באוריאה. יש מי שיודעים להתחבר למחשב ולומר לאוריאה ביי ביי לתמיד. כשהטנדר יחזור לארץ אפשר להחזיר את המצב לקדמותו. אני מציע אם הולכים בדרך הזו לבצע את השינוי מוקדם ככל האפשר ולצבור קילומטרים לראות שאין בעיה.

אסף.

רמי גלבוע
07-04-23, 10:21
היי חברים,
היי עידן!
אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לחזור ולומר לכם, עד כמה החבילה הזו מוצלחת ומלוטשת.
הקמפר מתוכנן ובנוי מעולה, הכול סגור ומהודק. להערכת בעל סדנה מוכרת, להתקין את כל האיבזורים האלה
על טנדר או ג'יפ רגיל, יעלה יותר מה-100,000 של הקמפר המזווד עד הסוף - ובסוף, יהיה מוצר פחות מסודר.
ואם מישהו רוצה התקנה עצמית עם מקרר ומטבח שכבר יש לו וכיו"ב, זו אופציה פחות יקרה.

מבחינת נהיגה - אתה באמת לא מרגיש את החבילה הזו על הגג, לא בכביש 6 או ערד-סדום, ולא בנקרות ב-80 קמ"ש.

עוד מעניין לציין שה היילקס 2.4 ליטר מסתדר נפלא עם המשקל העודף, קרב לטונה בארגז.
ה-150 כ"ס מספיקים לחלוטין, לא חסר כוח לכלום (לא עשיתי דיונות קיץ, אבל אני לא חושב שזה הייעוד של רכב מסעות כזה).
המתלים עובדים חלום, זהו הטנדר הנוח ביותר בו נסעתי אי פעם. תענוג גדול.

אני מאוד מקנא בנעמה שיוצאת איתו למסע ארוך, לדעתי זה מאוד מאתגר, עם שלושה ילדים.
אבל מזומנת להם חוויית חיים, והם יידעו איך להתרענן מדי פעם באיזה גסט האוז, אני משער.

יאללה, חג שמח

רמי גלבוע
07-04-23, 10:26
למען הסר ספק, תיקון קטן - כתבתי ש"לא מרגישים את המשקל בארגז", וכמובן שזה לא לגמרי מדויק...
מרגישים את המשקל הגבוה על ידי רכינה גדולה יותר בפניות, בוודאי ביחס לטנדר סטנדרטי שהוא מאוד שטוח בפניות.

כוונתי הייתה שבקצב נהיגה המאפיין טיול - לא משחיזים צמיגים, לא דריפטינג, בטח לא קפיצות - הוא מתנהג נהדר, טוב יותר מכפי שיכולתי לצפות. ה-80 קמ"ש בנקרות היה קטע יחיד בו נתנו ממש גז, בדרך כלל אתה מתגלגל בקצב טיול - 30-50-70 קמ"ש בשבילים הלבנים המהירים. ובכל
המקרים הוא בן לוויה נהדר לטיול ארוך.

סולי
07-04-23, 10:59
פה בגיפולוג אוהבים נתונים,
מה המשקל הרטוב בפועל? איזה סט אפ מתלים מותקן...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
07-04-23, 12:55
נראה מוכן לכל הרפתקה, יפה מאד.
מה שחסר לי זה גרסה בצבע בהיר, ואופציה למזגן כלשהו

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

idanw
07-04-23, 18:28
ערב טוב!

לשאלותיכם:
1. משקל האבזור בטנדר הזה הוא סביב 800 ק"ג. עם משפחה בתוכו הוא מגיע פחות או יותר למשקל העמסה המותר שלו.
2. סטאפ המתלים הוא: קיט קפיצים ובולמי EFS XTR. הקפיצים מיועדים למשקל קבוע של 300 ק"ג, בתוספת כריות אויר שיושבות במרכז הקפיץ האחורי. כאשר מעמיסים את הקמפר, מעלים את הלחץ בכריות כך שהרכב יחזור לגובה המקורי (אחרי ההגבהה) ובכך הכרית מפצה על השקיעה ותומכת במשקל הנוסף. כאשר פורקים את הקמפר, מורידים את לחץ האוויר בכריות.
כמו שכתב רמי - המשקל אמנם מורגש, אבל המתלה מתמודד עם המשקל באופן מרשים.
כמובן שבמידה ומדובר בהתקנה קבועה בלי צורך לפרוק את הקמפר, אפשר מראש להתקין קפיץ המיועד למשקל המלא.
3. גג הקמפר יודע לקבל 50-100 ק"ג. לקומפרסור שמרים את הגג יש פרסוסטט, את הלחץ שלו קובעים לפי המשקל שאותו צריך להרים. הרכב אמנם גבוה, אבל הוא בנוי ככה שהעומס הגדול (מיכל מים, דוד חשמלי, מקרר, מצבר והציוד הכבד) יושבים בתחתית הארגז ושומרים על מרכז כובד נמוך.
אין ספק שלא מדובר ברכב מרוץ - אבל בתור רכב טיולים משפחתי הוא מתפקד באופן מפתיע במיוחד.
4. אוריאה - אני מכיר את האפשרות של ביטול צריכת האוריאה במחשב הרכב, אבל קשה לי עם זה פסיכולוגית. במיוחד כשלא אני אנהג ברכב וכשזה הולך להיות מאוד רחוק מהבית ושמדובר ברכב חדש מהניילון - חשוב לי לשמור על מקוריות מכאנית ככל האפשר. כמו שאני מכיר את צריכת האוריאה בהיילקסים האלה, ג'ירקן של 20 ליטר צריך להיות יותר ממספיק, בהנחה שהוא מיועד לשימוש רק ממזרח לתורכיה (ששם עוד יש כלי רכב שצורכים אוריאה).
5. לגבי הצבע - ניתן לקבל את הKhaya בשחור או אפור בהיר, ראה תמונה -
143122

