PDA

צפייה בגרסה מלאה : מי מכיר? קורס מדריכים להובלת רכבי שטח וטיולי ג'יפים של מכון וינגייט



amitaikl
01-02-23, 18:52
קפץ לי בפייסבוק קורס של מכון וינגייט ומכללת לוינסקי להובלת רכבי שטח וטיולי ג'יפים.
מישהו מהפורום מכיר? עשה? ממליץ/לא ממליץ?
אני עושה זאת כתחביב, לא לטובת פרנסה.
הקורס ארוך ולא זול ואשמח לשמוע קצת ממישהו
תודה

Sent from my Pixel 5a using Tapatalk

danny_aaron
02-02-23, 13:56
אהלן,
עשיתי את הקורס ב2014 (את הגיפ הראשון שלי קניתי ב2012)
הייתי די מתחיל ולמדתי לא מעט על ניווטים חילוצים , ניווטים ואיך לבנות מסלולים ,
טכניקות נהיגה ועוד ,
היו לא מעט ימים שאני באופן אישי הייתי מצמצם ,
הרווח הכי גדול שלי הוא קבוצה של אנשים ש"נדבקנו" בקורס ועד היום אנחנו מטיילים לא מעט .

יחד עם הקבוצה המשכנו ועשינו גם את הקורס של הבכירים .
לי הקורסים הוסיפו ידע ,

יש עוד מספר גופים שמוציאים קורסים שכאלה .
תרצה לשאול עוד אתה מוזמן
בהצלחה ,
דני
0547730014

oferc
07-02-23, 23:33
אני בדיוק בקורס , מסיים עוד חודש.

אין ספק שהחומר בקורס תורם המון , ניווט , קריאת מפות נכונה , צמיגים , מבנה הרכב תיבות העברה ודיפרנציאלים, התייחסות לסוגי הרכבים וה4x4 ,הבנה של השיפורים יתרונות וחסרונות, הדרכת קבוצות לפני היציאה לטיול, כיוון נכון ותנועות כיוון במכשולים , נסיעה נכונה בחולות , נסיעה בטרשי, מעברי מים, הכרה של ציוד חילוץ וקריאה נכונה של הציוד חילוץ והנתונים שלו, מכשירי קשר וכיול , אבל ...... הקורס מתמקד בחילוצים , 70% חילוצים , מעייף , ארוך , לא מאורגן כמו שצריך (הסיליבוס השתנה 10 פעמים) , רוב הקורס בצפון , וקח בחשבון שיש הרבה ימי חמישי ולא רק בשישי כמו שמפורסם.

הקטע שמאד מציק לי אישית , עד שיש שיעור מעניין שמתמקד בנהיגה נכונה (טרשי\בוץ\חולות) אז מהר מאד השיעור נקטע ועוברים לחילוצים ולגרירות ארוכות ומייגעות. אני הייתי על סף פיצוץ ועזיבת הקורס יותר מפעם אחת בגלל זה, ביקשתי מהמדריכים להוריד דגש מחילוצים ולתת דגש על נהיגה נכונה , עליה שנכשלה , נהיגה נכונה בחולות , נהיגה נכונה בשטח טרשי טכני וקשה , לחץ אוויר בכל תנאי שטח בהתאם , בקיצור להתמקצע יותר בנהיגה מאשר בחילוצים, לדעת במקצועיות איפה לשים את הגלגל וכמה גז ללחוץ , כרגע מנסים לשנות ולהוסיף אבל מזג האוויר הרס לנו את שישי והוחלט לבטל טרשי , שבוע הבא עזרה ראשונה והקורס עומד להיגמר , חולות כבר לא יהיה , טרשי לא ידוע אם יהיה תגבור , ממש בעסה.

לגבי המחיר : תוסיף המון עלויות , ציוד חילוץ, לינה במסעות , דלק , כביש 6 כל הזמן לדרומים , אוכל , קניית מפות מודפסות .
הייתי מקמט את עלות הקורס ל12 אלף לפחות אם לא יותר.

