PDA

צפייה בגרסה מלאה : דו-גלגלי...



נדב ש.
05-02-23, 17:49
כן, מחרחר בי החיידק, ומסתבר שהוא לא עזב כלל.
לא רכבתי כבר 12 שנה בערך...
הכיוון לדו"ש אדוונצ'ר, הסתכלתי קצת ברשת וראיתי את ה ktm 390 , הבנלי trk502x, קוואסקי ורסיס, וכו'.
מניח שיש כאן רוכבים, מה המלצתכם(חוץ מלרדת מהעיניין) לאחד כמוני?

איל מ
05-02-23, 17:56
פולגז.
זאת המלצתי.
בנלי וקטמ סובלים מבעיות אמינות או איכות.
ואתה צריך להגדיר צרכים לפני שאתה מסמן עיגול סביב הדגם הרצוי.
אומר לך מנסיון כואב, שבגילנו כבר לא מחלימים טוב כמו בגיל 20. הכביש באזור המרכז נהיה מטורף בעשור האחרון.
אבל, אם יש ביטוח שמן שידאג לילדים במקרה ש... אז למה לא.
חלק מהסכום שאתה מקציב לקניה, שים בצד לציוד טוב וחשוב מכך, לקורס רכיבה.

נדב ש.
05-02-23, 18:47
תודה איל. מכיר פולגז, פחות מתחבר... בינתיים...
צרכים- נסיעה של 10k פעמיים עד 3 בשבוע, ולא חייב, אולי קצת שבילים, וסופ"ש אולי סיבוב עם האישה- אם תסכים לעלות איתי 🤣
אני אחרי פציעה קשה מאוד ועדיין סובל עד היום(מלפני 12 שנה, זאת הסיבה שירדתי מזה עד היום), רישיון מ 95' , בעברי כמה סוגים של כלי כביש.
ביטוחים- תמיד היה ויש גם כיום, להכל.
חשבתי גם לקחת כמה שיעורי ריענון.

לגבי הכלים- סובלים ממה? כי יש דיעות לכאן ולשם, אז מה הכלי המומלץ לדעתך?

sgill
05-02-23, 18:58
אני חזרתי לאופנוע בגיל 50 אחרי שלא רכבתי 20 שנה.
מקפיד לרכב כמה שפחות אם לא חייב ונשאר עירני כל הזמן, לא דיבורית, לא מוזיקה ולא מציץ בהודעות שקופצות.
קניתי אופנוע אמין, יחסית זול ושניתן להיכנס איתו לשטח ולעשות מה שבני 50 עוד יכולים לעשות.
לעבודה פעם / פעמיים בשבוע 10קמ.
טיולים לפעמים בסופשים
שבילים וקצת יותר
ימי שישי על מדרכות תל אביב לשבת בבית קפה.. :-)
YAMAHA טנרה 660.

נדב ש.
05-02-23, 19:06
Sgill זאת הנחת העבודה בעקרון...
איזה שנה הטנרה?
בעקרון הסתכלתי על דגמים כמה שיותר חדשים, בני שנתיים עד שלוש אם לא חדש חדש, בגלל מערכות הבטיחות שיש להם להציע.

מיכה100
05-02-23, 19:15
עשרה קילומטרים זה משהו שדו"ש קטן עושה בקלות.
ברור שאני משוחד אבל ממליץ לך דווקא ללכת על אופנוע קליל ולרכב להנאתך רק בשטח.
תהיה תקופת הסתגלות ולימוד עם הרבה נפילות ושרירים תפוסים, אבל אחר כך תגלה שהתחביב הזה עושה נפלאות לכושר הגופני ולנפש.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

sgill
05-02-23, 19:31
Sgill זאת הנחת העבודה בעקרון...
איזה שנה הטנרה?
בעקרון הסתכלתי על דגמים כמה שיותר חדשים, בני שנתיים עד שלוש אם לא חדש חדש, בגלל מערכות הבטיחות שיש להם להציע.

לא כתבת מה התקציב.
טנרה קיבל ABS ב 2017
מ 2019/2020 הטרנה התחלף ל T7, קיבל 2 בוכנות ונעשה יותר שקט ופחות מווברץ.

נדב ש.
05-02-23, 19:32
הכוונה היא גם בסופ"ש לנצל לטובת טיול מכאן לשם סתם לכייף... ואולי להיצטרף לאיזו קבוצה על הדרך...

איל מ
05-02-23, 19:34
קטמ390 סובל גם מבית בעייתי, בעיקר בעיות חשמל, וגם מרוכבים צעירים ועניים (שילוב של התחרעות, שאני מודה שהאופנוע הזה מוציא גם מאנשים שקולים, ותחזוקה קמצנית) .
בנלי סובל מכל מיני בעיות שמקורן איכות הרכבה ירודה ובקרת איכות לא אחידה.

ורסיס כבר יותר בשל.
שלושתם לא יסלחו יותר מדי על נפילות בשטח.
דו"ש אמיתי הוא הcrf. יתן לך יותר בשטח, אבל פחות מתאים להרכבה.

נדב ש.
05-02-23, 19:38
לא כתבת מה התקציב.
טנרה קיבל ABS ב 2017
מ 2019/2020 הטרנה התחלף ל T7, קיבל 2 בוכנות ונעשה יותר שקט ופחות מווברץ.

זה ה 700? הוא בתוך התקציב.

איל מ
05-02-23, 19:41
אם זה טיולי סופש, שכוללים גם כביש, אתה צריך לפזול לנפחים הגבוהים יותר, בויתור על קלילות בשטח.
דווקא הטנרה (660) לא מומלץ כלל לרוכב לא מיומן (גבוה מאוד), והt7 כבר אופנוע יקר. גם הוא ידרוש הנמכה לרוכב מזדקן שאינו בכושר, ואינו גבוה במיוחד.
אם אתה מוכן להתפשר קצת ביכולת שטח, את יכול לכוון לcb500x, מהדגמים המאוחרים עם הגלגל הקדמי הגדול יותר. עם צמיגי דוש הוא יקח אותך לכל שביל שתחפוץ (נקרא לזה פורסטר/דאסטר).
גם כאן, נפילות בשטח יגררו נזק מסוים, ומזה לא ניתן להמנע אם לא הולכים על דו"ש אמיתי (crf,dr400,dr650,ktm690 enduro וכו...), שעליהם משלמים מחיר בכביש, ובהרכבה.

נדב ש.
05-02-23, 19:42
קטמ390 סובל גם מבית בעייתי, בעיקר בעיות חשמל, וגם מרוכבים צעירים ועניים (שילוב של התחרעות, שאני מודה שהאופנוע הזה מוציא גם מאנשים שקולים, ותחזוקה קמצנית) .
בנלי סובל מכל מיני בעיות שמקורן איכות הרכבה ירודה ובקרת איכות לא אחידה.

ורסיס כבר יותר בשל.
שלושתם לא יסלחו יותר מדי על נפילות בשטח.
דו"ש אמיתי הוא הcrf. יתן לך יותר בשטח, אבל פחות מתאים להרכבה.

אמממ
הונדה בגרסאות ה cb/x?

