צפייה בגרסה מלאה : נעילה אוטומטית VS נשלטת (נגזר)
**** נגזר מתוך התייעצות על חלקים להתקנת יחסי העברה בסופה. הדיון המקורי כאן: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126260 (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126260) ****
נעילת אוויר של יוקון לדנה 30 (27 שיניים) עולה 965 דולר כולל משלוח ומיסים, מאמזון - כולל מתגים, דיסקאות, מיסבים וכו'.
תוריד ממנה את עלות הקייס, ויוצא שהוא צריך להוסיף 800 דולר בשביל נעילה
אם הוא לא יעשה את זה, יעלה לו בסיבוב הבא, יעלה לו יותר מפי 2 לעשות את זה. (נעילה+עבודה+קיט שיפוץ חלקי)
מה יעלה לו בסיבוב הבא?
אם הנעילה האוטומטית תותקן כמו שצריך ולא בחיפוף, לא יהיו לו שום תקלות.
מעל 250,000 ק"מ עם נעילה אוטומטית מלפנים ללא שום תקלות.
בפרק זמן וק"מ כזה, נעילה נשלטת תתקלקל לפחות 2-3 פעמים. ותמיד זה יקרה ברגע שצריכים אותה.
מה יעלה לו בסיבוב הבא?
אם הנעילה האוטומטית תותקן כמו שצריך ולא בחיפוף, לא יהיו לו שום תקלות.
מעל 250,000 ק"מ עם נעילה אוטומטית מלפנים ללא שום תקלות.
בפרק זמן וק"מ כזה, נעילה נשלטת תתקלקל לפחות 2-3 פעמים. ותמיד זה יקרה ברגע שצריכים אותה.
למה 2-3 פעמים?
אם הנעילה הנשלטת תותקן כמו שצריך ולא בחיפוף, לא יהיו לו שום תקלות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אז מה אם בבוקר בדקת את הנעילה והיא עבדה? שעה אחר כך היא עלולה לא לעבוד.
דליפות אוויר - מצינור פשוט ועד טבעת אטימה, קורוזיה במגעים, כל מיני דברים. זה תמיד בהפתעה.
חלקם ניתנים לתיקון בכמה דקות, חלקם ידרשו פירוק משני של כל הסרן, שליפת מכלול הנעילה ופירוקה לגורמים בתנאי מוסך מצוייד היטב.
לפעמים אלה תקלות ממש שטותיות, אבל אתה נתקל בהן לראשונה למרגלות המעלה כשאחריך קבוצה שלמה שיושבת לך על הוריד, ואין לך את השקט והריכוז הנדרשים כדי לאתר אותן. נעילה נשלטת היא אחלה פטנט שגדולתה בזמן שהיא פתוחה (בכביש) ולמעשה לא צריך אותה ואז היא לא מפריעה. אבל כשצריך אותה, הסיכוי שהיא תפתיע לרעה הוא לא קטן.
אני על הבולסטר הקדמית 13 שנה ו-240,000 ק"מ, עד כה סה"כ התגלתה כנעילה אמינה מאוד שלאורך חייה סבלה "רק" מ- 2-3 קילקולים "בלבד" (דליפת אויר מצינור, דליפת אויר מטבעת אטימה שהצריכה פירוק הנעילה, תקלת חשמל). סה"כ לא מספר גדול של תקלות, אבל תמיד-תמיד כשבדקתי אותה בחניה "על יבש" היא תמיד היתה תקינה, ותמיד-תמיד התקלה צצה ברגע שבאמת נזקקתי לנעילה עובדת ותקינה. ולכן לטעמי האישי, בהגדרתה, נעילה נשלטת היא מוצר מאוד נוח אבל לא מהימן.
מה יעלה לו בסיבוב הבא?
אם הנעילה האוטומטית תותקן כמו שצריך ולא בחיפוף, לא יהיו לו שום תקלות.
מעל 250,000 ק"מ עם נעילה אוטומטית מלפנים ללא שום תקלות.