יש בקורס 4 מסעות , 3 מתוכם חמישי-שישי ומסע מסכם רביעי-חמישי-שישי, צריך בשביל זה הרבה ימי חופש + לימודים עיונים בחמישי בבוקר.
הלינה בשטח ללא תנאים (חניונים ללא מים זורמים ,ללא שירותים ומקלחות), חלק מהחניכים בורחים הביתה(גרים ליד) או לצימרים באזור הסדנא(עלויות בהתאם).

בקיצור אם אתה בעניין של חילוצים ולינה בשטח אז סבבה , אם לא תחשוב על זה ברצינות, לתרום זה בטוח יתרום לך , השאלה מה בדיוק אתה מחפש.

דרור ברלי
09-02-23, 08:48
כמו שאני רואה את מקצוע מוביל הקבוצות שאני עוסק בו כבר שנה תשיעית ברציפות (ונהנה מכל רגע) , וזו רק דעתי....

שימו לב להגדרת הקורס: מטרתו להכשיר מובילי קבוצות.

טיולים בקבוצות, במיוחד בשכר - כאלה שהמדריך לא יודע את מי הוא הגריל לטיול הקרוב- אנשים ברמות נהיגה ונסיון שונות, חלקם ללא נסיון כלל ורמת נהיגה מאוד בסיסית. כלי רכב שלעתים סטנדרטיים ולא מוכנים לשטח ברמה הכי בסיסית (אפילו ברמת צמיגים) - אלה דברים שמצריכים מהמוביל הרבה ידע ויכולת אילתור והתמודדות עם מצבים משתנים. אני מאחל לכל מדריך/מוביל להגיע לשלב בו הוא ותיק ומנפנף בעדת "גרופים/יות" מספיק גדולה שהולכת אחריו באש ובמים וטיולים שלו תמיד מתמלאים, עד שהוא יכול לעשות סלקציה ולבחור מי יגיע לטיולים שלו ומי לא.

ולכן באופן אישי נראה לי שצריך לברך שהקורס שם דגש מיוחד על חילוצים.
כי החילוצים הם תחום גדול וחשוב עם פוטנציאל קטסטרופה לא קטן והם במציאות חלק לא קטן בהובלת קבוצה בטיול בשטח.
צריך גם להכיר את ההיבטים החוקיים/משפטיים של חילוץ הדדי על מנת להבין את הבעייתיות שטמונה בכל תרחיש של חילוץ ולו הכי פשוט לכאורה, שזה משהו שמוביל קבוצה צריך להתמודד עימו כעניין שבשגרה.
מנסיוני הדל - תרחישי חילוץ שעבור שאר משתתפי הטיול הם היילייט של הטיול וקטע מעניין בנוסח סרט מתח, עבור המדריך הם סרט אימה שכולו דאגה וחרדה עד שהרכב התקוע חולץ בשלום. ואם גם באפס נזקים אז בכלל כנראה שיש אלוהים.


כל היתר בקורס - כמה עולה, לאן נוסעים, איפה ישנים, מה אוכלים ובאיזה יום זה קורה - הכל פרטים טכניים.
לאחד זה קרוב לבית ומתאים בפיתה, לשני זה רחוק וממש לא נוח, וזה בסדר. באמת שאי אפשר לקלוע להעדפות של כל אחד.

asafk
09-02-23, 09:58
בקצרה - דעתי על הקורסים השונים - ההכשרה הזו נותנת לך.בעיקר את הזכות להדביק את המדבקה של הקורס על הרכב. אף אחד חוץ ממי שמקבל את התשלום על הקורס לא מכיר בו פורמלית.
לכן לדעתי את הכסף ןהזמן שהתכוונתי להשקיע בקורס - תשקיע בלצאת לשטח עם חברים מנוסים. תנווט. תיתקע. תחלץ. ובסוף תדפיס לעצמך תעודה ומדבקה.

