PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם אומי גלגלים יכולים להשתחרר "מעצמם" במהלך נסיעה בשטח?



Jake
06-02-23, 15:22
אשתדל לפרט. ביום ראשון אחרי הגשמים סלעי הגיר בחורשן היו ספוגים כהלכה וחלקלקים מאוד. במעלה סמ"ש ירוק שיוצא דרום מזרחה מחניון אלונה שמתחת לב"ש, לא בהתחלה אלא אחרי העיקול ימינה והפיצול מהשחור, זו אמנם עליה אבל בימים יבשים אפשר אפילו בלי 4X4, הבהמה רקדה וקפצה כעיזה פזיזה משל הטרופר חשב שהוא ג'ימני, ורק אחרי הורדת אוויר נוספת והרבה התעקשות ותנופה עלתה עם המון מחאה גליצ'ות ותמרונים (צמיגי טויו MT 31 חדשים, בלי נעילות).
בערב נסיעה מנהלתית כ-20 ק"מ בכביש והכל בסדר.
היום באמצע נסיעה בכביש אני חש דפיקות חזקות, עוצר מייד. הממצאים:

גלגל שמאל קדמי כל האומים משוחררים בין 1/8 ל- 1/4 סיבוב.
גלגל ימיני קדמי 4 משוחררים כ-1/16 עד 1/8 סיבוב ואחד חסר לגמרי.
גלגלים אחוריים במ"פ (הכל בסדר).

מודה שכשמילאתי אוויר ביציאה מהשטח היה גשם חזק ולא בדקתי כלום.
רקע: 4 צמיגים הוחלפו לפני כחודש. יתכן שלא סגרו מספיק חזק בצמיגיה, ורק הלחצים של ה"ריקוד" שחררו את האומים? בדרך כלל הם סוגרים בלי חשבון.
אני צריך להבין אם יש לי תקלה וצריך לבדוק את הגוז'ונים או להחליף אומים או שמה שקרה, קרה, וללמוד לבדוק תמיד ביציאה מהשטח. אבל למה הכל היה בסדר 20 ק"מ מנהלתיים אתמול?
הרכב עם 216KKM ואצלי כחודשיים. יש לוקרים ידניים אם זה משנה, שתופעלו כמובן.
תודה רבה!

nir.samo
06-02-23, 15:54
רקע: 4 צמיגים הוחלפו לפני כחודש. יתכן שלא סגרו מספיק חזק בצמיגיה, ורק הלחצים של ה"ריקוד" שחררו את האומים? בדרך כלל הם סוגרים בלי חשבון.


כנראה שלא סגרו טוב. מהניסיון שלי לקח לאומים פרק זמן כזה מהטיפול במוסך להשתחרר ולרקוד (כל האומים על אותו גלגל לכן זה מהמוסך).

Jake
06-02-23, 17:29
כנראה שלא סגרו טוב. מהניסיון שלי לקח לאומים פרק זמן כזה מהטיפול במוסך להשתחרר ולרקוד (כל האומים על אותו גלגל לכן זה מהמוסך).
תודה רבה ניר. מניח שזה המצב. מחילה שהארכתי, הייתי יכול יותר לתמצת.

asafk
06-02-23, 17:33
התשובה הקצרה כן. לכן כתוב ביציאה מהפנצ'ריה לבדוק אומי גלגלים לאחר נסיעה ראשונה.
התשובה הארוכה היא שאם התופעה חוזרת סביר שהידקו את הברגים חזק מדי והם התארכו ובדרך להיגזר.

אסף.

Udim
06-02-23, 23:08
בנוסף למה שאסף רשם, יתכן וגם מהנסיעה עם ״הבומים״ נוצר נזק לתבריגים של האומים
שווה לבדוק ואם יש חשש להחליף, זה עבודה די פשוטה לבד


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jake
06-02-23, 23:13
התשובה הקצרה כן. לכן כתוב ביציאה מהפנצ'ריה לבדוק אומי גלגלים לאחר נסיעה ראשונה.
התשובה הארוכה היא שאם התופעה חוזרת סביר שהידקו את הברגים חזק מדי והם התארכו ובדרך להיגזר.

אסף.

תודה אסף. זה לקח בערך 600 ק"מ. החופשים היו רק בקדמיים.
אבדוק אחרי כל נסיעה, אם יהיה חופש כלשהו נחליף גוז'ונים.

Asaf-a
07-02-23, 06:04
איך תבדוק? רק עם מד מומנט אחרת זה עלול למתוח מדי ההברגה.

היה כאן לא מזמן שרשור איכותי שהסביר על הסיכון להידוק האומים כבדיקה תכופה מדי, ועל ההבדל בין מומנט עם גריז וללא גריז, האם אצלך שמו גריז והדקו כאילו אין גריז?

Jake
18-02-23, 02:24
לא שמו גריז, ויתכן שלקחו את הבקשה שלי לא להדק מעבר לנדרש ברצינות.
בינתיים נכנסתי לחנות חלפים והחלפתי לפי התור את האומים שנראו שחוקים. 3 טיולים later, נראה בסדר.
לטובת זיכרון פורומי, מונט סגירה 118 נ/מ (עמוד 3E-3 בספר הרכב 2002).

-->