התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זליגה בדיסקברי 1 (דיסקו 1)



איל מ
27-01-23, 14:16
רכב של מכר. רכב שלישי. לטיולים, עומד כל השבוע ומניע בסופש.
לאחרונה, המצבר נפרק וצריך להניע עם כבלים.
בבדיקה כשהאוטו מונע בסרק, מתח על הדקי המצבר 14v.
כאשר כל הצרכנים עובדים (כולל ונטת מזגן, שהיא חשמלית), 13.6-13.8.
בדיקת זרם על המינוס בטור, אחרי שהאוטו כבוי- 480ma.
עד כאן אני מסיק שאין בעיית טעינה ויש בעית זליגה.
הקטע הוא שבאוטו אין כמעט צרכני חשמל. אפילו רדיו אין.
נורות קבינה נשללו.
למיטב ידיעתו של הבעלים לא היה איתוראן/פוינטר.
אזעקה לא עובדת, אבל לדעתי היא החשוד העיקרי. ייתכן ומבוטלת אך לא מנותקת לגמרי.
לפני שניגשים לתהליך הארוך והמייגע של מציאת זליגה (מבחינתי, דבר כזה הוא עילה למכירת רכב :) ), או הכנסה לחשמלאי, יש למישהו היכרות עם חשמל הרכב ויודע לשים אצבע מאשימה על רכיב שידוע כסורר?

opl
27-01-23, 14:28
רק אציין שבדיפנדר שלנו שעבר התעללות חשמלית רבת שנים פשוט שמתי ברז חשמל של טרקטורים.

אתם בטוחים שמדדתם זליגה כשהדלתות סגורות ואין שום נורה דלוקה נכון?

האם יש ברכב הזה מנורות בתא כפפות או משהו בסגנון? סך שמש, תא מטען משהו שהמתג שלו התחרבש ונשאר דלוק קבוע...

השלב הבא הוא מייאש - הוצאת פיוזים ובדיקה חוזרת לאחר הוצאה והכנסה של כל פיוז.

מכיר זליגה, שקרתה בגלל קורוזיה בכבלים הראשיים אל הסטרטר/אלטרנטור.

נדב ש.
27-01-23, 15:26
אם כל השאר נישלל, +1 לאלטרנטור/סטארטר.
קרה לי בעבר שאלטרנטור סורר הפך לצרכן.

חנן-ג'יפולוג
27-01-23, 16:17
חצי אמפר בהחלט נשמע כמו גשר דיודות פרוץ באלטרנטור. נסה לנתק את הכבל העבה מהאלטרנטור ולבדוק זליגה.

איל מ
27-01-23, 17:04
אתם בטוחים שמדדתם זליגה כשהדלתות סגורות ואין שום נורה דלוקה נכון?
.

שום נורה.
אבל דלתות פתוחות.
אעביר הלאה לגבי האלטרנטור.

-->