אסף.

oferc
09-02-23, 10:46
כמו שאני רואה את מקצוע מוביל הקבוצות שאני עוסק בו כבר שנה תשיעית ברציפות (ונהנה מכל רגע) , וזו רק דעתי....

שימו לב להגדרת הקורס: מטרתו להכשיר מובילי קבוצות.

טיולים בקבוצות, במיוחד בשכר - כאלה שהמדריך לא יודע את מי הוא הגריל לטיול הקרוב- אנשים ברמות נהיגה ונסיון שונות, חלקם ללא נסיון כלל ורמת נהיגה מאוד בסיסית. כלי רכב שלעתים סטנדרטיים ולא מוכנים לשטח ברמה הכי בסיסית (אפילו ברמת צמיגים) - אלה דברים שמצריכים מהמוביל הרבה ידע ויכולת אילתור והתמודדות עם מצבים משתנים. אני מאחל לכל מדריך/מוביל להגיע לשלב בו הוא ותיק ומנפנף בעדת "גרופים/יות" מספיק גדולה שהולכת אחריו באש ובמים וטיולים שלו תמיד מתמלאים, עד שהוא יכול לעשות סלקציה ולבחור מי יגיע לטיולים שלו ומי לא.

ולכן באופן אישי נראה לי שצריך לברך שהקורס שם דגש מיוחד על חילוצים.
כי החילוצים הם תחום גדול וחשוב עם פוטנציאל קטסטרופה לא קטן והם במציאות חלק לא קטן בהובלת קבוצה בטיול בשטח.
צריך גם להכיר את ההיבטים החוקיים/משפטיים של חילוץ הדדי על מנת להבין את הבעייתיות שטמונה בכל תרחיש של חילוץ ולו הכי פשוט לכאורה, שזה משהו שמוביל קבוצה צריך להתמודד עימו כעניין שבשגרה.
מנסיוני הדל - תרחישי חילוץ שעבור שאר משתתפי הטיול הם היילייט של הטיול וקטע מעניין בנוסח סרט מתח, עבור המדריך הם סרט אימה שכולו דאגה וחרדה עד שהרכב התקוע חולץ בשלום. ואם גם באפס נזקים אז בכלל כנראה שיש אלוהים.


כל היתר בקורס - כמה עולה, לאן נוסעים, איפה ישנים, מה אוכלים ובאיזה יום זה קורה - הכל פרטים טכניים.
לאחד זה קרוב לבית ומתאים בפיתה, לשני זה רחוק וממש לא נוח, וזה בסדר. באמת שאי אפשר לקלוע להעדפות של כל אחד.

רוב המשתתפים בקורס לא מתכוונים לעבוד בתחום , חלק מהם פשוט הגיעו להתמקצע בשטח , כמובן שנושא החילוץ חשוב מאד למדתי המון ושודרגתי ב10 רמות בנושא, אין ספק שזה מעולה ונדרש , רק חבל לי שהחילוצים השתלטו על כל הנושאים האחרים , יש לנו 6 מדריכים בקורס בסה"כ , כולם מקצוענים 100% ויש הרבה מה לספוג וללמוד מהם, הייתי רוצה לשאוב מהם גם נהיגה נכונה בנוסף לחילוצים , למשל יש לנו את מוקי פרחיה כאחד המדריכים בקורס, יש לו רקורד מרשים והרבה ניסיון (נהג ראלי לשעבר, מפקד בית ספר נהיגה מבצעית בצה"ל) , הוא יותר כמדריך אורח במספר מפגשים , כל הדרכה שלו בנהיגה מקפיצה אותי בכמה רמות ,שהוא מגיע אני רוצה לשאוב מקסימום נהיגה נכונה והמעבר לחילוצים בזמן שלו מרתיח אותי.