בפרק זמן וק"מ כזה, נעילה נשלטת תתקלקל לפחות 2-3 פעמים. ותמיד זה יקרה ברגע שצריכים אותה.
התפספס לי המשפט.
היה צריך להיות:
אם הוא לא יעשה את זה, יעלה לו בסיבוב הבא יותר מפי 2 לעשות את זה. (נעילה+עבודה+קיט שיפוץ חלקי)
בעיני עדיף נשלטת מקדימה, ולכן המלצתי כבר עכשיו לשים אותה.
מאחורה, עדיף ספרטן/לוקרייט בעלות זעומה ועם אפס תקלות.
בנוסף לא הבנתי אם אתה עם בולסטר מקדימה או אוטומטית מקדימה?
בנוסף לא הבנתי אם אתה עם בולסטר מקדימה או אוטומטית מקדימה?
עם בולסטר.
כל השנים נסעתי עם לוקרייט מקדימה. התרגלתי מאוד מהר לחסרונות הדי מועטים והכי התרגלתי לאמינות המוחלטת ולעובדה שכשאתה משולב 4X4, אתה נעול ועובר הכל בלי לחשוב יותר מדי. זו היתה נעילה חדשה מהניילון שהורכבה מדויק ונכון (למרות תנאי הרחוב - אצל חנן אי שם בתחילת שנת 2000) ונתנה עבודה מצויינת 10 שנים עד שהג'יפ נגנב.
בסופה הנוכחית שהגיעה אלי עם נעילה אחורית בלבד, סביון ואני הרכבנו מלפנים לוקרייט משומשת שהוא לא נזקק לה אז. שוב - התקנה בתנאי רחוב/חצר, אבל מדוייקת - ונסעתי ככה כמה חודשים ללא שום תקלות ובעיות.
ואז הגיעה ההצעה להרכיב בולסטר לנסיון כדי לכתוב עליה התרשמות ארוכת טווח ואם היא תבוא לי טוב, היא תישאר על האוטו - והיא באה לי טוב. בולסטר היא נעילה פניאומטית - הסינית הראשונה בשוק, והיתרון הגדול שלה הוא שהיא תאומה זהה של ARB. חלקים פנימיים של ARB מתאימים לה אחד לאחד כפי שגיליתי כשהתעורר הצורך לפני כשנה וחצי....
סה"כ נעילה נשלטת זה מוצר נהדר עם יתרון פסיכולוגי מובהק - כל עוד אתה לא זקוק לו ולא מפעיל אותו - הוא לא מפריע לך. וזה ככה ב-99.9% מהזמן.
עברו 13 שנה עם הבולסטר ואני מרוצה - כי כמו כולנו, ב- 99.9% מהזמן אף אחד לא צריך נעילה קדמית. גם לא אני - במיוחד כשיש דטרויט-לוקר מאחור.....
אבל בסיטואציות שכן צריך, והיו כאלה - אני עדיין חושש. מתפלל בשקט שהיא תעבוד ולא תעשה קונצים. אין לי אמון, כי היו תקלות.
אחת לשבועיים-שלושה אני בודק שהיא פועלת. ובחסות מרפי ירום-הודו, בחנייה היא תמיד-תמיד פועלת כתקנה.
אבל בשטח היו לה תקלות והיא לא פעלה. אמנם מעט, סה"כ פעמיים-שלוש - אבל כמו בזוגיות, מספיקה בגידה אחת כדי לשבור את האמון להרבה זמן.
לא תמיד זו תקלה בנעילה עצמה או בכלל אשמת הנעילה, אבל מה זה משנה אשמתו של מי?... מה שמשנה זו השורה התחתונה. האם זה עובד או לא עובד. עובדה שנעילה נשלטת אויר/חשמל/ואקום או כל דבר אחר שאינו מכני, שאינו ברזל שדוחף/מושך ברזל - זה מכלול קפריזי, שתקינותו תלויה בעוד כמה גורמים ומכלולים מסביבו.
