צפייה בגרסה מלאה : ג׳יפ למשפחה שאוהבת לטייל
היי חברים, שנים שלא ביקרתי כאן, ופתאום הבנתי כמה התגעגעתי.
מגיל 16 אני עם ג׳יפים ואפילו השקעתי בשרשור באחד הפורומים :) על הסיקס שלי -> https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/20143-%D7%92-%D7%99%D7%A4-CJ8-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%A8
בכל אופן, עברו לא מעט שנים, והפכנו למשפחה.
אפרט כאן את היכולות ומה שיש לנו היום ואשמח ממש להכוונה ועזרה.
היום יש לנו:
אוטלנדר 2018 phev - קנינו אותו לפני שנתיים בתקווה שיתן לנו מענה לטיולים שלנו - טעינו.
פריוס 2008 - סוס עבודה - משמש לנסיעות קצרות (4-9 ק״מ ביום)
וולוו 2016 - T5 - רכב שקיבלנו (ומתוכנן להחליף את הפריוס) ואז חשבנו - לעשות שדרוג של כל מערך הרכבים! אנחנו מתכננים להישאר עם 2 רכבים (שאחד מהם יהיה ג׳יפ לטיולים)
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי!
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
תקציב - 100k ש״ח
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? - יהיה מימון נפרד.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
זוג מבוגרים + 2 בנות קטנות, כלב (לא חובה), כן. התכנון לעשות טיולים עם לילות בשטח.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
להערכתי ק״מ בשנה יהיה בסביבות ה-5,000 ק״מ בשנה כולל הכל. נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול כלולה בפנים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הוא יהיה פנאי בעיקר, ולנסיעות קצרות בסביבה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
תחזוקה כבדה תתבצע במוסך, ומעבר לזה יש לי ידע וניסיון טכני, כך שאוכל להתעסק בעצמי (חלק מהכייף)
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
כן, גרים במרכז.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לא שולל מעלות קשים, אבל לא מחפשים עבירות - כן מחפשים לעלות לפסגה מדי פעם, אבל לא מעלה עשוש, זרון וכאלו.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
כרגע אין קבוצה
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
לא רוצים להיות מוגבלים בשטח. עם האוטלנדר אנחנו מאוד מוגבלים - נמאס.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני
ידני, אבל לא אתאבד על זה
ב. מנוע דיזל/בנזין
שאלה טובה, אין העדפה
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ארוך ולא טנדר
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
לא אספנות, לא מיושן. היינו שם
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
בהתחלה חשבתי דיסקברי 2, ואז לנדקרוזר. אבל פתוח להצעות, ואשמח לשמוע מנסיונכם
תודה רבה חברים
אור
אם היה לך סיקס, והמותג ג'יפ עדיין עושה לך את זה, הייתי שוקל WK (פחות WK2 כי הוא לא נכנס בתקציב ופחות עביר).
וגם כי אתה עושה 5,000 קמ בשנה אז הדלק לא ממש משנה.
אח"כ לדעתי פאג'רו ארוך יתן לך מענה טוב של תמורה למחיר ועבירות.
לנדקרוזר ב 100 אלף לוקח אותך הרבה שנים אחורה וזה גם הדגם הכי נגנב. גם אזור המרכז לא חסין.
לא מכיר מספיק ב-ל.ר דיסקו 2 אבל מקריאה נראה לי שעלויות התחזוקה גבוהות יותר משאר ההצעות.
אגב, אף אחד מהרכבים המוצעים לא ידניים. יש מעט מאוד רנגלרים ארוכים ידניים 2007/8 שאולי יכנסו בתקציב כי אין הרבה דרישה לידניים.
אם היה לך סיקס, והמותג ג'יפ עדיין עושה לך את זה, הייתי שוקל WK (פחות WK2 כי הוא לא נכנס בתקציב ופחות עביר).
וגם כי אתה עושה 5,000 קמ בשנה אז הדלק לא ממש משנה.
ב-100,000 שח ועוד תקציב יישור קו נפרד, בהחלט שאפשר להביא WK2, סביב 2012 פלוס מינוס שנה.
היתרון הגדול הוא שיש מלאי יד 2 גדול מאוד, רובם לא נסע בשטח, ובהשוואה ללנדקרוזר/פאג'רו/דיסקברי ניתן למצוא בקלות יחסית כאלו עם ק"מ נמוך.