נדב ש.
05-02-23, 19:47
אם זה טיולי סופש, שכוללים גם כביש, אתה צריך לפזול לנפחים הגבוהים יותר, בויתור על קלילות בשטח.
דווקא הטנרה (660) לא מומלץ כלל לרוכב לא מיומן (גבוה מאוד), והt7 כבר אופנוע יקר. גם הוא ידרוש הנמכה לרוכב מזדקן שאינו בכושר, ואינו גבוה במיוחד.
אם אתה מוכן להתפשר קצת ביכולת שטח, את יכול לכוון לcb500x, מהדגמים המאוחרים עם הגלגל הקדמי הגדול יותר. עם צמיגי דוש הוא יקח אותך לכל שביל שתחפוץ (נקרא לזה פורסטר/דאסטר).
גם כאן, נפילות בשטח יגררו נזק מסוים, ומזה לא ניתן להמנע אם לא הולכים על דו"ש אמיתי (crf,dr400,dr650,ktm690 enduro וכו...), שעליהם משלמים מחיר בכביש, ובהרכבה.

הקדמת אותי בתגובה...
קלעת.
לקחתי לתשומת ליבי. תודה.
בשלב הראשוני פחות לשטח אמיתי, ולא, לא מתכנן ליפול בזמן הקרוב, מקווה לפחות.

נעם1
05-02-23, 19:50
אני הייתי הולך על ההונדה CRF 250 RALLY רכיבה ראשונה: הונדה CRF250 ראלי - FullgaZ (https://fullgaz.co.il/%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%94%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%94-crf250-%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99/) ומשם ממשיך.

מיגון:
קסדה בתקן אירופאי ECE 2206: כל קסדה. ואם אתה רוצה שיהיה גם מאד נוח ולאורך זמן בקסדה אז שואי או אראי. קסדה טובה לשלוש שנות רכיבה או חמש שנים בכלל. בלי דיבורית.
מעיל: אין כמו מעיל עור ממוגן ייעודי אבל בקיץ הישראלי מעיל רשת זה חובה. אז זה צווי מעילים.
מגן גב- עמוד שידרה: אני רוכב עם כזה שמכסה את כל עמוד השידרה פרט לצווארי ועצם הזנב. לחילופין, במעיל עור של דיינז יש כרית אויר.
מגן ברכיים: אם אתה רוכב למשרד ובחזרה אז תלבש.
כפפות: כפפות לחורף וכפפות מאווררות לקיץ.
נעליים או נעלי רכיבה או מגפיי רכיבה. ייעודי לרכיבה עדיף. אני רוכב עם נעליים של סקארפה שיש להם סוליה מסיבית. על פחות מזה איני ממליץ כי כשהאופנוע חונה לך על על כף רגל נעולה בסניקרס או נעלי ספורט זה כואב הרבה יותר.

מיגון לשטח. הכל קומפלט. וקדסה לכביש ממש לא מתאימה לשטח.

אל תרכב בגשם.

נעם

איל מ
05-02-23, 19:55
רכב בגשם!
שיר בקסדה!
אל תרכב בגשם ראשון.

נעם1
05-02-23, 20:17
לטייל בגשם קל זה אחלה. אפשר אפילו לשיר בגשם בקסדה.
לרכב בגשם כבד זה סיוט. לרכב בכביש 4 או כביש 1 או אילון מאחורי משאית או אפילו דיסקו או אפילו משפחותמטית שמעלה ים רסס ישר לתוך הקסדה זה כבר סיוט שגם מחייב אותך להיות מרוכז וקשוב ברמה כזאת, שבסוף הרכיבה אתה מותש. לרכב בערפל כנ"ל.

ושכל רוכב יעשה את הבחירה המושכלת שלו. אני בוחר שלא לרכב.

GodsFather
05-02-23, 20:48
רוצה להתנסות? תשכור!

יש 2 עסקים (לפחות) שמשכירים כלים. כביש, שטח ודוש. יכול לשכור לבד ויכול להצטרף לקבוצה שהם מוציאים.

יכול גם לשכור ציוד לטובת ההתנסות. עלות קטנה שתעזור לך בקבלת ההחלטה.

Israel moto adventure

Bike life

תגלגל אותם.

מכיר את שני הבעלים, אנשים טובים מאד.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

talw
05-02-23, 21:17
נדב מאיך שאני קורא אותך, x adv בגלל תנוחת הישיבה שאתה מעדיף. אפשר גם להכנס עם זה לשביל כזה או אחר.

לשטח אמיתי צריך אופנוע שטח אמיתי. כי אחרת סתם תתבאס. קשה מאוד להנות עם תצורה אחת לשני עולמות שונים.
דעתי בלבד.

GodsFather
05-02-23, 21:37
טל, drz או dr650. מוכיח עצמו היטב בכל הבחינות.

זה לאwr ולא cbx.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

נדב ש.
05-02-23, 21:55
נדב מאיך שאני קורא אותך, x adv בגלל תנוחת הישיבה שאתה מעדיף. אפשר גם להכנס עם זה לשביל כזה או אחר.

לשטח אמיתי צריך אופנוע שטח אמיתי. כי אחרת סתם תתבאס. קשה מאוד להנות עם תצורה אחת לשני עולמות שונים.
דעתי בלבד.

חיובי.
לא מחפש את השטח של גזיות, הסינגלים ודוך, לא בגיל הזה עם הגוף השבור הזה.
כן שביל כבוש פה ושם סתם לשוטט, כייף שתהיה האופציה לפחות.
ובוא... נראה קודם איך מרגיש, אולי באמת ניקח סיבוב כמו שהציע הסנדק, להתנסות מחדש, עדיין לא הבטחתי כלום, שלא נקנה אחד וסתם יעמוד בחניה אלא לראותו בלבד...

talw
05-02-23, 21:58
על מה רכבת בעבר?

נדב ש.
05-02-23, 22:02
זה התחיל ב ts מנזמן.
Gpz
Cbr
והאחרון לא בדיוק אופנוע, קטנוע סאנגיונג שהוצאתי חדש בזמנו, ימח שמו.

talw
05-02-23, 22:29
לפי הנטיה שלך מהעבר אני עדיין עומד על ההמלצה שלי.
למרות שתמיד אפשר לבדוק גם מועמדים אחרים כהמלצת הסנדק.

GodsFather
05-02-23, 22:37
תעבור על הקטלוג של שתי החברות.

Ima נוטים לשטח אבל יש גם כביש

Bike life בדיוק הפוך

אני שוכר שטח אחת לכמה חודשים, מצטרף לטיולים המאורגנים שלהם או מארגן כמה חברים ויוצאים לבד/בהובלתם. אריק הפך לחבר אמת.

וכנל כביש בבייק לייף, אחת לכמה חודשים, התחלתי עם סוזוקי ועברתי לאפריקה טווין. במקרה הזה בעיקר סולו או עם חבר או שניים. גם פה, דובי הבעלים חבר אמת.

למען הסר ספק - לא מקבל מחיר חברים, לא הנחות ולא קומבינות. פשוט קשר טוב ואמון. חשוב בימינו לא פחות.


