PDA

צפייה בגרסה מלאה : נסיעה בשטח ב-LOW ברכב עם TOD



Jake
04-02-23, 14:46
שלום,
בפורום דיסקואים התעוררה שאלה לגבי הכותרת. מתי משלבים בשטח ל-L? להפתעתי היו דעות נחרצות לכאן ולכאן: מהעמדה שמשלבים רק כשצריך מבחינת עבירות, עד אלו שמשלבים בכניסה לשטח ומנתקים ביציאה (בהגזמה מסוימת).
השאלה עלתה בהקשר TOD בשל הטענה שנסיעה ב-H בשטח מעמיסה על הטרנספר, הקלאצ'ים כל הזמן מגיבים לתנאי החלקה, ועדיף להיות בשילוב קבוע.

בתוואים שאני נוסע בדרך כלל אין צורך ב-L לצרכי עבירות שוטפת מלבד פה ושם מסלעות, דרדרות או קטעי בוץ. אני משלב L ומחזיר ל-H אחרי הקטע המאתגר. בשילוב L ההגה מרגיש כבד מאוד.
האם יש המלצה שונה, להתייחס ל-L כאל ברירת מחדל, גם כשזה לא נחוץ לצרכי עבירות, כדי להגן על הטרנספר? ולשמור את ה-H לקטעים מהירים?
תודה!

ehudzeelim
04-02-23, 15:15
מכיוון שהדיון הזה התקיים בשרשור מקביל שנסחף לכיוון וכתבתי שם מספיק.., כאן אני מצרף רק את ההוראות לשימוש בטרנספר TOD שיש במוסו. זה לא אומר שזה בהכרח הכי נכון, אבל אלה ההוראות.
אני לא משלב low כשלא צריך, משמע high בשבילים מישוריים ללא עומס. הטרנספר והגיר שלי עם מעל 400k מקוריים ותקינים.

142453

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

raanan
04-02-23, 15:18
אני שמרתי על הקלאצים של TOD כמו שהסברתי כאן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126341-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7% 99-4-LOW-%D7%90%D7%95-HIGH-%D7%96%D7%95-%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94?p=1017296&viewfull=1#post1017296)

Jake
06-02-23, 14:49
מכיוון שהדיון הזה התקיים בשרשור מקביל שנסחף לכיוון וכתבתי שם מספיק.., כאן אני מצרף רק את ההוראות לשימוש בטרנספר TOD שיש במוסו. זה לא אומר שזה בהכרח הכי נכון, אבל אלה ההוראות.
אני לא משלב low כשלא צריך, משמע high בשבילים מישוריים ללא עומס. הטרנספר והגיר שלי עם מעל 400k מקוריים ותקינים.

142453

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

תודה רבה אהוד. כרגיל החשש הוא שההוראות נועדו העיקר ל"שלב א'" בחיי הרכב ופחות כשהמכלולים עייפים. האינטואיציה שלי גורמת לי לנסוע כפי שאתה מתאר ויותר מכך (כמעט לא משתמש ב-L בכלל, אולי אני מגזים).
תודה

- - - Updated - - -


אני שמרתי על הקלאצים של TOD כמו שהסברתי כאן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126341-%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%91%D7%A8%D7% 99-4-LOW-%D7%90%D7%95-HIGH-%D7%96%D7%95-%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94?p=1017296&viewfull=1#post1017296)

תודה רבה רענן
ההסבר שלך הגניוני לגמרי, רק שההגה כ"כ כבד לי ב-L, שמרגיש לי overkill במרבית התוואים (המתונים) שאני נוסע בהם. אשחק עם זה קצת לכאן ולכאן ונראה.

- - - Updated - - -


מכיוון שהדיון הזה התקיים בשרשור מקביל שנסחף לכיוון וכתבתי שם מספיק.., כאן אני מצרף רק את ההוראות לשימוש בטרנספר TOD שיש במוסו. זה לא אומר שזה בהכרח הכי נכון, אבל אלה ההוראות.
אני לא משלב low כשלא צריך, משמע high בשבילים מישוריים ללא עומס. הטרנספר והגיר שלי עם מעל 400k מקוריים ותקינים.

142453

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

תודה רבה אהוד. כרגיל החשש הוא שההוראות נועדו העיקר ל"שלב א'" בחיי הרכב ופחות כשהמכלולים עייפים. האינטואיציה שלי גורמת לי לנסוע כפי שאתה מתאר ויותר מכך (כמעט לא משתמש ב-L בכלל, אולי אני מגזים).
תודה

-->