אישית, אני כבר מעל שנה על 2013 כזה, ממוגן, מוגבה וצמיגי AT, ולטעמי לדרישות שאתה מציג הוא ייתן לך מענה טוב מאוד. כל עוד אתה מטייל בשביל לטייל, ולא מחפש אתגרים טכניים בהגדרה, הוא יביא אותך לכל מקום בקלות ובהנאה, ספציפית גם יש חבר'ה שעשו איתו את זרון ועשוש (אני לא).
היי ורדי, ברוך שובך.
תחפש רכב חדש ככל האפשר ולדעתי טנדר נופל בול.
כל השאר שכתבת הם סוסים זקנים.
תעיף מבט על השרשור של הטנדר הקודם שלי, הוא היה אוטו מעולה כרב טיולים: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118978-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7% 9C%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%A8-2014
אם היה לך סיקס, והמותג ג'יפ עדיין עושה לך את זה, הייתי שוקל WK (פחות WK2 כי הוא לא נכנס בתקציב ופחות עביר).
וגם כי אתה עושה 5,000 קמ בשנה אז הדלק לא ממש משנה.
אח"כ לדעתי פאג'רו ארוך יתן לך מענה טוב של תמורה למחיר ועבירות.
לנדקרוזר ב 100 אלף לוקח אותך הרבה שנים אחורה וזה גם הדגם הכי נגנב. גם אזור המרכז לא חסין.
לא מכיר מספיק ב-ל.ר דיסקו 2 אבל מקריאה נראה לי שעלויות התחזוקה גבוהות יותר משאר ההצעות.
אגב, אף אחד מהרכבים המוצעים לא ידניים. יש מעט מאוד רנגלרים ארוכים ידניים 2007/8 שאולי יכנסו בתקציב כי אין הרבה דרישה לידניים.
היי,
היה לנו צ׳ירוקי גם ישן...אחלה של ג׳יפ.
משום מה אני לא מתחבר לWK.
אני כן חושב לחיוב לכיוון הפג׳רו.
ודיסקו 4
תודה.
- - - Updated - - -
ב-100,000 שח ועוד תקציב יישור קו נפרד, בהחלט שאפשר להביא WK2, סביב 2012 פלוס מינוס שנה.
היתרון הגדול הוא שיש מלאי יד 2 גדול מאוד, רובם לא נסע בשטח, ובהשוואה ללנדקרוזר/פאג'רו/דיסקברי ניתן למצוא בקלות יחסית כאלו עם ק"מ נמוך.
אישית, אני כבר מעל שנה על 2013 כזה, ממוגן, מוגבה וצמיגי AT, ולטעמי לדרישות שאתה מציג הוא ייתן לך מענה טוב מאוד. כל עוד אתה מטייל בשביל לטייל, ולא מחפש אתגרים טכניים בהגדרה, הוא יביא אותך לכל מקום בקלות ובהנאה, ספציפית גם יש חבר'ה שעשו איתו את זרון ועשוש (אני לא).
בכלל לא חשבתי בכיוון של wk2
אבל אני אשקול שוב.
תודה חבר!
- - - Updated - - -
היי ורדי, ברוך שובך.
תחפש רכב חדש ככל האפשר ולדעתי טנדר נופל בול.
כל השאר שכתבת הם סוסים זקנים.
תעיף מבט על השרשור של הטנדר הקודם שלי, הוא היה אוטו מעולה כרב טיולים: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/118978-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%A1%D7%98%D7% 9C%D7%98%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%A0%D7%98%D7%A8-2014
צחי! איזה איש. :) תודה רבה חבר.
מאז הסיקס היו לנו:
צ׳ירוקי על גז
לנדקרוזר 2008 ארוך
ועכשיו אאוטלנדר שלא נותן מענה לצרכים שלנו.
טנדר נחמד אבל אני לא סובל כאלו :(
מעניין אותי יותר הפג׳רו
היי,
היה לנו צ׳ירוקי גם ישן...אחלה של ג׳יפ.
משום מה אני לא מתחבר לWK.
אני כן חושב לחיוב לכיוון הפג׳רו.
ודיסקו 4
תודה.
- - - Updated - - -
בכלל לא חשבתי בכיוון של wk2
אבל אני אשקול שוב.
תודה חבר!
