צפייה בגרסה מלאה : תוסף לדלק לניקוי מער' הדלק.
הי. דיסקו בנזין.
מישהו המליץ לי במקום לשים תוסף לדלק 95 אוקטן במיכל, למלא רבע מיכל באוקטן 98. לטענתו זה עושה את אותה עבודה ובסופו של דבר זה גם זול יותר. זה נכון?....
שמעתי כבר כל מיני המלצות משונות (כולל להוסיף מים !)
עדיף תוסף איכותי - ורק אם צריך ,
שימוש עודף בתוספי ניקוי ברכב ישן כמו דיסקו מוביל לנזילות מכל מיני מקומות שלא ידעת שיש שם משהו ...
לגבי ה 98, עזוב שטויות.
לגבי התוסף לדלק, אם מדובר בתוסף איכותי (חברה מוכרת) ושמים בקביעות, אז יכולה להיות השפעה טובה על עוד כמה דברים חוץ מהמצתים.
מזיק זה לא, כמו תוספים אחרים אגרסיבים יותר.
רשמתי כבר כמה פעמים על נסיון שהיה לי באופנועים עם מערכת הזרקה רגישה ללכלוך.
המוסך המליץ על 98 גם כי האופנוע ידע לעבוד עם זה ף, וגם כי נהוג לחשוב שה98 יותר נקי.
הנקיון כנראה תלוי בעיקר בתחנת הדלק...
הכוכב הכחול
18-01-23, 17:56
מתעלק על השירשור :)
UMI מתעקשים להוסיף תוסף של ACDELCO בכל טיפול.
(דימקס חדש שעשה 2 טיפולים עד היום,
לדעתי האישית מיותר להוסיף למנוע טרי ובריא.
ועדיין דיזל אז אולי כן?)
לקראת הטיפול הבא-
בעד? נגד?
תודה
142282
עריכה:
אני גם מאמין שזה סוג של דינוזאור אחרון לפני מעבר מלא לחשמליות
ולכן הוא יישאר אצלי לתקופה דיי ארוכה :)
לאורך זמן כדאי? מיותר ?
המלצות אחרות לשמירה מיטבית ?
בעד.
רכב חדש, שמור אותו נקי מבפנים באופן שוטף [emoji4]
לא הוספתי שום תוסף, לבנזין, סולר או שמן, באף מכונית ורכב שטח שהיה ברשותי. מסמוראי 88' ועד איוניק-5 :rolleyes:
אני הנורמלי היחיד? זה אומר אולי שאני המשוגע?
מנוע בנזין. פעם הזרקה לסעפת - היתה מנקה בזמן אמת את כל החרא מהיניקה.
היום עם הזרקה ישירה זה מצטבר. יצרני הרכב ממליצים על ניקוי אחת ל... כחלק משגרת האחזקה.
אסף.
הכוכב הכחול
18-01-23, 18:51
אמרת אז הלכתי לבדוק.
אם אני מבין נכון איסוזו לא ממליצים להוסיף תוסף?
142284
אמרת אז הלכתי לבדוק.
אם אני מבין נכון איסוזו לא ממליצים להוסיף תוסף?
142284
זה יכול להיות כהוראת יצרן מקומית לשוק ספציפי.
גם בטויוטה יש שגרה כזו במוסכי יבואן.
מנוע בנזין. פעם הזרקה לסעפת - היתה מנקה בזמן אמת את כל החרא מהיניקה.
היום עם הזרקה ישירה זה מצטבר. יצרני הרכב ממליצים על ניקוי אחת ל... כחלק משגרת האחזקה.
אסף.
בגלל שהזרקה ישירה מצמצמת את יכולת הניקוי למצתים בלבד 🧐
במנועים של פעם, פוטנציאל הנקיון היה גדול יותר.
אגב, גם בדלק עצמו אמור להיות תוסף.
Oren Kipnis
22-01-23, 00:06
הדלקים בארץ מיוצרים על פי התקנים האירופיים וכוללים את כל הדטרגנטים המחוייבים על פי תקינה זו.
הוספת תוסף מסייעת...לחשבון הבנק של המוכר, ורק לו.
מוסך, ועוד מוסך יבואן דורש להוסיף תוסף ? שיוכיח זאת בהוראות היצרן ! היצרן לרוב אוסר על הוספת תוספים.
פשוט מאוד, כאשר אתה נדרש לחתום על הוראת התיקון בהכנסת המכונית למוסך, כתוב באופן ברור "בלי תוספים", ואז נראה אותם מחייבים אותך.
כנראה שלא ראית עד היום מה מצטבר בפילטר דלק (ומה עובר אותו), או צילום מסעפת יניקה.
בואו נצא מנקודת הנחה שמזיק זה לא.
אני מדבר ר ק על התוסף לדלק, ממותג מוכר.
כל התוספים האלה כנראה מבוססים על תזקיק נפט, ופעולתם דומה.
