צפייה בגרסה מלאה : תקלת tod מהבהב לאחר טבילה מהירה
שלום כולם!
טרופר 2000 מערכת TOD.
מעשה שהיה:
אתמול נסענו מנהלתית (100 קמ''שים+-) קרה מה שקרה לקשישה ברכב שנסע לפניי ונאלצתי לברוח לנתיב ימינה/חצי שול ימין.. אממה - שם חיכתה שלולית בגודל של אגם ובעומק מרשים לא פחות..
מהשנייה שהחצייה הוכתרה בהצלחה מסחררת (סכנת נפשות... מצריך ברכת הגומל) נורת ה chek שמתחת לציור הגלגלים בצד שמאל מהבהבת ללא הפסקה.
אורות החיווי הירוקים (ה3 של הכמה כוח יש בכל גלגל) נעלמו כלא היו בעת שילוב המערכת.
נורת הauto במרכז נדלקת בשילוב המערכת.
מציין שבדקתי היום האם המערכת עובדת למרות החיוויים החסרים/מהבהבים/קיימים, המערכת עובדת להפליא (נבדק בשטח בוצי על כמה מדרגות סלע).
בנוסף כמובן שlow עובד פיקס.
חשד ראשון שלי - מים שחררו/הציפו איזה קונקטור באיזור הסלונואידים שעל הסרן הקדמי.
לא צינור ואקום כי המערכת מתפקדת כרגיל ..
וכאן מגיעה בקשת הסיוע האמיתית:
מי סבל מתופעה דומה או מכיר את הכלה ויכול לתת כיוון לסד''פ בדיקות מסויים?
הייתי מתחיל מקריאת קוד תקלה במערכת tod
קיצור פין 8 ו 4
לחילופין התחברות עם טק 2
Sent from my KB2003 using Tapatalk
הסולונואידם על הסרן קשורים לשילוב, לא ל tod עצמו.
חיבור סורק או שליפת הקוד תקלה בדרך אחרת יתנו אינדיקציה איפה לחפש את התקלה
מאיר אלוני
08-02-23, 18:58
בחלק האחורי של הגיר נמצא חיישן מהירות שקשור ל-TOD תבדוק אותו
הייתי מתחיל מקריאת קוד תקלה במערכת tod
קיצור פין 8 ו 4
לחילופין התחברות עם טק 2
Sent from my KB2003 using Tapatalk
איך מבצעים את הקיצור הנ''ל? ואיפה אני רואה את הקוד?
בהנחה ולא אשיג טק 2..
- - - Updated - - -
הסולונואידם על הסרן קשורים לשילוב, לא ל tod עצמו.
חיבור סורק או שליפת הקוד תקלה בדרך אחרת יתנו אינדיקציה איפה לחפש את התקלה
כנ''ל.. העניין הוא שלכאורה הבעיה בלוח השעונים, אחרת הtod לא היה עובד.. או שאני מפספס משהו
- - - Updated - - -
בחלק האחורי של הגיר נמצא חיישן מהירות שקשור ל-TOD תבדוק אותו
החיישן הנ''ל הוחלף לפני שנה וחצי אחרי בעיות במד המהירות שנגררו תוך כמה שעות (אחרי טיול קשוח) לאי העברת הילוכים משלישי להילוך יתר (יעני רביעי).
אבדוק אותו שוב אחרי שהוציא קוד תקלה/אחבר טק 2
תודה לכל המשיבים!!! אעדכן
יש לך את הספר רכב פה באתר
https://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/trooper_manual.pdf
מרפרוף זריז זה צריך להיות בעמוד 584,יש שם הוראות מה לקצר ואיך לקרוא את הקוד
בלי קשר תשקיע קצת בקריאה שלו, יש שם הרבה מידע מעניין
Sent from my KB2003 using Tapatalk
ל TOD יש 2 חיישני מהירות (לציר קידמי ואחורי שיוצא מהטרנספר)
החיישן מהירות בגיר לא קשור ל TOD (אם יש איתו בעיה, החלפת ההילוכים לא תהיה תקינה).
הנוריות של ה TOD מוחברות למחשב ה TOD וקשה לי להאמין שמים הגיעו למחשב בתוך הרכב.
אתה בטוח בוודאות שיש לך שילוב 4X4 HIGH ?
לא כל כרטיס תוכנה ל TECH2 תומך בקריאת חיישני ה TOD .
מהיכן אתה ?
אם תגיע לחריש, אעזור לך עם TECH2
רענן
מאיר אלוני
09-02-23, 08:52
ל TOD יש 2 חיישני מהירות (לציר קידמי ואחורי שיוצא מהטרנספר)
החיישן מהירות בגיר לא קשור ל TOD (אם יש איתו בעיה, החלפת ההילוכים לא תהיה תקינה).