אגב, לחבר היה xadv עם קיט שטח. כלי נהדר לכביש ואחלה לשבילים אבל הוא מפתה מאד לטעויות. כי אתה יעני עם קטנוע משוכלל אבל נפילה בשטח עדיין כואבת ומסוכנת והנטיה לזלזל בזה גובה מחיר. לשטח צריך מיגון לא פחות מהכביש, בדגש על מגפיים מלאים.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
05-02-23, 23:26
אצלי dr650 חדש נמצא על הכוונת, ואם לא היתה לי מגבלת תקציב אז אפריקה טווין.

לעניין ההשכרה בארץ, אני לא אוהב שעושים לעסקים מקומיים את החשבון, אז לא אעשה את זה, אלא אתייחס רק מנקודת המבט שלי כצרכן, עם החלופות שזמינות עבורי.

אני מפנטז מדי פעם על שכירת אופנוע בארץ ובוחן את האתרים שצוינו כאן... זה הרבה כסף. בקפריסין אופנועים מקבילים עולים שליש מחיר אז אני מוותר על הנופים המקומיים. עוד לא יצא לי לשכור שם אופנוע. שכרתי טרקטורונים (כי הייתי עם הבנות שלי ואני לא מעיז להיות מורכב שלהן על אופנוע) והיה מעולה, ובמחיר עממי. בפער המחירים מול ישראל אתה מכסה גם טיסה, לינה ומסעדות עם אחלה בשר ופירות ים.

avuv
06-02-23, 00:25
אהלן,

אחרי שנים בג׳יפים נכנסתי לתחום הדו גלגלי.
במשך הרבה זמן התלבטתי מה לקנות, אצלי הכלי משמש בעיקר לטיולי שטח בסופ״ש אבל ממש לא רציתי להיות תלוי בעגלה וכן חיפשתי משהו שייקח אותי בנוחות אל/מ הטיול…

כחלק מהתהליך וסתם כי היה תירוץ, שכרתי אופנוע בארץ לסופ״ש שבו עשיתי רק נסיעת כביש (הונדה CB500x), היה מהנה בכביש אבל לא הרגיש בנוח לרדת לשביל, צמיגים, משקל וחוזה השכירות ;)
אחרי שעשיתי רכיבות על 2 פעימות, 4 פעימות 350 ולבסוף על הקטמ 390 החלטתי ללכת על הקטום.

היה ברור לי שהשתי פעימות אקסטרימי מידיי ולא מתאים לי באופי, ה-4 היה סטייל דיפנדר בשטח אבל אתה משלם מחיר כבד בכביש- כמעט בלתי נסבל ויצריך עגלה בוודאות.
בנוסף, השיקול שהכריע מבחינתי גם היה עם מי ארכב לבסוף ברוב הזמן, ואיך.
אז בדיוק כמו בגיפים כשאתה לוקח כלי שהוא גם וגם היא אף פעם לא יצטיין בכביש וגם בשטח, בסוף יש פשרה.
אני רק כארבעה חודשים עם הכלי אבל מאוד נהנה. מטייל עם חברים להן כלים דומים. וגם היבואן עם מועדון מאוד חזק שמוציא טיולים וימי הדרכה מסובסדים - שווה!

התכנית שלי היא לעלות רמה ברכיבה והכלי הזה יחסית קל, נמוך אך בעל יכולות אז מתאים לי להתחלה.
מאמין שבהמשך אשדרג…

כמי שאמרו לפני, הדרכת רכיבה קריטית ביותר - אני עשיתי דרך היבואן עם זיו כרמי והיה מעולה! מחכה להזדמנות לעשות level2.

זה מהניסיון שלי, מקווה שעזרתי
אגב , בלי להתכוון גיליתי כמה כיף לרכב איתו גם על הכביש, אז מבחינתי זה ערך מוסף מדהים.

אביב

מוני אורבך
06-02-23, 08:34
בארבע שנים האחרונות חרשתי את נושא האופנועים לשטח, אבל התענינתי בעיקר באופנועי שטח ולא דוש או אדונצר.
הבעיה עם אופנועים לשטח ולכביש היא המשקל והגובה.
בשטח המשקל של האופנוע חשוב מאוד, כמו גם מרכז הכובד שלו.
כמה שיותר קל עם מרכז גובה נמוך, ככה יותר קל לרכב איתו בשטח קשה, הוא יכול להגיע למקומות שאפילו גיפ לא יגיע.
בכביש המשקל הרבה פחות חשוב (אפילו עדיף משקל גדול ליציבות), כמו גם מרכז הגובה.
אלו שני הפכים, לעולם לא תוכל להגיע לאופנוע ש"עושה הכול בצורה מושלמת"
ה dual sport והאדוונצר הם פשרה בין אפנוע שטח לכביש.
הדוש יותר לשטח והאדוונצר יותר לכביש.
כמו כן צריך להביא בחשבון את מבנה הגוף שלך והמשקל.
רוכב גבוה (1.8 ומעלה) עם משקל של מעל 80 קילו יהיה לו הרבה יותר קל לנסוע על אדוונצר כבד.
אני 1.7 שוקל 65 קילו, בקושי עליתי על הטנרה, וכל פעם שהוא טיפה נטה הצידה בקושי יכולתי להחזיק אותו.
ברמת יכולות רוכב בסיסית, אדוונצר לא יוכל לעשות הרבה יותר מאשר דרכי עפר סלולות.
להרים טנרה או כל אדוונצר מאוד קשה, ולרוב שני רוכבים נדרשים לעבודה.
המשמעות היא, שכדאי מאוד לא לנסוע עם אדוונצר לבד.

דוש הוא כבר עולם אחר, לדוגמא ה DR650 יש יכולות סבירות מאוד בשטח.
גם עם יכולת בסיסית אפשר כבר לנסוע ב 90% משבלי הטיולים.
ועדין להרים אותו זה כלבת. ואם אתה מפיל אותו מספר פעמים, זה מאוד מאוד מעיף.
אתה משלם על זה על הכביש. האופנוע יציב, אבל ממש לא מצטין בסיבובים. יש לו כוח אבל לא קרוב אפילו לאדוונצר.
ה crf300 הוא כבר הרבה יותר מתאים לשטח (שוקל 20 קילו פחות) אבל נסיעה בכביש 6 ב 120 למשך שעה ממש לא מומלצת.
עם זאת, לעניות דעתי הוא פשרה הרבה יותר הגיונית מה DR650 או ה drz שהוא יותר טוב בשטח אבל הרבה יותר רע על הכביש.

אפשר להמשיך עם הדוגמאות עוד ועוד, אבל אני חושב שהכיוון מובן

חנן-ג'יפולוג
06-02-23, 08:46
כבוגר יותר מדי שעות בשטח עם גוצי ntx650, משקל רטוב של 230ק"ג (ועוד כמה דו"שים פחות כבדים) , אני חולק על התובנות שלך, מוני, באשר להנאה אתו בשטח (תענוג צרוף), כולל שטח לא פשוט לסגמנט כמו נחל נקרות, בהרכבה, ובאשר ליכולת להרים אותו בשטח לאחר נפילה.
זה רק טכניקה. חפש ברשת ותמצא סרטונים נערות קלילות שמרימות אדוונצ'רים מהקרקע ורוכבות אתם במקומות לא פשוטים.