- - - Updated - - -
צחי! איזה איש. :) תודה רבה חבר.
מאז הסיקס היו לנו:
צ׳ירוקי על גז
לנדקרוזר 2008 ארוך
ועכשיו אאוטלנדר שלא נותן מענה לצרכים שלנו.
טנדר נחמד אבל אני לא סובל כאלו :(
מעניין אותי יותר הפג׳רו
פג׳רו הוא פתרון מצוין,
רך מספיק ליום יום וקשוח מספיק לטיולים סבירים (אין בעיה עם עשוש כמובן),
סהכ רכב אמין וידוע עם מספיק מוסכים מתמחים.
אבל, ב100 יהיה קשה להביא 2010, אם תצליח למצוא אחד שמור מ-2010 ומטה, שזה אומר היסטוריה טובה ופחות מ-300k קמ,
בהחלט כדאי.
לדעתי התקציב קצת גבולי לרכב שיתן שקט אמיתי, כאלה שמורים אני בדכ רואה סביב 110-120….לפני מיקוח.
עוד אופציה, קצת יותר קטנה בגודל, אבל לא פחות עבירה ועדיין JEEP היא ליברטי.
ה- KJ עד 2007 וקצת 2008 יותר עביר מה KK החדש יותר.
עדיין ניתן למצוא כאלו אצל משפחות שלא היו בשטח בכלל.
ב - 100K אתה יכול למצוא אחד שמור ווגם לשדרג אותו כמו תומר הדר לרכב שיכול לעשות הכל.
גם במקרה הזה ה- 5000 קמ. שתעשה בשנה מתאים.
דווקא בדרישות שלך - קמ נמוך, בלי דרישה לעבירות משמעותית - הייתי הולך על רכב בנזין עם מנוע חזק שיהיה כיף לסוע.
WK או WK2 הן אופציות
דיסקברי 2 (גילוי נאות בעלים של אחד) - אלו רכבים בתקציב של 50-60, לא 100. והפשרה תורגש, ושוב - דיזל, שלא הייתי ממליץ לקמ נמוך כזה.
יש לי חבר שמוכר ליברטי 2006-7 כזה עם 160 אלף קמ בפחותמ-60 אלף. הרכב לא מפורסם עדיין...אם תרצה אחבר בניכם.
למרות שלדעתי אתה יכול "להתפנק" על משהו יותר מפואר.
אני לא רואה איך ליברטי יכול להיות רכב טיולים משפחתי. זה אוטו קטן.
אסף.
היי
יכול להיות משפחתי ליברטי ,אני 5 שנים עם זוג פלוס 2 ולדעתי הוא בגודל מספק לרכב טיולים .
Kj בלי גז
לדעתי לרכב טיולים בהחלט אופציה שמתאימה לפות״ש
הדגם של הkk יותר מרווח וגדול ועם גז בכלל יהיה חסכוני , ונכנס בתקציב לא רע גם השנה האחרונה שלו 2012 .
kj עם גז הלך התא מטען וזה כבר לא מתאים למשפחתי כביכול .
לרכב טיולים עם נסיעה של 5k שזה קצת פחות ממה שאני עושה עליו
אם תמצא כלי שפינקו ושמרו עליו יחזיר לך תמורה לעלות יותר מכל השאר
תהנה
Sent from my iPhone using Tapatalk
ויש גם מציאות ששווה לבדוק:
https://www.facebook.com/groups/340536582749720/permalink/2748760408593980/?mibextid=BUZLm6
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה חברים.
לוקח את הזמן לעשות שיעורי בית.
הכיוון הוא פאג׳או או wk2
אבל לא שולל אפשרויות נוספות.
תודה!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
תודה רבה חברים.
לוקח את הזמן לעשות שיעורי בית.
הכיוון הוא פאג׳או או wk2
אבל לא שולל אפשרויות נוספות.
תודה!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם עולות לך שאלות לגבי ההתלבטות בכלל וwk2 בפרט- הייתי שם בדיוק לפני קצת יותר משנה- צור קשר בה״פ.
למה בפרטי?
אם היית שם לפני שנה, והגעת לתובנות, לא תשתף אותנו?
גם אני בשלב בחיים בו אני מתחיל לשקול להקריב יכולות שטח לטובת רכב חדש יותר, והאפשרויות הרגילות לא מרנינות (מבחינת מחיר).
