צפייה בגרסה מלאה : ג’יפ בטיחותי ואמין יחסית 7 מקומות
חכמי הפורום עזרתכם בבקשה…
מכיר ומבין פרייבטים אך לא ג’יפים, מנסה אני לעזור למשפחה שכנה בצרה. נדלג על הצרה מטעמי פרטיות ונספר שהיה בבעלותם פאג’רו 2008 שהציל אותם מתאונה קשה אך תוך כך הלך לעולמו.
מחפשים משהו דומה, בטיחותי, 7 מקומות בתקציב של 40 עד 60 עם אפשרות להימתח עוד קצת להזדמנות מיוחדת, נגיד 65א. מבינים שצריך להתפשר בשנתון. חשובה אמינות במידת האפשר.
תודה על זמנכם!
ברוך הבא לפורום,
יש לנו שאלון בשרשור נעוץ נשמח לקבל תגובות קצרות על כל השאלות שבו כדי להבין יותר טוב את הדרישות.
אם פאג-רו היה טוב, אז למה לא לקנות כזה שוב?
7 מקומות ישיבה מצמצמים את האפשרויות. יש באמת יותר מ-5 נוסעים או שבכוונה לרכב גדול ולא צריכים את כל מקומות הישיבה?
הערה - בכותרת רשמת ג'יפ, אבל התוכן אני מבין שאתם מוכנים לשקול גם יצרנים אחרים (מיצובישי למשל)... אני מבין שבכוונה לרכב שטח ולא ליתרון ספציפי.
נשלח מהנייד
תקציב - 50א עד 60א, תחזוקה בנפרד, מסוגל להתמודד עם הוצאה גדולה כל כמה שנים
קבולת - 2 מבוגרים +5 ילדים + כלב
נסועה - קילומטרז שנתי ממוצע לרייבט, נניח 15,000 עד 20,000 בשנה, נסיעות יומיומיות מנהלתיות + טיולים פה ושם בסופ"ש, תחזוקה במוסכים בלבד, פריפריה צפון
טיולים - בעיקר שבילי עפר, לא משהו קשוח מידי
שונות - חייב אוטומט, דיזל או בנזין ועיקר מגן על היושבים במקרה תאונה
תודות לכל המתייחסים!
תקציב - 50א עד 60א, תחזוקה בנפרד, מסוגל להתמודד עם הוצאה גדולה כל כמה שנים
קבולת - 2 מבוגרים +5 ילדים + כלב
נסועה - קילומטרז שנתי ממוצע לרייבט, נניח 15,000 עד 20,000 בשנה, נסיעות יומיומיות מנהלתיות + טיולים פה ושם בסופ"ש, תחזוקה במוסכים בלבד, פריפריה צפון
טיולים - בעיקר שבילי עפר, לא משהו קשוח מידי
שונות - חייב אוטומט, דיזל או בנזין ועיקר מגן על היושבים במקרה תאונה
תודות לכל המתייחסים!
וכן, פאג'רו בהחלט אפשרות טובה, רק רציתי לפתוח אולי עוד אופציות בשל מגבלות התקציב
רקסטון יאפשר לעלות כמה שנתונים קדימה.
רקסטון יאפשר לעלות כמה שנתונים קדימה.
שרות יבואן / חלפים / מוסכים נטפלים - אין בעיה?
טיולים - בעיקר שבילי עפר, לא משהו קשוח מידי
זו אחת השאלות שחשוב לברר, כי התשובה שלך לא ממש ברורה.
היה להם פאגרו, הם נסעו לטיולי שטח? תוכל לציין את המקומות הקשים ביותר שעברו (שם מעלה, מסלול וכו')?
הצטרפו לטיולים עם רכבי שטח אחרים? יש קבוצת טיולים קבועה פחות או יותר? אילו רכבים יש שם?
בכל מקרה, בתקציב הנתון, הכיוון הוא רכב לא חדש במיוחד ולכן נושא האמינות, התחזוקה מאד תלוי ביחס שקיבל מבעליו הקודמים בשנים האחרונות. כאשר אתה סורק את הלוחות ומגיע למועמדים פוטנציאלים - חשוב לבקש היסטורית טיפולים וגם להתרשם בשיחה עם המוכר לגבי תחזוקת הרכב.
פאגרו, רקסטון, פאת'פיינדר - צריך להתחיל לסרוק את הלוחות וללמוד על מצב השוק של רכבים אלו.
אם תמצא ג'יפ קומנדר (נדיר יותר בלוחות) - גם אפשר להוסיף לבחינה.
אז אני מבין שהדרישה היא לא ממש שטח?
ברמה של סנטה-פה?
אסף.
מצד אחד - מה גיל הצאצאים?
