PDA

צפייה בגרסה מלאה : חיפוש מידע על מחלות אופייניות של רכבים בתקציב 30-45K



Shterna
07-02-23, 15:38
שלום,
בשנים האחרונות אני מדי פעם חוזרת לנושא חיפוש ג'יפ לטיולי סופ"ש, בודקת מצאי, שואלת שאלות ושוב עוזבת את הנושא.
גרה ועובדת בגליל עליון, מתנדבת בידידים, רט"ג ואיחוד הצלה, מדי פעם מתעורר צורך להגיע למחולץ/מטופל מחוץ לכביש סלול. פעם ב... יוצאת לטיולי מערות שרובן בשטח.

במציאות של היום הרכב המתאים ביותר הוא ג'ימני, למרות שאני צריכה קצת מקום פנוי בבגז' לכל הציוד שיש לי. כמובן צריכה הילוך כוח ושיפורים מינימליים. לא ארצה בנוסף להשקיע בשיפורים, מחפשת רכב מוכן לשטח קל לפחות, עם נעילות ומוגבה.

הכי חשוב לי לשמוע על מחלות משפחתיות של רכבים שמתאימים לי, בעיקר של ג'ימני שנתונים 2007-2010, לפני שאקבל החלטה סופית, כדי שאדע מה לבדוק ועל מה לשים לב וגם שאדע לפנות תקציב לישור קו.


1. תקציב
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 30-45K
ב. האם התקציב כולל את התיקונים, השיפורים והתחזוקה? תיקונים ותחזוקה ראשונית, לא מעוניינת להשקיע בשיפורים מעבר למה שיהיה ברכב.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה אחת לכמה שנים? כן

2. גודל / קיבולת הרכב - בעיקר אני לבד, לפעמים שני בוגרים. ציוד קמפינג שלי (כולל אופניים או קיאק) לא תופס הרבה מקום.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? 5000, כמעט הכל בצפון, פעם ב... נסיעות של 100 קמ' בכביש עד הירידה לשטח.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי? פנאי, רכב שני כרגע, אולי בהמשך ישאר רכב עיקרי.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? יש ידע ורצון, דברים פשוטים אוכל לבצע בעצמי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי או בפריפריה? בפריפריה, אך אוכל למצוא מוסך באזור לא מרוחק.

4. אופי השימוש והטיולים:
א. שבילים רגועים עם קצת אבנים ומדי פעם קצת בוץ/שלג למתחילים, מעלות בינוניים, בלי מסלולי עבירות קשה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? שונים ומגוונים.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם? אין לי שמות, אבל לא מחפשת משהו קשה.

5. העדפות ותנאי סף:
א. גיר אוטומטי.
ב. מנוע דיזל/בנזין: לא משנה, אבל אם יש מבחר מנועים של אותם שנתונים ארצה את היותר מוצלח ואמין.
ג. תצורה: כעקרון קצר מתאים לי, אבל לא ממש משנה.
ד. גיל הרכב: אם זה ג'ימני -- 2007-2010, אם זה רכב יותר גדול, אז מן הסתם הוא יהיה יותר ישן.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? הכי מתאים ג'ימני, אבל אשמח לשמוע יתרונות וחסרונות של רכבים אחרים שנכנסים לתקציב.

תודה!

erezgur
07-02-23, 15:53
ברוכה הבאה,

לדעתי ציירת נכון את המטרה ופגעת בה בול.

ההמלצה הקבועה שלנו למסגרת של בודד / זוג הינה ג'ימני - זה רכב שטח עם יכולות אמיתיות, תחזוקה זולה יחסית לרכבי שטח, עלויות שוטפות אחרות זולות יחסית (הכי קרוב לפרייבט) ולנסועה מועטה כפי שתיארת הוא בוודאי יהיה המתאים ביותר.

לגבי מחלות ידועות, מה כדאי לבדוק וכו' - אני ממליץ קודם כל לקרוא אצלנו בפורום כי יש לא מעטו חומר בנושא. אני מניח שגם תקבלי כאן תשובות נוספות מאנשים המכירים את הרכב יותר ממני.

איל מ
07-02-23, 16:34
כנסי לתת פורום סוזוקי.
או חפשי בגוגל:
מחלות ג'ימני, או, מה לבדוק בג'ימני + www.jeepolog.com

- - - Updated - - -

כנסי לתת פורום סוזוקי.
או חפשי בגוגל:
מחלות ג'ימני, או, מה לבדוק בג'ימני + www.jeepolog.com

asafk
07-02-23, 17:44
בגדול לא מדובר ברכב בעייתי באופן מיוחד - אבל כן, רכב ישן הוא רכב ישן עם כל מה שזה אומר. בעיקר - רכב כזה מטופל ומסודר לעומת רכב שחסכו בהוצאות האחזקה שלו - ובסכום הזה סביר מאוד ליפול על הסוג השני.
כדאי לציין נקודת תורפה ידועה בשנתונים מסויימים של ג'ימני והיא התחממות הגיר האוטומטי - ומנגד הוספת מצנן גיר שלפעמים מעידה על תחזוקה מונעת גם אם לא בהכרח ביצעו עבודה מקצועית ונכונה, ולפעמים מעידה על גיר מתחמם שבמקום לתקן שמו לו פלסטר.

ציינת שזה יהיה הרכב השני / משני. אם היית שוקלת שרכב השטח יהיה גם הרכב העיקרי - מה היה הסכום, ומה פרופיל השימוש?

אסף.

Zivcar
07-02-23, 17:59
רכב ישן זה רכב ישן,
וג׳ימני לפני 2010 הוא בהחלט ישן.
בגזרת הגזרות הגדולות זה בעיקר מנוע וגיר, בערך 5000-7000 שח לכל אחד מהם אם הם הולכים.
לא אירוע כל כך גדול כמו שנדמה.
בדברים הקטנים יש אינסוף בלאי קטן ומעצבן - רצועות, אטמים (אם מכסה שסתומים ואם גיר) שמזיעים,
סרנים שהמחזירי שמן נפרצים ונדרש שיפוץ ועוד.
לרוב אלו דברים קטנים שלא ״הולכים״ ביום אחד, ולא יפתיעו אותך.
ממליץ להעביר כל אקזמפלר במוסך מומחה לדגם , לוודא שהרכב לא הוזנח והכל לא נופל במשמרת שלך במסגרת הישור קו.
חוץ מזה רכב נהדר ואמין, פשוט ומבריק בשטח (יחסית).
החלק העליון של בתקציב אמור בהחלט להספיק לרכבים האהובים והשמורים ביותר.
בהצלחה!!

asypeer
07-02-23, 22:28
לבדוק שהרכב לא עבר התחממות משמעותית - אתה תמצא את עצמך מחפש נזילות כשהרכב יתחיל לאבד מים לאט אבל בקצב קבוע. איך בודקים ? שאלה טובה..
לרוב יהיה איזה חלק חדש במערכת הקירור (רדיאטור נגיד) זה לא אומר שהרכב יעלים נוזל קירור אבל תנסה לתהות על קנקנו של הבעלים למה הוא מוכר את הרכב.
המנוע הזה סופר רגיש להתחממות, אם ברדיאטור אין נוזל ייעודי - תברח.
מנוע חדש זה 5+ (לא הרבה יותר מראש מנוע במוסך)
לא סוף העולם אבל לקחת בחשבון.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->