למה בפרטי?
אם היית שם לפני שנה, והגעת לתובנות, לא תשתף אותנו?
גם אני בשלב בחיים בו אני מתחיל לשקול להקריב יכולות שטח לטובת רכב חדש יותר, והאפשרויות הרגילות לא מרנינות (מבחינת מחיר).
+1
זו בהחלט התלבטות שרלוונטית ברמה זו או אחרת לרוב בעלי רכבי השטח הוותיקים (הרכבים, לא הבעלים...) - הרעיונות, הדעות, הגישות והפתרונות שמצאו אחרים שעמדו באותו מצב מאד אטרקטיבים לרבים מאיתנו.
+1
גם אני תמיד בהתלבטות במה הרכב הבא ואם שווה להשקיע ולקנות כלי חדיש יותר
או להמשיך לזרוק כסף על הזקן שלי כבר מעל גיל 16 ומעל 250k קמ ...
שתפו זה תמיד כיף ללמוד מאחרים
תודה מראש
למה בפרטי?<br>
אם היית שם לפני שנה, והגעת לתובנות, לא תשתף אותנו?<br>
גם אני בשלב בחיים בו אני מתחיל לשקול להקריב יכולות שטח לטובת רכב חדש יותר, והאפשרויות הרגילות לא מרנינות (מבחינת מחיר).<br>
<br>
+1<br>זו בהחלט התלבטות שרלוונטית ברמה זו או אחרת לרוב בעלי רכבי השטח הוותיקים (הרכבים, לא הבעלים...) - הרעיונות, הדעות, הגישות והפתרונות שמצאו אחרים שעמדו באותו מצב מאד אטרקטיבים לרבים מאיתנו.
לא הייתה כוונה לא לשתף את הכלל מהניסיון שלי, כתבתי בתגובה 3 את דעתי מניסיוני. התכוונתי שאם יהיו לו שאלות ספציפיות, יוכל לשאול כאן או בפרטי ואענה בשמחה.
אז התובנות שלי בגדול, הן כאלה;
לפני שנה וחצי, כשבאתי לחפש "ג'יפ למשפחה שאוהבת לטייל" התנאים הבסיסיים היו:
1. אני לא מחפש מפלצת עבירות- טיולים בכיף, עם הילדים, בכל מתווי השטח בארץ, ללא אתגרי עבירות לשם העבירות. מנגד לא רציתי להרגיש מוגבל מדי ביכולות שלי לטייל.
2. אני לא מתכוון לקנות רכב ישן בן 10-12+ ו/או 300K קמ וצפונה ולהתעסק בבעיות אמינות ומוסך לעיתים קרובות.
3. אני לא מתכוון לחצות את רף התקציב שהוגדר בצורה משמעותית (התחיל ב90K, נמתח עד 110K על רכב שהגיע עם מיגון, צמיגים והגבהה).
תחת התנאים האלה, השוק מציע 5 דגמים של רכבי שטח עם הילוך כח למשפחה- לנדקרוזר, פאג'רו, רקסטון, דיסקברי וגרנד צירוקי (גרנד ויטארה קטן מדי לטעמי למשפחה).
רקסטון- ירד עוד בהתחלה, כנראה בגלל דעה קדומה ויתכן שלא בצדק, אבל זה מה היה.
לנדקרוזר- ירד מהר מאוד בגלל שבתקציב הנתון זה זרק אותי בהכרח לרכבים שנת 2006-2007 בערך ובהתאם ק"מ בשחקים.
דיסקברי- מלאי יד 2 מצומצם מאוד, בתקציב הנל מאפשר דיסקברי 3 שלהבנתי מוצלח פחות מ 2 ו-4, ומה שיש בהיצע בלוחות קיים עם ק"מ בשמיים, וזורק אותי לרכב בן 13 לפחות.
השניים הריאליים יותר נשארו פאג'רו וגראנד צירוקי.
פאג'רו- גם כאן, באותם 100K~ שח הייתי צריך לרדת לשנתונים 2009-2010 +-, מה שבהכרח גרר רכבים עם ק"מ של 300K ומעלה, בעיני פחות נכון להשכיב סכום כזה על רכב עם ק"מ כזה. מעט הדגמים שהיו יכולים להיות רלוונטים מבחינת ק"מ, הגיעו למחירים של 140-150K לשנת 11-12, ונחטפו תוך דקות מהלוחות.