נעילה נשלטת היא בהחלט משהו מאוד נוח, במקרים מסויימים ועבור נהגים/ות מסויימים/ות גם הכרח בטיחותי - אבל לדעתי ממש לא מהימן.
בחיאת - יודע בכמה תקלות של נעילה לא תקינה/מהבהבת/לא פועלת נתקלתי בכלי רכב שהנעילה שלהם היא חלק מקורי מהיצרן? כל מיני יפניים עטורי תהילת "לעולם לא מתקלקלים" וכו'?... המון אריאל. המון. אלופי התקלות בנעילה האחורית המקורית - פאג'רו לדגמיהם. בעיקר BK, אבל גם קינג ו-Q. וגם לא מעט טויוטה פראדו (LC90). ואנחנו מדברים על סיטואציה שבה אם הנעילה לא תקינה - הרכב לא עובר/לא עולה וצריך למשוך/לחלץ אותו.
אישית, אם הייתי מוגבל לנעילה נשלטת בלבד וצריך לבחור - הייתי הולך על OX מכנית, נשלטת כבל וידית. כי המוטו שלי הוא כמה שפחות טכנולוגיה - ככה טוב יותר. אני חושש ודואג מכל מה שמעורבים בו חשמל, לחץ-אויר, ואקום, צנרת, קונקטורים, קומפרסורים, משאבות, מתגים, ממסרים וכו' שלא לדבר על אלקטרוניקה - חיישנים, מחשבים, מעגלים וכו' שהזמן ותנאים חיצוניים קשים לא עושים להם שום דבר טוב. אני רוצה פשטות לפני הכל! אבל זה רק אני וזו תפיסת-חיים שלי, שאני משלם עליה מחיר יומיומי לא פשוט, בעיקר בהתנהלות מול רוב האנשים, שהם נרקומנים של טכנולוגיה וגאדג'טים ופשוט לא מוכנים לקבל את מי שלא חושב כמוהם.
אז אם אמינות/מהימנות הן בעדיפות ראשונה = מנסיוני אין לי צל של ספק שהאוטומטית לוקחת בענק.
זה כמובן תלוי בסוג הרכב ובאיכות ודיוק ההתקנה וכנראה גם בהבדלי איכות בין המוצרים עצמם.
האוטומטית הטובה מכולן היא ללא ספק דטרויט-לוקר מהדגם הישן. מסיבית, לא דורשת תחזוקה, שורדת לנצח.
מהנעילות הקטנות, הלוקרייט הישנה והטובה מסתמנת כעדיפה על כל החיקויים שצצו לה.
ואתה שם לב שאני מתגעגע למוצרים הישנים של פעם, (שכבר קשה להשיג היום או שאין להשיג) שאני טוען/מאמין שאיכותם עדיפה.
עם בולסטר.
כל השנים נסעתי עם לוקרייט מקדימה. התרגלתי מאוד מהר לחסרונות הדי מועטים והכי התרגלתי לאמינות המוחלטת ולעובדה שכשאתה משולב 4X4, אתה נעול ועובר הכל בלי לחשוב יותר מדי. זו היתה נעילה חדשה מהניילון שהורכבה מדויק ונכון (למרות תנאי הרחוב - אצל חנן אי שם בתחילת שנת 2000) ונתנה עבודה מצויינת 10 שנים עד שהג'יפ נגנב.
בסופה הנוכחית שהגיעה אלי עם נעילה אחורית בלבד, סביון ואני הרכבנו מלפנים לוקרייט משומשת שהוא לא נזקק לה אז. שוב - התקנה בתנאי רחוב/חצר, אבל מדוייקת - ונסעתי ככה כמה חודשים ללא שום תקלות ובעיות.
ואז הגיעה ההצעה להרכיב בולסטר לנסיון כדי לכתוב עליה התרשמות ארוכת טווח ואם היא תבוא לי טוב, היא תישאר על האוטו - והיא באה לי טוב. בולסטר היא נעילה פניאומטית - הסינית הראשונה בשוק, והיתרון הגדול שלה הוא שהיא תאומה זהה של ARB. חלקים פנימיים של ARB מתאימים לה אחד לאחד כפי שגיליתי כשהתעורר הצורך לפני כשנה וחצי....