שלא תבינו לא נכון , יש לי טענות אבל בסופו של דבר כמות המידע שספגתי בקורס בכל נושא הוא גדול , וכמובן אני רוצה להדגיש , הצוות מקבל ציון 10 , כולם מקצועיים, מדהימים , נחמדים, שירותים.

כל מה שרשמתי למעלה זה להכין את הבחור למה שמגיע , אם הוא מחפש נהיגה נכונה זה לא המקום ,לדעתי בקרוב הם יוציאו גם קורס נהיגת שטח , יש אנשים שזה יותר מתאים להם אם אם המטרה לשפר את רמת הנהיגה בשטח .

לגבי ההוצאות , הבחור רשם שהקורס לא זול , אז עדכנתי אותו שזה רק ההתחלה , המידע הזה חשוב לו , יש עוד אנשים שיש להם זמן רק בשישי כי הם עובדים, גם המידע על ימי חמישי ורביעי חשוב להם , זה לא שולי , ומי שיודע את זה מראש ונרשם זה לא מציק לו במשך הקורס, חוות דעת צריך לתת עד הסוף כולל החלק התפעולי, הכספי, הלינה, המרחקים , אם עזרתי לקורא בפורום לקבל את התמונה המלאה , את הפלוסים והמינוסים ואת מה שמסתתר מאחורי הגדרת הקורס ומנעתי הפתעות, אז אני מרוצה.

בגדול אני ממליץ , נהניתי מאד, צברתי ניסיון וידע בכמויות אדירות, רכשתי המון חברים בתחום זה לא פחות חשוב.

- - - Updated - - -


בקצרה - דעתי על הקורסים השונים - ההכשרה הזו נותנת לך.בעיקר את הזכות להדביק את המדבקה של הקורס על הרכב. אף אחד חוץ ממי שמקבל את התשלום על הקורס לא מכיר בו פורמלית.
לכן לדעתי את הכסף ןהזמן שהתכוונתי להשקיע בקורס - תשקיע בלצאת לשטח עם חברים מנוסים. תנווט. תיתקע. תחלץ. ובסוף תדפיס לעצמך תעודה ומדבקה.

אסף.

ממש לא נכון . כמות המידע שתרכוש בקורס ב4 חודשים לא תרכוש בשנים עם חברים.

איל מ
09-02-23, 13:43
בהקשר למה שדרור רשם.
מי שרוצה להדריך צריך (לדעתי האישית בלבד) ללמוד לנהוג קודם.
לכן,
המעוניין, יקח קורס נהיגת שטח ולא קורס הובלת קבוצות או ווטאבר.
קורס מדריכים אמור להיות למי שכבר יש לו נסיון ורוצה ללמוד להדריך/להוביל.
וזה צריך להתמקד במה שתיארת שמתמקדים בו בקורס.

כמובן, זכותו של כל אחד להוביל ולהדריך ולטייל כאוות נפשו. עם או בלי קורס. אני לא "מוביל" אף טיול בו אני משתתף. גם אם במקרה אני זה שבחר את הציר, ונוסע ראשון, ומחלץ, או מכווין, או חופר לחברים שלי על טבע ונוף. אם מישהו יוביל אותי בטיול (בשכר או שלא) אני מעונייןשיהיה קודם כל בעל נסיון, ולא בעל תעודה.

amitaikl
09-02-23, 14:10
תודה מקרב לב לכולם - למי שרשם באתר ולמי שהיה מוכן לסבול את השאלות והקושיות שלי בטלפון.
נושא העלויות הישירות והנילוות היה ברור ומוכר מההתחלה.
הלבטים הגדולים שהיו לי האם אחרי 10 שנים (+/-) עם רכב שטח ועוד 30 שנה של טיולים ניווטים, הדרכה, הובלה פיקוד וכו' יהיה לי מה ללמוד, או יותר נכון - מה תהיה הדלתא של התוספת בין מה שאני יודע לפני הקורס למה שאדע אחריו.
בסופו של דבר החלטתי להרשם.
ואז החליטו לדחות את הפתיחה עקב מחסור בנרשמים.
הקורס מתוכנן להפתח במאי.