נשאר גראנד צ'ירוקי WK2. שלמעשה בכלל לא היה באופציות הראשונות. אמינות לא ברורה של אמריקאי מיושן (יחסית), זללן בנזין ובכלל, לא כל כך מכיר את הדגמים השונים, חלק יבוא אישי, חלק בלי הילוך כח, יש כאלה אפילו ללא הנעה כפולה, מי צריך את הכאב ראש הזה. אבל אז נכנסתי לעומק הלוחות, וראיתי שבתקציב המדובר- שוב 100K~ שח- ניתן לרכוש רכב בן 9-10, כשבאופן מפתיע ולא מוסבר רוב האקזמפלרים בשוק עם ק"מ של פחות מ-200K קמ, רובם לא ראו שטח. ראיתי, פיזית, רכבים שנת 11-12 עם 100-150 אלף ק"מ, ולא מעט כאלה היו בלוחות.
חששתי מאוד לרכוש רכב שטח עם מתלים נפרדים, מלא פלסטיקים, ללא נעילה (וללא אפשרות להתקין כזאת) ועם פוטנציאל שיפורים מוגבל יחסית. לאחר מספר שיחות עם חבר'ה שמחזיקים רכב כזה, והרבה שעות יוטיוב, הבנתי שלצרכים שאני מחפש, ככל הנראה הWK2 יתן מענה טוב מאוד. ובכלל, בהשוואה לפאג'רו, הבנתי מהר מאוד שכל הקשור לשטח, לא בטוח שהפג'רו נותן יותר. גם הוא עם מתלים נפרדים וללא מהלך מתלה, זוויות מרכב לא מי יודע כמה, והגם שהוא מצויד בנעילה אחורית, היא מבטלת את הטראקשן (הפחות יעיל מלכתחילה) בסרן הקדמי. בWK2, מערכת ה- QT2, היא מערכת טראקשן מוצלחת מאוד ויעילה, עובדת גם קדימה וגם אחורה.
ברגע שהבנתי ש- WK2 הוא הבחירה הנכונה עבורי, היה די קל למצוא את הרכב הסצפציפי שהתאים לי, כי כאמור המלאי בלוחות היה גדול מאוד. בסופו של יום, קניתי WK2 שנת 2013, 3.6 בנזין, עם 220,000 ק"מ (הכי הרבה שראיתי מאלה שבדקתי), שטופל בקפדנות ואהבה אצל בועז רפאלי באשקלון והגיע עם הגבהה של אולדמן, צמיגים גודייר AT, ומיגון אספיר.
כאמור, שנה וחודש איתו, ובשטח הוא נותן לי מענה לכל הטיולים שאני עושה, גם עם נגיעות קשות פה ושם (מעלה הר כיפה, נחל דרורים, מעלה נוח, נקרות), לא מרגיש מגבלה אמיתית ברמת העבירות שאני צריך. כן, יש מגבלות מבניות, גם לאחר הגבהה הרכב מרגיש לי נמוך יחסית, צריך לדעת וללמוד לנהוג עם מערכת הטראקשן, אבל כשלומדים אותה היא עובדת בצורה יעילה מאוד, לא נתקלתי בהצלבה שעצרה אותי. המנוע מספק כח אדיר תמיד, הגלגלים יחסית גדולים (מקביל ל 31", אמנם חתך 60 נמוך), ובכביש הנסיעה נעימה שקטה ובטוחה מאוד. אמינות- מרימי שסתומים שתיקתקו (מחלה מוכרת וידועה של פנטסטאר 3.6 בנזין) הוחלפו בכ-2500 שח, ומשאבת מים שדלפה הוחלפה במקורית ב-2800 שח, הכל אצל מוניר מכפר יאסיף שעובד באהבה ובסבלנות ובמקצועיות אדירה.
זהו בגדול, אם יש עוד שאלות, אשמח לענות.
איך הגלגל מסתובב לו ...
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2 Ecom%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D1 02212&share_tid=102212&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
Sent from my DN2103 using Tapatalk
אותו גראנד צ'ירוקי - מהלך המתלים הקטנטן לא מהווה מגבלה בשטח?
כמה בכלל נשאר אחרי הגבהה?
מידת צמיגים בחתך נורמלי - אפשרית?
אסף.
