PDA

צפייה בגרסה מלאה : ביטול קודנית לרכב (תקוע אחרי ביטול קודנית)



מוטי ג.
20-01-23, 15:59
משהו מוזר,
הקודנית בפוקוס 2010 התחילה לעשות בעיות המקשים מסרבים לעבוד ונמאס לי ממנה ולא בא לי להיתקע בגלל השטות הזו.
עקבתי אחרי החוטים מהקודנית, ראיתי איזה חוט (אפור-שחור) הם חתכו ומיתגו אותו ע"י הקודנית /עלוקה.
גישרתי אותו חזרה, והאוטו מסרב להניע, הנורה בלוח שעונים מהבהבת כמו שהיה לפני הפעלת קודנית.
מה אני מפספס?
עצות כאן /בפרטי יתקבלו בברכה.
050444539
שמונה בסוף


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
20-01-23, 16:09
יש לדבר הזה שתי יחידות. ביניהן תקשורת אלחוטית.
היחידה השניה נמצאת בתא המנוע, בדרך כלל על הקו למשאבת דלק. תחפש עקבות של איזולירבנד בסביבת בית הפיוזים הראשי....

אסף.

מוטי ג.
20-01-23, 16:20
אני עדיין לא בשלב דלק, אין סטרטר

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
20-01-23, 16:26
אתה צריך למצוא שני ניתוקים בסך הכל.
אם ביטלת את שניהם זה אמור לעבוד....

אסף.

מוטי ג.
20-01-23, 16:32
הגשר שעשיתי אמור לעקוף את הקודנית, אבל הוא לבדו לא עוקף אותה, ואני לא מוצא את השני אבל הוא ברמת דלק להבנתי ואני עדיין לא בסטרטר.
לא מצאתי חוטים אחרי ליד בית הפיוזים שנראה שנחתכו לצורך ההתקנה. (ושצריך לגשר אותם חזרה)
נושא אולי אחר, הדבר הזה מתחת למושב הנוסע הולך לגיר, wtf?
יש שם 2 גידים... בודק האם צריך לגשר אותם....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230120/66da546246ab96a920c65836db1643e5.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

nir.samo
20-01-23, 17:20
עשית
(א) גשר והשארת את הקודנית
או
(ב) גשר והעפת את הקודנית?

אם (א) אז הגשר לא נכון. אם (ב) אז תחזיר למצב (א) ודווח.

מוטי ג.
20-01-23, 17:28
הדבר הזה בתמונה אולי קשור לחיישני רוורס, אבל לא בטוח. ולמה לקחו את זה עד הגיר. מוזר.
בכל מקרה, לא מצאתי את המתקן ניתוק השני

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
20-01-23, 17:45
התחלתי במעקב אחר הכבל מהקודנית, מצאתי אלתור חשמלי לא מקורי שמוביל לעוד מוצר, גוגל ויו טיוב קוראים לזה עלוקה.
לקודנית יש 5 חוטים (אדום, ירוק, שחור, כחול וכתום )
אדום + ירוק +שחור מחוברים לחוטים עבים באוטו בצבע זהה, כתום מחובר לעלוקה, כחול מחובר לצמה אחרת, לא יודע לאן היא הולכת.
כחול מחובר או מנותק לא משפיע.

עלוקה:
יש לה כתום לקודנית
יש לה שחור, אדום ירוק דק, מחוברים עם הצבעים הנ"ל של הקודנית לרכב, לא מנתקים כלום רק מחוברים.
מחוברת גם בשני גידים שחורים עבים לשני חוטים בצבע זהה מקורים של האוטו (אפור - שחור) , שפעם כנראה היו מחוברים אחד לשני. חיברתי אותם שוב.
הגישור הנ"ל, לא מספיק להנעה, האוטו בלו"ש מסמן בנורת" אזעקה" או אימובילייזר איך שתקראו לזה. ו,אין סטרטר
כשאני מכניס קוד, הלוש מחליף מצב, ויש סטרטר.

