התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ בנטייה ימינה



Aviv-T
29-01-23, 15:02
אהלן,
לפני כשבועיים שמתי לב לבעיה בג'יפ: הוא נוטה ימינה.
לא נטייה מטורפת של 45 מעלות, אבל מספיק בשביל לעמוד מולו ולהבין שהוא בנטיה, או שמשהו קצת לא בסדר.

שני החשודים העיקריים שלי:
1. השילדה - עיקום שילדה שנובע ממשקל של מתקן הגלגל (שאפילו נשאר מספר פעמים פתוח בזמן נסיעה או טיפוס כלשהו. אכן, מדובר במטומטם)

2. הקפיצים - יודע דבר ייעץ לי, ואמר לי שככה"נ התנועה הסיבובית של המנוע בשילוב שקיעה של הקפיץ (בלאי טבעי) הוא כנראה הגורם, ויכול להיות שהבעיה תיפתר בהוספת קפיץ אחורי לשתי העלים האחוריים.

שאלות:
1. האם יש דרך לבדוק את השילדה ללא נסיעה למכון? היא לא נראית משוכה/קרוסה/פגומה (חורים אובליים בשילדה)
2. האם יש דרך לבדוק את הקפיצים?
3. האם יש עוד חשודים שאני מפספס?

תודה לכולם

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

שחר גרינברג
29-01-23, 15:11
אולי מוט פנהרד קצר/לא מתאים


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-01-23, 15:15
סופה+נטייה ימינה=לתחנת דלק?

Aviv-T
29-01-23, 15:17
אולי מוט פנהרד קצר/לא מתאים


Sent from my iPhone using Tapatalkתשובה ג': אין לי מוט פנהרד

אקדים גם את השאר: גם אין מוטות מייצבים

מוני אורבך
29-01-23, 15:26
בדקת שהשקלים בקפצים לא התהפכו או נשברו?

Aviv-T
29-01-23, 15:37
בדקת שהשקלים בקפצים לא התהפכו או נשברו?תקינים לגמרי

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
29-01-23, 15:47
2. האם יש דרך לבדוק את הקפיצים?

תבדוק שאין שברים בעלים.
עלה שבור, בהחלט מחליש את הקפיץ.
השבר יכול להיות גם בדיוק מאחורי היובולט, תסתכל טוב עם פנס.

לא קונה את עניין סיבוב המנוע.
יש מצב פשוט ואמיתי גם לעייפות של קפיץ יחיד. קורה.

דרור ברלי
29-01-23, 19:03
תבדוק שאין שברים בעלים.
עלה שבור, בהחלט מחליש את הקפיץ.
השבר יכול להיות גם בדיוק מאחורי היובולט, תסתכל טוב עם פנס.

לא קונה את עניין סיבוב המנוע.
יש מצב פשוט ואמיתי גם לעייפות של קפיץ יחיד. קורה.


+1


עלים ישנים בהחלט מתעייפים ונשברים.
קפיץ שאחד העלים בו שבור, קורס ומתיישר ביחס לבן-זוגו ואז הג'יפ עומד עקום.

לעבור עם פנס ולחפש שברים. עלה-עלה. מרפי בהחלט אוהב לבחור ולמקם את נקודות השבר במקומות שקשה לראות במבט חטוף.

כדאי לעבור גם על הבושינגים בקפיצים. בושינג שקרס בצד אחד, בהחלט יגרום לג'יפ להיראות לא ישר.

נמרוד
30-01-23, 13:07
כמו שדרור כתב - תעלה את האוטו על ליפט במוסך ותסתכל לפי הסדר:
1. בושינג קרוע בצד השאקלים או בצד תושבת השלדה.
2. עלים שבורים - כל עלה בחבילה יכול להשבר.
3. תושבת קפיץ עקומה, קורה לפעמים.
4. עיקום או נזק של השלדה עצמה, זה הכי פחות סביר. אם אתה לא רואה שום דבר אחר אז אתה יכול ללכת למכון לבדיקה.

-->