איל מ
27-01-23, 14:16
רכב של מכר. רכב שלישי. לטיולים, עומד כל השבוע ומניע בסופש.
לאחרונה, המצבר נפרק וצריך להניע עם כבלים.
בבדיקה כשהאוטו מונע בסרק, מתח על הדקי המצבר 14v.
כאשר כל הצרכנים עובדים (כולל ונטת מזגן, שהיא חשמלית), 13.6-13.8.
בדיקת זרם על המינוס בטור, אחרי שהאוטו כבוי- 480ma.
עד כאן אני מסיק שאין בעיית טעינה ויש בעית זליגה.
הקטע הוא שבאוטו אין כמעט צרכני חשמל. אפילו רדיו אין.
נורות קבינה נשללו.
למיטב ידיעתו של הבעלים לא היה איתוראן/פוינטר.
אזעקה לא עובדת, אבל לדעתי היא החשוד העיקרי. ייתכן ומבוטלת אך לא מנותקת לגמרי.
לפני שניגשים לתהליך הארוך והמייגע של מציאת זליגה (מבחינתי, דבר כזה הוא עילה למכירת רכב :) ), או הכנסה לחשמלאי, יש למישהו היכרות עם חשמל הרכב ויודע לשים אצבע מאשימה על רכיב שידוע כסורר?
לאחרונה, המצבר נפרק וצריך להניע עם כבלים.
בבדיקה כשהאוטו מונע בסרק, מתח על הדקי המצבר 14v.
כאשר כל הצרכנים עובדים (כולל ונטת מזגן, שהיא חשמלית), 13.6-13.8.
בדיקת זרם על המינוס בטור, אחרי שהאוטו כבוי- 480ma.
עד כאן אני מסיק שאין בעיית טעינה ויש בעית זליגה.
הקטע הוא שבאוטו אין כמעט צרכני חשמל. אפילו רדיו אין.
נורות קבינה נשללו.
למיטב ידיעתו של הבעלים לא היה איתוראן/פוינטר.
אזעקה לא עובדת, אבל לדעתי היא החשוד העיקרי. ייתכן ומבוטלת אך לא מנותקת לגמרי.
לפני שניגשים לתהליך הארוך והמייגע של מציאת זליגה (מבחינתי, דבר כזה הוא עילה למכירת רכב :) ), או הכנסה לחשמלאי, יש למישהו היכרות עם חשמל הרכב ויודע לשים אצבע מאשימה על רכיב שידוע כסורר?