6. לגבי מיזוג - ניתן בהחלט להוסיף מזגן 12V על גג הקמפר. קח בחשבון שמדובר בעלות בסדר גודל של כ10-15K ש"ח, כולל המזגן (Dometic, לא סיני) וכ500 אמפר מצברים שיחזיקו את המזגן עובד ללילה שלם. החיסרון העיקרי של פרוייקט כזה הוא המשקל העודף (של המצברים בעיקר). בקמפר בגרסה הזוגית זה אפשרי - בגרסה המשפחתית מדובר בחריגה משמעותית מהמשקל המותר ברכב כמו היילקס.
אם מדובר בגרסת הAluCabin שמותקנת על פולסייז - זה אפשרי בהחלט, בקלות.
מניסיון אישי - אנחנו לא מטיילים בקיץ בארץ, ובעונות המעבר, המאווררים שמותקנים בקמפרים שלנו עושים עבודה מצויינת ומאוד נעים לישון איתם.

עידן

ishc
07-04-23, 22:17
מעורר קינאה, אני מקווה ש"הקמפר" שלי יגיע קרוב מבחינת נוחות הטיול למה שקורה פה.
הסט של efs עם בולמי xtr נהדר. בהאנטר עם משקל קבוע של 500 ק''ג לפני אנשים וציוד שמוציאים הוא עשה עבודה נהדרת.
עידן, אפשר קישור למאווררים?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ehudzeelim
07-04-23, 23:07
5. לגבי הצבע - ניתן לקבל את הKhaya בשחור או אפור בהיר, ראה תמונה -
143122

6. לגבי מיזוג - ניתן בהחלט להוסיף מזגן 12V על גג הקמפר. קח בחשבון שמדובר בעלות בסדר גודל של כ10-15K ש"ח, כולל המזגן (Dometic, לא סיני) וכ500 אמפר מצברים שיחזיקו את המזגן עובד ללילה שלם. החיסרון העיקרי של פרוייקט כזה הוא המשקל העודף (של המצברים בעיקר). בקמפר בגרסה הזוגית זה אפשרי - בגרסה המשפחתית מדובר בחריגה משמעותית מהמשקל המותר ברכב כמו היילקס.
אם מדובר בגרסת הAluCabin שמותקנת על פולסייז - זה אפשרי בהחלט, בקלות.
מניסיון אישי - אנחנו לא מטיילים בקיץ בארץ, ובעונות המעבר, המאווררים שמותקנים בקמפרים שלנו עושים עבודה מצויינת ומאוד נעים לישון איתם.

עידן

תודה רבה על התשובות
מזגן שמבוסס על מצברים לא נראה גם לי ריאלי ברכב בגודל כזה, אבל אולי משהו שמתבסס על מנוע הרכב או על גנרטור קטן מושתק, גג עד 1000W, יכול לעשות את ההבדל בין לטייל בקיץ במדבר או לא. (אני מטייל במדבר בכל העונות, ללא מזגן, ואוהב מאד את המדבר גם בקיץ, אבל זה יכול להיות שדרוג נחמד לאו דווקא ללילה, אז מאוורר מספיק לגמרי, אלא יותר לשעות החמות של היום, "שעות השינה" בקיץ של המדבר..)

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

idanw
07-04-23, 23:36
אפשר קישור למאווררים?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk


זה ממש יקר ביחס למוצרים אחרים בשוק, אבל זה הרבה יותר איכותי, הבדל עצום:
https://www.amazon.com/SEEKR-Caframo-Sirocco-Omni-directional-Auto-Sensing/dp/B0B2PZTSC2

לביא
08-04-23, 00:40
אחד עם מצבר פנימי. יקר ואיכותי.

https://www.zerobreeze.com/products/zero-breeze-mark-2


Sent from my SM-G980F using Tapatalk

ehudzeelim
08-04-23, 13:23
תודה,
יש דברים דומים במחירים יותר סבירים, אעורר את השרשור הרלוונטי..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

סולי
14-04-23, 14:17
עידן תודה על התגובה הרצינית והמפורטת!
שאפו, אחרי שגם ראיתי מקרוב... כיף לראות את החשיבה על הפרטים הקטנים ואיכות החומרים.
מאוד אהבתי את הנגיעות והתוספות שלכם עם הבמבוק.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

idanw
31-05-23, 18:44
אהלן!

ניתן לעקוב בדף הפייסבוק של המסע - https://www.facebook.com/Mordechays.on.the.go

לנטולי פייסבוק, אפשר לעקוב גם אחרי הבלוג באתר אישטח - https://www.e-shetach.co.il/blog/

לביא
01-06-23, 14:14
נראה ונשמע טיול מדהים....

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

-->