de fox
10-02-23, 15:18
בתהליך שיפוץ ובנייה מחדש של ה CJ שלי (כאן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111823-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%A0%D7%95-%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%AA-CJ-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%90%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA) למי שלא מכיר) אני רגע מלחבר את הבודי לשלדה. אבל לפני שאני ממהר לבצע את האבן דרך המשמעותית הזאת, לא היה לי מצפון להשאיר את צנרת הדלק והבלמים כפי שהם.
אז צללתי לרשת, סקרתי אפשרויות החלפה, כמה שעות יו טיוב והבנתי שזה תהליך פשוט, זול יחסית ולא מסובך בכלל לביצוע לבד.
הפער הגדול היה כלי יעודי לביצוע אלמנט קצה הצנרת - FLARE או במקרה הנ"ל - DUBLE FLARE. אבל לשמחתי הרבה, בג'יפולוג כמו בג'יפולוג, לא ישאירו חבר לבד ודרך השרשור של "כלי עבודה יחודיים להשאלה" (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/58013-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%99%D7%97%D7%95%D7%93%D7%99%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5) שמתי את ידיי על ערכת FLARING מקצועית - המון תודה לחבר הפורום המיוחד שהשאיל.
קיימים כל מיני כלים\קיטים יעודיים כאלו ומסקירה ברשת עולה שיש הבדל משמעותי באיכות בינהם ושווה לא להתפשר ולשים יד על הערכות היקרות יותר. 2 הבולטים והנפוצים הם:
הכלי של TGR (https://www.amazon.com/TGR-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D/dp/B01HOXH242/ref=sxin_16_pa_sp_search_thematic_sspa?c ontent-id=amzn1.sym.f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb%3Aamzn1.sym.f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb&crid=1EL3GVFMHWNUA&cv_ct_cx=flaring+tool+kit&keywords=flaring+tool+kit&pd_rd_i=B01HOXH242&pd_rd_r=b3a8a3cd-8f75-4676-8c15-d80bf6e28b75&pd_rd_w=ACADO&pd_rd_wg=qnCdP&pf_rd_p=f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb&pf_rd_r=73DRHYGQPHMJFR6F99F2&qid=1676032125&sprefix=FLARING%2Caps%2C225&sr=1-3-a73d1c8c-2fd2-4f19-aa41-2df022bcb241-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEyUUZVQVJ HQVVUWTZCJmVuY3J5cHRlZElkPUEwNDAwMzcwMkd KQkFSRFlTQ0o0UCZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjQ 3NDkyVVhPM1lSVzA2V1o3JndpZGdldE5hbWU9c3B fc2VhcmNoX3RoZW1hdGljJmFjdGlvbj1jbGlja1J lZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==).
והקיט של RIGID (https://www.amazon.com/-/he/%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%9C%D7%A7%D7%97%D7%95%D7% AA-%D7%97%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%9A/dp/B000CDVJGE/ref=sr_1_40?crid=1NNTFJW37IRXK&keywords=ridgid+flaring+tool+kit&qid=1676032155&sprefix=ridgid+flaring+tool+kit%2Caps%2C 215&sr=8-40&language=en_US) 345 שמגיע גם עם חותך צינורות.
שניהם נחשבים איכותיים ברמה שאי אפשר לפספס ובכל פעם ייצא FLARE תקין, ועם שניהם ניתן לבצע DUBLE FLARE שזה מה שאנחנו רוצים בחיבורים במערכת בלמים. ההבדל בינהם לתפיסתי זה שה TGR נוח יותר לתפעול אבל דורש לבצע את הפעולה על מלחציים. עם ה- RIGID אפשר לעבוד על הרכב והוא גם יותר זול.
לצורך ענינינו אני קיבלתי את ה RIGID.
לא ארחיב עם הסבר על איך לבצע, לא חסר סרטונים ברשת. כן אפנה אתכם ל 2 סרטונים מאוד מועילים לנושא באופן כללי:
כאן בחור נחמד שמגיש את הנושא בצורה חביבה:
https://www.youtube.com/watch?v=_Tm6N5l69_c&ab_channel=SuperfastMatt
וכאן עוד בחור נחמד שאני עוקב אחריו שמשפץ כבר את ה CJ השני שלו והוא מתעד הכל בצורה מסודרת ומאוד אינפורמטיבית:
https://www.youtube.com/watch?v=LtI4wiPqzRI&t=1532s&ab_channel=CoolGuy.