אותו גראנד צ'ירוקי - מהלך המתלים הקטנטן לא מהווה מגבלה בשטח?
כמה בכלל נשאר אחרי הגבהה?
מידת צמיגים בחתך נורמלי - אפשרית?
אסף.
מהלך מתלים אכן קטנטן, שמערכת הטראקשן QT2 מתגברת במהירות וביעילות מרשימה על החיסרון המובנה הזה.
כתבתי קודם, לא נתקלתי במצב בו הצלבה עצרה אותי (לעומת טיולים רבים עם טרופר לא נעול ומהלך מתלה סטנדרטי וגדול מאוד, שם כן היו הצלבות שמנעו ממני להתקדם ואילצו אותי לבחור נתיב שונה).
צמיגים בחתך נורמלי ברשיון- 245/70/17, להבנתי קשה למצוא במדיה הזו צמיגי AT ומעלה ראויים. רוב הדגמים מגיעים עם 265/60/18 במקור, כך גם שלי.
שלא ישתמע לא נכון- אין לי כוונה לצייר את ה- WK2 כרכב שטח אוליטימטיבי, ממש לא, כתבתי על חסרונותיו, ועדיין כחבילה התפורה לצרכים המסויימים של פותח השרשור (ונראה שדי זהים לשלי), לטעמי הוא נותן פתרון טוב מאוד.
אגב.....
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1915-jeepolog-archive
זה עולה אותו דבר בערך, מהלך מתלים וכו' ממש דומה - ויש נעילה אחורית מקורית.
אסף.
אורי-תודה מקרב לב על השיתוף ...
הwk2 בהחלט אופציה גם אצלי
ולמעשה מצאתי לפני שנה ל2 חברים שרצו לחזור לשטח בצורה שפויה ועד היום מודים על ההמלצה .
תודה על חיזוק ותוספת לידע
אגב.....
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1915-jeepolog-archive
זה עולה אותו דבר בערך, מהלך מתלים וכו' ממש דומה - ויש נעילה אחורית מקורית.
אסף.
יש שוק שיפורים? הגבהה? מיגונים? צמיגים? קהילה עם ידע ומוסכים שמומחים בדגם?
גם אלו פרמטרים חשובים בהחלטה.
כן. בוודאי. בארהב זה רכב שטח תחביב למי שמחפש משהו זול. שם המחירים של רכב משומש יורדים מהר.
אבל בשביל הגבהה של 50 מ''מ לא צריך קהילה. רק כרטיס אשראי.
אסף.
אגב.....
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1915-jeepolog-archive
זה עולה אותו דבר בערך, מהלך מתלים וכו' ממש דומה - ויש נעילה אחורית מקורית.
אסף.
זה כמו לעשות לסמוראי מבחן דרכים כרכב ספורט
חברים תודה רבה לכולם.
אורי, תודה רבה על השיתוף המפורט. לגמרי נותן כיוון ותמונה הרבה יותר ברורה.
איזה כייף ששיתפת.
אני מתחיל בחיפושים.
אעדכן בתוצאות 🫡
אור
Sent from my iPhone using Tapatalk
אור,
רק מחזק דגשים שרובם ורדי כבר נתן לך:
א. WK2 - בנזין. הדיזל נחשב בעייתי יותר (לי יש בנזין, מכיר מסיפורים של מכונאים וחבר).
ב. הרבה מהם מותקנת מערכת גז. אל תחשוש, כול עוד מתקין איכותי. כשתמצא - תשאל כאן ומי שמכיר את המתקין יענה.
ג. יש כאלו עם ג'אנט 20 - בעייה עם צמיגי שטח כי חתך הצמיגים קטן.
ד. יש כאלו (רובם ככולם הגיעו עם אוטומקס או יבוא אישי) עם ג'אנט 17. לכאורה נפלא אבל מצאי צמיגי 50% שלא לדבר על שטח מלא מאוד מצומצם.
ה. מיגון מלא חובה, כולל מיכלי דלק (שיש כאלו שמשום מה לא ממגנים).
ו. (תלוי במודל שתקנה) - תתרחק מהראדר. מכה בשטח גוררת עלויות בהן תוכל לקנות רכב קטן ליומיום.
ז. יגידו לך שרק אוברלנד מתאים לשטח - שטויות במיץ.