מצד שני, אני לא זוכר מתי שקלתי 65ק"ג.

GodsFather
06-02-23, 08:53
מצטרף. להרים אפריקה שנפל זה עניין של טכניקה או פריצת דיסק.

לגבי העלויות של ההשכרה - מסכים וגם אני שוכר בחול בעלויות מגוחכות, כביש או שטח.
אבל זה לא תפוחים לתפוחים בשום צורה. גם רכש אופנוע בחו"ל עולה משמעותית פחות כמו גם הלינה האוכל וכל המסביב. ההמלצה שלי במקרה הספציפי של פותש הינה כדי לקבל מושג מה לרכוש ואם בכלל.
להבדיל מהסיטואציה הפרטית שלי שבה בחרתי לשכור אופנוע לפנאי כדרך חיים בשלב הזה.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
06-02-23, 08:57
זה לא צריך להיות תפוחים לתפוחים, ואין צורך כצרכן לחפש את ההוגנות. גם כמו שכתבתי אני לא עושה את החשבון למציעי השירות ולא בא אליהם בטענות.


אני עושה את החשבון שלי ויוצא לי עדיף בחו"ל. פשוט.

מוני אורבך
06-02-23, 09:39
כאשר אני מדבר על שטח טכני אני לא מדבר על נחל נקרות.
אני מדבר על רכיבה בסניגל. שם אם יפול לך אדוונצר, לך תרים אותו.
עם כל הטכניקות שבעולם, זה עדין יהיה קשה.
על דרך עפר שטוחה, בהחלט אפשרי. עם הטכניקה הנכונה.
ועדין, זו לא הנאה גדולה אחרי מספר פעמים.
ולגבי הסירטונים ב youtube..
זה המקום האחרון בו תמצא את האמת. אנשים עושים עריכות על ימין ושמאל.
מסרטים רק מה שחושבים שימשוך צפיות.
הכי גרוע זה המקצוענים שנוסעים על טנרה וזה נראה כאילו יש לו יכולות של אופנוע אינדורו.
זה שמקצוענים אלופי עולם יכולים להוציא מהאופנוע הזה את היכולות האלו, ממש לא אומר שגם אתה תוכל.

חנן-ג'יפולוג
06-02-23, 09:42
בהצלחה עם האדוונצ'ר בסינגל. אם הבעייה שלך עם השילוב הזה זה רק ההנפה מנפילה, כנראה ששם המשפחה שלך הוא היימן.

לגבי ההערה שלך על לימוד סיטואציות מיוטיוב... אני כותב מנסיון. הרבה ממנו. רק שלא צילמתי את עצמי אז הפניתי ליוטיוב.

מוני אורבך
06-02-23, 09:45
בדיוק מחזק את הטעון שלי..
לבני אדם נורמליים, אדוונצר בשטח הוא לדרכי עפר בלבד.
שזנ לא רע לכשעצמו, רק צריך להפנים את המוגבלויות.

חנן-ג'יפולוג
06-02-23, 09:56
סינגלים הם לא בתחום השרשור הזה.

נשאלה שאלה על אדוונצ'רים והוגדרו היעדים שהם לא סינגלים, אז אין מה להפחיד עם הנפות וקשיים קיצוניים .

sgill
06-02-23, 11:00
צריך לקחת בחשבון את גילו של הרוכב ואת זה שהוא לא רכב 12 שנה (אצלי זה היה 20 שנה).
ההחלטה המושכלת שלי היא שאני לא נכנס לשטח קשה ו/או אתגרי ששם הסיכוי ליפול ולהיפצע גדול. גם נפילה מהמקום על הקרסול תשבית את הרוכב להרבה זמן. הייתי שם בגיל 20-30, היום כבר לא.
בגילי, ההחלמה היא כזו שנפילה אחת מורידה אותך מהתחום להרבה חודשים וגם מאיכות חיים נורמלית.
לכן הלכתי על הטנרה.
הוא "מרשה" לי לרדת לשטח ויכול לעשות הרבה יותר ממה שאני מבקש ממנו, אבל אני לא בודק את הגבולות שלו והוא בתמורה משאיר אותי על הכיסא. זה יותר חשוב לי מעוד מדרגה, סינגל או דשדש עמוק. (בשביל זה יש ג'יפ). בכביש הוא מסוגל להכל (יש שחוצים איתו יבשות בחו"ל) ואני לא צריך עגלה כדי להביא אותו לשום מקום בארץ, הכל אני מגיע ברכיבה. גם כביש 10 בכייף.
לא מעט חברים עם אופנעים בנפח קטן לוקחים רכב עם עגלה עד השטח וכל זמן הרכיבה מפחדים שלא ימצאו את הרכב או העגלה כשיחזרו.
כמו שכתבתי כבר, אני רוכב דרוך ובמשנה זהירות, לא טלפון, לא אוזניה, לא דיבורית וכמובן ממוגן. החלפתי צופר לזמבורה חזקה שאי אפשר להתעלם ממנה והוספתי פנסי ערפל (חוקיים) כדי להראות טוב בלילה.
ברור שהסיכון עדיין קיים, אבל זה משהו שאני כבר מוכן לקחת תמורת ההנאה ברכיבה אחרי כל ההגבלות ששמתי על עצמי.

מיכה100
06-02-23, 12:04
לא מעט חברים עם אופנעים בנפח קטן לוקחים רכב עם עגלה עד השטח וכל זמן הרכיבה מפחדים שלא ימצאו את הרכב או העגלה כשיחזרו.

די נו, בואו לא נמציא סיבות לא לרכב.
כמו כן לגבי הגיל, החבורה הקרובה שלי בגילאי 56 עד 63, ונותנים בראש בסינגלים ובעליות קשוחות - הכל אפשרי.
לרוכב שחוזר לתחום בגיל 50 הייתי ממליץ בחום להתחיל מדו"ש קטן שיאפשר טיולי שטח אמיתיים (לא קרחנת אנדורו, טיולים).
השטח הרבה יותר סלחני מהכביש לטעויות, ותמיד מאפשר לך למצות את המקסימום מהיכולות האישיות שלך, סוג של סדנה לנצחונות אישיים.
ואחרי שנה שנתיים הוא כבר ידע מצויין אם הכיוון זה אנדורו ועגלה או לחילופין אדוונצ'ר.

ehudzeelim
06-02-23, 14:23
צריך לקחת בחשבון את גילו של הרוכב


אני התאמתי את גיל הרכב לרוכב וככה אנחנו תמיד משדרים על אותו גל. תנסו זה עובד142471142473

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

talw
06-02-23, 15:13
אוייש… אני רואה את התמונות הללו וכבר מרגיש את ההקרנה לרגל של L4 L5

ehudzeelim
06-02-23, 15:55
יפה, אהבתי את המקוריות והתחכום אבל לא, אני לא מוכר

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נדב ש.
06-02-23, 17:25
מודה לכולם על התגובות, עוזר מאוד.
לא סתם אני נוטה לאדוונצ'ר, והכוונה לשבילים נטו בשלב הזה, אם בכלל כרגע.

