צפייה בגרסה מלאה : הכוונה קרקעית נכונה
מי שארוך לו שיקפוץ לאמל"ק שבסוף.
כל הזמן אנחנו נחשפים לסרטונים סקסיים של רכבי שטח במעלות/מורדות/מדרגות ושאר טופינים. ברובם הגדול אנחנו גם רואים עבודת כיוון קרקעי מרושלת.
אז בואו נעשה סדר:
א. המכוון עומד. לא הולך, ובטח לא הולך אחורה תוך כדי הכוונה. בד"כ השטח לא יהיה מדרכה בתל אביב, וכשהולכים בין אבנים בלי להסתכל אפשר ליפול (בטח שלא בגילנו, בו כל נפילה יכולה לגרור תקופת החלמה ארוכה).
ב. המכוון יעמוד במקום בו הוא רואה את הנקודות הבעייתיות, ואם לא יכול לכסות את כולן, יהיה בקשר עין עם מכוון נוסף (רלוונטי הרבה יותר כשמכוונים מילימטר אחרי מילימטר, ובחילוצים).
ג. המכוון יעמוד במקום בו הנהג רואה אותו. גם עוד מעט כשהוא יהיה עם גלגל באוויר ואף בשמים.
ד. המכוון לא יעמוד בנתיב ההתקדמות של הרכב. במקרה הטוב, הנהג יצטרך לעצור כדי לאפשר לו לזוז, ואז יאבד את רצף התנועה, במקרה הפחות טוב, המכוון ידלג ויברח (זוכרים את סעיף א'), ובמקרה הגרוע, ידרס. במקרים מסוימים, ניתן לעמוד דווקא על מקום מסוכן אותו לנהג קשה לראות/לאמוד, כדי לסמן לו, שזה הגבול אליו אסור לו להגיע (ובתנאי שלא מעמיד עצמו במצב בו עוסק סעיף זה).
ה. המכוון יכווין בתנועות ידיים ברורות וגדולות. מי שלא מנוסה עם חברו גם יקבע מראש שפה משותפת. לעשות עם האצבע זה נחמד, אבל רלוונטי רק למקרים בהם מכווינים מילימטר אחרי מילימטר. אין מתסכל מנהג שלוקח את כל ההגה ימינה כשסימנת לו תנועה קצרה ואחר כך תנועה לעצור ואתה אשם! שפה משותפת.
ו. כשמכוונים אחורה ווקאלית,, עדיף להמשיך להגיד סע סע סע סע עצור. מאשר להגיד סע, לשתוק עשרים שניות ואז "עצור".
ז. אם מעורבת בסיפור מערכת חילוץ, אז כמובן שלא נמצאים בטווח הצלפה של האמצעים, אם יש עוגנים כלשהם, אז יהיה צופה עוגנים בנוסף למכווין/מכווינים (ראה סעיף ב).
אמל"ק:
עומדים במקום שרואים אותך, ולא בנתיב התנועה.
זה ככה בשליפה מהראש. תוספות הערות והארות יתקבלו בברכה.
** בפרק הבא, איך בונים בניה נכונה...
ו. כשמכוונים אחורה ווקאלית,, עדיף להמשיך להגיד סע סע סע סע עצור. מאשר להגיד סע, לשתוק עשרים שניות ואז "עצור".
https://www.youtube.com/watch?v=7Y16HUOAmT0
נשלח מהנייד
https://www youtube.com/watch?v=7Y16HUOAmT0
נשלח מהנייד
או, בגרסא הישראלית:
סע סע סע סע, עצור!
צא החוצה תראה מה עשית!
(אגב, חסרה לך נקודה אחרי הwww בקישור)
ehudzeelim
13-02-23, 20:55
לדעתי שכחת את הסעיף הכי חשוב,,
המכוון חייב לדעת לכוון לנתיב הנכון..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
(אגב, חסרה לך נקודה אחרי הwww בקישור)
תודה. תוקן.
נשלח מהנייד
קשר עין
קשר אוזן
חלונות פתוחים רדיו/מוזיקה כבוי
הכי חשוב אמון
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מה שאייל כתב.
+
קשר אוזן, לדעתי הדבר הפחות חשוב.
קשר עין ואמון בין המכוון לנהג, הכי חשוב.
אחרי שמכוונים בלילה, בלי מילה, עם אמר״ל, דברים נכנסים לפרופורציה.
