PDA

צפייה בגרסה מלאה : מיני פרויקט בתוך פרויקט - החלפת צנרת קשיחה - דלק ובלמים



de fox
10-02-23, 15:18
בתהליך שיפוץ ובנייה מחדש של ה CJ שלי (כאן (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/111823-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%A0%D7%95-%D7%94%D7%A1%D7%91%D7%AA-CJ-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%95%D7%AA%D7%90%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA) למי שלא מכיר) אני רגע מלחבר את הבודי לשלדה. אבל לפני שאני ממהר לבצע את האבן דרך המשמעותית הזאת, לא היה לי מצפון להשאיר את צנרת הדלק והבלמים כפי שהם.
אז צללתי לרשת, סקרתי אפשרויות החלפה, כמה שעות יו טיוב והבנתי שזה תהליך פשוט, זול יחסית ולא מסובך בכלל לביצוע לבד.

הפער הגדול היה כלי יעודי לביצוע אלמנט קצה הצנרת - FLARE או במקרה הנ"ל - DUBLE FLARE. אבל לשמחתי הרבה, בג'יפולוג כמו בג'יפולוג, לא ישאירו חבר לבד ודרך השרשור של "כלי עבודה יחודיים להשאלה" (https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/58013-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%99%D7%97%D7%95%D7%93%D7%99%D7%99%D7% 9D-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%91%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%99-%D7%94%D7%90%D7%A8%D7%A5) שמתי את ידיי על ערכת FLARING מקצועית - המון תודה לחבר הפורום המיוחד שהשאיל.

קיימים כל מיני כלים\קיטים יעודיים כאלו ומסקירה ברשת עולה שיש הבדל משמעותי באיכות בינהם ושווה לא להתפשר ולשים יד על הערכות היקרות יותר. 2 הבולטים והנפוצים הם:

הכלי של TGR (https://www.amazon.com/TGR-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%A7%D7%A6%D7%95%D7%A2%D7%99-%D7%9C%D7%94%D7%A8%D7%97%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D/dp/B01HOXH242/ref=sxin_16_pa_sp_search_thematic_sspa?c ontent-id=amzn1.sym.f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb%3Aamzn1.sym.f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb&crid=1EL3GVFMHWNUA&cv_ct_cx=flaring+tool+kit&keywords=flaring+tool+kit&pd_rd_i=B01HOXH242&pd_rd_r=b3a8a3cd-8f75-4676-8c15-d80bf6e28b75&pd_rd_w=ACADO&pd_rd_wg=qnCdP&pf_rd_p=f0c5ad8f-c1b9-48f0-8868-482b84b2d5eb&pf_rd_r=73DRHYGQPHMJFR6F99F2&qid=1676032125&sprefix=FLARING%2Caps%2C225&sr=1-3-a73d1c8c-2fd2-4f19-aa41-2df022bcb241-spons&psc=1&spLa=ZW5jcnlwdGVkUXVhbGlmaWVyPUEyUUZVQVJ HQVVUWTZCJmVuY3J5cHRlZElkPUEwNDAwMzcwMkd KQkFSRFlTQ0o0UCZlbmNyeXB0ZWRBZElkPUEwMjQ 3NDkyVVhPM1lSVzA2V1o3JndpZGdldE5hbWU9c3B fc2VhcmNoX3RoZW1hdGljJmFjdGlvbj1jbGlja1J lZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ==).

והקיט של RIGID (https://www.amazon.com/-/he/%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA-%D7%94%D7%AA%D7%9C%D7%A7%D7%97%D7%95%D7% AA-%D7%97%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%9A/dp/B000CDVJGE/ref=sr_1_40?crid=1NNTFJW37IRXK&keywords=ridgid+flaring+tool+kit&qid=1676032155&sprefix=ridgid+flaring+tool+kit%2Caps%2C 215&sr=8-40&language=en_US) 345 שמגיע גם עם חותך צינורות.

שניהם נחשבים איכותיים ברמה שאי אפשר לפספס ובכל פעם ייצא FLARE תקין, ועם שניהם ניתן לבצע DUBLE FLARE שזה מה שאנחנו רוצים בחיבורים במערכת בלמים. ההבדל בינהם לתפיסתי זה שה TGR נוח יותר לתפעול אבל דורש לבצע את הפעולה על מלחציים. עם ה- RIGID אפשר לעבוד על הרכב והוא גם יותר זול.