סה"כ נעילה נשלטת זה מוצר נהדר עם יתרון פסיכולוגי מובהק - כל עוד אתה לא זקוק לו ולא מפעיל אותו - הוא לא מפריע לך. וזה ככה ב-99.9% מהזמן.
עברו 13 שנה עם הבולסטר ואני מרוצה - כי כמו כולנו, ב- 99.9% מהזמן אף אחד לא צריך נעילה קדמית. גם לא אני - במיוחד כשיש דטרויט-לוקר מאחור.....
אבל בסיטואציות שכן צריך, והיו כאלה - אני עדיין חושש. מתפלל בשקט שהיא תעבוד ולא תעשה קונצים. אין לי אמון, כי היו תקלות.
אחת לשבועיים-שלושה אני בודק שהיא פועלת. ובחסות מרפי ירום-הודו, בחנייה היא תמיד-תמיד פועלת כתקנה.
אבל בשטח היו לה תקלות והיא לא פעלה. אמנם מעט, סה"כ פעמיים-שלוש - אבל כמו בזוגיות, מספיקה בגידה אחת כדי לשבור את האמון להרבה זמן.
לא תמיד זו תקלה בנעילה עצמה או בכלל אשמת הנעילה, אבל מה זה משנה אשמתו של מי?... מה שמשנה זו השורה התחתונה. האם זה עובד או לא עובד. עובדה שנעילה נשלטת אויר/חשמל/ואקום או כל דבר אחר שאינו מכני, שאינו ברזל שדוחף/מושך ברזל - זה מכלול קפריזי, שתקינותו תלויה בעוד כמה גורמים ומכלולים מסביבו.
נעילה נשלטת היא בהחלט משהו מאוד נוח, במקרים מסויימים ועבור נהגים/ות מסויימים/ות גם הכרח בטיחותי - אבל לדעתי ממש לא מהימן.
בחיאת - יודע בכמה תקלות של נעילה לא תקינה/מהבהבת/לא פועלת נתקלתי בכלי רכב שהנעילה שלהם היא חלק מקורי מהיצרן? כל מיני יפניים עטורי תהילת "לעולם לא מתקלקלים" וכו'?... המון אריאל. המון. אלופי התקלות בנעילה האחורית המקורית - פאג'רו לדגמיהם. בעיקר BK, אבל גם קינג ו-Q. וגם לא מעט טויוטה פראדו (LC90). ואנחנו מדברים על סיטואציה שבה אם הנעילה לא תקינה - הרכב לא עובר/לא עולה וצריך למשוך/לחלץ אותו.
אישית, אם הייתי מוגבל לנעילה נשלטת בלבד וצריך לבחור - הייתי הולך על OX מכנית, נשלטת כבל וידית. כי המוטו שלי הוא כמה שפחות טכנולוגיה - ככה טוב יותר. אני חושש ודואג מכל מה שמעורבים בו חשמל, לחץ-אויר, ואקום, צנרת, קונקטורים, קומפרסורים, משאבות, מתגים, ממסרים וכו' שלא לדבר על אלקטרוניקה - חיישנים, מחשבים, מעגלים וכו' שהזמן ותנאים חיצוניים קשים לא עושים להם שום דבר טוב. אני רוצה פשטות לפני הכל! אבל זה רק אני וזו תפיסת-חיים שלי, שאני משלם עליה מחיר יומיומי לא פשוט, בעיקר בהתנהלות מול רוב האנשים, שהם נרקומנים של טכנולוגיה וגאדג'טים ופשוט לא מוכנים לקבל את מי שלא חושב כמוהם.
אז אם אמינות/מהימנות הן בעדיפות ראשונה = מנסיוני אין לי צל של ספק שהאוטומטית לוקחת בענק.
