PDA

צפייה בגרסה מלאה : היילקס 97 לא מניע



sus
04-02-23, 16:42
בדכ מניע בנגיעה.

יש סטרטר בריא אבל לא מניע. גם לא בסטרטרים ארוכים מאד .
פמפמתי קצת את משאבת העזר שעל בית מסנן הסולר. הרגישה לי רכה .
פירקתי את צינור היציאה מבית המסנן ובזמן פמפום המשאבה לא ממש יוצא משם סולר, כמה טיפות כל כמה לחיצות.
ניסיתי להניע עם הצינור מנותק. לא מניע.

מסנן סולר מקורי, הוחלף לפני 2000 ק"מ (ולפני שנה- הרכב בקושי נוסע..)
יכול שזאת אינדיקציה למסנן סתום? בנסיעה האחרונה (לפני שלושה שבועות) לא היו גמגומים או משהו שיכול לרמז על זה..
מה לבדוק?
איך הכי יעיל לאבחן?
תודה
דוד



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

גיא
04-02-23, 17:09
הייתי מתחיל ב -

יש סולר במיכל ?

אם יש סולר. תתחיל ללכת אחורה מהמשאבה הידנית לכיון המיכל. משהו בדרך סתום או סדוק ואז אויר בא במקום סולר.

יש עוד משהו ... סולר עלול בתנאים מסוימים לגדל אצה. זה סותם את היציאה מהמיכל דלק.

אם אתה אומר שהאוטו לא זז .. תבדוק מה יש במיכל.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

tooshey
04-02-23, 18:12
משאבת העזר אינה תקינה.
משהו תקוע בשסתום החד כיווני או קרע בדיאפרגמה, או שניהם יחד .
אפשר לפרק ולבדוק או להחליף בחדש (יקר,..).
כמובן אחרי ששללת את הדברים הטריוויאלים כמו מיכל סולר ריק וחורים בצנרת

בברכה, טושי

ד ו ר ו ן
04-02-23, 18:14
בפמפום של משאבת העזר הידנית, מצליח להגיע למצב שזה קשה? (מסנן מלא בנוזל)
(כן, אני מודע לזה שזה דיאלוג שבקלות ייכנס לפורום בעיות אונות..).

יש ברכב משבת אחר?
לפני אי -אלו שנים תקלה דומה ב-75 שהתבררה כמדומם מושבת (אזעקה מקורית).

גיא
04-02-23, 18:16
וזה מזכיר לי מדומם שהמינוס שלו היה מעאפן והאוטו לא הניע ..

שווה באמת לבדוק.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

גלעד .ג.
04-02-23, 18:55
מדומם בגב של המשאבת סולר, מגיע אליו שתי חוטים, כך תזהה אותו...


Sent from my iPhone using Tapatalk

tooshey
04-02-23, 19:32
מדומם בגב של המשאבת סולר, מגיע אליו שתי חוטים, כך תזהה אותו...


Sent from my iPhone using Tapatalk

חוט אחד.
פלוס אחרי סוויץ׳ דרך פיוז ign.

בברכה, טושי

sus
04-02-23, 19:56
תודה לעונים!

מבחינת אבחון,

חשמל- כשהאוטו מוכן להנעה (סוויץ' פתוח ואחרי ניטרול האימובילייזר) אני צריך לקבל 12 וולט על הגיד היחיד שמתחבר לחלק האחורי של משאבת ההזרקה.

דלק- אם אני מחבר מיכל סולר קטן (בקבוק ליטר וחצי) ישירות למשאבת ההזרקה ( מתחבר אחרי מסנן הסולר) והרכב מניע אז הבעיה היא במערכת הדלק?




Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

sus
04-02-23, 19:57
בפמפום של משאבת העזר הידנית, מצליח להגיע למצב שזה קשה? (מסנן מלא בנוזל)
(כן, אני מודע לזה שזה דיאלוג שבקלות ייכנס לפורום בעיות אונות..).

יש ברכב משבת אחר?
לפני אי -אלו שנים תקלה דומה ב-75 שהתבררה כמדומם מושבת (אזעקה מקורית).ספרתי 70 לחיצות ולא נהיה קשה..

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

גיא
04-02-23, 20:03
ספרתי 70 לחיצות ולא נהיה קשה..

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalkאם הזכרון שלי נכון ( ואני לא בטוח ) אז הידנית לפני המדומם. אז אם לא מגיע סולר. יש לך סדק בצינור.
אם יש סולר במיכל
תבדוק גם פיוזים



Sent from my DN2103 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-02-23, 20:12
ספרתי 70 לחיצות ולא נהיה קשה..

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

אז המסנן ריק.
מה שגיא כתב.
או שהדיאפרגמה פגומה, כמו שטושי כתב, או שאחד הכלבים/עכבר אכל לך את הקטע צינור דלק הגמיש מתחת לרכב.