לצורך ענינינו אני קיבלתי את ה RIGID.

לא ארחיב עם הסבר על איך לבצע, לא חסר סרטונים ברשת. כן אפנה אתכם ל 2 סרטונים מאוד מועילים לנושא באופן כללי:

כאן בחור נחמד שמגיש את הנושא בצורה חביבה:

https://www.youtube.com/watch?v=_Tm6N5l69_c&ab_channel=SuperfastMatt

וכאן עוד בחור נחמד שאני עוקב אחריו שמשפץ כבר את ה CJ השני שלו והוא מתעד הכל בצורה מסודרת ומאוד אינפורמטיבית:

https://www.youtube.com/watch?v=LtI4wiPqzRI&t=1532s&ab_channel=CoolGuy.

לעניין הצנרת עצמה - קיימים בגדול 3 סוגים (דלק או בלמים זה אותם צינורות):
1. צינור פלדה מגולוון - מה שהגיע במקור על הרכב והסוג שנמכר בארץ בכל המקומות שמתמחים בזה. - יחסית זול, מחליד עם הזמן.
2. צינור נירוסטה - יותר יקר, לא יחליד לעולם, קשה לכופף ולעבוד איתו.
3. צינור נחושת ניקל - לא יקר, לא מחליד מאוד רך ונוח לכופף ידנית אפילו.

מבירור בחניות בארץ, פה מוכרים רק צנרת פלדה מגולוונת ומיותר לציין שהמחיר פי 2 מבחול.

אצלי ברכב י ש 3 גדלים:
5/16 (8 מ"מ) להזנת הדלק.
1/4 (6 מ"מ) לדלק החוזר.
3/16 (4.6 מ"מ) לצנרת בלמים.

את כל הצינורות הזמנתי מחנות אמריקאית The Stop Shop שכל כולה מוקדשת לצנרת ואביזרים לרכב. יש להם חנות באמזון שם מוכרים הכל, הרוב עם משלוח חינם לארץ. אפשר לקנות קיטים, אביזירים וצינורים במגוון אורכים. אני הזמנתי 25ft מכל צינור בנוסף קפיץ נירוסטה לכל גודל שמתלבש על הצינור לצורך הגנה מבפני אבנים במקומות המועדים לפורענות:

https://www.amazon.com/dp/B015YGRDDG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

https://www.amazon.com/dp/B015YGR5KM?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

https://www.amazon.com/dp/B01MQQM5CG?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

https://www.amazon.com/dp/B01IRQXJDS?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

https://www.amazon.com/dp/B01801G45A?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details (כרגע לא זמין במלאי 25 ft)

החנות באמזון:

https://www.amazon.com/stores/TheStopShop/page/57CCD1AC-AEB7-407E-9C81-6E56FFF9B530?ref_=ast_bln

אתר החנות:

https://www.thestopshop.com/

בבירור מקדים לעניני רישוי, הסתבר שעל פי נהלי משרד התחבורה לייבוא מוצרים, לא נדרש אישור מיוחד או דרישות תקן כלשהן לייבוא צנרת בלמים קשיחה (עם דגש על קשיחה).
בפועל מתוך 3 חבילות שהפרדתי, עצרה לביקורת צנרת אחת ונשלחה לבודק בוחן משרד התחבורה אשר שחרר ללא כל דרישה מצידו.

בנוסף רכשתי מכופפי צנרת ידניים:

https://www.amazon.com/dp/B09D8RCRMH?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

https://www.amazon.com/dp/B07LDY3V82?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

כך שאהיה מכוסה לכל הגדלים שיש לי. בפועל את צינור ה 3/16 אפשר בקלות לכופף ביד ללא חשש של קינקים.

לעבודה:

142511

142512

התחלתי מצנרת הדלק, עבדתי על השלדה, אפשר גם לפרק קודם את הצנרת הקודמת ולהעתיק אותה אבל לי היה יותר נוח לכופף על הרכב.