זה כמובן תלוי בסוג הרכב ובאיכות ודיוק ההתקנה וכנראה גם בהבדלי איכות בין המוצרים עצמם.
האוטומטית הטובה מכולן היא ללא ספק דטרויט-לוקר מהדגם הישן. מסיבית, לא דורשת תחזוקה, שורדת לנצח.
מהנעילות הקטנות, הלוקרייט הישנה והטובה מסתמנת כעדיפה על כל החיקויים שצצו לה.
ואתה שם לב שאני מתגעגע למוצרים הישנים של פעם, (שכבר קשה להשיג היום או שאין להשיג) שאני טוען/מאמין שאיכותם עדיפה.אוי ואבוי אם הניסיון הבלעדי שלך הוא זה ה"מוחלט" והמייצג... סופה שחוטה הייתה עולה כמו לנדקרוזר חדש.
כתבת פה הרבה דברים .. יותר מדי.
צריך לומר נעיל אוט' תקינה ועובדת תמיד, תמיד תכניס חופש מסויים לקורונה פיניון.
חופש מובנה .. כזה שגורם לה לעבוד באופן תקין, פשוט כי ככה היא פנוייה.
האם החופש הזה תקין לקורונה פיניון ולשאר רכבת הכוח? האם החופש הזה גדל עם הזמן ?
יש שיגידו שדנה 60 זה חוסן על... כמו סופה ונעילה אוט' שתמיד שם כשצריך אותה, אבל יש שיגידו לך שהכל יכול להישבר וזה תנאי ישיר לעומס שמופעל, גודל גלגל, משקל נהיגה ונסועה...
אישית אמליץ להימנע מאוט' מהניסיון הקטנטן שלי. בטח שהיום יש סיניות נשלטות חשמליות או פניאומטיות במחירים הגיוניים.
אגב תעשה חיפוש קטן בפורום ... לדעתי בעת האחרונה יש גם תיעוד של תקלות באוט'...
שאגב לא נפתרו בשטח בהידוק מחבר אוויר... אלא אילצו הורדה ופירוק של דיפ קומפלט.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
כל השנים נסעתי עם לוקרייט מקדימה. התרגלתי מאוד מהר לחסרונות הדי מועטים
אשריך.
אני עוד לא התרגלתי.
לקח ממש מעט זמן עד שהתקנתי קיט לוקרים כדי שלפחות בכביש לא אסבול מהדרעק הזה, בשטח זה עדיין מעיק.
מי שרוצה את הנעילה הזו מוזמן לקבל אותה תמורת מה שצריך כדי להשאיר את הסרן הקדמי פתוח ומשוחרר. מעדיף לוותר על הנעילה הקדמית לגמרי מאשר לסבול את האוטומטית.
מתישהו תבוא לשם OX.
(אגב, אני סבלתי מתקלה ב- OX האחורית עם כבל מכני, בגלל התקנה רשלנית שאיפשרה מגע בין הכבל של הנעילה לאגזוז. זה לא עשה טוב לכבל ...)
ehudzeelim
24-01-23, 13:26
צריך לומר נעיל אוט' תקינה ועובדת תמיד, תמיד תכניס חופש מסויים לקורונה פיניון.
חופש מובנה .. כזה שגורם לה לעבוד באופן תקין
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק בשביל הדיוק,
נעילה אוטומטית מכניסה חופש לרכבת הכוח, אבל היא לא מכניסה חופש לקורונה פיניון.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
צודק, התנצלותי, החופש מובנה בתוכה... תודה על התיקון.
אז לצורך הדיוק,
עקב החופש המובנה בנעילה אוט'.. היא מעבירה הלמים לכל רכבת הכוח, דיפ, צלבים, טרנספר, גיר... כנראה שזה גם עובד ונסבל בשימוש סביר ורכב במימדים בריאים.
אך אצלי בסמוראי כרכב טיולים בלבד, עם דיפ זערורי, משקל גבוה, גלגל גדול ועוד כוח...כמובן בשילוב נהיגה מהירה לרוב. החופש המובנה בנעילה מורגש בכל שינוי כיוון בין קדימה לאחורה.