הנוריות של ה TOD מוחברות למחשב ה TOD וקשה לי להאמין שמים הגיעו למחשב בתוך הרכב.
אתה בטוח בוודאות שיש לך שילוב 4X4 HIGH ?
לא כל כרטיס תוכנה ל TECH2 תומך בקריאת חיישני ה TOD .
מהיכן אתה ?
אם תגיע לחריש, אעזור לך עם TECH2
רענן
הייתה לי בעייה דומה שה-TOD מהבהב ונמצא שהחיישן מהירות אחורי בגיר תקול, נאמר לי שה-TOD מעביר את השילוב 4X4 באחוזים בין גלגלים קדמיים לאחוריים לפי הפרשי המהירות בין סרן קדמי לאחורי (אולי אני לא מסביר נכון אבל זה בערך העניין)
יש לך את הספר רכב פה באתר
https://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/trooper_manual.pdf
מרפרוף זריז זה צריך להיות בעמוד 584,יש שם הוראות מה לקצר ואיך לקרוא את הקוד
בלי קשר תשקיע קצת בקריאה שלו, יש שם הרבה מידע מעניין
Sent from my KB2003 using Tapatalk
תודה! אקרא
- - - Updated - - -
ל TOD יש 2 חיישני מהירות (לציר קידמי ואחורי שיוצא מהטרנספר)
החיישן מהירות בגיר לא קשור ל TOD (אם יש איתו בעיה, החלפת ההילוכים לא תהיה תקינה).
הנוריות של ה TOD מוחברות למחשב ה TOD וקשה לי להאמין שמים הגיעו למחשב בתוך הרכב.
אתה בטוח בוודאות שיש לך שילוב 4X4 HIGH ?
לא כל כרטיס תוכנה ל TECH2 תומך בקריאת חיישני ה TOD .
מהיכן אתה ?
אם תגיע לחריש, אעזור לך עם TECH2
רענן
אז לבדוק את החיישנים על הטרנספר? כי בהחלט מים לא חדרו פנימה...
יש שילוב ב100 אחוז נבדק היום שוב בבוץ (סתם בשביל הספורט)
נסיעה ללא שילוב ונסיעה עם שילוב.
אני מהדרום, אבל מגיע עד חדרה פעם בשבוע שבועיים. אם לא אסתדר אצפין אליך.
תודה רבה!!
אני מהדרום, אבל מגיע עד חדרה פעם בשבוע שבועיים. אם לא אסתדר אצפין אליך.
תודה רבה!!
חריש מזרחית ו 15 דקות מחדרה
חריש מזרחית ו 15 דקות מחדרה
אשמח לתאם איתך!
נייד שלי 0509137313
עדכון קצר:
הרכב הגיע ביום א' הקודם אחר כבוד למוסך **** (היה תענוג, גם לפגוש שם בעלי טרופרים אחרים).
תקלת ההבהוב הקבוע אובחנה וטופלה, התגלה כי הקונקטור שעל הטרנספר היה רופף....
בנוסף כמה ימים קודם לוח השעונים התחיל לזייף, הוצע לי לוח שעונים עם קילומטראז' משמעותי יותר, התייעצות עם בעל המוסך והחלטתי להשאיר את התקול ולנסות לתקן לבד בבית.
לוח השעונים פורק לגורמים בבית והתגלה סדק/נתק באחד המעגלים, (לא פורק לרמה כזו במוסך) הלחמה זריזה של המעגל והעסק עובד מצויין.
(שרד את טלטולי מעלה אברהם אתמול כדי לספר)
בנוסף התייעצות- הבולג'וינטים חורקים, ויש בעומס בשילוב 4x4 תקתוק מציריית ימין.
ביקשתי וקיבלתי המלצה לטפל יחד, והצעת מחיר (הוגנת למדי, ולאחר השוואה להצעת מחיר ממוסך אחר) במוסך הנ''ל, השאלה כאן אם "ללכת על זה" או שהעסק יהיה זול משמעותית ופשוט יותר (וטוב יותר) בעבודה עצמית בבית. (יש מקום וכלים- זמן נמצא).
במידה ואקבל החלטה לבצע לבד- אשמח למקום בארץ ממנו ניתן להזמין את החלקים הנ''ל.
תודה מראש וחג שמח!!
אני לא יודע מה מערכת היחסים שלך עם המוסך,
אבל,
בתקופות בהן היתה לי ההזדמנות, בעבודות אותן לא עשיתי בעבר, העדפתי לשלם למכונאי , ולעשות את העבודה יחד איתו. לא כל מכונאי יסכים.
בנוסף התייעצות- הבולג'וינטים חורקים, ויש בעומס בשילוב 4x4 תקתוק מציריית ימין.