כאמור, ברכבים הישנים פוטנציאל הניקיון היה גדול יותר.
כעת, עם הזרקה ישירה, זה באמת מצטמצם וכנראה מיותר.
ehudzeelim
22-01-23, 15:24
אין קשר הזרקה ישירה או לא, תוסף דלק מיועד לנקות את מערכת הדלק: ממיכל הדלק עד המזרק.
במנועי דיזל בסעפת זורם גז (אוויר) ולכן היא לא מושפעת מהתוסף. במנועי בנזין ישנים בהם ההזרקה היתה לסעפת היתה אולי השפעה מינימלית אבל גם שם זורם גז (אוויר ודלק בתערובת גזית) ולכן ניקיון הסעפת לא רלוונטי לתוסף דלק באף מנוע וזה מעולם לא היה תפקידו של תוסף דלק.
ולכן, אם התוסף עובד, הוא יעבוד בדיוק באותו אופן ובאותה יעילות בכל סוגי המנועים
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מנועי בנזין ישנים בהם ההזרקה היתה לסעפת היתה אולי השפעה מינימלית אבל גם שם זורם גז (אוויר ודלק בתערובת גזית) ולכן ניקיון הסעפת לא רלוונטי לתוסף דלק באף מנוע.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
להזכיר שדלק+חום בסעפת=אידוי=זפת.
בפרקטיקה, במנועים בהזרקה לא ישירה מצטברת לאט-לאט טינופת, גם בגלל החזרי נשם לסעפת.
ואז תוסף ניקוי כן יכול להשפיע מנק׳ ההזרקה והלאה (כולל השסתומים).
ehudzeelim
22-01-23, 15:34
לא טענתי שלא מצטברת גיפה, היא מצטברת גם בהזרקה ישירה. רק שלנקות אותה זה לא תפקיד תוסף דלק. התוסף עובד בתנאי דלק נוזלי, במצב גזי הוא זניח.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
בגלל שהזרקה ישירה מצמצמת את יכולת הניקוי למצתים בלבד 🧐
במנועים של פעם, פוטנציאל הנקיון היה גדול יותר.
אגב, גם בדלק עצמו אמור להיות תוסף.
הי אבי, דיסקאברי בנזין 1994. אני בקטגוריה של מנוע של פעם?
בואו נצא מנקודת הנחה שמזיק זה לא.
אני מדבר ר ק על התוסף לדלק, ממותג מוכר.
כל התוספים האלה כנראה מבוססים על תזקיק נפט, ופעולתם דומה.
כאמור, ברכבים הישנים פוטנציאל הניקיון היה גדול יותר.
כעת, עם הזרקה ישירה, זה באמת מצטמצם וכנראה מיותר.
אתה יוצא מנקודת הנחה שזה לא מזיק. אני נוטה להסכים ולו רק כי ליצרני תוספים יש אינטרס עסקי למכור פחיות ניטרליות שלא מזיקות.
אני יוצא מנקודת הנחה שמשהו לא מועיל, אלא אם יש הוכחה אמפירית שהוא כן. לא נתקלתי עד היום בתוסף לדלק ספציפי שיש לגביו הוכחה כזאת (אשמח לשמוע שיש תוסף כזה ולעיין בנתונים). .
מבחינתי, כל תוספי הדלק והשמן הם מוצרי לייף-סטייל לנהג, ותו לו.
מה לגבי תוסף לסולר שהציעו לי במוסך מיצובישי (200 ש"ח לפני מע"מ)
כמובן שבחנות חלפים עולה פחות:
https://www.justmotor.co.il/product/%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A3-%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%A8-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7% A9%D7%99-diesel-fuel-system-cleaner-mz100722ex
במידה ואני מטפל לבד, זה משהו שאני צריך או לוותר (הרכב עם 190K, פג'ארו 2015)
אתה יוצא מנקודת הנחה שזה לא מזיק. אני נוטה להסכים ולו רק כי ליצרני תוספים יש אינטרס עסקי למכור פחיות ניטרליות שלא מזיקות.
אני יוצא מנקודת הנחה שמשהו לא מועיל, אלא אם יש הוכחה אמפירית שהוא כן. לא נתקלתי עד היום בתוסף לדלק ספציפי שיש לגביו הוכחה כזאת (אשמח לשמוע שיש תוסף כזה ולעיין בנתונים). .
מבחינתי, כל תוספי הדלק והשמן הם מוצרי לייף-סטייל לנהג, ותו לו.
אני נוטה להסכים, וזה גם המסר בסהכ בתגובה שלי.
אם פעם היה ״פוטנציאל״ (לא מוכח), היום זה בכלל הצטמצם, והופך את העניין למיותר.
בנוסף, חשוב לדעת, יש תוספים אחרים המיועדים למכלולים אחרים, נוזלים אחרים, שם בוודאות יש פוטנציאל נזק לא מבוטל, וכל מי שמתעסק עם זה לוקח סיכון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.