ישן ליד חדש:

142513

זה המצב של הצנרת הזנת דלק הקיימת:

142514

וכולה בחוץ:

142515

מסביב לבולם עם קפיץ נירוסטה להגנה:

142516


142517


142518

התאמנתי על יבש על ה FLARE:

142519

בחיבור אל משאבת הדלק יש חיבור לצינור גמיש אז במקום FLARE מלא עשיתי חצי עבודה כדי לייצר בלון:

142520

142521

קטע קשיח בין המשאבה לפילטר דלק:
ישן מול חדש לפני יצירת ה FLARE

142522

142523

142527

142528

באופן דומה גם צינור החזרה של הדלק עם צינור 1/4 ובשניהם ביצעתי בלון בקצה בחיבור הצנרת הגמישה למיכל הדלק:

142529

זהו. צנרת דלק חדשה גמורה, באמת שזה קלי קלות ושווה לעשות את זה.

התחלתי עם צנרת הבלמים, הרצתי את הצינור אל ה T של הסרן האחורי. העבודה עם צינור 3/16 ממש קלה מצד אחד אבל מהצד השני קצת הסתבכתי להשחיל עליו את הקפיץ כי הוא כל כך רך ומתעקם כל הזמן. יכול להיות ששוה קודם להשחיל את הקפיץ ואז לכופף....
בכל אופן, תם זמננו להפעם. בפעם הבאה אשלים את צנרת הבלמים. בהזדמנות הזו אני גם מעביר את מיקום השסתום חלוקה ממקומו המקורי על השלדה ומעביר אותו לתא המנוע מתחת למשאבת בלם המרכזית.

עידכונים בהמשך. שבת שלום.

Saar
10-02-23, 20:32
נראה מעולה.
תודה על השיתוף המפורט

ishc
10-02-23, 22:40
מדהים, איזו עבודה מעוררת התפעלות הרכב שלך.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

סולי
11-02-23, 06:49
שאפו! ביצוע ברמה גבוהה מאוד!
ובעיקר תודה לך על השיתוף המפורט, הקישורים והמדריכים, מועיל במיוחד.



Sent from my SM-G781B using Tapatalk

יונימוג אדום
11-02-23, 15:51
שאפו על העבודה היסודית .
גם אני שיפצתי את הסיקס שלי לפני חמש שנים מרמת הבורג .
כל הבודי נבנה מחדש למעט רצפה וקיר האש שהיו במצב מעולה - הוחלפו הדפנות ( כולל שיחזור ה"עמודים" ) והתחת עם הרדיוסים .
התחת קיבל חיזוק עבור המתקן לגלגל הרזרבי .
החלפתי את כל צנרת הדלק והבלימה באותו הצינור שהשתמשת - נחושת ניקל . את הצנרת רכשתי מ- מ.פ. מרכז הצנרת כולל פלייר וניפלים .
מה שנשאר זה לסלול את הצנרת על השלדה בצורה יפה ונכונה .

אילן

de fox
11-02-23, 16:09
שאפו על העבודה היסודית .
גם אני שיפצתי את הסיקס שלי לפני חמש שנים מרמת הבורג .
כל הבודי נבנה מחדש למעט רצפה וקיר האש שהיו במצב מעולה - הוחלפו הדפנות ( כולל שיחזור ה"עמודים" ) והתחת עם הרדיוסים .
התחת קיבל חיזוק עבור המתקן לגלגל הרזרבי .
החלפתי את כל צנרת הדלק והבלימה באותו הצינור שהשתמשת - נחושת ניקל . את הצנרת רכשתי מ- מ.פ. מרכז הצנרת כולל פלייר וניפלים .
מה שנשאר זה לסלול את הצנרת על השלדה בצורה יפה ונכונה .

אילן

וואלה… כשאני ביררתי גם מול טכנו צינור היה להם להציע רק צינור פלדה מגולוון.


Sent from my iPhone using Tapatalk

יונימוג אדום
11-02-23, 18:40
לפני השיפוץ שביצעתי נשבר לי צינור קשיח בשטח , ואז פניתי לאלי טכנו צינור לשעבר - כיום ספרקו .
עשה לי צינור מפלדה אשר עקב קשיות הצינור נשבר לאחר כשנה ואז חיפשתי פתרון אחר והגעתי למשה - מ.פ. מרכז הצנרת .
משה הראה לי את הצינור המדובר ומאז כל צנרת הבלם הקשיחה היא מהסוג הנ"ל , מאוד גמישה ועדיין חזקה מאוד .