לעניין הצנרת עצמה - קיימים בגדול 3 סוגים (דלק או בלמים זה אותם צינורות):
1. צינור פלדה מגולוון - מה שהגיע במקור על הרכב והסוג שנמכר בארץ בכל המקומות שמתמחים בזה. - יחסית זול, מחליד עם הזמן.
2. צינור נירוסטה - יותר יקר, לא יחליד לעולם, קשה לכופף ולעבוד איתו.
3. צינור נחושת ניקל - לא יקר, לא מחליד מאוד רך ונוח לכופף ידנית אפילו.
מבירור בחניות בארץ, פה מוכרים רק צנרת פלדה מגולוונת ומיותר לציין שהמחיר פי 2 מבחול.
אצלי ברכב י ש 3 גדלים:
5/16 (8 מ"מ) להזנת הדלק.
1/4 (6 מ"מ) לדלק החוזר.
3/16 (4.6 מ"מ) לצנרת בלמים.
את כל הצינורות הזמנתי מחנות אמריקאית The Stop Shop שכל כולה מוקדשת לצנרת ואביזרים לרכב. יש להם חנות באמזון שם מוכרים הכל, הרוב עם משלוח חינם לארץ. אפשר לקנות קיטים, אביזירים וצינורים במגוון אורכים. אני הזמנתי 25ft מכל צינור בנוסף קפיץ נירוסטה לכל גודל שמתלבש על הצינור לצורך הגנה מבפני אבנים במקומות המועדים לפורענות:
https://www.amazon.com/dp/B015YGRDDG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B015YGR5KM?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B01MQQM5CG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B01IRQXJDS?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B01801G45A?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details (כרגע לא זמין במלאי 25 ft)
החנות באמזון:
https://www.amazon.com/stores/TheStopShop/page/57CCD1AC-AEB7-407E-9C81-6E56FFF9B530?ref_=ast_bln
אתר החנות:
https://www.thestopshop.com/
בבירור מקדים לעניני רישוי, הסתבר שעל פי נהלי משרד התחבורה לייבוא מוצרים, לא נדרש אישור מיוחד או דרישות תקן כלשהן לייבוא צנרת בלמים קשיחה (עם דגש על קשיחה).
בפועל מתוך 3 חבילות שהפרדתי, עצרה לביקורת צנרת אחת ונשלחה לבודק בוחן משרד התחבורה אשר שחרר ללא כל דרישה מצידו.
בנוסף רכשתי מכופפי צנרת ידניים:
https://www.amazon.com/dp/B09D8RCRMH?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B07LDY3V82?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
כך שאהיה מכוסה לכל הגדלים שיש לי. בפועל את צינור ה 3/16 אפשר בקלות לכופף ביד ללא חשש של קינקים.
לעבודה:
142511
142512
התחלתי מצנרת הדלק, עבדתי על השלדה, אפשר גם לפרק קודם את הצנרת הקודמת ולהעתיק אותה אבל לי היה יותר נוח לכופף על הרכב.
ישן ליד חדש:
142513
זה המצב של הצנרת הזנת דלק הקיימת:
142514
וכולה בחוץ:
142515
מסביב לבולם עם קפיץ נירוסטה להגנה:
142516
142517
142518
התאמנתי על יבש על ה FLARE:
142519
בחיבור אל משאבת הדלק יש חיבור לצינור גמיש אז במקום FLARE מלא עשיתי חצי עבודה כדי לייצר בלון:
142520
142521
קטע קשיח בין המשאבה לפילטר דלק:
ישן מול חדש לפני יצירת ה FLARE
142522
142523
142527
142528
באופן דומה גם צינור החזרה של הדלק עם צינור 1/4 ובשניהם ביצעתי בלון בקצה בחיבור הצנרת הגמישה למיכל הדלק:
142529
זהו. צנרת דלק חדשה גמורה, באמת שזה קלי קלות ושווה לעשות את זה.
התחלתי עם צנרת הבלמים, הרצתי את הצינור אל ה T של הסרן האחורי. העבודה עם צינור 3/16 ממש קלה מצד אחד אבל מהצד השני קצת הסתבכתי להשחיל עליו את הקפיץ כי הוא כל כך רך ומתעקם כל הזמן. יכול להיות ששוה קודם להשחיל את הקפיץ ואז לכופף....