מגיל/גובה/נפח מסויים מאחור כבר לא נוח.
5 ילדים = ציוד... בכל הרכבים הללו לא נשאר תא מטען.
והיכן יכנס הכלב (בהנחה שזה לא פודל טוי או משהו במידה הזו)?
לשבילי עפר ושטח רך אפשל להציע רכב נוסף, מאוד נדיר, וכנראה מעט ישן - סברבן/יוקוןXL (יש הרבה קדילק מקביל..)
הסברבן 97 שלנו הראה אמינות נפלאה עם למעלה מ-300K ק"מ.
יש כאלו שיגידו שעם הגבהה מתאימה הוא כלי נפלא לשטח שמעבר לשבילי קק"ל
מנוע חזק, מרווח, נוח, מפנק ובמקרה של בנזין + גז - תא המטען כל כך גדול שלא מושפע.
לנו יש אקספלורר 2008. רכב מפנק ומרווח.
אני ממליץ מאוד! https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230215/0b884c9bab6d6efc56fb65b02f5687d8.jpg
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
זו אחת השאלות שחשוב לברר, כי התשובה שלך לא ממש ברורה.
היה להם פאגרו, הם נסעו לטיולי שטח? תוכל לציין את המקומות הקשים ביותר שעברו (שם מעלה, מסלול וכו')?
הצטרפו לטיולים עם רכבי שטח אחרים? יש קבוצת טיולים קבועה פחות או יותר? אילו רכבים יש שם?
בכל מקרה, בתקציב הנתון, הכיוון הוא רכב לא חדש במיוחד ולכן נושא האמינות, התחזוקה מאד תלוי ביחס שקיבל מבעליו הקודמים בשנים האחרונות. כאשר אתה סורק את הלוחות ומגיע למועמדים פוטנציאלים - חשוב לבקש היסטורית טיפולים וגם להתרשם בשיחה עם המוכר לגבי תחזוקת הרכב.
פאגרו, רקסטון, פאת'פיינדר - צריך להתחיל לסרוק את הלוחות וללמוד על מצב השוק של רכבים אלו.
אם תמצא ג'יפ קומנדר (נדיר יותר בלוחות) - גם אפשר להוסיף לבחינה.
לגבי הדרישות בשטח - "לא מגזימים, דרכי עפר פשוטות"
בנוסף, המלצה על מקום לבדיקה לפני קניה באיזור חיפה - כרמיאל?
עדי, אם תרצה המלצות רציניות אז תפרט טוב יותר לגבי דרישות השטח, התיאור שרשום לא מספק.
- אז לגבי הדרישות שטח - דרכי קק"ל / עפר סטנדרטיות וכאלו עם אבנים / דרדרת אבל לא סלעים / בולדרים, לא שיפועים משמעותיים.
רוצה לומר, הסיבה העיקרית לג'יפ היא קשיחות שלדה / מסיביות / משקל בהקשר לפן הבטחותי ולא ליכולת שטח..
- 5 ילדים לא גדולים / מגודלים. הכלב לא חייב להיכנס - כלומר לא חייב תא מטען גדול במיוחד עם 7 מושבים פתוחים.
- בהמשך להמלצותיכם בודק גם פורד אקספלורר. יש 2010 4.0ל' עם קילומטראז נמוך. איפה יטופל רכב כזה? מוסך פורד מורשה?
- יוקון / סבאורבן אין בנמצא.
- רקסטון - אין בעיה עם חלפי ושירות? ברף העליון של התקציב יש רכבי 2014 2ל 250000קמ או 2009 2.7ל 170000קמ - מה עדיף?
שוב תודות לעונים.. כאן זו ממש מצווה
אם הרף העליון הוא דרגי עפר כבוש, גם אם יש מעט דרדרת וחצץ, יהיה כנראה יותר כלכלי ונח למשפחה עם אאוטלנדר או גיפונים קלים אחרים שיש להם 7 מקומות.
לגבי בטיחות היתר של רכבי שטח גדולים וישנים אל מול רכבים חדשים עם בטיחות אקטיבית, זה ויכוח שנדון במספר שרשורים והמסקנות אינן חד משמעיות, לא הייתי קונה רכב שטח מיושן בשל שיקולי בטיחות בלבד.
מסכים עם ארז שהנחות העבודה שלכם לגבי בטיחות הן תמוהות.
ויתכן שרכב7 מקומות 4על4 כמו סובארו b7/טריבייקה יותר יתאים לכם בראייה כוללת
Sent from my iPhone using Tapatalk
ולגבי השאלה על מוסך לטיפול ברכב - חפש מוסך שמכיר את הרכב, שיש עליו חוות דעת טובות (רצוי לשמוע המלצות גם בפורום שלנו), שבעל המוסך הוא אדם אמין ורציני.