זה התפתח, לדעתי ותחושותיי 13 שנה עם נעילה אוט', עד לכדי שבר של הקורונה, פעמיים, במרווח של 6 שנים . ובערך30kקמ. ו2 ריענונים לקפיצים והגולות בנעילה האוט' בין לבין.
אגב .. לנעילה שלום.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
רק בשביל הדיוק,
נעילה אוטומטית מכניסה חופש לרכבת הכוח, אבל היא לא מכניסה חופש לקורונה פיניון.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
החופשים מייצרים הלמים שמייצרים בלאי וחופשים גם ברכיבי הקצה, בקורונה.
ehudzeelim
24-01-23, 15:34
נכון, חופש יכול לגרום לבלאי מואץ גם בקורונה פיניון.
אבל סולי דיבר על חופש מובנה בנעילה- זה לא חופש בקורונה פיניון כמובן.
החופש (המדויק) בקורונה פיניון במצב תקין זהה עם או בלי נעילה אוטומטית ולא מושפע ממנה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
דרור,
שאתה כותב שאוטמטית תחזיק מלפנים 250,000 ק"מ, אתה מתכוון עם לוקרים או בלי?
נכון, חופש יכול לגרום לבלאי מואץ גם בקורונה פיניון.
אבל סולי דיבר על חופש מובנה בנעילה- זה לא חופש בקורונה פיניון כמובן.
החופש (המדויק) בקורונה פיניון במצב תקין זהה עם או בלי נעילה אוטומטית ולא מושפע ממנה.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
נדייק עוד יותר, אני טוען שהחופש שנקבע ע"י הידוק השרוול קורס גדל עם הזמן בדיפ שמותקנת בו נעילה אוט'.
אבל גם יכול להיות שאני טועה, בשביל זה מנהלים דיון.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
24-01-23, 20:27
השרוול קורס לא קובע את החופש. המיקום של הפיניון נקבע על ידי שימסים, השרוול קורס אחראי רק על מידת ההידוק. מיקום פיניון והקורונה אחד ביחס לשני נקבע בכיוון קורונה פיניון, ומרגע שבוצע הוא קבוע ולא משתנה. מה שמשתנה זה שחיקה, שגורמת להגדלת החופש בין הקורונה לפיניון עם הזמן. עם נעילה אוטומטית הפוטנציאל לשחיקה אכן גדל כמו שאתה ודורון אמרתם, והבלאי יותר מהיר בגלל החופש המובנה בנעילה. עד כמה יותר מהיר? תלוי במליון גורמים..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תופס טרמפ: כל כמה זמן/קילומטרים כדאי לפתוח את הסרנים ולבדוק מרווחים בין הקורונה לפיניון ?
ehudzeelim
24-01-23, 21:25
אני לא מכיר הוראה לבדוק.
בכמה רכבים שלי, שלושה מהם עם מעל 400k ק"מ (מוסואים עם דנה 44) הכל מקורי
(חוץ מנעילות אוטמטיות שהותקנו ברכב אחד, ולא נגעו בקורונה פיניון, וברכב השני הותקנה נעילה אחורית נשלטת (זה גם היחיד עם פחות מ-400k קמ, "רק" עם 240k קמ), שם ביצעו כיוון בזמן ההתקנה, וברכבים שלישי ורביעי סרנים פתוחים מקוריים ללא נעילות.. שניהם מעל 400k קמ.)
ולא בוצעה שום תחזוקה לסרן חוץ מהחלפות שמן.
אין צורך לציין שמעולם לא בדקתי חופש בקורונה פיניון.. כשיילך נשמע [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
איזה כייף לטחון את הנושא כל כמה שנים מחדש. משהו ישתנה או שפשוט כדאי לצרף את השרשור הקודם, ולפני הקודם ולפני לפני הקודם….