גיסי והנערים שלו רוכבי שטח נטו כבר שנים, סינגלים וכו', הוא גם היתרסק לפני מספר חודשים, מה שהצריך חילוץ מהשטח, נתן לנו פלשבאק אחורה, אבל חזר "מיד" לרכוב, אפילו הוסיף עוד כלי- קוואסקי וולקן s ככה לכייף, ישבתי עליו, וואלה סבבה אבל יותר מידי כבישי בשבילי.

אז- רצוי נפח גבוה, 2 ציל' ולא סינגל פחות ויברציות, ידוע כשהמשקל יהיה מעל הממוצע הוא יהיה יותר יציב מצד אחד אבל מצד שני אם יפול... ואין לי כוונה ליפול וגם לא לאתגר אף אחד מהצדדים.
מצד אחד רוצה משהו ל"כניסה" אבל מצד שני לא רוצה להיתבעס ואחרי כמה חודשים לפרסם מודעת מכירה עקב שידרוג.
כרגע על הפרק- הטנרה 700 שאין הרבה כאלה, ורסיס 650, שניהם יקרים יותר מהבאים- ק.ט.מ 390, בנלי trk502x שזולים משמעותית, שמהצד האחר אם לא יבוא לי אז לא נורא שישכב בחניה.

Avuv- איך הק.ט.מ 390 בנסיעות קצת ארוכות, שיוט, נניח איזור השעה של רכיבה?

אמנון
06-02-23, 17:46
יפה, אהבתי את המקוריות והתחכום אבל לא, אני לא מוכר

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

אני דווקא מוכן לשקול הצעות... ;)

142479

sgill
06-02-23, 19:08
מודה לכולם על התגובות, עוזר מאוד.
לא סתם אני נוטה לאדוונצ'ר, והכוונה לשבילים נטו בשלב הזה, אם בכלל כרגע.

גיסי והנערים שלו רוכבי שטח נטו כבר שנים, סינגלים וכו', הוא גם היתרסק לפני מספר חודשים, מה שהצריך חילוץ מהשטח, נתן לנו פלשבאק אחורה, אבל חזר "מיד" לרכוב, אפילו הוסיף עוד כלי- קוואסקי וולקן s ככה לכייף, ישבתי עליו, וואלה סבבה אבל יותר מידי כבישי בשבילי.

אז- רצוי נפח גבוה, 2 ציל' ולא סינגל פחות ויברציות, ידוע כשהמשקל יהיה מעל הממוצע הוא יהיה יותר יציב מצד אחד אבל מצד שני אם יפול... ואין לי כוונה ליפול וגם לא לאתגר אף אחד מהצדדים.
מצד אחד רוצה משהו ל"כניסה" אבל מצד שני לא רוצה להיתבעס ואחרי כמה חודשים לפרסם מודעת מכירה עקב שידרוג.
כרגע על הפרק- הטנרה 700 שאין הרבה כאלה, ורסיס 650, שניהם יקרים יותר מהבאים- ק.ט.מ 390, בנלי trk502x שזולים משמעותית, שמהצד האחר אם לא יבוא לי אז לא נורא שישכב בחניה.

Avuv- איך הק.ט.מ 390 בנסיעות קצת ארוכות, שיוט, נניח איזור השעה של רכיבה?

לדעתי ה T7 ייתן לך הכי הרבה מכל אלו שהזכרת. 2 צילינדרים, דגם חדש עם מערכות בטיחות. נוסע מצוין בכביש ויודע לעשות גם שטח יותר טוב מכל האחרים שהזכרת. לדעתי יקח לך הכי הרבה זמן למצות אותו ולחפש משהו אחר.
אגב, מה זה "אין הרבה כאלה"? מה התקציב? אתה מחפש משומש או חדש?
אין הרבה משומשים וזה סימן טוב. זה כי הוא הושק לפני כשנתיים וחצי ומפני שאנשים מאוד מרוצים ממנו לא מוכרים. זאת דעתי.
את הטנרה אחליף כשיגיע הזמן ב T7 אם לא יגיע משהו חדש ועדיף לשוק. כרגע אין כזה.
אם אתה רוצה משהו קצת יותר מוטה שטח ונוח למתחילים, הייתי הולך על DR650 אבל הוא סינגל על כל המשתמע מכך. אמין בצורה בלתי רגילה, קל משקל לעומת אדוונצ'רים אבל רועש ומווברץ ועם פחות כח מה T7, ורסיס ואחרים.

RBRB
06-02-23, 19:23
הבנתי נכון? נסיעות על הכביש של 10 ק"מ ביום, וגם זה לא כל יום?

אם כך אז כמובן ש-690, אין לך צורך אמיתי בשאר מוכווני כביש שהוזכרו כאן (390, טנרה 700 וכדומה).

eyalski
06-02-23, 19:43
אחרי יותר מ 40 שנה עם אופנועים כאלה ואחרים, פשרה נוחה שמצאתי בין כל מכלול השיקולים הוא אופנוע ימאהה WR250R, הדגם האחרון הוא משנת 2017. אופנוע עם מכלולים ואיכות בניה גבוהה, מאוד אמין ויחסית לנפח של 250 הוא דיי חזק. בשטח הוא כיפי, אבל לא ברמה של אופנוע אנדורו מקצועי, עדיין, הוא שוקל 20 ק'ג ויותר וחלוקת המשקל שלו נוטה יותר קדימה לטובת יציבות בכביש. על הכביש, הוא מסתדר לא רע, מנוע קטן שמסתובב מהר, פחות ויברציות, יותר חסכוני, 25 קמ'ל. עם תחת מברזל, אין בעיה לרכב 300-400 קמ ביום, במהירות של 90-100, עשיתי זאת כמה פעמים, פלוס נוסף בתחזוקה, פחות ביטוח, ופחות יקר בחלקי חילוף לעומת אופנועים יותר גדולים.

איל מ
06-02-23, 19:57
.
אם אתה רוצה משהו קצת יותר מוטה שטח ונוח למתחילים, הייתי הולך על DR650 אבל הוא סינגל על כל המשתמע מכך. אמין בצורה בלתי רגילה, קל משקל לעומת אדוונצ'רים אבל רועש ומווברץ ועם פחות כח מה T7, ורסיס ואחרים.


הבנתי נכון? נסיעות על הכביש של 10 ק"מ ביום, וגם זה לא כל יום?

אם כך אז כמובן ש-690, אין לך צורך אמיתי בשאר מוכווני כביש שהוזכרו כאן (390, טנרה 700 וכדומה).