"מוסך מורשה" הוא מוסך מוכר על ידי מרד התחבורה, אתה לא חייב מוסך יבואן (שבהרבה מקרים הוא עלול להתגלות כפחות מקצועי, הרבה "ילדים" מתחלפים שמתלמדים על הרכב שלך, וברוב הפעמים יהיה יקר משמעותית).
הדגש על בטיחות פאסיבית אולי גם רגשי ונתחדד בעקבות התאונה בה פרייבט נכנס בעצמה רבה בפגארו שעמד בחנייה. אם זה היה אאוטלנדר / טרייבקה התוצאות היו פחות נעימות.
והאם אאוטלנדר ודומיו בכלל זמינים בטווח המחירים הזה?
לגבי מוסך / בדיקה - אז אני מבין שעדיף מוסך מומלץ פםורום שמכיר את הרכב מאשר מכון בדיקות גנרי - האם כך?
אנחנו מטיילים הרבה בעיקר בשבילי קק״ל ואף מעבר עם סנטה-פה טורבו דיזל 4x4 (עדיף משמעותית על פני הבנזין)
זאת הרשימה לדגם בסביבות המחיר שלכם - 2012
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון ביטול לכרית אוויר,מכסה מנוע אקטיבי למניעת פגיעה בהולכי רגל. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. נטרול נעילת דלתות בעת תאונה.
אנחנו מטיילים הרבה בעיקר בשבילי קק״ל ואף מעבר עם סנטה-פה טורבו דיזל 4x4 (עדיף משמעותית על פני הבנזין)
זאת הרשימה לדגם בסביבות המחיר שלכם - 2012
בטיחות פסיבית – 7 כריות אוויר, מנגנון ביטול לכרית אוויר,מכסה מנוע אקטיבי למניעת פגיעה בהולכי רגל. חגורות בטיחות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות בטיחות, התקני איזופיקס לעגינת מושבי בטיחות לילדים. נטרול נעילת דלתות בעת תאונה.
תודה, מוסיף לרשימה. מניח שכיונדאי פחות ענייני אמינות / מלאי חלפים / נותני שרות
- אז לגבי הדרישות שטח - דרכי קק"ל / עפר סטנדרטיות וכאלו עם אבנים / דרדרת אבל לא סלעים / בולדרים, לא שיפועים משמעותיים.
רוצה לומר, הסיבה העיקרית לג'יפ היא קשיחות שלדה / מסיביות / משקל בהקשר לפן הבטחותי ולא ליכולת שטח..
- 5 ילדים לא גדולים / מגודלים. הכלב לא חייב להיכנס - כלומר לא חייב תא מטען גדול במיוחד עם 7 מושבים פתוחים.
- בהמשך להמלצותיכם בודק גם פורד אקספלורר. יש 2010 4.0ל' עם קילומטראז נמוך. איפה יטופל רכב כזה? מוסך פורד מורשה?
- יוקון / סבאורבן אין בנמצא.
- רקסטון - אין בעיה עם חלפי ושירות? ברף העליון של התקציב יש רכבי 2014 2ל 250000קמ או 2009 2.7ל 170000קמ - מה עדיף?
שוב תודות לעונים.. כאן זו ממש מצווההפורד בדגם של ה4 ליטר פחות מומלץ וגם הגיר פחות אמין.
Sent from my Redmi Note 9S using Tapatalk
שכן מטייל בערך בתוואי שאתה מתאר עם סוזוקי XL7, מוגבה וממוגן. מרוצה מאוד.
רכב מצויין לשבילים, יכול קצת יותר בזהירות, לדבריו מעולה בכביש ויחסית מרווח (לא יודע להשוות לפג'ארו).
המושבים בעיני לא הכי נוחים, זווית בטן בעייתית גם אחרי ההגבהה.
מבחינת תחזוקה הוא אומר שזה כמו פרייבט.
הגיע בתצורות שונות מבחינת המרכב, סרן (ברזל/אלומיניום) ועל אף השם, לחלק יש רק 5 מושבים וצריך לוודא ספציפית.
שווה בדיקה.
חלקים לxl7 נהיו נדירים ביותר... כמו לדוגמא ציריות אחוריות ומחזירי שמן למנוע ולגיר.
ובכלל תא המנוע מאוד צפוף בv6.. אם זה משנה למישהו.
הניסיון משכן עם xl7 שהיווה טבילת אש ראשונה בעולם השטח,מחזיק כבר 4 שנים ואני מלווה אותו בכל עניין טכני ברכב.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ehudzeelim
18-02-23, 12:02
סוזוקי xl7 לא עומד בקריטריון המסיביות
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.