הנהג לא רואה כלום מעבר להנחיות הפיזיות (תנועות) של המכוון.
והכי חשוב, שלמרות שהבטן יכולה להגיד לו משהו אחד, הוא צריך להקשיב/להגיב להנחיות המכוון.
וכאן נכנס מיומנות המכוון.
תפיסה מרחבית של המכשול ומימדי הרכב, כדי לתכנן את המעבר בשלבים.
זה מחייב תרגול.
אז אני אוסיף משהו קטן מהנסיון שלי.
הכי עדיף לשים את האוטו בצד, לכבות מנוע / הילוך / בלם חניה / לא להשאיר ילדים לשחק עם הידית של בלם חניה ..
לצאת מהאוטו וללכת ברגל ביחד עם המכוון לאורך המכשול, לדון במילים אולי מפה ? .. אולי משם ? .. אני רוצה את הגלגל הימני הקדמי על האבן הזאת ואז תן לי סימן לסובב פול ימינה ולהתקדם ...
אחרי ששני הצדדים יודעים בגדול מה הולך לקרות ואין הפתעות .. זה יותר קל לסמוך על המכוון או להבין שהוא off לגמרי אם הוא נותן הוראה שלא קרובה בכלום למה שהוסכם לפני שתי דקות.
הייתי מוסיף על כל הדברים הנכונים שכבר נאמרו:
המכוון חייב להכיר את התנהגות הרכב שאותו הוא מכוון-רכבי שטח שונים יש להם יכולות שונות מבחינה מיכאנית והמכוון חייב להכיר יכולות אלו ולאלו זויות ושיפועים יכול להגיע הרכב מה מרווח הגחון ואיפוא הנקודה הנמוכה ביותר של הרכב אותו הוא מכוון וכו'
משום מה בארץ לא מצליחים לאמץ "שפת כיוון" מובנת ואחידה. בהוראות קוליות רוב רובם של המכוונים משתמשים ב"ימינה" ו"שמאלה" ובהרבה מקרים מתבלבלים ושוכחים שהם עומדים מול הנהג/הרכב אותו הם מכוונים והימין של המכוון זה השמאל של נהג הרכב...הכי נכון והכי פשוט זו השיטה האמריקאית "צד נהג" - "צד נוסע". המהדרין שבמכוונים בכלל משתמשים ב"אלי.."...כאילו דא...
לכן חשוב גם לסמן עם הידיים ובתנועות ברורות וגדולות את הכיוון.
עוד כלל מאד חשוב - רק מכוון אחד נותן הוראות לנהג הרבה פעמים כשהנהג בשיא הלחץ על מכשול כווולם רוצים לעזור וכל אחד צועק ומביע את דעתו...רק מלחיץ ומבלבל יותר את הנהג.
הערה גם לנהגים- אם אתם נעזרים במכוון תשמעו להוראות שלו גם אם נראה לכם שהוא טועה מפני שבהרבה מקרים הנהג ממרום מושבו לא רואה את מה שהמכוון הקרקעי רואה.
עוד הערה- בחלק גדול מהמקרים אם לא ברוב המקרים הכיוון נדרש במכשולים קשים שיש בהם גם סיכון - לכן חלק נכבד מתפקידו של במכוון זה להרגיע את הנהג, לא להוסיף אלמנטים מלחיצים לא לצעוק לא להתווכח לא להיכנס להיסטריה.
כולם גם הנהג, גם המכוון, גם הצופים בצד צריכים לקחת בחשבון שכולנו בני אדם וכולם עלולים לטעות וזה חלק מהעניין - אז להתנהג בהתאם ולהשתדל להיות רגועים ומחושבים גם כשהאדרנלין גועש ורועש בורידים.
כיוון בשטח זה לא דבר פשוט ויש אחריות גדולה על המכוון במיוחד במקומות שיש בהם סיכון ממשי לרכב וליושביו אל תקלו ראש בעניין הזה.
אז אני אוסיף משהו קטן מהנסיון שלי.
הכי עדיף לשים את האוטו בצד, לכבות מנוע / הילוך / בלם חניה / לא להשאיר ילדים לשחק עם הידית של בלם חניה ..
לצאת מהאוטו וללכת ברגל ביחד עם המכוון לאורך המכשול, לדון במילים אולי מפה ? .. אולי משם ? .. אני רוצה את הגלגל הימני הקדמי על האבן הזאת ואז תן לי סימן לסובב פול ימינה ולהתקדם ...