אם נדב לא היה מזכיר טיולי כביש, והרכבה, הייתי זורק עליו מזמן את הdr650.
ללא ספק האופנוע הכי ורסטילי (והכי טוב) שהיה לי. עושה הכל, וגם לא רע. אם לא הייתי נדרש למרחקים בכביש בינעירוני, הייתי קונה עוד אחד, ולא את המקבילה הדו גלגלית לטויוטה קורולה שיש לי היום.
אלא מה,
המתלים שלו לא מיועדים להרכבה. בקושי עם בנאדם בודד הם יודעים להתמודד, ועל אף שיש בחול שוק שיפורים לא רע, לא נראה לי שזה הכיוון של נדב.
ה690 אופנוע קרבי מדי לרוכב לא מיומן. ושוב, בנסיעות כביש ארוכות או בהרכבה הוא לא תענוג. וגם הוא סובל מבעיות אלקטרוניקה (גם בלאי יותר גבוה, כי בכל זאת, המון כ"ס על מנוע ואופנוע קלילים, עם כמות שמן קטנה, גובים מחיר, אבל זה לא במסגרת "תקלות").
היתרון של שני אלו הם היכולת לנסוע בשטח אמיתי (ה690 יותר). לא נדרש כאן.

לגבי הt7, לעניות דעתי תצטרך לקנות אחד מונמך. יש אפשרות כזאת (השכן שלי קנה עכשיו כזה ישר מהחברה).
ועדיין,
אני חושב שבשביל ההתחלה, כדאי משהו פחות שטח ויותר כביש, במעטפת יותר פשוטה וזולה. אחד שגם אפשר יהיה למכור בשניה ברגע שתרצה.

נדב ש.
06-02-23, 20:21
אם נדב לא היה מזכיר טיולי כביש, והרכבה, הייתי זורק עליו מזמן את הdr650.
ללא ספק האופנוע הכי ורסטילי (והכי טוב) שהיה לי. עושה הכל, וגם לא רע. אם לא הייתי נדרש למרחקים בכביש בינעירוני, הייתי קונה עוד אחד, ולא את המקבילה הדו גלגלית לטויוטה קורולה שיש לי היום.
אלא מה,
המתלים שלו לא מיועדים להרכבה. בקושי עם בנאדם בודד הם יודעים להתמודד, ועל אף שיש בחול שוק שיפורים לא רע, לא נראה לי שזה הכיוון של נדב.
ה690 אופנוע קרבי מדי לרוכב לא מיומן. ושוב, בנסיעות כביש ארוכות או בהרכבה הוא לא תענוג. וגם הוא סובל מבעיות אלקטרוניקה (גם בלאי יותר גבוה, כי בכל זאת, המון כ"ס על מנוע ואופנוע קלילים, עם כמות שמן קטנה, גובים מחיר, אבל זה לא במסגרת "תקלות").
היתרון של שני אלו הם היכולת לנסוע בשטח אמיתי (ה690 יותר). לא נדרש כאן.

לגבי הt7, לעניות דעתי תצטרך לקנות אחד מונמך. יש אפשרות כזאת (השכן שלי קנה עכשיו כזה ישר מהחברה).
ועדיין,
אני חושב שבשביל ההתחלה, כדאי משהו פחות שטח ויותר כביש, במעטפת יותר פשוטה וזולה. אחד שגם אפשר יהיה למכור בשניה ברגע שתרצה.

אי אפשר לקנות אחד t7 ולהנמיך? אני 1.7 ד"א.
הצלחת לבלבל אותי, אז על מה אתה ממליץ? ורסיס?


לדעתי ה T7 ייתן לך הכי הרבה מכל אלו שהזכרת. 2 צילינדרים, דגם חדש עם מערכות בטיחות. נוסע מצוין בכביש ויודע לעשות גם שטח יותר טוב מכל האחרים שהזכרת. לדעתי יקח לך הכי הרבה זמן למצות אותו ולחפש משהו אחר.
אגב, מה זה "אין הרבה כאלה"? מה התקציב? אתה מחפש משומש או חדש?
אין הרבה משומשים וזה סימן טוב. זה כי הוא הושק לפני כשנתיים וחצי ומפני שאנשים מאוד מרוצים ממנו לא מוכרים. זאת דעתי.
את הטנרה אחליף כשיגיע הזמן ב T7 אם לא יגיע משהו חדש ועדיף לשוק. כרגע אין כזה.
אם אתה רוצה משהו קצת יותר מוטה שטח ונוח למתחילים, הייתי הולך על DR650 אבל הוא סינגל על כל המשתמע מכך. אמין בצורה בלתי רגילה, קל משקל לעומת אדוונצ'רים אבל רועש ומווברץ ועם פחות כח מה T7, ורסיס ואחרים.

עשיתי חיפוש על 2020 ומעלה, יש בערך 10 מודעות, חלקם סוחרים/סוכניות, אני יודע שבאופנועים הק"מ והידיים גבוה אבל בכל זאת מעדיף לחפש את ההכי טוב.
עזוב תקציב כרגע, זה יכול להיות 30k ויכול להיות 60k. ההתלבטות שלי זה מה יתאים בשלב הזה, ואם אתחבר שוב או לא, ואז זה יעמוד בחניה....
מניח שאלך בקרוב להציץ מקרוב בכמה כלים ואחזור לדווח כאן.

KOOKE
06-02-23, 20:44
כמי שמתעסק ביום יום עם התוצאות הכואבות של רכיבה על דו גלגלי, גם אם מבין את המחלה והמשיכה הבלתי ניתנת לשליטה לרכיבה על אופנוע, עדיין קשה לי עם זה וקשה לי לעכל שגם פות"ש וגם חלק מהמגיבים עברו פגיעות לא קלות ובכל זאת חוזרים לרכיבה...

חברה עשו הכל שלא תתרמו לפרנסתי או פרנסתם של עמיתים למקצוע העוסקים בנפגעי תאונות דרכים- שמרו על עצמכם ושימו בראש השיקולים שלכם בבחירת האופנוע הנכון את הבטיחות ועד כמה הוא נשלט

איל מ
06-02-23, 20:52
הבטיחות של אופנוע, או כמה האופנוע נשלט זה החלק הכי קל.
הבעיה היא כל המסביב...

ehudzeelim
06-02-23, 20:58
הבטיחות של אופנוע, או כמה האופנוע נשלט זה החלק הכי קל.
הבעיה היא כל המסביב...+1
אין בטיחות ברכיבה על אופנוע, בטח בכביש.
אם טל שביט הלך, אף אחד לא חסין.
סעו זהיר

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נדב ש.
06-02-23, 21:30
כמי שמתעסק ביום יום עם התוצאות הכואבות של רכיבה על דו גלגלי, גם אם מבין את המחלה והמשיכה הבלתי ניתנת לשליטה לרכיבה על אופנוע, עדיין קשה לי עם זה וקשה לי לעכל שגם פות"ש וגם חלק מהמגיבים עברו פגיעות לא קלות ובכל זאת חוזרים לרכיבה...