ח. וו גרירה אם מותקן - יש כאלו מאוד נמוכים שבשטח יגרמו לאוטו לחשוב שיצאת לחריש בשדות.
ט. על הטמבון הקדמי מותקנות 2 חצאיות קטנות. מי שיש לו - כנרא לא ירד באמת לשטח. פרוק שלהן לוקח כ 5-10 דק ומאוד פשוט.
י. יש כאלו שהחליפו את מערכת המולטימדיה למערכת אנדרואיד עם מסך גדול הכולל גם את פקדי האוורור. לא מומלץ (גילוי נאות - יש לי בבית מערכת מקורית שירדה מWK2 2012 אם תרצה).
יא. מה גיל הצאצאים שלך? לרכב ביבוא אישי קשה או יקר מאוד לבטח נהג צעיר (יש אפשרות להביא שמאי להערכת שווי).
יב. שוב ייבוא אישי - שים לב מה כולל הרכב. חובה שיהיה 4X4 ומאחורי מוט ההילוכים פקד עגול למצבי נהיגה שונים ולחצנים ל LOW ו-בקרת ירידה.
WK2 אוטו נפלא בכביש ובשטח.
תהנה ובהצלחה
תודה רבה חברים.
עשיתם לי סדר בראש.
אולי פספסתי אבל שואל בכל זאת - מה לגבי הגבהות?
מצד אחד - לא בא לי להתעסק עם זה
מצד שני - לא בא לי שהעבירות שלו תהיה כמו של האאוטלנדר (שיש לנו עכשיו)
מיגונים אצטרך בכל מקרה, נכון?
תודה
אור
תודה רבה חברים.
עשיתם לי סדר בראש.
אולי פספסתי אבל שואל בכל זאת - מה לגבי הגבהות?
מצד אחד - לא בא לי להתעסק עם זה
מצד שני - לא בא לי שהעבירות שלו תהיה כמו של האאוטלנדר (שיש לנו עכשיו)
מיגונים אצטרך בכל מקרה, נכון?
תודה
אור
אהלן אור
בכל הקשור לגרנד צ'ירוקי WK2- לטעמי הגבהה ומיגון הם חובה לפני כניסה לשטח.
כתבתי בתגובות הקודמות, אחד החסרונות שלו שגם אחרי הגבהה הוא עדיין מרגיש לי נמוך והגחון פוגש מדי פעם את הקרקע.
אין פה "התעסקות" למעט כסף... יש מספיק מתקינים שעושים את העבודה הזו בצורה נהדרת. ולא לשכוח, שקיים סיכוי לא מבוטל שתמצא אחד למכירה שכבר ממוגן ומוגבה.
עלויות;
הגבהה- 8000-9000 שח לסט של אייבאך, 11-12 אלף שח לסט של אולדמן.
מיגון- כ-5000 לסט מיגון תחתון מלא של אספיר.
מיגון סף (עליו ניתן לוותר לטעמי, אך עדיין מומלץ)- כ-3000 שח.
אורי
הגבהה יש לו וגם חוקית עד 2.5 שאפשר לרשום ברישיון
וגם מיגונים
וגם נעילות למיטב הבנתי ...
אז אפשר לעשות לו ולשמור לו על מיכלולים שרוצים קצת לשחק במשחקיה ולהנות מטכני
הגבהה יש לו וגם חוקית עד 2.5 שאפשר לרשום ברישיון
וגם מיגונים
וגם נעילות למיטב הבנתי ...
אז אפשר לעשות לו ולשמור לו על מיכלולים שרוצים קצת לשחק במשחקיה ולהנות מטכני
אין נעילות ל WK2.
יש בחור בשם אורן בעל מוסך מחולון, בעלים של WK2, שמפתח בעצמו נעילה אחורית. הוא הרכיב על הרכב שלו ועל פניו תוצאות טובות.
הגבהה יש לו וגם חוקית עד 2.5 שאפשר לרשום ברישיון
מעניין איך רושמים הגבהה של 2.5'' חוקית ברישיון.
אני מכיר שיטה אחת יקרה וממש לא פשוטה (הליך פרטני) או אולי פשוט לקרוא לה הגבהה של 2''.
אם יש לך צילום של הערה ברישיון שבה רשום הגבהה של 2.5'' או אולי הגבהה של 75 ממ - יהיה מעניין לראות.
תודה רבה חברים.
אעדכן בהמשך.
אור
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.