אילן

de fox
09-04-23, 12:35
עידכון באיחור...

השלמתי את העבודה על צנרת הבלמים. כאן עשיתי חצי עבודה שכן החלפתי רק את הצנרת מהפיצול בסרן האחורי עד המשאבה הראשית.
מה שכן מיקמתי את שסתום החלוקה מחדש בתוך תא המנוע מתחת למשאבה הראשית. לא ברור לי למה במקור מיקמו אותו על קורת שילדה במקום כזה לא נוח, בפועל בזמן ניקוז המערכת צריך לגשת אליו ולתפעל אותו.

לצורך כך, היסטתי את 2 הצינורות הקיימים שרצים לצלחות הקדמיות. והרצתי צינור חדש מהסרן האחורי במקביל לשלדה, במעלה הקיר אש אל השסתום.
מהשסתום ייצרתי 2 חיבורים אל המשאבה הראשית, בתמונה השסתום מחובר לצנרת ללא המשאבה הראשית:

143131

נותר לי לקבע את השסתום עם איזה פלאך כנראה מהסעפת יניקה ולחבר את המשאבה הראשית.
כאמור את הצינורות מהשסתום לצלחות הקדמיות והצנרת על הסרן האחורי אל התופים, השארתי מה שהיה. בהמשך אם ארצה אחליף גם אותם (ייתכן שצריך להזמין עוד צנרת לטובת העניין).

איל מ
09-04-23, 16:35
לפעמים שסתום חלוקה נמצא מאחור ולמטה, כדי לווסת את העוצמה שהולכת לסרן האחורי כשהרכב מועמס (יש שטאנגה שמשמשת כ"מד עומס").
אין לי מושג מה הולך בסיקס, מניח שאם זה לא רכב עם עבר צבאי, זה לא כך.

de fox
09-04-23, 16:53
לפעמים שסתום חלוקה נמצא מאחור ולמטה, כדי לווסת את העוצמה שהולכת לסרן האחורי כשהרכב מועמס (יש שטאנגה שמשמשת כ"מד עומס").
אין לי מושג מה הולך בסיקס, מניח שאם זה לא רכב עם עבר צבאי, זה לא כך.

הוא אכן מווסת את העוצמה שהולכת לסרן האחורי.... מה משנה המיקום שלו?

ehudzeelim
09-04-23, 17:39
כשהוא נמצא על הסרן, המשקל שמועמס על הרכב משפיע על עוצמת הבלימה דרך מנוף שמיקומו משתנה כתלות במשקל, והמנוף מחובר לשסתום (אני מכיר את זה מטנדרים).

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

de fox
09-04-23, 18:47
אז אנחנו מדברים על דברים שונים. בשסתום חלוקה ב Cj אין מנגנון פיצוי כזה והוא לא יושב על הסרן.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

מוטי טויוטה
10-04-23, 18:54
בסמוראי עד 96 יש את מנגנון החלוקה שלא רלוונטי למיקום ויש כאלו שמבטלים אותו אפילו על מנת לאפשר חלוקה 50/50
בסמוראי סליל 96-8 אכן יש מנגנון עם קפיץ שתלוי במשקל על החלק האחורי. מעניין אם מנגנון כזה אפקטיבי אחרי 25 שנה

Sent from my SM-N980F using Tapatalk

asafk
11-04-23, 07:33
השסתום צריך להיות בדיוק היכן שהוא נמצא - ולקחת בחשבון תנועה יחסית בין קיר האש (המשאבה) לכנף בפיתול (הצלבה). במקור זה נעשה על ידי חלק מסולסל בין המשאבה לשסתום.

אסף.

de fox
15-04-23, 15:29
השסתום צריך להיות בדיוק היכן שהוא נמצא - ולקחת בחשבון תנועה יחסית בין קיר האש (המשאבה) לכנף בפיתול (הצלבה). במקור זה נעשה על ידי חלק מסולסל בין המשאבה לשסתום.

אסף.


הוא יהיה מעוגן לסעפת או יותר טוב למשאבה הראשית כדי למנוע תזוזה בינהם.
עשיתי S שכזה כדי לאפשר לו לזוז ביחס לקיר אש:

143237

-->