אחרי ששני הצדדים יודעים בגדול מה הולך לקרות ואין הפתעות .. זה יותר קל לסמוך על המכוון או להבין שהוא off לגמרי אם הוא נותן הוראה שלא קרובה בכלום למה שהוסכם לפני שתי דקות.
מסכים לגמרי שזו השיטה העדיפה והטובה יותר אבל בפועל בשטח זה כמעט ולא מתבצע - מה שקורה לרוב זה שהראשון / המוביל עובר את המכשול מעמיד את הרכב ומכוון ברצף את הבאים אחריו.
שיטה מומלצת זו של גיא בפועל לא מתבצעת מצירוף של עצלנות הנהגים לרדת ולבחון רגלית כל מכשול יחד עם סיבה ממשית שבשיטה כזו מעבר כל מכשול הופך לדיסרטציה שלמה שלוקחת הרבה זמן (במיוחד בשיירה גדולה) ופוגעת ברצף של הטיול.
הכי חשוב אמון
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
וואי כמה זה נכון.
כשהנהג מתעלם מההנחיות של המכוון זה אחד המטריפים..
יש חבר מסויים שאני מראש מודיע לו שיסתדר בלעדי, אני לא מתכוון לריב איתו תוך כדי כיוון.
ויש את המקרה ההפוך: רנגלר קצר בגובה קילומטר שיכול עקרונית לקבע את ההגה ולנסוע ישר את כל הנגב, אבל מבקש כיוון על כל מדרגונת.
מסכים לגמרי שזו השיטה העדיפה והטובה יותר אבל בפועל בשטח זה כמעט ולא מתבצע - מה שקורה לרוב זה שהראשון / המוביל עובר את המכשול מעמיד את הרכב ומכוון ברצף את הבאים אחריו.
שיטה מומלצת זו של גיא בפועל לא מתבצעת מצירוף של עצלנות הנהגים לרדת ולבחון רגלית כל מכשול יחד עם סיבה ממשית שבשיטה כזו מעבר כל מכשול הופך לדיסרטציה שלמה שלוקחת הרבה זמן (במיוחד בשיירה גדולה) ופוגעת ברצף של הטיול.
אולי זה קשור למטיילים ולרכבים ...
ייתכן שבטיול של ברונקו ססקצ' על גלגלי 60" קשה לנהגים לקבל שמישהו יכול להגיד להם לאן לסובב את ההגה ...
ייתכן גם שבטיול של פרייבטים סטייל דאסטר, כשהנהגים יודעים שהם לא יודעים .. הם יותר מוכנים לקבל ...
רק מעלה השערה ...
המכוון חייב להכיר את התנהגות הרכב שאותו הוא מכוון-רכבי שטח שונים יש להם יכולות שונות מבחינה מיכאנית והמכוון חייב להכיר יכולות אלו ולאלו זויות ושיפועים יכול להגיע הרכב מה מרווח הגחון ואיפוא הנקודה הנמוכה ביותר של הרכב אותו הוא מכוון וכו'
+1
אני מוצא שהרבה פעמים נהגי לנדקרוזר / פאגרו שמכוונים אותי בטרופר, בוחרים קו התקדמות שמתאים לרכבים שלהם ופחות לטרופר חסר נעילה אבל עם הילוך מתלה מצויין.
משום מה בארץ לא מצליחים לאמץ "שפת כיוון" מובנת ואחידה. בהוראות קוליות רוב רובם של המכוונים משתמשים ב"ימינה" ו"שמאלה" ובהרבה מקרים מתבלבלים ושוכחים שהם עומדים מול הנהג/הרכב אותו הם מכוונים והימין של המכוון זה השמאל של נהג הרכב...הכי נכון והכי פשוט זו השיטה האמריקאית "צד נהג" - "צד נוסע".
בהחלט. לאחר צפיה לא מועטה בשנים האחרונות בסרטוני יוטיוב מארה"ב - למדתי להעריך את ההגיון והפשטות בהנחיות "צד נהג", "צד נוסע", במיוחד לאחר מספר פעמים לא מבוטל שראיתי כיצד המכוון צועק ימינה ומתכוון שמאלה כי הרי הוא עומד עם פניו אל הנהג והכיוונים שלהם הפוכים...