דרור ברלי
09-02-23, 17:35
הלבטים הגדולים שהיו לי האם אחרי 10 שנים (+/-) עם רכב שטח ועוד 30 שנה של טיולים ניווטים, הדרכה, הובלה פיקוד וכו' יהיה לי מה ללמוד, או יותר נכון - מה תהיה הדלתא של התוספת בין מה שאני יודע לפני הקורס למה שאדע אחריו.



גם אחרי 50 שנה תמיד יש דברים חדשים ללמוד. אנחנו אף פעם לא מפסיקים ללמוד. האם זה שווה? כל אחד וה"שווה" שלו.
תעשה הבדלה בין קורס נהיגת שטח בסיסי וקורס מתקדם לבין קורס מובילי קבוצות.

נושא החילוצים שבעיני חשוב מאין כמוהו ובישראל אין קורסים אזרחיים שמלמדים חילוץ פרופר בדגש על רכבי-שטח (ולא משאיות/רק"מ כמ ובצבא או משאיות שמתהפכות על כביש כמו ביחפ"צ) ואז שוב - האם זה שווה וכו' וכו'.

אני לא מדבר כרגע על מי שמעוניין לעבוד בהדרכות נהיגה והובלת קבוצות - התעודה והמדבקה "מדריך בכיר לרכבי שטח" של וינגייט מאוד מרשימות (במיודח המדבקה ע לדלת הרכב + כובע אוסטרלי על הראש בדרך לסופר...) אבל כאמור - אין להן שום משמעות. המדריכים היותר ותיקים ומנוסים בתחום אינם בוגרי וינגייט - הם היו ג'יפאים ותיקים ומנוסים (וחלקם אפילו הדריכו) עוד לפני שהמחזור הראשון של הקורס יצא לדרכו....

וזה אומר שלא יעזור בית דין - עם כל הכבוד לקורס ויש הרבה כבוד - התעודה והמדבקה אינן תחליף לנסיון.

oferc
09-02-23, 21:50
תודה מקרב לב לכולם - למי שרשם באתר ולמי שהיה מוכן לסבול את השאלות והקושיות שלי בטלפון.
נושא העלויות הישירות והנילוות היה ברור ומוכר מההתחלה.
הלבטים הגדולים שהיו לי האם אחרי 10 שנים (+/-) עם רכב שטח ועוד 30 שנה של טיולים ניווטים, הדרכה, הובלה פיקוד וכו' יהיה לי מה ללמוד, או יותר נכון - מה תהיה הדלתא של התוספת בין מה שאני יודע לפני הקורס למה שאדע אחריו.
בסופו של דבר החלטתי להרשם.
ואז החליטו לדחות את הפתיחה עקב מחסור בנרשמים.
הקורס מתוכנן להפתח במאי.

לא תדע עד שתירשם ותעבור את הקורס :cool: , לדעתי תלמד המון.
בהצלחה מקווה שיפתח במאי.

איל מ
10-02-23, 08:47
קפץ לי בפייסבוק. על פניו יש כאן גם תכנים נוספים (ידיעת הארץ):
142508

