PDA

צפייה בגרסה מלאה : איזה דיפנדר? Td5 או Tdi300 ?



asafk
31-01-23, 19:40
נשאלתי, אני חושב שאני יודע את התשובה - אבל בכל זאת.
דיפנדר לטיולים בלבד ו'לכל החיים' - לברנש שמחפש ורוצה לקנות בחוכמה.
מה עדיף? מה הדיפנדר 'הכי טוב'?
על פניו, עניתי - ברור שדגמי 97-98 כמו שהיה לי, מנוע אמנם מיושן אבל לא עצל מדי וניתן לשיפור מסויים, נוסע בכיף גם בכביש אבל בעיקר פשוט קל לאחזקה ואמין כמו הכי טוב שיכול היה לצאת מסוליהול.
מצד שני דגמי 99-2004 מנוע יותר מודרני, יש הטוענים שיותר חלק בכביש אבל חוץ מהטרטור הרגוע יותר אני לא הרגשתי את זה, ענייני ראשי מנוע, צמת מנוע עם שמן, מזרקים שעלולים הון וכן הלאה - או שאולי אלו זכרונות מהעבר?
חוץ מהמנוע זה כמעט אותו אוטו... ואז מ 2002 דלתות לא מתפרקות, פלסטיקה קצת יותר איכותית, דיפוני ריצפה נורמליים - הכל ניתן לאימוץ גם לישנים יותר.
שניהם מזהמים באותה מידה אז גם זה לא שיקול ואני חושב שגם טווח מחירי הקניה דומה.

מה אומרים כאן?

אסף.

איל מ
31-01-23, 20:18
אני חושב שהtd5 מנוע נהדר.
נכון. שמן בצמת מזרקים.ביג דיל. מחליפים צמה בעלות של 250 שח פעם ב50 אלף קמ ורבע שעה עבודה.
השאלה הנשאלת צריכה להיות לאיזה מהם יותר קל להשיג חלקי חילוף.
ממנועי פומה משום מה סבלתי מיותר תקלות, אבל יתכן וזה בגלל שאלו רכבי צבא שסובלים מהתעללות.

nirs
31-01-23, 20:58
אני עם TDI300. אם כבר בלי חשמל, אז עד הסוף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
31-01-23, 21:13
לדעתי ה td5 עדיף, מנוע נהדר. ניתן לשיפור בקלות.
התיזוקה בכלל לא יקרה כמו פעם, במיוחד אם יודעים להזמין חלפים מקוריים מחו"ל ועובדים עצמאית, קלי קלות.
בשנתונים הגבוהים וכאלה שהחליפו מנוע או ראש כבר אין את הבעיה הזו, בדגמים הראשונים הפיני מיקום לראש היו מפלסטיק, בחדשים ממתכת, וגם הבלוק והראש קצת שונים.

shyy
31-01-23, 21:39
אני בחרתי td5

סולי
01-02-23, 06:35
ההילוך השישי גם יתרון משמעותי לדעתי, הרבה יותר נעים בדרך אל.. ומ...

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

opl
01-02-23, 09:32
אני נוהג כבר מספר שנים על דיפנדר TD5 במסגרת העבודה, נהג כמעט יחיד, עשרות אלפי ק"מ. האקזמפלר עבר שינויים כאלה ואחרים באיזור המנוע כמו הוספת אלטרנטור 24, משאבה הידראולית ועוד, הרכב עצמו גם חווה הרבה שינויים פנימיים אז הדעה שלי היא בערבון מוגבל:

כיום הרכב (בציר 2004-5) עוד מעט מגיע ל 100K, היה בבעלות אזרחית. המנוע עבר החלפת מזרק לפני כ3-4 שנים וזה הנזק הכי כבד שהיה (בוצע במוסך של המזרח) הוא חווה לאחרונה נזילה משמעותית ממכסה שסתומים וזה תוקן בקלות, טרם חווה את נושא צמת החשמל.

לאחי יש דיפנדר 90 קצר לזכרוני כבר קרוב ל 20 שנה. TDI300 באמת שלא זכור לי כלום בגזרת המנוע עצמו אבל הרכב נוסע מעט מאוד בשנה, עשינו למערכת הקירור החלפה יזומה לפני כמה שנים של כלל הצינורות, רדיאוטור וכו וזה לדעתי הרוצח האמיתי של המנועים האלה.

פלסטיקה פנימית של הTD5 עדיפה לדעתי על האוטוקור (אלה שני התצורות אני מכיר) למרות שאצלי בTD5 המצב על הפנים וזה לחלוטין באשמתינו, יש לרכוש חלקים חדשים, עלות לא נמוכה אבל לא בגלל זה לא רוכשים רכב.

מסכים שTD5 נעים יותר בגזרת המנוע, לי אין הילוך שישי... לא ידעתי שיש...

opl
01-02-23, 10:51
הרבה איפוקסילינה

142430

סולי
01-02-23, 14:14
אומנם לא מנסיון אישי אבל כן משכן קרוב,
קנה 90 td5 חדש מהחברה .. רכב יומיומי שלו נדמה לי גם מ2005/6 קרוב שחצה את ה150k.... לא נעול לא עבר שינויים מהותיים מלבד הגבהה וצמיגים.. ולא מטייל קשה כלל.. החליף את הפלסטיק של היחידת מזגן פעמיים...ובפעם השלישית נמאס לו וכבר פעם אחת את הצמה שהולכת בגלל שמן.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

גילבו
01-02-23, 14:51
לפי מה שראיתי המחירים ש TD5 נמכרים ברוב המקרים היו גבוהים בכמה עשרות אלפים (ואחוזים) מTDI 300 ממוצע 1997+-
ה TD5 מעט מעודן ומודרני יותר בגזרת המנוע ,הפלסטיקה וכו' . לדעתי אם מדובר ברכב לטיולים בלבד הTDI300 מעט עדיף בצד הפשטות ה"טרקטורית" שלו , כשמדובר בתחזוקה פשוטה יחסית לשנים קדימה וזמינות החלפים , ואם קצת משקיעים בו , אפשר להחזיק אותו להרבה שנים הנאה.. כמובן שהרבה תלוי במה מוצאים ובאיזה מצב ומחיר ...

איל מ
01-02-23, 18:16
וגילבו נגע בנקודה.
המחירים שרוצים עליהם.

זיף
19-03-23, 22:25
מה עלויות התחזוקה הממוצעות של TD5 או TDI 300? ומה לגבי הפומה?
והמחירים שלהם- אכן הזויים ביותר.

-->