התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תקלה p0340 חיישן קאמשפט



asafk
21-02-23, 19:43
תקלת חיישן קאמשפט בהיילקס מנוע 2kd

התחילה בנסיעה רגילה בכביש מהיר. התעלמתי. איפסתי. אחרי ככה וככה חזרה התקלה, שוב איפסתי. ככה כמה פעמים בכמה ימים עד שיהיה את התזמון המתאים להציץ מקרוב על החיישן.
היום אחרי כמה ימים של שקט היא חזרה, הפעם לא הצלחתי לאפס בפעם הראשונה וזה גם התנהג כמו תקלה קבועה ולא רגעית כי המחשב הפחית מומנט מהמנוע. בסוף עצרתי חיכיתי איפסתי את התקלה.
האפשרויות הן או חיישן שצריך החלפה, או שבבים על החיישן (מגנטי) או ריתמה עם נתק.
אחרי עוד נסיעה וחניה הכל תקין, הטנדר התקרר, התפניתי לבדוק - שלפתי את החיישן ממקומו כדי לראות אם יש עליו קיפוד - או לכלוך אחר. נראה די נקי אבל ניקיתי בכל מקרה. לא שלפתי את הקונקטור מתוך חשש מסויים לשלומו של הפלסטיק - אבל כמה שאפשר לראות הוא נראה שלם.
כיוון שזה היה כבר לקראת חשיכה ובחניון של העבודה לא רציתי להתחיל לבדוק את החוטים אז החזרתי את החיישן למקום כדי לבדוק ולגלות שעכשיו התקלה קבועה. מצד אחד זה מחשיד עוד יותר את החוטים כי התעסקתי עם החיישן. מצד שני התקלה הלכה והחמירה גם לפני זה.
השארתי לעת עתה את הטנדר עם התקלה בעבודה, ומחר אני חושב לקנות חיישן חדש ולהחליף. מה שכן, יבאס אותי מאוד לגלות באור יום שזה חוט מנותק....

נמשיך לעדכן.....

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230221/5ddc6653374ad486ec7d572f3588afaf.jpg

asafk
21-02-23, 19:43
.....https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230221/455713d733a62f4cf23b06b250ebe4d5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230221/ec32e5f939dc9a6f508c38f406e77bd3.jpg

asafk
22-02-23, 10:10
נראה שנמצאה התקלה בחוט הצהוב המנותק.
איך מתקנים כזה דבר?

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230222/df6423d6df2ac8ea6018914dc439dcf7.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230222/0eb03ac69486083e2d973da6f2d4d21b.jpg

נדב42
22-02-23, 10:16
נראה כמו הלחמה קשה אבל אפשרית. מתחילים מלפרק, להניח על שולחן, ולצלם תמונות טובות יותר ...

חנן-ג'יפולוג
22-02-23, 10:34
ניתן בכל קונקטור לשלוף בזהירות את הטרמינלים. יש שם מספיק חוט כדי להלחים, ואם אתה ממש רוצה להשקיע אז ניתן כנראה למצוא טרמינל מתאים בדיגיקי.
להלחים לחוט הקיים זה מספיק טוב לטעמי בסיטואציה הזו.

עוד דרך אפשרית, ולגיטימית לטעמי אם קשה למצוא בדיוק את הקונקטור והטרמינלים הספציפיים, זה למצוא טרמינלים שמתאימים לטרמינלים בחיישן, אין צורך שיתאימו לקונקטור כי אנחנו מוותרים עליו, אז קל מאוד למצוא כאלה. לחבר להם חוטים, לחבר לחיישן ולמלא את הקונקטור של החיישן באפוקסי.

את החוטים או שמלחימים לצמה הקיימת או שמחברים בין החוטים והצמה קונקטור דויטש אוניברסלי, זכר ונקבה אטום למים.

asafk
22-02-23, 12:00
בינתיים הקושי הוא בלהוציא את הריתמה מהמקום..... ..

אסף.

Gershon
22-02-23, 14:06
P0340\12
תשים לב אל CAMSHAFT TIMING PULLEY

zivo
22-02-23, 21:52
בינתיים הקושי הוא בלהוציא את הריתמה מהמקום..... ..

אסף.
לא מכיר ספציפי אצלך, אבל שבטורפר שלי היתה בעיית מגעים בחישן טמפ' סולר (שיושב בין המנוע לקיר אש), לא ניסית אפילו להתמודד את הריתמה כולה. זה אולי הכי "מקצועי" (להוציא את כל הצמה)) אבל בטוח לא עוזר לבריאות של שאר הרכיבים.
חותכים את המחבר החוצה החוט(ים) שנשארו, ומחברים להם חוטים חדשים בחוץ במסודר.
מכניסים הכל לשרשורי שחור (ודק) וסוללים קו חדש ( במקרה שלי, אחד לגוף ואחד הלך למחשב. איתרתי את החוט בצמה המקורית, כ 10 ס"מ לפני המחשב, והתחברתי שם).
אז יש לי קו נוסף :-( .... אבל לא התעסקתי עם הצמה כולה.

asafk
22-02-23, 23:24
אין סיכוי להוציא את הצצה כולה סו לא הכוונה. אבל גם הסנף הזה לבד- לא יהיה פשוט להתחבר אליו עם חוטים חדשים.
תמיד יש את החלופה הלא טובה אם אין ברירה של לסלול זוג חוטים חדשים עד הקבינה למחשב מנוע.
מחר אני מתכנן לצלוע עם הטנדר לאיפה שאני יכול לעבוד בנוחות ונראה מה.