Sent from my iPhone using Tapatalk
נדב,
שומעים או רואים סימנים לשחיקה גבוהה בהחלפת שמן. אין טעם לדעתי לפתוח ולהתעסק בדיפ' סתם..
אהוד,
אם השרוול הקורס מתעייף וההידוק יותר הכיוון כבר לא שווה הרבה לא?
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
דרור,
שאתה כותב שאוטמטית תחזיק מלפנים 250,000 ק"מ, אתה מתכוון עם לוקרים או בלי?
כמובן בלי.
בסופה אין לוקרים בסרן הקדמי.
אני מאמין לחלוטין שנעילה שהותקנה נכון ומדויק תחזיק גם ק"מ כפול מזה בלי בעיה.
ואהבתי שמאשימים נעילה אוטומטית בהרס של קורונה ופיניון בדיפ' של סמוראי שקרה פעמיים תוך 30,000 ק"מ, דיפ' שמצד אחד שלו יש מנוע בריון (יחסית לסמוראי) שמשגר אליו הספק ומומנט גדולים ביותר מ-50% ממה שתוכנן לקבל מלכתחילה, ומצד שני נאלץ לסובב גלגל 32' (במקור 26'... כן?....), ובסוף מי אשם בזה? הנעילה?.... וואלה, קטונתי.
ehudzeelim
25-01-23, 08:21
כן, אם השרוול הקורס מתעייף, העומס על מיסבי הפיניון יורד, עד למצב שיכולה להיווצר תנועה של הפיניון תחת עומס, בכיוון קדימה-אחורה. ואז לכיוון ביחס לקורונה אין משמעות כי הוא משתנה כתלות בעומס.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תופס טרמפ: כל כמה זמן/קילומטרים כדאי לפתוח את הסרנים ולבדוק מרווחים בין הקורונה לפיניון ?
if it aint broken, don't fix it.
בלנדרוברים עם סרן שני סטליטים מתפתח חופש עם הזמן.
ברכב בו "מקולקל" זה ה"תקין" החדש, הבדיקה המקובלת היא סיבוב הדרייבשאפט ביד כשהטרנספר בניוטראל כדי לראות כמה חופש יש.
רוב המכונאים עושים זאת על פי העין/הרגש.
בזמנו קראתי משהו על שמינית סיבוב, אבל אל תיקח אותי במילה, כי שמינית סיבוב נשמע לי קצת מוגזם.
- - - Updated - - -
איזה כייף לטחון את הנושא כל כמה שנים מחדש. משהו ישתנה או שפשוט כדאי לצרף את השרשור הקודם, ולפני הקודם ולפני לפני הקודם….
Sent from my iPhone using Tapatalk
בשביל זה יש מנהלים.
והאמת היא שהעומס בתקופה האחרונה באמת גדול.
אולי צריך למנות עוזר לerezgur....
(וכן,
יש מתנדבים בקהל...).
ehudzeelim
25-01-23, 11:12
בשביל זה יש מנהלים.
והאמת היא שהעומס בתקופה האחרונה באמת גדול.
מדהים, מבט חטוף מלמד שאתה עם מעל ל-11,000 תגובות בפורום, באמת עומס רציני מאד.
אולי תנוח קצת..[emoji1787]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תופס טרמפ: כל כמה זמן/קילומטרים כדאי לפתוח את הסרנים ולבדוק מרווחים בין הקורונה לפיניון ?כיוון שהשחיקה היא רק שחיקה וכשלעצמה לא גורמת לתקלה - אין מה להתעסק בזה עד ששומעים את הרעש.
אישית, הסרן הכי 'ותיק' שפגשתי היה בטויוטה עם מעט יותר מ 800000 קמ ובאמת התחילה בו היללה המוכרת של חופש קורונה פיניון.
אסף.
מציע לבדוק על נשלטת חשמלית. הרבה מהתקלות בנעילות נשלטות הן ממערכת האוויר
אני ברכב שעובד קשה, נעילה חשמלית בערך 7 שנים, 0 תקלות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.