בכל אופן, תם זמננו להפעם. בפעם הבאה אשלים את צנרת הבלמים. בהזדמנות הזו אני גם מעביר את מיקום השסתום חלוקה ממקומו המקורי על השלדה ומעביר אותו לתא המנוע מתחת למשאבת בלם המרכזית.
עידכונים בהמשך. שבת שלום.
אז צללתי לרשת, סקרתי אפשרויות החלפה, כמה שעות יו טיוב והבנתי שזה תהליך פשוט, זול יחסית ולא מסובך בכלל לביצוע לבד.
הפער הגדול היה כלי יעודי לביצוע אלמנט קצה הצנרת - FLARE או במקרה הנ"ל - DUBLE FLARE. אבל לשמחתי הרבה, בג'יפולוג כמו בג'יפולוג, לא ישאירו חבר לבד ודרך השרשור של "כלי עבודה יחודיים להשאלה" (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/58013-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%99%D7%97%D7%95%D7%93%D7%99%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5) שמתי את ידיי על ערכת FLARING מקצועית - המון תודה לחבר הפורום המיוחד שהשאיל.
קיימים כל מיני כלים\קיטים יעודיים כאלו ומסקירה ברשת עולה שיש הבדל משמעותי באיכות בינהם ושווה לא להתפשר ולשים יד על הערכות היקרות יותר. 2 הבולטים והנפוצים הם:
הכלי של TGR (https://www.amazon.com/TGR-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D/dp/B01HOXH242/ref=sxin_16_pa_sp_search_thematic_sspa?c ontent-id=amzn1.sym.f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb%3Aamzn1.sym.f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb&crid=1EL3GVFMHWNUA&cv_ct_cx=flaring+tool+kit&keywords=flaring+tool+kit&pd_rd_i=B01HOXH242&pd_rd_r=b3a8a3cd-8f75-4676-8c15-d80bf6e28b75&pd_rd_w=ACADO&pd_rd_wg=qnCdP&pf_rd_p=f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb&pf_rd_r=73DRHYGQPHMJFR6F99F2&qid=1676032125&sprefix=FLARING%2Caps%2C225&sr=1-3-a73d1c8c-2fd2-4f19-aa41-2df022bcb241-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEyUUZVQVJ HQVVUWTZCJmVuY3J5cHRlZElkPUEwNDAwMzcwMkd KQkFSRFlTQ0o0UCZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjQ 3NDkyVVhPM1lSVzA2V1o3JndpZGdldE5hbWU9c3B fc2VhcmNoX3RoZW1hdGljJmFjdGlvbj1jbGlja1J lZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==).
והקיט של RIGID (https://www.amazon.com/-/he/%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%9C%D7%A7%D7%97%D7%95%D7% AA-%D7%97%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%9A/dp/B000CDVJGE/ref=sr_1_40?crid=1NNTFJW37IRXK&keywords=ridgid+flaring+tool+kit&qid=1676032155&sprefix=ridgid+flaring+tool+kit%2Caps%2C 215&sr=8-40&language=en_US) 345 שמגיע גם עם חותך צינורות.
שניהם נחשבים איכותיים ברמה שאי אפשר לפספס ובכל פעם ייצא FLARE תקין, ועם שניהם ניתן לבצע DUBLE FLARE שזה מה שאנחנו רוצים בחיבורים במערכת בלמים. ההבדל בינהם לתפיסתי זה שה TGR נוח יותר לתפעול אבל דורש לבצע את הפעולה על מלחציים. עם ה- RIGID אפשר לעבוד על הרכב והוא גם יותר זול.
לצורך ענינינו אני קיבלתי את ה RIGID.
לא ארחיב עם הסבר על איך לבצע, לא חסר סרטונים ברשת. כן אפנה אתכם ל 2 סרטונים מאוד מועילים לנושא באופן כללי:
כאן בחור נחמד שמגיש את הנושא בצורה חביבה:
https://www.youtube.com/watch?v=_Tm6N5l69_c&ab_channel=SuperfastMatt
וכאן עוד בחור נחמד שאני עוקב אחריו שמשפץ כבר את ה CJ השני שלו והוא מתעד הכל בצורה מסודרת ומאוד אינפורמטיבית:
https://www.youtube.com/watch?v=LtI4wiPqzRI&t=1532s&ab_channel=CoolGuy.
לעניין הצנרת עצמה - קיימים בגדול 3 סוגים (דלק או בלמים זה אותם צינורות):
1. צינור פלדה מגולוון - מה שהגיע במקור על הרכב והסוג שנמכר בארץ בכל המקומות שמתמחים בזה. - יחסית זול, מחליד עם הזמן.