אסף.

נדב ש.
23-02-23, 07:11
כנראה שאת הקונקטור הזה לבד קצר מידי, לא תצליח להוציא כדי להלחים, אתה צריך כנראה לעקוב אחרי החיבור הספציפי ולראות מאיזה פיצול בצמה הוא מגיע, לנתק אותה מאיפה שהוא מקובע לבלוק כולל הקונקטורים שקשורים אליו, הרעיות לנתק ולנסות לשלוף כמה שיותר אורך החוצה כדי שיהיה מרחב עבודה נוח.
מקווה שהסברתי נכון את הכוונה...

asafk
23-02-23, 07:31
כן. הסברת. זה בערך הכיוון.

אסף.

asafk
23-02-23, 09:54
הוצאתי. חתכתי. הלחמתי חוטים חדשים. החזרתי לאוטו הכל עובד.

חרא של תקלה.

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230223/4c95e2815e8b7d2d2c2adbdf12719af0.jpg

איל מ
23-02-23, 10:51
זקן חכם פעם אמר: לא מחזיקים רכב שטח בן יותר מעשר...

ehudzeelim
23-02-23, 11:56
זקן מהעידן האנלוגי
היום הזקנים כבר מדברים אחרת

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
23-02-23, 13:55
זקן חכם פעם אמר: לא מחזיקים רכב שטח בן יותר מעשר...

זקן בריטי?
אכן חכם.

asafk
23-02-23, 18:01
זקן חכם פעם אמר: לא מחזיקים רכב שטח בן יותר מעשר...אמר כשהיה צעיר.....

אסף.

asafk
23-02-23, 18:08
בכל מקרה. חתכתי את החוט הכחול מרחק של כ 20 מ''מ מהקונקטור.
שלפתי את הפין של החוט הצהוב והלחמתי אליו חוט חדש, שלפתי את הפין השני ולחוט הכחול הלחמתי גם חוט חדש, הרכבתי מחדש את הפינים וסגרתי את הקונקטור עם שרינק דבק קצר שמחזיק את שני החוטים צמוד לקונקטור זה לזה לצורך חוזק מכני.
עכשיו הקונקטור עם חוטים באורך 150 מ''מ בערך חזר לאוטו, עשיתי 'קשר' ספלייס לחבר את החוטים לצמה עם שרינק על כל אחד בלי לכווץ אותו בינתיים. ככה ללא חיבור קבוע אזקתי הכל שלא יזוז. התנעתי איפסתי את התקלה ומחר אני אוכל לעשות ספלייסים סופיים וקבועים עם אטימה והכל.
זה עבודה כלבת.
מעניין שכל הפקיסטנים והערבים ביוטיוב עם התקלה הזו - אצל כולם זה החוט הצהוב שנקרע ולא הכחול.
טיפ לשליפת הפינים מהקונקטור - את הנעילה הלבנה מזיזים הצידה ואז מכניסים שלפן מקדימה שולפים את הפין אחורה.

אסף.

RoyiBaum12
23-02-23, 19:42
בכל מקרה. חתכתי את החוט הכחול מרחק של כ 20 מ''מ מהקונקטור.
שלפתי את הפין של החוט הצהוב והלחמתי אליו חוט חדש, שלפתי את הפין השני ולחוט הכחול הלחמתי גם חוט חדש, הרכבתי מחדש את הפינים וסגרתי את הקונקטור עם שרינק דבק קצר שמחזיק את שני החוטים צמוד לקונקטור זה לזה לצורך חוזק מכני.
עכשיו הקונקטור עם חוטים באורך 150 מ''מ בערך חזר לאוטו, עשיתי 'קשר' ספלייס לחבר את החוטים לצמה עם שרינק על כל אחד בלי לכווץ אותו בינתיים. ככה ללא חיבור קבוע אזקתי הכל שלא יזוז. התנעתי איפסתי את התקלה ומחר אני אוכל לעשות ספלייסים סופיים וקבועים עם אטימה והכל.
זה עבודה כלבת.
מעניין שכל הפקיסטנים והערבים ביוטיוב עם התקלה הזו - אצל כולם זה החוט הצהוב שנקרע ולא הכחול.
טיפ לשליפת הפינים מהקונקטור - את הנעילה הלבנה מזיזים הצידה ואז מכניסים שלפן מקדימה שולפים את הפין אחורה.

אסף.אכן תקלה כלבת...
היה לי אותו דבר עם הקיר אש בסמוראי.


לגבי שליפה ממליץ להשתמש בpik יעני קיסם ממתכת...נכנס מצד הזכר ממש מכל על עבודה עדינה
אם לא זה אז טסטר קטן.

רועי[emoji1783]

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

asafk
24-02-23, 13:58
הרבה יותר קל לעבוד עם המצבר בחוץ..... כבר לא צריך את עזרת מוטי-ידיים-קטנות..

לחצתי ספלייסים תקניים עליהם שרינק דבק לאטימה ועל הכל שרינק תקני להגנה.

זהו.....

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230224/169dea590fc0587c8508624429d96ac8.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230224/fb05b2d36cce7ce4da155aa894a605bb.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230224/b8ea3202afaddc6d1c043b7da6d3a2e5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230224/39ec34556399d4055affdf72dc0caff7.jpg

-->