על פניו, אם תחבר כלי עם סולר שמחובר ישירות לצינור שהולך למשאבת הזרקה, והרכב יניע, יש לך כיוון חזק, ושלילת המדומם.

sus
04-02-23, 20:33
אז המסנן ריק.
מה שגיא כתב.
או שהדיאפרגמה פגומה, כמו שטושי כתב, או שאחד הכלבים/עכבר אכל לך את הקטע צינור דלק הגמיש מתחת לרכב.

על פניו, אם תחבר כלי עם סולר שמחובר ישירות לצינור שהולך למשאבת הזרקה, והרכב יניע, יש לך כיוון חזק, ושלילת המדומם.

בהקשר הזה, ניתקתי גם את הצינור שנכנס לבית מסנן הסולר והיה לי נראה שהוא מלא בסולר. אם זה נכון אז כנראה שהתקלה מתמקדת באזור המסנן..



Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

גיא
04-02-23, 21:59
סוס

אם יש לך רטיבות של סולר מסביב לפילטר - בית פילטר .. אז יש סדק ואתה יודע לאן הלך הסולר.

אם לא. אז יש לך סדק והאויר שנכנס דרכו שיחרר ואקום לסולר לנזול חזרה למיכל.

שוב, תבדוק מה יש במיכל.

ואחרי שתוודא שיש שם סולר. בדגש על סולר כחומר בעירה.

תחפש את הסדק שלך.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

מ ש ה
04-02-23, 22:03
מניסיון עם דיזלים דומים כמו שטושי כתב
תנסה להחליף את בית הפילטר

ד ו ר ו ן
04-02-23, 22:43
מניסיון עם דיזלים דומים כמו שטושי כתב
תנסה להחליף את בית הפילטר

לפני זה, נכון לשלול בעיה בהמשך הדרך.
כמו לחבר הזנת סולר ישירות לצינור שהולך למשאבה, לראות שהרכב באמת מניע.

sus
05-02-23, 06:08
תודה חברים
אדווח כאן כשאגיע לטפל בזה

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

sus
13-02-23, 15:47
בלאט142569

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

גיא
13-02-23, 16:15
מה רואים ?

Sent from my DN2103 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
13-02-23, 17:07
פקק ניקוז מים מבית הפילטר.
אם לא מהודק/סדוק, הפילטר מתרוקן.

גיא
13-02-23, 17:09
אז זה כאילו מה שאמרנו / אמרתי מההתחלה כזה ...

Sent from my DN2103 using Tapatalk

tooshey
13-02-23, 20:07
בלאט142569

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

יפה מאד !
יצרת בעיה ופתרת אותה .
אין שום סיבה להתעסק בברז הזה, אפשר לאטום עם טפלון ולא לגעת בו יותר לעולם.

בברכה, טושי

sus
13-02-23, 21:18
ובפירוט:
קודם כל וידאתי שמגיע מתח אחרי סוויץ' למשבת על משאבת ההזרקה.
אח"כ חיברתי בקבוק עם סולר ישירות למשאבה וראיתי שמניע.
אח"כ פירקתי את בית מסנן הסולר כדי לראות מה המצב בגזרה הזאת.
כשרוקנתי את המסנן מסולר הסולר יצא נקי לגמרי, ככה שפחות חשדתי בסתימה.
כשבחנתי את מסנן הסולר ואת בית המסנן ניסיתי לנשוף עם הפה לפיית הניקוז וראיתי שעובר טיפה (אבל ממש טיפה) אויר.
החלפתי את ה- o-ring שרואים בתמונה ומאז מניע בנגיעה...
מפתיע שדליפה כזאת קטנה משביתה את הרכב.
אגב טושי, פקק הניקוז לא נפתח במשך משהו כמו 10 שנים. אולי באמת זה רעיון להוסיף שם טפלון..





Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

ד ו ר ו ן
13-02-23, 21:48
(מכה במצח)
הייתי אמור לזכור את הפקק הזה.

הפקק הזה התרופף מעט אצלי ברכב לפני אי-אלו שנים, בעקבות ניקוז יזום. פשוט לא הידקתי כמו שצריך.
במשך תקופה, הרכב הניע קשה אחרי עמידה של כמה שעות.
לקח לי לא מעט זמן לגלות שהפקק לא סגור אטום.
יש ניקוז איטי מהמרווח, ויש משיכת אויר מנגד.

tooshey
14-02-23, 07:47
ברז ריקון מים דולף ניתן לזיהוי בקלות בד"כ.
לפעמים יש טיפת סולר שנשארת תלויה בתחתית ו /או כתם סולר מצופה אבק מתחת לפילטר.

והסולר בארץ בד"כ לא מכיל מים (להבדיל מהעולם השלישי) ואין באמת צורך לפתוח את הברז הזה
ראיתי כבר בית מצוף סדוק בגלל הידוק יתר של הברז, וגם ברזים שבורים.
כשאני מחליף מסנן סולר, אני אוטם את כל הברז הזה עם טפלון, ככה שגם אם יפתח טיפה מויברציות או שהגומיה תתייבש, עדיין ישאר אטום.

בברכה, טושי

-->