חברה עשו הכל שלא תתרמו לפרנסתי או פרנסתם של עמיתים למקצוע העוסקים בנפגעי תאונות דרכים- שמרו על עצמכם ושימו בראש השיקולים שלכם בבחירת האופנוע הנכון את הבטיחות ועד כמה הוא נשלט

ציינתי בראש השרשור לא להיתייחס לזה, אבל אם כבר התייחסת שלמה אז אני יענה לך.
מי ש"נגע" פעם אחת בחיידק הזה, לדעתי בלבד, זה לא משתחרר ממנו.
נתחיל מיזה שאתה הוא הצודק. ומה שהיה פה בכבישים לפני עשור או שתיים זה לא מה שהיום.
היו איתי בבית לוינשטיין אנשים שהיינו ביחד זה לצד זה על כיסא גלגלים, חלקם כבר מיד קנו כלי חדש שחיכה להם בבית, ואולי זה מה שזירז את ההחלמה שלהם, לך תדע, אני שראיתי כבר את כל הזוועות שאפשר(לא רק מהכביש) ומבין ויודע מה יכול לקרות כתוצאה מ... עדיין יושב על הספסל... עדיין מחפש במראה את הרוכב שיפתיע אותי...
אולי אחזור לרכוב ואולי אוותר שוב, לא יודע. אבל החיידק קיים מדגדג ובועט לפעמים. הוא מחכה להתעורר ולפרוץ.
זה יקרה מתישהו זה בטוח אני יודע. רק לא יודע מתי...
ואם כבר אז כבר, עוד דילמה, הילדים רואים את הבני דודים שלהם רוכבים ורוצים גם, מתים לזה, ואני כרגיל עונה בשלילה, (והם יודעים למה) ומשיב- "תקבלו הכל רק לא זה", ועכשיו לך תסביר להם מה זה חיידק שבוער בך.

גיא
06-02-23, 21:40
מ 1999 אני מתאפק ... בקושי.

שרשורים כאלו עושים את זה יותר קשה ..

Sent from my DN2103 using Tapatalk

מיכה100
06-02-23, 22:22
אהממ, זה שוב אני.
לא בקטע של לשכנע את נדב, ברור שהוא רוצה כביש ושיהיה לו בכיף גדול.
אבל בעניין הסכנה, אני חוזר ומדגיש שבשטח יחס הכיף לסיכון הוא פי אינסוף יותר טוב מבכביש.
על מרחץ הדמים של אופנוענים בכביש שומעים כל שבוע, אבל על כמה נפגעים בשטח שמעתם? ובאיזה מידת נזק? יש נפגעים, ברור שיש, אבל שבריר ממה שקורה בכביש.
הסיבות ברורות: מהירות נמוכה בהרבה, היעדר כמעט מוחלט של רכבים אחרים, ולדעתי גם מיגון טוב יותר. וזה כשאין משטרה וחוקים והרכיבה נעשית כמעשה של שגרה על המגבלות.
אפשר לחסוך בתגובות את המיקרים המצערים 'שלכם' שקרו בשטח, גם אני סדקתי כמה וכמה עצמות ב35 שנות רכיבה ומכיר מיקרים (ספורים) של פציעות קשות. אני מדבר על הסטטיסטיקה הגדולה של הרוגים ופצועים קשה, ועל זה קשה להתווכח.


Sent from my HD1903 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
06-02-23, 22:55
מה שמיכה כתב. בשטח הסיכון ברמה סבירה לחלוטין. עם האופנוע החמישי, האחרון שלי, XR600, זה בדיוק מה שעשיתי אתו, בשבילים, באיזי, עם הבנות ועם אשתי, והאמת היא שגם פה ושם יצאנו לכביש ודרכו למסעדה הקרובה. הסיכון היה לגמרי בגבול הסביר, לדעתי.

תוריד את ההתגרזנות מול מעקות בטיחות, רמזורים כתומים ומכוניות ורמת הסיכון משתנה פלאים.

ו... אביזר הבטיחות החשוב ביותר הוא הראש.

GodsFather
06-02-23, 23:34
שנארגן טיול אצל אריק? קצת רמות מנשה קליל למתחילים ולהוריד אבק?

או שניקח שיירה רגועה בכבישי דרך אלון מאיזור מעלה אדומים ועד 667 קצת לפני עמק בית שאן ונעלה את פיתולי הגלבוע?



Sent from my HD1903 using Tapatalk

avuv
06-02-23, 23:50
אהלן,

נסיעה בכביש היא סבבה, אני לא יודע להשוות לסינגל בנפח מנוע גדול פשוט כי עולם לא ניסיתי

לי מספיק לשייט על 110-120, ומרגיש בסדר גמור
130 כבר עולה לסלד גבוה שמרגיש מתאמץ ופחות נעים, לי לפחות. (בשלב הזה גם הרוח היא פקטור)
אני גם עברתי לצמיגי שטח אז גם לזה (כמו בג׳יפ) יש השפעה.

מוזמן להרים טלפון(שולח בפרטי) וגם לבוא להתרשם…

אביב

KOOKE
07-02-23, 00:18
אני מסכים עם מיכה במיליון אחוז....דרך אגב בין זו בדיוק הסיבה שאני מחפש את האדרנלין שלי ברכב שטח ובשטח ובעיקר זחילת סלעים ומעבר מכשולים ולא מחפש אדרנלין עם רכב ספורט מופרע בכביש הציבורי- בשטח יש הרבה פחות סיכון לי וליתר הרכבים שמסביב

יונימוג אדום
07-02-23, 05:54
אף אחד לא הזכיר כאן אופנוע חביב וקליל שייתן את מה שביקשת - BMW GS 310 .
אופנוע סינגל זריז - ממש לא מורגש חיסרונו של צילינדר נוסף והוא יודע לנסוע היטב ( עם מורכב ) גם בעביש וגם בשטח .
יש כזה לבני אשר ירד מ- R6 וטימקס - מאוד מרוצה .

אילן

מוטי ג.
07-02-23, 07:03
מה לגבי אופני שטח מלא עם מנוע /סיוע חשמלי?
עולה על מתקון וו גרירה ללא צורך בעגלה, לא מבקש רשיון, שקט ונעים, ואולי אפילו מעט יותר בטוח.
אני רכבתי על אופנועים בעבר עם דו"ש בכביש ובשטח, אחרי פעמיים שרכב ניגב אותי הבנתי שכביש זה לא לאופנועים וזה היה לפני 25 שנה, כשעוד היה אפשר לראות אספלט בין המכוניות,
לדעתי היום גם בשטח מסוכן עם כל הכלים המטורפים שטסים בשבילים.

צריך לקום ממש מוקדם כדי ליהנות מרכיבה שקטה לפני שרוכבי המנועיים מתעוררים, 5 6 כזה.