nirs
11-02-23, 18:14
ממליץ מאוד על קורס ״מוסמך שטח״ של יואב קווה.
מעבר לתכנים שדומים לווינגט, מאפשר (למתאימים) להצטרף לצוות ההדרכה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שלומי
15-02-23, 18:41
הי,
אני מדריך באחד הקורסים ובשת"פ עם אחרים.
אז חוץ מלשתף שלדעתי רוב העוסקים בתחום הם אנשים נהדרים כך שרוב הסיכויים שתיפול טוב, נראה לי שיותר נכון שלא אתייחס ספציפית.
כמה מחשבות על ההחלטה:
1. אתה הולך להחליט על סכום כסף משמעותי ועל הרבה זמן , מציע לך לדבר עם הרכז של כל קורס ולקבל מידע ממקור ראשון
2. לבקש לדבר עם בוגרים ורצוי מלפני כמה שנים כדי שתהיה פרספקטיבה, חשוב שתהיה שיחה ממש כדי שתוכל להתרשם לא רק מהדיעה אלא גם ממי שנתן לך אותה - האם הוא בראש שלך?
3. יש מקומות שיתנו לך להגיע לשיעור פתיחה ללא התחייבות - נראה לי שזו השקעה טובה של זמן.
ואם כבר כתבתי,
לדעתי הכיוון של להתמקצע באופן מסודר הוא מצוין בלי קשר למה אתה מתכוון לעשות עם זה אחר כך, יש אסימונים שנופלים בהרצאה ממוזגת יותר טוב מעל מכשול. אבל שוב - זו דעתי והיא כמובן מוטה.
בהצלחה בכל מקרה!

ליאור מ
27-02-23, 17:06
שלום,
גם אני משתתף בקורס, יחד עם עופר שכתב כאן ובהדרכת שלומי שכתב מעלי ואחרים.
הטיפים שלי:
ההקורס פונה למכנה המשותף הרחב ביותר (לא נעים לכתוב הנמוך ביותר). רוביקון עם סובארו XV. האם זה טוב או רע? או. אם אתה ברמת מתחיל בשטח, זה מצוין. הקורס יקפיץ אותך באינטנסיביות כמה רמות, בהיבטים שונים כמו תכנון ציר, ניווט, הובלת קבוצה, חילוצים ועוד.
אם אתה בעל נסיון רב בשטח, הקורס יהיה מעניין ולא הרבה מעבר לכך.
יש הערות ספציפיות לניהול הקורס, אותן אין מקום לכתוב כאן אלא להעלות למי שנוגע בדבר. עופר רמז על כמה מהן.
יש קורס נוסף של "מדריכים בכירים"- אם היתה אפשרות להצטרף אליו ישירות- זה היה המעשה הנכון עבורי. האפשרות לא ניתנה וחבל, אולי השיקול הכלכלי הנחה את המארגנים.
לגבי המשמעות של התעודה- אם תרצה לעבוד בתחום הדרכת ג'יפים, יש לכך יתרון, אך אין הגדרה שמחייבת תעודה זו או אחרת. התחום פרוץ.
מי שרוצה פשוט לדעת יותר, לחוש יותר ביטחון ביציאה לשטח, זה כמובן מצוין ורבים מהמשתתפים מכוונים לשם.
מי שרוצה להתייעץ מוזמן 054-5629330 ליאור.

נעם1
27-02-23, 19:31
אין לי הרבה תחביבים. אבל במעט שיש לי אני משקיע זמן וכסף. אז שלוש שנים אחרי שרכשתי דיפנדר קצר כרכב שטח ראשון עשיתי את הקורס של וינגייט ב 2010 ומעט אחריו את המחזור הראשון של מדריכים בכירים. לטעמי, שניהם שווים את הזמן ואת הכסף המושקע בהם, מהבנתי את נושאי הלימוד היום אפילו יותר מבזמני. אם לוקחים את הידע והניסיון לרמה המקצועית, זה כבר עניין אישי.

אני מזכיר, שתחביב זה משהו שמוציאים עליו כסף ומקצוע זה משהו שמכניס כסף. ובהמשך לכך, אני אף שוקל לעשות את הקורס של יואב קווה.

נעם

ehudzeelim
27-02-23, 22:29
אני מזכיר, שתחביב זה משהו שמוציאים עליו כסף ומקצוע זה משהו שמכניס כסף.

נעם

הרשה לי לחלוק על הקביעה הזאת
על תחביב לא בהכרח מוציאים כסף
ומקצוע לא בהכרח מכניס כסף [emoji16]

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->