ביקשתי וקיבלתי המלצה לטפל יחד, והצעת מחיר (הוגנת למדי, ולאחר השוואה להצעת מחיר ממוסך אחר) במוסך הנ''ל, השאלה כאן אם "ללכת על זה" או שהעסק יהיה זול משמעותית ופשוט יותר (וטוב יותר) בעבודה עצמית בבית. (יש מקום וכלים- זמן נמצא).
במידה ואקבל החלטה לבצע לבד- אשמח למקום בארץ ממנו ניתן להזמין את החלקים הנ''ל.
תודה מראש וחג שמח!!
הבולג'ויינטים חורקים או הבוקסות משולשים? ההבדל גדול בעבודה עצמית.
לגבי זול/יקר, אתה צריך לעשות חשבון של עלות החלקים(ובטח האיכות שלהם) וזמן עבודה, אם המוסך תימחר את העבודה לפי שעות אז נניח שיקח לו סביבות החצי יום לדוגמה, עכשיו תעשה חשבון כמה זמן יקח לך בעבודה עצמית ואם שווה לך להיתעסק לבד, זה מבחינת העלויות.
כמה מקצועי המוסך או כמה אתה קפדן בעבודה עצמית או בכלל זה כבר סיפור אחר...
הבולג'ויינטים חורקים או הבוקסות משולשים? ההבדל גדול בעבודה עצמית.
הבולג'וינטים, חשבתי שאלו הבוקסות עד שהאוטו עלה באויר במוסך.
לגבי זול/יקר, אתה צריך לעשות חשבון של עלות החלקים(ובטח האיכות שלהם) וזמן עבודה, אם המוסך תימחר את העבודה לפי שעות אז נניח שיקח לו סביבות החצי יום לדוגמה, עכשיו תעשה חשבון כמה זמן יקח לך בעבודה עצמית ואם שווה לך להיתעסק לבד, זה מבחינת העלויות.
כמה מקצועי המוסך או כמה אתה קפדן בעבודה עצמית או בכלל זה כבר סיפור אחר...
מה שחשוב מבחינתי זה בסדר הבא - שיהיה הכי מקצועי ואם אני מרוויח למידה על הדרך ובסוף גם חיסכון של כמה גרושים, מצויין. החלטה תתקבל בסדר השיקולים הזה.
מבחינת זמן זה לא רלוונטי כי אין לי.. אני אצטרך לפנות זמן לתחביב הזה כמו כל דבר אחר.
(בוא נגיד שמבחינת זמנים, להגיע למוסך, לשהות שם ולנסוע חזור יקח לי כמו לעשות לבד במחסן מתחת לבית)
מניח שאאמץ את העצה של איל;) במידה והמוסך יסכים כמובן(בדר''כ אני מטמטם אותם בשאלות והם עונים בגבורה)
ehudzeelim
12-04-23, 23:13
בנוסף התייעצות- הבולג'וינטים חורקים,
כתבת שטבלת בשלולית ב-100 קמש.
אם הגומיות של הבולג'וינטים סדוקות או קרועות אולי המים שטפו את המפרק הכדורי, וחדרו אליו. יכול להיות שמספיק גירוז כדי לפתור את הבעיה (מריחה של גריז על החלק הכדורי של המפרק וקצת משחק עם הזרוע כדי שהגריז יגיע לכל מעטפת הכדור) והחלפת שרוול הגומי הפגום כמובן תאריך את חיי הבולג'וינט.
מה שחשוב- לבדוק שאין חופש כלל. אם אין חופש הבולג'וינט תקין.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כתבת שטבלת בשלולית ב-100 קמש.
אם הגומיות של הבולג'וינטים סדוקות או קרועות אולי המים שטפו את המפרק הכדורי, וחדרו אליו. יכול להיות שמספיק גירוז כדי לפתור את הבעיה (מריחה של גריז על החלק הכדורי של המפרק וקצת משחק עם הזרוע כדי שהגריז יגיע לכל מעטפת הכדור) והחלפת שרוול הגומי הפגום כמובן תאריך את חיי הבולג'וינט.
מה שחשוב- לבדוק שאין חופש כלל. אם אין חופש הבולג'וינט תקין.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה רבה החכמתי!! ארים על בוקים ואבדוק
עדכון בהמשך לשרשור שהתפתח...
נבדקו חופשים עצמאית ונמצאו כמובן.. היות ואין לי את הידע המספיק .... הרכב נכנס אחר כבוד למוסך והוחלפו בולג'ויינטים, תפוחי הגה וזרוע עזר(או משהו כזה)
אוטו חדש.
המכונאי החביב הראה בסבלנות והסביר כל שלב כך שגם החכמתי על הדרך.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.