כרגע שני הכתומים מנותקים,
הכחול מנותק,
צריך קוד על מנת לשחרר "אימובילייזר" בלוח שעונים. והוא מניע

אין כלום באזור המפתח, אין תוספת חשודה בתא מנוע (למעט כבל מוזר שמתחבר לגיר והולך לתא נוסעים, תמונה שלחתי מקודם)

לא הרמתי ידיים, לכל שבת יש מוצאי שבת


אולי לא הייתי מספיק מדוייק, לא מניע =אין סטרטר, אני עדיין לא במצב של סטרטר ולא מניע.
הכל מרגיש כמו משהו ברמת ניתוק "אימובילייזר" מקורי של האוטו

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

zivo
20-01-23, 18:14
העובדה שיש נורה בלוח שעונים אומרת שיש איזה מנגנון מקורי.
ממה שאני מכיר, בסופו של יום יש חוט בודד שיוצא מהאימוביליזר המקורי והוא צריך לקבל גוף להתנעה ( או ניתוק?).
החוט הזה מתחבר ליציאה \ ממסר, של האזעקה שאולתרה בארץ.
( כמובן שכל מה שנאמר על ברז דלק וכו', עדיין תקף).

מוטי ג.
20-01-23, 18:25
מצאתי את הסרטון הזה
https://youtu.be/hPAEiYMcsyQ
לא מצאתי אצלי בשום פינה ו/או מתחת לשום פלסטיק ו/או שטיח עוד עלוקה כזו.
מוזר....

החיווי בלוח שעונים מעיד על ניתוק שקיים בתור לאימובילייזר המקורי אני מסכים לגמרי, אבל השאלה איפה הם החביאו אותו

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
20-01-23, 18:43
אני נוטה להאמין שבסוף המתקינים האלה לא מפרקים חצי אוטו בשביל לבצע התקנה.
לא מסתדר לי.
ראיתי בסרטון אחר שהעלוקה השנייה נמצאת בכספת עם המחשב, אצלי זה עטוף בגוש אלומיניום.
מישהו פעם עשה מלא כסף מהשטויות האלה, אה?!

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
20-01-23, 19:11
ראו כאן תגובה אחרונה,
https://carsforum.co.il/topic/593402-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%9F-%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%93-%D7%A4%D7%95%D7%A7%D7%95%D7%A1/

חומר למחשבה למחר....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

zivo
20-01-23, 19:20
תלך הפוך.
חפש בספר הרכב איפה האימבולייזר המקורי, וחפש חוט בודד שיוצא ממנו לכיוון לא ברור.

מוטי ג.
20-01-23, 19:31
רעיון. מחר...
לגבי מה שמצאתי מתחת למושב נוסע, הרכב במקור היה ליסינג, יכול להיות שזה חיבור דלקן לקילומטראז שהרכב עושה?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
20-01-23, 20:42
אתה מזכיר לי שכל אוטו שנופל לי ליד יש את היום הזה שאני מחליט לפרק בקטנה רק אחד מהאילתורים המקומיים... לוקח ליד תרשים חשמל מהספר יצרן... ודבר מוביל לדבר.... בסוף זה נגמר באוטו עם חשמל סטוק.

אסף.

מוטי ג.
20-01-23, 20:52
אין לי שאיפות לעשות אותו "חדש" רק שימשיך לשרת נאמנה, מדיי פעם אני "משקיע" בו קצת חום ואהבה.
שבוע שעבר החלפתי במושב הנהג את הספוג בגב, היה בו קרע בצד ימין שהטריף אותי ועכשיו אמרתי די! לרגל חגיגות 200 אלף צריך לסדר https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230120/1e6da4bda46df874b0bc716384bba89b.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

shmil
20-01-23, 22:44
סליחה שלקח לי זמן.
יכולת להתקשר.
יש שני ניתוקים. אחד, על משאבת הדלק מתחת למושב הנוסעים מאחור. השני - בתוך הכספת יימח שמה.
בתוך\בצמוד ל
כספת, זה הניתוק של הסטרטר.
אם האוטו שלך היה ליסינג, אני לא חושב שיש חיבור לאימובילייזר מקורי, לפחות לא זכור לי כזה.
מודה שאצלי ניתקתי כבר לפני 4 או 5 שנים, ואני לא ממש זוכר לפרטי פרטים.

-->