בהצלחה לכם ובריאות

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

sgill
07-02-23, 15:19
אני מסכים עם כל מי שכתב על הסיכון עם אופנוע בכביש. ניתן להוריד אותו ע"י זהירות ומיגון אבל במקרה פגיעה הנזק גדול יחסית לרכב.
כל אחד, בייחוד בגיל 50, עושה את השיקול שלו.
גם מי שמעשן יודע שזה כנראה יפגע לו בבריאות ויוריד לו 10 שנים מהחיים אם לא יהרוג אותו קודם רחמנא ליצלן בייסורים. וכן, גם רופאים שמכירים טוב את הסטטיסטיקה מעשנים ואפילו כבדים. כל אחד והשיקולים שלו.
אופנוע וסיגריות זה לא סם, זה חוקי וזה מסוכן כמו הרבה דברים אחרים.
אגב סטטיסטיקה, גם אני קורא כמעט כל יום על אופנוען שנהרג או נפצע קשה, אבל אם ננכה מהסטטיסטיקה את השליחים הצעירים על הקטנועים, היא משתפרת. ואם נרמה את עצמנו ונבדוק סטטיסטיקה של בני 50+ על אופנוע (לא קטנוע) אז יש שוב שיפור משמעותי. אני לא מנסה לשכנע אף אחד לעלות על אופנוע ויודע שאם נפלת בסטטיסטיקה אז נפלת חזק.
אבל, אם מישהו בוגר החליט, אין לי בעיה לעזור לו להחליט מה לקנות. ולענייננו:

הבמוו 310 לא מתאים לשטח למרות ה"מקור" מלפנים. לדעתי תרגיש שמיצית אותו מהר מאוד.
הקטום 690 - יש תמיד מלחמה בין חובבי האוסטרי ליפנים מי יותר טוב/חזק/אמין/מתאים. אני בחרתי ביפני ועדיין חושב שלצרכים שהגדרת ה T7 יותר מתאים מהקטום 690. וכן, אפשר להנמיך גם אופנוע משומש.

ehudzeelim
07-02-23, 20:53
אצלי dr650 חדש נמצא על הכוונת, ואם לא היתה לי מגבלת תקציב אז אפריקה טווין.



חידשת לי, לא ידעתי שיש Dr-ים חדשים, האם הם זהים במכניקה ובפשטות לישנים? (אלה שמלפני 20+ שנים)

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
07-02-23, 21:39
כן.
בתקינה אמריקאית.

asafk
08-02-23, 17:45
כולל הארגז תנובה??

אסף.

ehudzeelim
08-02-23, 21:24
Cheap and best

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ruby
08-02-23, 22:37
נדב לי יש 390 אדוונצר, אם יש שאלות אתה מוזמן בפרטי

GodsFather
08-02-23, 23:27
למה לא כאן? שנכיר כולנו תובנות מנסיון.

אני קורא לא מעט על בעלי 390 שמאד מרוצים בתור כלי כניסה/חזרה רכה לפני שעוברים לכלים ייעודים

אילו צמיגים יש בשלך? מה האופי רכיבה בשטח מבחינתך?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

מיכה100
09-02-23, 08:29
אני מריח תת-פורום דו גלגלי :D.

ש01
09-02-23, 09:05
מ 1999 אני מתאפק ... בקושי.

שרשורים כאלו עושים את זה יותר קשה ..

Sent from my DN2103 using Tapatalk

+1 (כבר מ 1990, כשהחברה אז ואשתי דהיום ביקשה שאפסיק לרכב).

לפני מספר חודשים מצאתי (סוג של) פורקן/פתרון - שכרתי עם הבנים אופנועים לשבוע רכיבה בדרום גרמניה/צפון אוסטריה.
כיף גדול, אושר ענק, ומשתמשי כביש שמכבדים דו גלגלי.

נדב ש.
25-03-23, 15:32
כרגע נוטה יותר לכיוון של הבנלי, נראה מרשים, עושה רושם של יכולת מסויימת בשבילים מהודקים, תנוחת ישיבה לדעתי יותר נוחה לנסיעות ארוכות לרוכב ולמורכבת... שנתון גבוה אם לא חדש חדש ולא יקר מידי.
נראה...

GodsFather
25-03-23, 17:27
הוא כבד משמעותית ממתחריו. יש לזה משמעויות.



Sent from my HD1903 using Tapatalk

נדב ש.
25-03-23, 17:41
כן, מודע לזה. גם "יושב" טוב על הכביש ולא עף ברוח. פחות מחפש כלי זריז ומהיר בשלב הזה...
נבדוק ונעדכן.

GodsFather
25-03-23, 18:13
יושב טוב? עף ברוח? מצטער אבל אין לזה קשר.

נהפוכו, קושי בהיגוי ותמרון.

וכשהוא נופל... מבאס גם להרים.

הוא זול וצעיר, יתרון ללא ספק.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

נדב ש.
25-03-23, 18:27
אין לי איפה לתמרן... אני לא גר בעיר, וגם בשטח שבילים לבנים רחבים בינתיים.

danob
28-03-23, 15:11
אני התאמתי את גיל הרכב לרוכב וככה אנחנו תמיד משדרים על אותו גל. תנסו זה עובד142471142473

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מושלם, לא פחות! (איך נראה אימוג'י של קנאה?)

ליאור

ruby
02-04-23, 00:17
למה לא כאן? שנכיר כולנו תובנות מנסיון.

אני קורא לא מעט על בעלי 390 שמאד מרוצים בתור כלי כניסה/חזרה רכה לפני שעוברים לכלים ייעודים

אילו צמיגים יש בשלך? מה האופי רכיבה בשטח מבחינתך?

Sent from my HD1903 using Tapatalk

שידרגתי לגלגלי שפיצים והרכבתי צמיגי פירלי סקורפיון str
עושה שבילים וגם קצת מעבר לזה

נדב ש.
02-04-23, 06:56
הוא כבד משמעותית ממתחריו. יש לזה משמעויות.


Sent from my HD1903 using Tapatalk

טוב, עליתי על הבנלי, באמת מרגיש כבד יותר מהאחרים כשמתיישבים... צריך להתרגל כנראה...
עדיין נראה ומרגיש מרשים יותר, וגם תנוחת הישיבה נוחה יותר לטעמי.


שידרגתי לגלגלי שפיצים והרכבתי צמיגי פירלי סקורפיון str
עושה שבילים וגם קצת מעבר לזה

כמה עולה התענוג לשידרוג אם מותר לשאול?

ruby
06-04-23, 10:58
טוב, עליתי על הבנלי, באמת מרגיש כבד יותר מהאחרים כשמתיישבים... צריך להתרגל כנראה...
עדיין נראה ומרגיש מרשים יותר, וגם תנוחת הישיבה נוחה יותר לטעמי.



כמה עולה התענוג לשידרוג אם מותר לשאול?

5000 שח, את הגלגלים כבר אי אפשר להשיג, ואת הצמיגים הבאתי לבד מחו"ל
אבל !!! ב 2023 יש גרסת שפיצים ישר מהמפעל שיקרה יותר אבל למי שעושה גם שטח זה יתרון.

נדב ש.
06-04-23, 16:21
תודה!

נדב ש.
14-10-24, 17:36
מחייה...

רכיבה על nc750x לנסיעת מבחן היתה טובה.
כנראה שזה הכיוון.

איל מ
14-10-24, 23:23
זהו.
רשמית אתה זקן.
(מותר לי להגיד כי אני רוכב כבר חמש שנים על nc).

בדאלק
14-10-24, 23:46
מחייה...

רכיבה על nc750x לנסיעת מבחן היתה טובה.
כנראה שזה הכיוון.
יעילות יום יומית מבחינת עלויות נסיעה / אחזקה - ללא תחרות. הנאה היא אינדיבידואלית לרוכב ואם אהבת, קדימה.

נדב ש.
15-10-24, 07:08
זהו.
רשמית אתה זקן.
(מותר לי להגיד כי אני רוכב כבר חמש שנים על nc).

:-(

איזה שנתון?
להבנתי מ 2014 ומעלה הם זהים? אכן?

נדב ש.
24-10-24, 09:32
ניגמר בזה:

147832

-->