2. צינור נירוסטה - יותר יקר, לא יחליד לעולם, קשה לכופף ולעבוד איתו.
3. צינור נחושת ניקל - לא יקר, לא מחליד מאוד רך ונוח לכופף ידנית אפילו.
מבירור בחניות בארץ, פה מוכרים רק צנרת פלדה מגולוונת ומיותר לציין שהמחיר פי 2 מבחול.
אצלי ברכב י ש 3 גדלים:
5/16 (8 מ"מ) להזנת הדלק.
1/4 (6 מ"מ) לדלק החוזר.
3/16 (4.6 מ"מ) לצנרת בלמים.
את כל הצינורות הזמנתי מחנות אמריקאית The Stop Shop שכל כולה מוקדשת לצנרת ואביזרים לרכב. יש להם חנות באמזון שם מוכרים הכל, הרוב עם משלוח חינם לארץ. אפשר לקנות קיטים, אביזירים וצינורים במגוון אורכים. אני הזמנתי 25ft מכל צינור בנוסף קפיץ נירוסטה לכל גודל שמתלבש על הצינור לצורך הגנה מבפני אבנים במקומות המועדים לפורענות:
https://www.amazon.com/dp/B015YGRDDG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B015YGR5KM?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B01MQQM5CG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B01IRQXJDS?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B01801G45A?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details (כרגע לא זמין במלאי 25 ft)
החנות באמזון:
https://www.amazon.com/stores/TheStopShop/page/57CCD1AC-AEB7-407E-9C81-6E56FFF9B530?ref_=ast_bln
אתר החנות:
https://www.thestopshop.com/
בבירור מקדים לעניני רישוי, הסתבר שעל פי נהלי משרד התחבורה לייבוא מוצרים, לא נדרש אישור מיוחד או דרישות תקן כלשהן לייבוא צנרת בלמים קשיחה (עם דגש על קשיחה).
בפועל מתוך 3 חבילות שהפרדתי, עצרה לביקורת צנרת אחת ונשלחה לבודק בוחן משרד התחבורה אשר שחרר ללא כל דרישה מצידו.
בנוסף רכשתי מכופפי צנרת ידניים:
https://www.amazon.com/dp/B09D8RCRMH?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
https://www.amazon.com/dp/B07LDY3V82?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details
כך שאהיה מכוסה לכל הגדלים שיש לי. בפועל את צינור ה 3/16 אפשר בקלות לכופף ביד ללא חשש של קינקים.
לעבודה:
142511
142512
התחלתי מצנרת הדלק, עבדתי על השלדה, אפשר גם לפרק קודם את הצנרת הקודמת ולהעתיק אותה אבל לי היה יותר נוח לכופף על הרכב.
ישן ליד חדש:
142513
זה המצב של הצנרת הזנת דלק הקיימת:
142514
וכולה בחוץ:
142515
מסביב לבולם עם קפיץ נירוסטה להגנה:
142516
142517
142518
התאמנתי על יבש על ה FLARE:
142519
בחיבור אל משאבת הדלק יש חיבור לצינור גמיש אז במקום FLARE מלא עשיתי חצי עבודה כדי לייצר בלון:
142520
142521
קטע קשיח בין המשאבה לפילטר דלק:
ישן מול חדש לפני יצירת ה FLARE
142522
142523
142527
142528
באופן דומה גם צינור החזרה של הדלק עם צינור 1/4 ובשניהם ביצעתי בלון בקצה בחיבור הצנרת הגמישה למיכל הדלק:
142529
זהו. צנרת דלק חדשה גמורה, באמת שזה קלי קלות ושווה לעשות את זה.
התחלתי עם צנרת הבלמים, הרצתי את הצינור אל ה T של הסרן האחורי. העבודה עם צינור 3/16 ממש קלה מצד אחד אבל מהצד השני קצת הסתבכתי להשחיל עליו את הקפיץ כי הוא כל כך רך ומתעקם כל הזמן. יכול להיות ששוה קודם להשחיל את הקפיץ ואז לכופף....
בכל אופן, תם זמננו להפעם. בפעם הבאה אשלים את צנרת הבלמים. בהזדמנות הזו אני גם מעביר את מיקום השסתום חלוקה ממקומו המקורי על השלדה ומעביר אותו לתא המנוע מתחת למשאבת בלם המרכזית.
עידכונים בהמשך. שבת שלום.