משום מה בארץ לא מצליחים לאמץ "שפת כיוון" מובנת ואחידה. בהוראות קוליות רוב רובם של המכוונים משתמשים ב"ימינה" ו"שמאלה" ובהרבה מקרים מתבלבלים ושוכחים שהם עומדים מול הנהג/הרכב אותו הם מכוונים והימין של המכוון זה השמאל של נהג הרכב...
דווקא יש והיא נעוצה בעבר הצבאי.
זה פשוט נשכח או לא ידוע או סתם שכונה..
הכי נכון והכי פשוט זו השיטה האמריקאית "צד נהג" - "צד נוסע"..
מסרטונים ביוטיוב, אני מתרשם הפוך.
המון צעקות כי לא שומעים/מבינים מתוך הרכב כשהמנוע עובד והאבנים זזות ויש הרבה חזרות על הצעקות כדי שיבינו.
מה מה גם שצליל המילים זהה בסיומת (er) וזה פתח לטעות פרשנות כשלא שומעים טוב.
תנועות ויזואליות גדולות זה הדבר הכי מדויק וברור.
https://fb.watch/iHt5L4SDCZ/
הכוונה עילית במיטבה
לא לעמוד במקום אליו הרכב יכול להגיע בלי כוונה (לדוגמא להדרדר)
לא לעמוד במקום אליו הנהג צריך לתמרן כתגובת חירום (לדוגמא בשפוע צד לעמוד בצד הגבוה ולא לתוך השיפוע)
https://fb.watch/iHt5L4SDCZ/
הכוונה עילית במיטבה
המכון לא עומד במקום שהרכב יכול להתדרדר אליו ...
לא הולך לאחורה תו'כ כיוון
נותן הוראות בקול ברור
והכי חשוב הרכב מצליח לעבור את המכשול ...
אחלה הכוונה !!
https://fb.watch/iHt5L4SDCZ/
הכוונה עילית במיטבה
וואו.. כמות המטומטמים.
אין כמו סובארו.
אסף.
צחוק-צחוק, לדגם הזה יש יותר מרווח גחון מחלק מ-SUV מודרניים.
ehudzeelim
14-02-23, 21:31
הלאונה עבר את אותו תהליך שעברו הרבה "ג'יפים" באבולוציה שלהם
דור 1- שמונה רמות מעל דור 3.
(בשטח [emoji16])
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מכשירי קשר.
במיוחד כאשר יש כננת בתמונה והמכוון צריך לצאת מטווח הצלפה.
הכוכב הכחול
15-02-23, 14:05
הייתי מוסיף על כל הדברים הנכונים שכבר נאמרו:
בהרבה מקרים מתבלבלים ושוכחים שהם עומדים מול הנהג/הרכב אותו הם מכוונים והימין של המכוון זה השמאל של נהג הרכב...הכי נכון והכי פשוט זו השיטה האמריקאית "צד נהג" - "צד נוסע".
לדעתי זו השיטה הנכונה
וגם בעברית זה נשמע דיי בבירור נהג/נוסע.
בנוסף,
כאשר מכוונים עם הידיים, לקפל את האגודלים.
לכוון רק עם 4 אצבעות.
לפעמים האגודל מראה כיוון אחר מהכיוון שהמכוון מתכוון
כאשר מכוונים עם הידיים, לקפל את האגודלים.
לכוון רק עם 4 אצבעות.
לפעמים האגודל מראה כיוון אחר מהכיוון שהמכוון מתכוון
בגלל זה מכוונים עם כל מוטת הזרוע, לא עם אגודלים.
כמו שוטר תנועה לצורך ההמחשה.
הכוכב הכחול
15-02-23, 18:15
בגלל זה מכוונים עם כל מוטת הזרוע, לא עם אגודלים.
כמו שוטר תנועה לצורך ההמחשה.
זה לא סותר, גם וגם.
לא משאירים מקום לטעויות.
להיות הכי מדוייקים שאפשר.
יש המון שיטות והמון 'תקנים' של סימנים מוסכמים.
חלק מחברי משתמשים הסימונים מתוך תח"ש וחלק אחר בשפת סימנים של אנשי הניוד.
מה שחשוב הוא להיות מובן. כשאני מכוון למשל את דרור הוא מבין אותי גם בלי יותר מדי תיאטרליות. ואם אני מכוון מישהו בפעם הראשונה אני כן עושה שיעור דרמה.
משתמש במילים ולא רק בתנועות.
והכי חשוב. עיניים אלי. כולם לזוז. רק אחד מכוון. לא לעצור. סע.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.